Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (1 time siden):

...og her driver jeg og løper langs Frognerkilen og ser nesten bare slanke damer som er sprekere enn alle sofagris-menn som klager over null dates. Må være et bygdefenomen med alle disse tykke kvinnene, i Oslo-traktene er de i alle fall ikke.

Ikke rart du ikke ser dem, fordi sofagrisene sitter jo hjemme😉

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, fokkeslasken said:

Artig nok hørte jeg en gang en asiatisk kvinne si at det er så greit å komme til vesten når man er overvektig, for her blir de  som er sett på som overvektige hjemme regnet som slanke her.

Dette er morsomt, sant og trist. Alt på en gang. Det sier litt om hvor skadet holdninger til vekt er blitt her. Jeg har forøvrig hørt omtrent det samme som du sier.

Dessverre så er det mange steder i Asia hvor vestlig kultur har fått innflytelse (i form av junkfood, ultraprossesert mat og mer). Og det synes, visse steder langt mer ann andre. Sånn generelt så har også vekten gått mye opp der. Men jeg tenker det i praksis ikke er er like stort problem. Gjennomsnittskvinnen der er fortsatt betydelig slankere enn her. Og en norsk mann som reiser til Asia har gjerne veldig mye større utvalg enn her og dermed mye bedre mulighet til å sortere bort kvinner av, hva skal vi si, uønsket størrelse.

 

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at overvekt blant menn er mer hyppig forekommende i Norge enn overvekt blant kvinner, så hele diskusjonen fremstår egentlig som ganske rar. Jeg spør igjen: den norske mannen som vil ha "slank kvinne" og reiser til Asia, er han tilsvarende slank selv eller blir det bare den sedvanlige dobbeltstandarden hvor man ønsker en annen BMI hos partneren enn den man kan levere selv?

Det lukter jo veldig at de som sitter her og klager er kvapsete selv og ikke gidder gjøre noe med det, trass i ens preferanser hos kvinner. Det er ganske usexy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, knopflerbruce said:

...og her driver jeg og løper langs Frognerkilen og ser nesten bare slanke damer som er sprekere enn alle sofagris-menn som klager over null dates. Må være et bygdefenomen med alle disse tykke kvinnene, i Oslo-traktene er de i alle fall ikke.

De som ikke er slanke holder seg kanskje hjemme I Oslo? Kroppspresset er størst der.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 011a6...6a3

Jeg har lest litt på denne tråden innimellom i lang tid. Og jeg har lenge tenkt å svare på noe, eller noen. Men det er så mye. Så jeg tenkte å svare ganske enkelt. Trådens tittel er "Hvorfor er thai-kvinner så populære?". Jeg har vært gift med min kjære, som er fra Filippinene i ti år. Og slik jeg ser det i denne tråden, inkluderes damer fra Filippinene i denne diskusjonen.

Vi har nå 3 barn sammen, og jeg lærer stadig noe i forholdet. Så hva er svaret mitt til "Hvorfor er thai-kvinner så populære?"? Min kjære har et forfriskende annerledes syn på livet enn meg, men vi nærmer oss hverandre etter 11 og et halvt år sammen. Jeg prøver å oppsummere litt.

  • Familie betyr alt for henne
    • ....Og alle i hennes famlie er så inkluderende!
    • Hennes søstre kalte meg "kuya" (bror) så fort vi datet. Og nå er det alltid den største selvfølge å inkludere meg, og min norske familie på alt mulig.
    • Familie som er viktig, inkluderer fettere kusiner, tremenninger og flere
    • Søstrene hennes er fantastiske, så omtenksomme og hjelpsomme
    • Svigerfar og svigermor kaller meg sønn. Og er veldig opptatt av meg.
    • Så derfor har jeg invitert svigerforeldrene hit 4 ganger på besøksvisum, og ordner alt for dem. 3-9 måneder av gangen.
       
  • Istedenfor å gruble lenge over hvorfor, hvordan, hvem... Så konkluderer hun alltid raskere enn meg.
    • Det gjør meg roligere
    • Det gir mindre stress i hverdagen
       
  • Voksen for alderen. Jeg møtte henne da hun så vidt hadde fylt 23 år. Allerede var hun
    • Så flink til å lage mat!
    • Opptatt av å møte en som hun kunne stifte familie med
    • Ville ikke feste
    • Ville ta vare på eldre slektninger
       
  • En mann og kvinne har hver sin rolle.
    • Kona er "husets fire vegger".
    • Jeg skal fikse ting ute.
    • Denne har jeg slitt veldig med, og jobbet imot lenge.
    • Nå får jeg lov til å brette tøy og vaske hjemme. Det tok tid, og jeg trodde at jeg bare gjorde henne en tjeneste ved å oppføre meg som et moderne mannfolk. Men hun forklarte meg at ved å gjøre dette skillet mer utydelig, følte hun seg verdiløs.
       
