Boing_80 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober DukeNukem3d skrev (1 time siden): Jeg har en tidligere kollega som er unntak til den regelen der. Høy, slank, i en interessatn jobb, gift med thailandsk kone. Kunne lett fått seg kjæreste i Norge han hvis han ville. Så du bør ikke uttale deg for bombastisk. Har to norske kompiser: ene er gift med en peruvianer og den andre med en meksikaner. Begge gutta har god utdannelse og konene deres er også godt utdannet. Så enig med deg. 3 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (42 minutter siden): Det er mange måter man kan ordne det økonomiske på. Gode økonomiske kontrakter. Vi ser også at endel norske kvinner mangler slike økonomiske avtaler når de tar seg av barn og husholdningen. Men jeg føler at norske kvinner blir mer og mer bevisst på dette. .Det finnes også økonomiske grupper på nett hvor det er både kunnskapsrike kvinner og menn som hjelper hverandre til å finne gode økonomiske løsninger når partneren prøver seg på å lure dem, eller rett og slett ikke er informert om lovverket. Man må skille på de som ønsker å integrere dama i det norske samfunnet, hjelpe henne slik at hun kommer seg ut på arbeidsmarkedet, hurra for dem og de som bare ønsker å ha en hushjelp, en som kan føde ungene hans, og som står på bar bakke hvis hun ønsker å forlate ham. Det er ved sistnevnte det økonomisk skjeve maktforholdet kommer så tydelig frem. I sistnevnte forhold høres det heller ikke ut som at mye kjærlighet er involvert. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Nettopp! De som gjør det jeg uthevet fortjener applaus! Men det er jo dessverre for mange som ikke tenker sånn. Og, dessverre er det også slik at når mange nok tar gale valg, påvirker det inntrykket av alle. Det er også litt derfor jeg opponerer tydelig mot antifeminister, for å vise at de fleste menn ikke har noe mål om at kvinnen skal stelle og lage mat for dem. 3 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (37 minutter siden): Nettopp! De som gjør det jeg uthevet fortjener applaus! Men det er jo dessverre for mange som ikke tenker sånn. Og, dessverre er det også slik at når mange nok tar gale valg, påvirker det inntrykket av alle. Det er også litt derfor jeg opponerer tydelig mot antifeminister, for å vise at de fleste menn ikke har noe mål om at kvinnen skal stelle og lage mat for dem. Jeg vil hjelpe kona med å lære seg språket og å få seg en jobb. Hun vil selv det så hun kan bidra og hjelpe meg med å ta vare på familien vår økonomisk. Nå er det sånn at det er behagelig med ei dame som steller og lager mat. Men selvsagt hjelper man til med det også for henne og stedatteren. Nå er jeg veldig glad i å lage mat også så blir nok endel av det. Vil bruke endel tid til å hjelpe stedatteren med lekser, det er viktig å få henne en god utdannelse og å være en god rollemodell . Man er et team i et ekteskap og hjelper hverandre til å ha det bra og få en lykkelig familie. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (1 time siden): Jeg vil hjelpe kona med å lære seg språket og å få seg en jobb. Hun vil selv det så hun kan bidra og hjelpe meg med å ta vare på familien vår økonomisk. Nå er det sånn at det er behagelig med ei dame som steller og lager mat. Men selvsagt hjelper man til med det også for henne og stedatteren. Nå er jeg veldig glad i å lage mat også så blir nok endel av det. Vil bruke endel tid til å hjelpe stedatteren med lekser, det er viktig å få henne en god utdannelse og å være en god rollemodell . Man er et team i et ekteskap og hjelper hverandre til å ha det bra og få en lykkelig familie. Anonymous poster hash: a838c...333 Og det er veldig bra! Forøvrig, når menn ikke skjønner hvordan de skal føle seg nyttige i en relasjon hvor kona ikke trenger dem til å mekke ting, så er jo nettopp det et eksempel på hvordan man kan gjøre seg nyttig som mann på andre måter enn ved å være "handy". 