  • Hun synes norske par ikke ser ut til å "bli en".
    • Når du gifter deg, har dere en egen verden sammen, og er det viktigste i verden for hverandre, uansett.
    • Hun vil alltid at vi skal dra sammen på det meste.
    • Hun vil ikke ha venner, hun har meg og søstrene sine.
    • Hun skulle ønske jeg likte samme musikk som henne. Det går ikke, dessverre.
       
  • Giftemål er viktig, samboerskap er ikke bra.
    • Jeg jobber med å få henne til å akseptere homofile,
    • Hun liker veldig dårlig ikke-monogame forhold. Men igjen, jeg prøver å si at det ikke skader oss hva andre vil gjøre.
    • Hun vil ikke at barna skal få kjærester for tidlig. Jeg jobber med å forberede henne på noen sjokk.
       
  • Hun vil gjerne at jeg skal bestemme for henne i en del situasjoner.
    • Det føles ofte feil for meg. Hun har blitt mye mer selvstendig, men ser på meg "som in klippe". Før vi giftet oss, hadde hennes mor, eller tante, den rollen.
  • ....Derimot vil hun bestemme over meg når det gjelder klesvalg, frisyre, osv. Ting som har med hjemme, utseende og slikt. Dette forsto jeg ikke før. Nå er det bedre, hun blir glad når jeg for bruker klær hun har kjøpt til meg.
     
  • Hun er tydelig på hva hun liker innen
    • Sex
    • Kjærtegn
    • Gaver
    • mat
    • osv... Så jeg vet godt hvordan jeg kan glede henne.
       
  • Jeg får nesten ikke lov til å ha kontakt med andre damer....
    • Hun tror at det er for lett for en mann å forelske seg i noen andre
    • Samtidig vil hun ikke engang sitte ved siden av andre menn på bussen, selv om det ikke plager meg.
    • Jeg tror det også har litt å si at hennes egen far lett kunne drikke seg full og finne damer på baren. Men jeg drikker ikke engang. Så hun er mindre mistenksom og redd for å miste meg enn før.
       
  • Utseende er viktig
    • Hun er opptatt av at jeg har så fin nese. Hun omtaler dessverre hennes egne søte nese som ikke fin.
    • Alle slektningene hennes snakker ofte om vekta. Men hun veier bare 60 kilo.
    • Hun bruker masse penger på produkter på bli hvit, men hun er virkelig vakker med en nydelig brun hudfarge.
    • Hun er så glad for at barna våre er "hvite", hun hadde visst drømt om det siden barndommen.
       
  • Status er viktig, og hun bruker mye tid på sosiale medier. Selfies, vise frem ting, osv. Dette prøvd jeg også å endre før, men jeg forstår denne delen av kulturen bedre etter å ha vært mange ganger i Filippinene sammen med henne.
    • Før måtte vi kjøpe alt nytt, pga. status. Nå leter hun selv etter ting på finn.no.
    • Hun synes jeg bruker for lite penger på meg selv.
    • Barna ser alltid så fine ut, men bare når hun leverer i barnehage / skole. Viktig å være nyvasket og ren i tøyet.

Jeg kunne sikkert ha skrevet mer. Det er litt av en jobb å forstå hverandre noen ganger. Men jeg synes at belønningen er større. Og følelsene vi har utviklet for hverandre, er desto sterkere. Min kone konkluderer noen ganger med at; "En filippinsk mann ville ikke konkludert som deg, så heldigvis er vi ikke fra samme sted!"

Jeg tror jeg har blitt en bedre person av å velge henne. Jeg vet ikke egentlig om jeg svarte på tråden. Kona mi har også sett på tråden, og hun tror at flere norske menn burde velge tradisjonelle asiatiske damer. Hun reagerer ofte på norske kvinnelige kolleger som fester og drikker for mye.

Jeg tenker at du må være forberedt på å jobbe ekstra hardt på å forstå hverandre og akseptere til tider veldig annerledes meninger og kultur. Gjør du det, er det virkelig et godt liv å velge en familiekjær og omtenksom dame fra sørøst-asia.

Anonymous poster hash: 011a6...6a3

Lenke til kommentar
HasuUser skrev (1 minutt siden):

De som ikke er slanke holder seg kanskje hjemme I Oslo? Kroppspresset er størst der.

Jeg bare tar notis av at det er så hinsides mange kvinner i Oslo som ikke er overvektige og er opptatte av å holde seg i form. (noe jeg ellers ikke har inntrykk av at disse thai-damene driver med i samme grad. Men folk tenker kanskje at BMI på 20 og fysikk som en sekk poteter og BMI på 22 og i stand til å løpe to mil tilsier at totalen er i favør førstnevnte? Think again.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg bare tar notis av at det er så hinsides mange kvinner i Oslo som ikke er overvektige og er opptatte av å holde seg i form. (noe jeg ellers ikke har inntrykk av at disse thai-damene driver med i samme grad. Men folk tenker kanskje at BMI på 20 og fysikk som en sekk poteter og BMI på 22 og i stand til å løpe to mil tilsier at totalen er i favør førstnevnte? Think again.)

Jeg sammenligner ikke folk på så tåpeleg grunnlag.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Guest 011a6...6a3 said:

Jeg har lest litt på denne tråden innimellom i lang tid. Og jeg har lenge tenkt å svare på noe, eller noen. Men det er så mye. Så jeg tenkte å svare ganske enkelt. Trådens tittel er "Hvorfor er thai-kvinner så populære?". Jeg har vært gift med min kjære, som er fra Filippinene i ti år. Og slik jeg ser det i denne tråden, inkluderes damer fra Filippinene i denne diskusjonen.

Vi har nå 3 barn sammen, og jeg lærer stadig noe i forholdet. Så hva er svaret mitt til "Hvorfor er thai-kvinner så populære?"? Min kjære har et forfriskende annerledes syn på livet enn meg, men vi nærmer oss hverandre etter 11 og et halvt år sammen. Jeg prøver å oppsummere litt.

  • Familie betyr alt for henne
    • ....Og alle i hennes famlie er så inkluderende!
    • Hennes søstre kalte meg "kuya" (bror) så fort vi datet. Og nå er det alltid den største selvfølge å inkludere meg, og min norske familie på alt mulig.
    • Familie som er viktig, inkluderer fettere kusiner, tremenninger og flere
    • Søstrene hennes er fantastiske, så omtenksomme og hjelpsomme
    • Svigerfar og svigermor kaller meg sønn. Og er veldig opptatt av meg.
    • Så derfor har jeg invitert svigerforeldrene hit 4 ganger på besøksvisum, og ordner alt for dem. 3-9 måneder av gangen.
       
  • Istedenfor å gruble lenge over hvorfor, hvordan, hvem... Så konkluderer hun alltid raskere enn meg.
    • Det gjør meg roligere
    • Det gir mindre stress i hverdagen
       
  • Voksen for alderen. Jeg møtte henne da hun så vidt hadde fylt 23 år. Allerede var hun
    • Så flink til å lage mat!
    • Opptatt av å møte en som hun kunne stifte familie med
    • Ville ikke feste
    • Ville ta vare på eldre slektninger
       
  • En mann og kvinne har hver sin rolle.
    • Kona er "husets fire vegger".
    • Jeg skal fikse ting ute.
    • Denne har jeg slitt veldig med, og jobbet imot lenge.
    • Nå får jeg lov til å brette tøy og vaske hjemme. Det tok tid, og jeg trodde at jeg bare gjorde henne en tjeneste ved å oppføre meg som et moderne mannfolk. Men hun forklarte meg at ved å gjøre dette skillet mer utydelig, følte hun seg verdiløs.
       
  • Hun synes norske par ikke ser ut til å "bli en".
    • Når du gifter deg, har dere en egen verden sammen, og er det viktigste i verden for hverandre, uansett.
    • Hun vil alltid at vi skal dra sammen på det meste.
    • Hun vil ikke ha venner, hun har meg og søstrene sine.
    • Hun skulle ønske jeg likte samme musikk som henne. Det går ikke, dessverre.
       
  • Giftemål er viktig, samboerskap er ikke bra.
    • Jeg jobber med å få henne til å akseptere homofile,
    • Hun liker veldig dårlig ikke-monogame forhold. Men igjen, jeg prøver å si at det ikke skader oss hva andre vil gjøre.
    • Hun vil ikke at barna skal få kjærester for tidlig. Jeg jobber med å forberede henne på noen sjokk.
       
  • Hun vil gjerne at jeg skal bestemme for henne i en del situasjoner.
    • Det føles ofte feil for meg. Hun har blitt mye mer selvstendig, men ser på meg "som in klippe". Før vi giftet oss, hadde hennes mor, eller tante, den rollen.
  • ....Derimot vil hun bestemme over meg når det gjelder klesvalg, frisyre, osv. Ting som har med hjemme, utseende og slikt. Dette forsto jeg ikke før. Nå er det bedre, hun blir glad når jeg for bruker klær hun har kjøpt til meg.
     