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Sannheten er nok den at det er noen norske damer som passer meg bra også er det noen thailandske som passer meg bra. Det er ikke slik, som "knoeplerbruce" innbiller seg at ALLE norske damer er bedre enn alle thailandske damer. Det er noen man passer bra med og noen ikke alle steder tror jeg. Jeg synes dog, slik noen eldre menn holder på er idiotisk. Er man 60 år så passer man ikke sammen med ei på 19 år. Støttes. Nå er jeg ikke så sikker på at knopflerbruce innbiller seg at ALLE norske damer er bedre enn alle thailandske damer heller da, men det er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (15 timer siden): 1. Frank (55) falt for 29 år gamle Kanyarat. 2.Det gikk ikke lang tid før han fant 17 år yngre Papicha, 3.Tom Eitran (68) har bosatt seg i Thailand hvor han er gift med Ornwalan (56). Det skal også legges til at i de kulturene er en dame mye tidligere i livet ansett som nær på umulig å få gift. Er man kommet opp på 30-tallet har nok panikken satt inn, og for mange steder kan en fra vesten være det eneste alternativet. Sjansen er veldig stor for at de er akkurat like desperate som han fra vesten som kommer på besøk, og da desperasjonsalder i vesten er bestraktelig høyere så blir resultatet deretter. 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober DukeNukem3d skrev (21 timer siden): Jeg har en tidligere kollega som er unntak til den regelen der. Høy, slank, i en interessatn jobb, gift med thailandsk kone. Kunne lett fått seg kjæreste i Norge han hvis han ville. Så du bør ikke uttale deg for bombastisk. Haha. Den satt 🔨 2 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) On 22.10.2024 at 3:01 AM, knopflerbruce said: Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der Jeg venter fortsatt på å se forskningen som viser at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand. Når du kommer med et slikt generaliserende utsagn, så må det jo nesten være noe god data som tilsier at minst 50% av menn som gifter seg med ei fra Thailand er bortvalgte. Som du har sett har vi siden innlegget ditt fått flere anokdoter fra forskjellige brukere som tyder på at bildet du prøver å male ikke stemmer så godt. I ditt forrige svar til meg nevner du ekteskaps statistikk, at norske menn primært gifter seg med norske kvinner. Ekteskapsstatistikk er selvsagt ikke forskning som underbygger påstanden din ovenfor. Så har du den forskningen, eller var påstanden i sitatet ovenfor bare løgn? fe5 prøvde vist å støtte deg litt med linker. (?) Her hadde hun så mye gode kilder å velge fra at hun endte opp med å fiske i en artikkel med overskrift “Mennene som valgte bort norske kvinner”. En artikkel som ser ut til å fremheve at norske menn velger bort gamle norske kvinner til fordel for yngre i Thailand. Ihvertfall det inntrykket jeg får av overskrift og det fe5 siterer om aldersforskjell. (PS fe5, fint om du bruker linker som ikke ligger bak betalingsmur. Jeg vet faktisk ikke hva som står i den artikkelen utover overskrift og det du sier.) Jeg ser forvørig at du (knop) kommer med mer ytterligere svada som demonstrerer at du ikke vet hva som er normalt når det kommer til kjønn og preferanser i det følgende sitatet: On 22.10.2024 at 11:00 AM, knopflerbruce said: Asiatiske kvinner er ikke noe mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter "langt vekk" Kassettspiller har allerede vist til data fra SSB som viser at Thai-kvinner (og Filippinske-kvinner) er populære blant nordmenn som gifter seg med ei fra utlandet. Jeg ønsker å tilføye enda mer data. Hva skjer om vi ser litt generelt på menn sine preferanser rundt det motsatte kjønn. Vil menn fortsatt vise en preferanse som favoriserer asiatiske kvinner over andre etnisiteter/nasjonaliteter? Svaret er ja. Om vi ser på en stor dating-data studie innad i USA som inkluderte nærmere 200.000 heterofile mennesker. Så ser vi at asiatiske kvinner var de mest populære. Dette var tilfelle for alle de 4 statene som var inkludert. Menn fra New York. Menn fra Chicago. Menn fra Seattle og menn fra Boston. Alle disse gruppene endte opp med å vise størst interesse mot asiatiske kvinner. (Det henger sammen med at asiatiske kvinner er ansett som høyst feminine rent