  • Hun er tydelig på hva hun liker innen
    • Sex
    • Kjærtegn
    • Gaver
    • mat
    • osv... Så jeg vet godt hvordan jeg kan glede henne.
       
  • Jeg får nesten ikke lov til å ha kontakt med andre damer....
    • Hun tror at det er for lett for en mann å forelske seg i noen andre
    • Samtidig vil hun ikke engang sitte ved siden av andre menn på bussen, selv om det ikke plager meg.
    • Jeg tror det også har litt å si at hennes egen far lett kunne drikke seg full og finne damer på baren. Men jeg drikker ikke engang. Så hun er mindre mistenksom og redd for å miste meg enn før.
       
  • Utseende er viktig
    • Hun er opptatt av at jeg har så fin nese. Hun omtaler dessverre hennes egne søte nese som ikke fin.
    • Alle slektningene hennes snakker ofte om vekta. Men hun veier bare 60 kilo.
    • Hun bruker masse penger på produkter på bli hvit, men hun er virkelig vakker med en nydelig brun hudfarge.
    • Hun er så glad for at barna våre er "hvite", hun hadde visst drømt om det siden barndommen.
       
  • Status er viktig, og hun bruker mye tid på sosiale medier. Selfies, vise frem ting, osv. Dette prøvd jeg også å endre før, men jeg forstår denne delen av kulturen bedre etter å ha vært mange ganger i Filippinene sammen med henne.
    • Før måtte vi kjøpe alt nytt, pga. status. Nå leter hun selv etter ting på finn.no.
    • Hun synes jeg bruker for lite penger på meg selv.
    • Barna ser alltid så fine ut, men bare når hun leverer i barnehage / skole. Viktig å være nyvasket og ren i tøyet.

Jeg kunne sikkert ha skrevet mer. Det er litt av en jobb å forstå hverandre noen ganger. Men jeg synes at belønningen er større. Og følelsene vi har utviklet for hverandre, er desto sterkere. Min kone konkluderer noen ganger med at; "En filippinsk mann ville ikke konkludert som deg, så heldigvis er vi ikke fra samme sted!"

Jeg tror jeg har blitt en bedre person av å velge henne. Jeg vet ikke egentlig om jeg svarte på tråden. Kona mi har også sett på tråden, og hun tror at flere norske menn burde velge tradisjonelle asiatiske damer. Hun reagerer ofte på norske kvinnelige kolleger som fester og drikker for mye.

Jeg tenker at du må være forberedt på å jobbe ekstra hardt på å forstå hverandre og akseptere til tider veldig annerledes meninger og kultur. Gjør du det, er det virkelig et godt liv å velge en familiekjær og omtenksom dame fra sørøst-asia.

Anonymous poster hash: 011a6...6a3

💖

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Atib Azzad said:

Jeg håper det bare er noen av punktene du synes er overdrevet.

Ikke at det å ha en standard og sette krav du ønsker vekk, at du leter etter mennesker i andre land uten anledning til å ha krav og preferanser..

Jeg synes det er veldig overdrevet å ha en liste på over 1500 røde flagg og "icks". Kan ikke tenke meg noe større rødt flagg enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, knopflerbruce said:

eller blir det bare den sedvanlige dobbeltstandarden hvor man ønsker en annen BMI hos partneren enn den man kan levere selv?

4 hours ago, knopflerbruce said:

Jeg spør igjen

Hadde tenkt å la denne ligge. Er så utrolig teit at du forventer lik BMI som en kan levere selv at det i grunn ikke fortjener svar. Men ok.

Det er vidt forskjellige skjønnhetsstandarder for menn og kvinner når det kommer til BMI og kropp. For å gjøre dette simpelt og tydelig skal jeg dra inn noen navn som sikkert mange kjenner.

Angelina Jolie hadde på et tidspunkt BMI på røflig 18,8, da hun var sammen med Brad Pitt som da hadde BMI på rundt 25. Disse tallene representerer begge en BMI som for hvert kjønn ligger nært det visuelt statistisk optimale dersom også fettprosent/muskelmasse og resten er på topp. Dette er spesielt godt vedtatt for kvinner og underbygget med 10+ fagfellevurderte studier. Disse to kjendisene er begge sett på som mennesker som utseendemessig var 10/10 for sitt kjønn til tross for vidt forskjellig BMI, vidt forskjellig muskelmasse, og vidt forskjellig fettprosent. En perfekt match til tross for vidt forskjellige verdier. Noe som er helt naturlig. Siden menn og kvinner er vidt forskjellige og søker vidt forskjellige ting.

Ei pen modelldame med BMI 18 har ikke noe dobbeltstandard om hun ønsker en mann som har en mye høyere BMI og muskelmasse enn seg selv. De fleste kvinner tenner ikke på super spinkle menn. Det er ihvertfall sjelden sett på som optimalt. Så dersom hun ønsker en større og mer maskulin fyr så finnes det ikke noe dobbeltstandard der. Kvinner og menn tenner normalt på vidt forskjellige typer kropper. Finnes ikke noe dobbeltstandard i at ei visuelt feminin dame f.eks ønsker en visuelt maskulin mann. Noe som innebærer helt andre trekk (BMI, muskelmasse, fettprosent, høyde, skulderbredde, etc, etc, etc)

Jeg synes ikke nødvendigvis det er noen dobbelstandard i å ønske egenskaper en ikke har selv heller. En morsom mann vil kanskje ha ei som ler av vitsene sine. Ei dame som ikke er morsom vil kanskje ha en mann som er morsom. Man kan utfylle hverandre.

Ei som er flink på kjøkkenet og trives der vil kanskje en ha mann som er flink i hagen og garasjen. Igjen, man utfyller hverandre.

Ei som ikke har mye penger, kan fint ønske seg en mann med mer penger. Det ligger ikke nødvendigvis enn dobbeltstandard bak det heller. Men som oftest ligger det en form for bytte i egenskaper for å skape en balanse. For om man setter høye krav til noen, uten å ha noe særlig å tilby selv. Da kan vi fort snakke om dobbeltstandard. For å ta det stereotypiske som gjennom historien ofte har gått igjen, og som fortsatt ikke er uvanlig. En rik mann med penger og status, kan lettere få seg ei som er ung og slank. Er det dobbeltstandard for disse menneskene å ønske egenskaper i en partner som en selv ikke har? Jeg mener ikke det. Det er helt innafor å søke en partner som utfyller behov/preferanser man har.

Apropos dobbeltstandard. Som feminist, så er det jo typisk, at du som mange andre feminister, henger deg opp i menn som søker slanke kvinner. Når i ditt liv har du klaget om dobbeltstandard i tilfeller der slanke menn søker tjukke kvinner? Når i ditt liv har du klaget på tjukke kvinner som vil ha tynne menn? Å kun klage en vei, på ett kjønn. DET er dobbeltstandard det! (Det er også typisk feminist oppførsel. Ganske usexy.)

 

4 hours ago, knopflerbruce said:

Det lukter jo veldig at de som sitter her og klager er kvapsete selv og ikke gidder gjøre noe med det, trass i ens preferanser hos kvinner. Det er ganske usexy.

De synlige magemusklene mine sier at luktesansen din ikke er helt veljustert.

 

Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Oslofolk er faktisk sunnere enn resten av befolkningen:

Sitat

Her er kun 19 prosent av befolkningen overvektig (BMI på 27 eller over) mot landsgjennomsnittet på 28 prosent

https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/oslofolk-er-sunnest-i-landet

Men å omtale noen for en potetsekk ser jeg ikke poenget i. Slike nedlatende kommentarer om andres kropp er både unødvendige og sårende.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):

Hadde tenkt å la denne ligge. Er så utrolig teit at du forventer lik BMI som en kan levere selv at det i grunn ikke fortjener svar. Men ok.

Det er vidt forskjellige skjønnhetsstandarder for menn og kvinner når det kommer til BMI og kropp. For å gjøre dette simpelt og tydelig skal jeg dra inn noen navn som sikkert mange kjenner.

Angelina Jolie hadde på et tidspunkt BMI på røflig 18,8, da hun var sammen med Brad Pitt som da hadde BMI på rundt 25. Disse tallene representerer begge en BMI som for hvert kjønn ligger i nært det visuelt statistisk optimale dersom også fettprosent/muskelmasse og resten er på topp. Dette er spesielt godt vedtatt for kvinner og underbygget med 10+ fagfellevurderte studier. Disse to kjendisene er begge sett på som mennesker som utseendemessig var 10/10 for sitt kjønn til tross for vidt forskjellig BMI, vidt forskjellig muskelmasse, og vidt forskjellig fettprosent. En perfekt match til tross for vidt forskjellige verdier. Noe som er helt naturlig. Siden menn og kvinner er vidt forskjellige og søker vidt forskjellige ting.