fysisk.) (Se på delen som er oppe til høyre. Den viser hvordan menn rangerer kvinner av forskjellige etnisiteter. Det med alder sparer jeg kanskje til et annet innlegg.) https://www.science.org/doi/pdf/10.1126/sciadv.aap9815 Og når jeg først er i gang. Slenger inn en ekstra dating undersøkelse som underbygger dette med asiatiske kvinner. Som man ser på høyre side så taler interessen for asiatiske kvinner for seg selv. Venstre side viser at asiatiske kvinner har en greie for hvite menn. Så hvit mann med asiatisk kvinne er ofte vinn vinn for begge parter sin del. Data er basert på 2.4 millioner “sveip” på facebook sin dating app. The uncomfortable racial preferences revealed by online dating TLDR: Asiatiske kvinner er mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter “langt vekk”. Endret 23. oktober av P7SA Små justeringer. Edit 2, fikset link til siste studie. 2 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (21 timer siden): Man må skille på de som ønsker å integrere dama i det norske samfunnet, hjelpe henne slik at hun kommer seg ut på arbeidsmarkedet, hurra for dem og de som bare ønsker å ha en hushjelp, en som kan føde ungene hans, og som står på bar bakke hvis hun ønsker å forlate ham. Det er ved sistnevnte det økonomisk skjeve maktforholdet kommer så tydelig frem. I sistnevnte forhold høres det heller ikke ut som at mye kjærlighet er involvert. Men hvor mange er det egentlig som gjør det sistnevnte? Jeg vet at ikke alle fra Thailand har giftet seg i et eksogamt forhold, men denne statistikken gir et innblikk i sysselsettingen generelt. Sitat Også innvandrere fra Eritrea, Thailand og Filippinene skiller seg ut med høyere sysselsettingsandeler på henholdsvis 73, 76 og 82 prosent. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/hvor-mye-jobber-innvandrere-i-norge Har jeg gått glipp av noe her? Gjennom hele tråden har fokuset stort sett vært på at kvinnene blir utnyttet, men er stemmer dette for de fleste? Eller er det kanskje de mest negative forholdene folk baserer seg på, uten å ta helheten i betraktning? Endret 23. oktober av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Kassettspiller skrev (25 minutter siden): Men hvor mange er det egentlig som gjør det sistnevnte? Jeg vet at ikke alle fra Thailand har giftet seg i et eksogamt forhold, men denne statistikken gir et innblikk i sysselsettingen generelt. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/hvor-mye-jobber-innvandrere-i-norge Har jeg gått glipp av noe her? Gjennom hele tråden har fokuset stort sett vært på at kvinnene blir utnyttet, men er stemmer dette for de fleste? Eller er det kanskje de mest negative forholdene folk baserer seg på, uten å ta helheten i betraktning? Jeg er ganske sikker på at dette er negative holdninger folk har, jeg har en kompis som har thai mor og norsk far, har aldri sett det de skriver om. Tror det er mye fordommer og mangelfull informasjon ute å går. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) Gjest a838c...333 skrev (13 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at dette er negative holdninger folk har, jeg har en kompis som har thai mor og norsk far, har aldri sett det de skriver om. Tror det er mye fordommer og mangelfull informasjon ute å går. Det er veldig synd og litt merkelig, at så mange ikke tar til seg informasjonen som blir gitt. (Dette er ikke rettet mot deg, men ment generelt.) Denne tråden ble opprettet da jeg var 3 år! Det er rart å se at vi ikke har kommet lengre siden den gang. P7SA skrev (59 minutter siden): (PS fe5, fint om du bruker linker som ikke ligger bak betalingsmur. Jeg vet faktisk ikke hva som står i den artikkelen utover overskrift og det du sier.) Jeg har flere ganger opplevd å bli sendt artikler bak en betalingsmur av en bruker og det føles nesten som om det gjøres med vilje for å slippe å følge opp diskusjonen. Det virker også som om noen bare tok den første lenken som dukket opp da de søkte på 'menn og thailandske koner', det var ihvertfall det når jeg søkte. Endret 23. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Kassettspiller skrev (14 minutter siden): Det er veldig synd og litt merkelig, at så mange ikke tar til seg informasjonen som blir gitt. (Dette er ikke rettet mot deg, men ment generelt.) Denne tråden ble opprettet da jeg var 3 år! Det er rart å se at vi ikke har kommet lengre siden den gang. Jeg har flere ganger opplevd å bli sendt artikler bak en betalingsmur av en bruker og det føles nesten som om det gjøres med vilje for å slippe å følge opp diskusjonen. Det virker også som om noen bare tok den første lenken som dukket opp da de søkte på 'menn og thailandske koner', det var ihvertfall det når jeg søkte. Jeg forstår du ikke mener mot meg. Men kan si en god ting at hele stor familien min har bare vært positive og støttende for meg og kona. Vi hadde et flott bryllup på familiegården med mange fra familien. Sjefen min i forrige jobben var støttende, heiet på oss og gratulerte meg når jeg nevnte meg at vi ble gift her i Oslo. Når jeg fikk ny jobb nå så nevnte jeg at jeg har en filippinsk kone og at vi søker om familiegjenforening. At det var viktig for meg å kunne jobbe inn tid for så å kunne avspasere flere uker for å kunne dra til Filippinene i denne ventetiden. De var veldig støttende og ordentlige. Så føler folk behandler oss bra i det virkelige liv. Det kan hende disse holdningene som vist her blir uttalt bare på nett og at en del holder de inni seg eller at det er grupper jeg ikke ser til daglig. Jeg synes det er synd men vi klarer oss fint i livet og satser på at jeg kona og stedatteren får et fint liv sammen når vi får svar på familiegjenforeningen ❤️ Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) 1 hour ago, Kassettspiller said: Gjennom hele tråden har fokuset stort sett vært på at kvinnene blir utnyttet, men er stemmer dette for de fleste? Selvsagt gjør det ikke det. Men noen ondsinnede elsker å dra frem minoritetseksempler for å stemple en stor uskyldig gruppe negativt. Værstingmenn, som henter inn kone etter kone. Bryr seg selvsagt ikke noe om hva som blir skrevet i en slik tråd på nettet. Utlendingene, som er overrepresentert når det kommer til vold mot utenlandske kvinner driter garantert i hva som blir sagt og skrevet også. Sannsynligheten for at noen av disse leser her er også nært null. Derimot så er det nok en del med asiatiske koner/kjærester som leser, som det kan gå negativt inn på. Andre kunne kanskje lettere funnet seg ei i utlandet om det var mindre stigma. Noe som sannsynligvis kunne gjort livet til både vedkommende og ei i Thailand bedre. Og det er synd, og i grunn helt unødvendig at folk skal drive å opprettholde og fremme negativt stigma. Det er allerede alt for mye av det. Verden blir ikke noe bedre av det. Eksempel på dette med stigma som kommer fra en avisartikkel. Trykk play. Starter på 21:27, se så til 22:03 😭. Helt unødvendig at mennesker skal oppleve slikt. Endret 23. oktober av P7SA 2 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober 6 minutes ago, Guest a838c...333 said: Jeg forstår du ikke mener mot meg. Men kan si en god ting at hele stor familien min har bare vært positive og støttende for meg og kona. Vi hadde et flott bryllup på familiegården med mange fra familien. Sjefen min i forrige jobben var støttende, heiet på oss og gratulerte meg når jeg nevnte meg at vi ble gift her i Oslo. Når jeg fikk ny jobb nå så nevnte jeg at jeg har en filippinsk kone og at vi søker om familiegjenforening. At det var viktig for meg å kunne jobbe inn tid for så å kunne avspasere flere uker for å kunne dra til Filippinene i denne ventetiden. De var veldig støttende og ordentlige. Så føler folk behandler oss bra i det virkelige liv. Det kan hende disse holdningene som vist her blir uttalt bare på nett og at en del holder de inni seg eller at det er grupper jeg ikke ser til daglig. Jeg synes det er synd men vi klarer oss fint i livet og satser på at jeg kona og stedatteren får et fint liv sammen når vi får svar på familiegjenforeningen ❤️ Anonymous poster hash: a838c...333 ❤️ Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) P7SA skrev (41 minutter siden): Selvsagt