Ei pen modelldame med BMI 18 har ikke noe dobbeltstandard om hun ønsker en mann som har en mye høyere BMI og muskelmasse enn seg selv. De fleste kvinner tenner ikke på super spinkle menn. Det er ihvertfall sjelden sett på som optimalt. Så dersom hun ønsker en større og mer maskulin fyr så finnes det ikke noe dobbeltstandard der. Kvinner og menn tenner normalt på vidt forskjellige typer kropper. Finnes ikke noe dobbeltstandard i at ei visuelt feminin dame f.eks ønsker en visuelt maskulin mann. Noe som innebærer helt andre trekk (BMI, muskelmasse, fettprosent, høyde, skulderbredde, etc, etc, etc)

Jeg synes ikke nødvendigvis det er noen dobbelstandard i å ønske egenskaper en ikke har selv heller. En morsom mann vil kanskje ha ei som ler av vitsene sine. Ei dame som ikke er morsom vil kanskje ha en mann som er morsom. Man kan utfylle hverandre.

Ei som er flink på kjøkkenet og trives der vil kanskje en ha mann som er flink i hagen og garasjen. Igjen, man utfyller hverandre.

Ei som ikke har mye penger, kan fint ønske seg en mann med mer penger. Det ligger ikke nødvendigvis enn dobbeltstandard bak det heller. Men som oftest ligger det en form for bytte i egenskaper for å skape en balanse. For om man setter høye krav til noen, uten å ha noe særlig å tilby selv. Da kan vi fort snakke om dobbeltstandard. For å ta det stereotypiske som gjennom historien ofte har gått igjen, og som fortsatt ikke er uvanlig. En rik mann med penger og status, kan lettere få seg ei som er ung og slank. Er det dobbeltstandard for disse menneskene å ønske egenskaper i en partner som en selv ikke har? Jeg mener ikke det. Det er helt innafor å søke en partner som utfyller behov/preferanser man har.

Apropos dobbeltstandard. Som feminist, så er det jo typisk, at du som mange andre feminister, henger deg opp i menn som søker slanke kvinner. Når i ditt liv har du klaget om dobbeltstandard i tilfeller der slanke menn søker tjukke kvinner? Når i ditt liv har du klaget på tjukke kvinner som vil ha tynne menn? Å kun klage en vei, på ett kjønn. DET er dobbeltstandard det! (Det er også typisk feminist oppførsel. Ganske usexy.)

 

De synlige magemusklene mine sier at luktesansen din ikke er helt veljustert.

 

Hvis en ikke forventer lik BMI, hva med da å gå opp? Det er jo 50-50 om det ikke finnes en eller annen dobbeltstandard her. Skjønt, jeg innser jo at det ikke er så lett når menn som forsvarer å gå ned, samtidig sutrer over at norske kvinner er for tykke (sannsynligvis mens de selv sitter der med bilringer...)

Og nei, skjønnhetsstandardene er ikke så ulike som dette. Det handler om å se sunn ut, og for en mann er det ikke sånn at du slipper unna dette, heller. Ref disse vaskebrettmagene man ser overalt (som tilsvarer fotomodellfigurene til kvinner). Sitter du der med "dad body" er du ikke noe mer sexy enn en "mom body". Som jo selvsagt kan være fint, for all del - det er mange der ute som ikke syns det er et problem. Men det er neppe den samme gjengen som klager over norske kvinners BMI.

Ingen har sagt noe om spinkle menn, men husk at her snakkes det om BMI, slik at trente kvinner med BMI på 25-26 havner i samme kategori som de som har "spist seg opp dit" (og det samme gjelder menn). Så, poenget blir faktisk det samme. Men, for all del - du innrømmer jo dobbeltstandarden for åpen mikrofon. You do you. Det er bare latterlig patetisk.

Du utfyller ikke en slank person med å være kvapsete. It's just not how it works. Utfylling handler også om å klare å ta over den andres oppgaver ved behov, ikke at du personer er helt hjelpeløse i hverandres spisskompetanser. Især dem som er vesentlige i det daglige. (om den ene ikke er mester i nettverkskonfigurering og den andre ikke kan strikke er ikke så nøye)

Men, her er jo cluet: du setter høye BMI-krav til andre, uten å ha en dritt å vise til selv (om jeg leser mellom linjene har ikke du den samme kroppen som det du ber om fra andre).

En slank mann som søker tjukke kvinner går jo teknisk sett for noe som er ansett som mindre attraktivt. Det er ikke en dobbeltstandard, og fortjener ei heller kritikk. AKkurat som at en slank kvinne som går for tjukke menn heller ikke får noen kritikk, og en tykk mann kan tilsvarende fint gå for en bælfeit dame uten å få kritikk (fordi han da sikter nedover og ikke ber om noe han ikke evner selv).

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Oslofolk er faktisk sunnere enn resten av befolkningen:

https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/oslofolk-er-sunnest-i-landet

Men å omtale noen for en potetsekk ser jeg ikke poenget i. Slike nedlatende kommentarer om andres kropp er både unødvendige og sårende.

Jeg refererte til fysisk form, ikke utseende på kroppen. En sekk poteter løper ikke gatelangs, den står bom i ro. At folk kan ha god kondisjon og være LITT overvektige, er jeg kjent med. Det gjelder kvinner, og menn.

(forøvrig diskriminerer jeg ikke på kropp i særlig grad i datingverdenen, heller - kan du løpe med meg opp til Tryvann driter jeg i om du veier 120kg, selv om jeg anser det som lite trolig at noen med mye ekstra å drasse på klarer 6km bratt oppover i løpetempo)

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (22 minutter siden):

Jeg refererte til fysisk form, ikke utseende på kroppen.

Den fysiske formen henger tett sammen med kroppens utseende, så jo, når du omtaler noen som en potetsekk, kommenterer du faktisk kroppen deres.

Jeg ser ikke poenget med å snakke slik om folk når målet heller burde være å oppmuntre dem til en sunnere livsstil, noe som begge oss er for.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Nå skal det sies at overvekt blant menn er mer hyppig forekommende i Norge enn overvekt blant kvinner, så hele diskusjonen fremstår egentlig som ganske rar. Jeg spør igjen: den norske mannen som vil ha "slank kvinne" og reiser til Asia, er han tilsvarende slank selv eller blir det bare den sedvanlige dobbeltstandarden hvor man ønsker en annen BMI hos partneren enn den man kan levere selv?

Det lukter jo veldig at de som sitter her og klager er kvapsete selv og ikke gidder gjøre noe med det, trass i ens preferanser hos kvinner. Det er ganske usexy.

Det er ikke alle som vil ha veldig tynne damer. Jeg synes damer med litt former og fyldighet er sexy. Har selv filippinsk kone. Er også på 181 cm og 83 kg. Så tror ikke alle passer inn i den beskrivelsen der heller 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 011a6...6a3 skrev (4 timer siden):

Jeg har lest litt på denne tråden innimellom i lang tid. Og jeg har lenge tenkt å svare på noe, eller noen. Men det er så mye. Så jeg tenkte å svare ganske enkelt. Trådens tittel er "Hvorfor er thai-kvinner så populære?". Jeg har vært gift med min kjære, som er fra Filippinene i ti år. Og slik jeg ser det i denne tråden, inkluderes damer fra Filippinene i denne diskusjonen.

Vi har nå 3 barn sammen, og jeg lærer stadig noe i forholdet. Så hva er svaret mitt til "Hvorfor er thai-kvinner så populære?"? Min kjære har et forfriskende annerledes syn på livet enn meg, men vi nærmer oss hverandre etter 11 og et halvt år sammen. Jeg prøver å oppsummere litt.

  • Familie betyr alt for henne
    • ....Og alle i hennes famlie er så inkluderende!
    • Hennes søstre kalte meg "kuya" (bror) så fort vi datet. Og nå er det alltid den største selvfølge å inkludere meg, og min norske familie på alt mulig.
    • Familie som er viktig, inkluderer fettere kusiner, tremenninger og flere
    • Søstrene hennes er fantastiske, så omtenksomme og hjelpsomme
    • Svigerfar og svigermor kaller meg sønn. Og er veldig opptatt av meg.
    • Så derfor har jeg invitert svigerforeldrene hit 4 ganger på besøksvisum, og ordner alt for dem. 3-9 måneder av gangen.
       
  • Istedenfor å gruble lenge over hvorfor, hvordan, hvem... Så konkluderer hun alltid raskere enn meg.
    • Det gjør meg roligere
    • Det gir mindre stress i hverdagen
       
  • Voksen for alderen. Jeg møtte henne da hun så vidt hadde fylt 23 år. Allerede var hun
    • Så flink til å lage mat!
    • Opptatt av å møte en som hun kunne stifte familie med
    • Ville ikke feste
    • Ville ta vare på eldre slektninger
       
  • En mann og kvinne har hver sin rolle.
    • Kona er "husets fire vegger".
    • Jeg skal fikse ting ute.
    • Denne har jeg slitt veldig med, og jobbet imot lenge.
    • Nå får jeg lov til å brette tøy og vaske hjemme. Det tok tid, og jeg trodde at jeg bare gjorde henne en tjeneste ved å oppføre meg som et moderne mannfolk. Men hun forklarte meg at ved å gjøre dette skillet mer utydelig, følte hun seg verdiløs.
       