gjør det ikke det. Men noen ondsinnede elsker å dra frem minoritetseksempler for å stemple en stor uskyldig gruppe negativt. Værstingmenn, som henter inn kone etter kone. Bryr seg selvsagt ikke noe om hva som blir skrevet i en slik tråd på nettet. Utlendingene, som er overrepresentert når det kommer til vold mot utenlandske kvinner driter garantert i hva som blir sagt og skrevet også. Sannsynligheten for at noen av disse leser her er også nært null. Derimot så er det nok en del med asiatiske koner/kjærester som leser, som det kan gå negativt inn på. Andre kunne kanskje lettere funnet seg ei i utlandet om det var mindre stigma. Noe som sannsynligvis kunne gjort livet til både vedkommende og ei i Thailand bedre. Og det er synd, og i grunn helt unødvendig at folk skal drive å opprettholde og fremme negativt stigma. Det er allerede alt for mye av det. Verden blir ikke noe bedre av det. Eksempel på dette med stigma som kommer fra en avisartikkel. Trykk play. Starter på 21:27, se så til 22:03 😭. Helt unødvendig at mennesker skal oppleve slikt. Det de opplever er faktisk diskriminering og jeg synes synd på dem.💔 Det er også lett å se holdningene til noen av brukerne basert på tidligere innlegg. Jeg lurer på hvorfor de absolutt må ha slike negative holdninger mot andre. Gjest a838c...333 skrev (48 minutter siden): Jeg forstår du ikke mener mot meg. Men kan si en god ting at hele stor familien min har bare vært positive og støttende for meg og kona. Vi hadde et flott bryllup på familiegården med mange fra familien. Sjefen min i forrige jobben var støttende, heiet på oss og gratulerte meg når jeg nevnte meg at vi ble gift her i Oslo. Når jeg fikk ny jobb nå så nevnte jeg at jeg har en filippinsk kone og at vi søker om familiegjenforening. At det var viktig for meg å kunne jobbe inn tid for så å kunne avspasere flere uker for å kunne dra til Filippinene i denne ventetiden. De var veldig støttende og ordentlige. Så føler folk behandler oss bra i det virkelige liv. Det kan hende disse holdningene som vist her blir uttalt bare på nett og at en del holder de inni seg eller at det er grupper jeg ikke ser til daglig. Jeg synes det er synd men vi klarer oss fint i livet og satser på at jeg kona og stedatteren får et fint liv sammen når vi får svar på familiegjenforeningen ❤️ ❤️ Endret 23. oktober av Kassettspiller 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober P7SA skrev (1 time siden): Jeg venter fortsatt på å se forskningen som viser at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand. Når du kommer med et slikt generaliserende utsagn, så må det jo nesten være noe god data som tilsier at minst 50% av menn som gifter seg med ei fra Thailand er bortvalgte. Som du har sett har vi siden innlegget ditt fått flere anokdoter fra forskjellige brukere som tyder på at bildet du prøver å male ikke stemmer så godt. I ditt forrige svar til meg nevner du ekteskaps statistikk, at norske menn primært gifter seg med norske kvinner. Ekteskapsstatistikk er selvsagt ikke forskning som underbygger påstanden din ovenfor. Så har du den forskningen, eller var påstanden i sitatet ovenfor bare løgn? fe5 prøvde vist å støtte deg litt med linker. (?) Her hadde hun så mye gode kilder å velge fra at hun endte opp med å fiske i en artikkel med overskrift “Mennene som valgte bort norske kvinner”. En artikkel som ser ut til å fremheve at norske menn velger bort gamle norske kvinner til fordel for yngre i Thailand. Ihvertfall det inntrykket jeg får av overskrift og det fe5 siterer om aldersforskjell. (PS fe5, fint om du bruker linker som ikke ligger bak betalingsmur. Jeg vet faktisk ikke hva som står i den artikkelen utover overskrift og det du sier.) Jeg ser forvørig at du (knop) kommer med mer ytterligere svada som demonstrerer at du ikke vet hva som er normalt når det kommer til kjønn og preferanser i det følgende sitatet: Kassettspiller har allerede vist til data fra SSB som viser at Thai-kvinner (og Filippinske-kvinner) er populære blant nordmenn som gifter seg med ei fra utlandet. Jeg ønsker å tilføye enda mer data. Hva