  • Hun synes norske par ikke ser ut til å "bli en".
    • Når du gifter deg, har dere en egen verden sammen, og er det viktigste i verden for hverandre, uansett.
    • Hun vil alltid at vi skal dra sammen på det meste.
    • Hun vil ikke ha venner, hun har meg og søstrene sine.
    • Hun skulle ønske jeg likte samme musikk som henne. Det går ikke, dessverre.
       
  • Giftemål er viktig, samboerskap er ikke bra.
    • Jeg jobber med å få henne til å akseptere homofile,
    • Hun liker veldig dårlig ikke-monogame forhold. Men igjen, jeg prøver å si at det ikke skader oss hva andre vil gjøre.
    • Hun vil ikke at barna skal få kjærester for tidlig. Jeg jobber med å forberede henne på noen sjokk.
       
  • Hun vil gjerne at jeg skal bestemme for henne i en del situasjoner.
    • Det føles ofte feil for meg. Hun har blitt mye mer selvstendig, men ser på meg "som in klippe". Før vi giftet oss, hadde hennes mor, eller tante, den rollen.
  • ....Derimot vil hun bestemme over meg når det gjelder klesvalg, frisyre, osv. Ting som har med hjemme, utseende og slikt. Dette forsto jeg ikke før. Nå er det bedre, hun blir glad når jeg for bruker klær hun har kjøpt til meg.
     
  • Hun er tydelig på hva hun liker innen
    • Sex
    • Kjærtegn
    • Gaver
    • mat
    • osv... Så jeg vet godt hvordan jeg kan glede henne.
       
  • Jeg får nesten ikke lov til å ha kontakt med andre damer....
    • Hun tror at det er for lett for en mann å forelske seg i noen andre
    • Samtidig vil hun ikke engang sitte ved siden av andre menn på bussen, selv om det ikke plager meg.
    • Jeg tror det også har litt å si at hennes egen far lett kunne drikke seg full og finne damer på baren. Men jeg drikker ikke engang. Så hun er mindre mistenksom og redd for å miste meg enn før.
       
  • Utseende er viktig
    • Hun er opptatt av at jeg har så fin nese. Hun omtaler dessverre hennes egne søte nese som ikke fin.
    • Alle slektningene hennes snakker ofte om vekta. Men hun veier bare 60 kilo.
    • Hun bruker masse penger på produkter på bli hvit, men hun er virkelig vakker med en nydelig brun hudfarge.
    • Hun er så glad for at barna våre er "hvite", hun hadde visst drømt om det siden barndommen.
       
  • Status er viktig, og hun bruker mye tid på sosiale medier. Selfies, vise frem ting, osv. Dette prøvd jeg også å endre før, men jeg forstår denne delen av kulturen bedre etter å ha vært mange ganger i Filippinene sammen med henne.
    • Før måtte vi kjøpe alt nytt, pga. status. Nå leter hun selv etter ting på finn.no.
    • Hun synes jeg bruker for lite penger på meg selv.
    • Barna ser alltid så fine ut, men bare når hun leverer i barnehage / skole. Viktig å være nyvasket og ren i tøyet.

Jeg kunne sikkert ha skrevet mer. Det er litt av en jobb å forstå hverandre noen ganger. Men jeg synes at belønningen er større. Og følelsene vi har utviklet for hverandre, er desto sterkere. Min kone konkluderer noen ganger med at; "En filippinsk mann ville ikke konkludert som deg, så heldigvis er vi ikke fra samme sted!"

Jeg tror jeg har blitt en bedre person av å velge henne. Jeg vet ikke egentlig om jeg svarte på tråden. Kona mi har også sett på tråden, og hun tror at flere norske menn burde velge tradisjonelle asiatiske damer. Hun reagerer ofte på norske kvinnelige kolleger som fester og drikker for mye.

Jeg tenker at du må være forberedt på å jobbe ekstra hardt på å forstå hverandre og akseptere til tider veldig annerledes meninger og kultur. Gjør du det, er det virkelig et godt liv å velge en familiekjær og omtenksom dame fra sørøst-asia.

Anonymous poster hash: 011a6...6a3

Jeg har giftet meg med en filipina selv og kjenner meg veldig igjen i dette. Synes det går veldig fint og liker det veldig bra. Man lærer godt å kjenne og respektere hverandre sammen 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...