skjer om vi ser litt generelt på menn sine preferanser rundt det motsatte kjønn. Vil menn fortsatt vise en preferanse som favoriserer asiatiske kvinner over andre etnisiteter/nasjonaliteter? Svaret er ja. Om vi ser på en stor dating-data studie innad i USA som inkluderte nærmere 200.000 heterofile mennesker. Så ser vi at asiatiske kvinner var de mest populære. Dette var tilfelle for alle de 4 statene som var inkludert. Menn fra New York. Menn fra Chicago. Menn fra Seattle og menn fra Boston. Alle disse gruppene endte opp med å vise størst interesse mot asiatiske kvinner. (Det henger sammen med at asiatiske kvinner er ansett som høyst feminine rent fysisk.) (Se på delen som er oppe til høyre. Den viser hvordan menn rangerer kvinner av forskjellige etnisiteter. Det med alder sparer jeg kanskje til et annet innlegg.) https://www.science.org/doi/pdf/10.1126/sciadv.aap9815 Og når jeg først er i gang. Slenger inn en ekstra dating undersøkelse som underbygger dette med asiatiske kvinner. Som man ser på høyre side så taler interessen for asiatiske kvinner for seg selv. Venstre side viser at asiatiske kvinner har en greie for hvite menn. Så hvit mann med asiatisk kvinne er ofte vinn vinn for begge parter sin del. Data er basert på 2.4 millioner “sveip” på facebook sin dating app. The uncomfortable racial preferences revealed by online dating TLDR: Asiatiske kvinner er mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter “langt vekk”. Det er allerede andre brukere som har delt kilder på hvem det er som finner seg kone i Thailand, og det er den samme demografien som Mads Larsen kaller "lavstatusmenn" og mener kvinner diskriminerer/velger bort. Det går ikke an å få i pose og sekk her. Ekteskapsstatistikk er mer enn godt nok her. Og, selvsagt er ekteskapsstatistikk forskning. Forskning ER jo nettopp det å måle slike ting og skrive rapporter rundt det. Hva annet skal det liksom være? Det henger ikke på greip å prøve å fake en distinksjon som ikke er hverken relevant eller tilstede. Aner ikke hvor du vil med kildene dine. De er fra USA, og ikke relevante for oss. Skal du først kritisere kildebruken min, må du nesten klare å komme med noe bedre enn dette. Å ekstrapolere fra USA og hit er det intet grunnlag for. Ikke minst fordi det er stor forskjell på situasjonene, siden man i det tilfellet gjerne snakker om personer som er født og oppvokst i landet - versus denne settingen hvor det ikke er tilfelle, og ofte ikke engang har noe felles språk i bunn. Det står forøvrig i samme kilden som "Mennene som valgte bort norske kvinner" at de ser på norske kvinner som "for kravstore", som mer enn impliserer at de gutta der ikke er i stand til å møte krav på samme måte som andre menn gjør (siden norske kvinner som regel ikke er single). 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober P7SA skrev (44 minutter siden): Selvsagt gjør det ikke det. Men noen ondsinnede elsker å dra frem minoritetseksempler for å stemple en stor uskyldig gruppe negativt. Værstingmenn, som henter inn kone etter kone. Bryr seg selvsagt ikke noe om hva som blir skrevet i en slik tråd på nettet. Utlendingene, som er overrepresentert når det kommer til vold mot utenlandske kvinner driter garantert i hva som blir sagt og skrevet også. Sannsynligheten for at noen av disse leser her er også nært null. Derimot så er det nok en del med asiatiske koner/kjærester som leser, som det kan gå negativt inn på. Andre kunne kanskje lettere funnet seg ei i utlandet om det var mindre stigma. Noe som sannsynligvis kunne gjort livet til både vedkommende og ei i Thailand bedre. Og det er synd, og i grunn helt unødvendig at folk skal drive å opprettholde og fremme negativt stigma. Det er allerede alt for mye av det. Verden blir ikke noe bedre av det. Eksempel på dette med stigma som kommer fra en avisartikkel. Trykk play. Starter på 21:27, se så til 22:03 😭. Helt unødvendig at mennesker skal oppleve slikt. Poenget er at om 10-20% av "importbruder" havner i kjipe forhold de ikke slipper ut av, er det alt for mye. Det er ingen som har sagt at majoriteten av forhold er slik. Det er bare en stråmann så du skal kunne oppkonstruere et "motargument". Hvis du mener jeg har sagt dette, får du pent finne det frem eller holde kjeft. Det er forøvrig fritt frem for disse anonyme leserne å si seg enig i at det noen av oss problematiserer eksisterer, og fortelle hvordan de selv unngår ting som skjev maktbalanse i sine forhold (det har jo vært et par eksempler på at noen forteller om dette, faktisk). Det blir for dumt hvis man skal bedrive selvsensur på et internettforum for å ikke "såre" anonyme lesere. Ingen har noen grunn til å furte over noe som er skrevet her. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Faktum er at thaidamer og nordmenn velger hverandre på tross av holdningene som finnes her i landet. Det er mye rasisme ute å går uten at jeg nødvendigvis anklager noen i tråden her. Det finnes noen få prosent nordmenn som ikke er snill med thaidamene sine, akkurat som det finnes noen få prosent av afrikanere som utøver kriminalitet, eller noen få prosent av norske kvinner som driver med samværssabotasje. Man trenger ikke være en trangsynt og hatefull mot en hel gruppe menn som finner seg thaidame bare fordi det finnes noen råtne egg. Men det er så jævlig lett å dømme andre. Og å sette seg selv i en forhøyet moralsk posisjon og se ned på andre. Her burde flere ta seg en titt i speilet. Vi trenger en thaiparade mer enn vi trenger en prideparade utfra holdningene jeg ser her inne. Hyll kjærligheten og mangfoldet. Peace out❣️ Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Gjest d23dc...2b2 skrev (4 minutter siden): Faktum er at thaidamer og nordmenn velger hverandre på tross av holdningene som finnes her i landet. Det er mye rasisme ute å går uten at jeg nødvendigvis anklager noen i tråden her. Det finnes noen få prosent nordmenn som ikke er snill med thaidamene sine, akkurat som det finnes noen få prosent av afrikanere som utøver kriminalitet, eller noen få prosent av norske kvinner som driver med samværssabotasje. Man trenger ikke være en trangsynt og hatefull mot en hel gruppe menn som finner seg thaidame bare fordi det finnes noen råtne egg. Men det er så jævlig lett å dømme andre. Og å sette seg selv i en forhøyet moralsk posisjon og se ned på andre. Her burde flere ta seg en titt i speilet. Vi trenger en thaiparade mer enn vi trenger en prideparade utfra holdningene jeg ser her inne. Hyll kjærligheten og mangfoldet. Peace out❣️ Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Kunne ikke vært mer enig 🥰 Og det verste er: fordommene mot thaidamer kommer gjerne fra folk som "står opp mot rasisme" i andre sammenhenger... 1 2 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober knopflerbruce skrev (15 minutter siden): Poenget er at om 10-20% av "importbruder" havner i kjipe forhold de ikke slipper ut av, er det alt for mye. Det er ingen som har sagt at majoriteten av forhold er slik. Det er bare en stråmann så du skal kunne oppkonstruere et "motargument". Hvis du mener jeg har sagt dette, får du pent finne det frem eller holde kjeft. Det er forøvrig fritt frem for disse anonyme leserne å si seg enig i at det noen av oss problematiserer eksisterer, og fortelle hvordan de selv unngår ting som skjev maktbalanse i sine forhold (det har jo vært et par eksempler på at noen forteller om dette, faktisk). Det blir for dumt hvis man skal bedrive selvsensur på et internettforum for å ikke "såre" anonyme lesere. Ingen har noen grunn til å furte over noe som er skrevet her. Så du er opptatt av å overdramatisere ? . Det finnes folk som stjeler i butikken også, vil du da skrive som at alle tror de fleste er kriminelle? Jeg synes begrunnelsen for at Lo og arbeiderpartiet stengte muligheten for au pair var helt bak mål. Så fordi noen ble utnyttet så skal ingen få lov? istedenfor å fikse systemet til å fange opp dette. Nå er jeg ikke interessert i å ha au pair men jeg kjenner en som giftet seg med en filippinsk au pair. Blir som å si at ingen skal få kjøre bil om noen kjører for fort for å bryte loven. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå