Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Men det er det da INGEN som gjør, heller?

Hvis NRK spør noen, kan en selvsagt lage en liste, men det er ikke en eneste kvinne som går rundt og har en fysisk liste som hun sitter og huker av på.

Hvis noen tror dette er noe som forekommer i nevneverdig grad, har de hørt for mye på manosfæreprat. It's just not a thing.

Tja, hvis man går rundt som en boms og det "lett kan endres", må man jo lure på hvorfor det ikke alt er gjort...? At noen som selv er dyktig til å kle seg (mange kvinner er nettopp det) syns det er en ick/red flag med menn som bryr seg vesentlig mindre er ikke hverken rart eller kritikkverdig. Hvis menn vil ha kvinner som ser bra ut, må de klare å levere på det feltet.

Ikke alle spesielt menn som er opptatt av siste mote? Det er heller de på andre laget som gjør det?

Jeg gikk i hip hop klær og hettegenser før, kona mi endret klesstilen min, og jeg er mer  komfortabel nå med penere gensere og piqet på sommeren...

Jeg kjøpte klær før av vane, for jeg viste ikke annet, jeans og joggesko etc.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (9 minutter siden):

Kjenner flere som har en slik liste på mobilen sin. Tror ikke og håper ikke det er representativt da.

Jo, men det finnes noen merker som andre kan oppfatte som 'icks'. Det er én ting å bry seg om at mannen kler seg bra, men å kritisere helt vanlige klær.

Det blir litt som om en mann ønsker at en kvinne skal bruke parfyme, men synes alle Miss Dior-parfymer er 'ick' bare fordi han ikke liker flaskene.

Det er det ikke. 100% garantert. Hva skal man med den? Og igjen, hvis noen har spurt om en slik liste, har man kanskje laget den for gøy - men uten å faktisk anvende den til noe. Man kjenner jo preferansene sine, uansett.

For å si det sånn: hvor mange menn kjenner du som har slike lister? Ingen? Logisk nok er det da neppe vanlig hos kvinner  heller, da begge kjønn nok må sies å ha et likt behov for å skrive sånt ned, sånn i utgangspunktet.

Jeg kunne laget en liste lang som et vondt år, men det har lite å si - fordi tiltrekning skjer uavhengig av hvordan den listen faktisk ser ut. Det er helhetsinntrykket som avgjør.

 

Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Tja, vi vet ikke om de andre punktene er verre eller mindre alvorlige, med tanke på at listen kan ha blitt laget lenge før. Kravene samlet sett kan fremstå som en reaksjon.

Vi vet heller ikke noe mer om personen, så det kan være at vedkommende ikke aksepterer noen av de røde flaggene eller 'icks'. Men det spiller egentlig ingen rolle hva hun gjør, det som betyr noe er om dette utvikler seg til en uheldig trend.

Du kan jo sjekke med gutta her om de har slike lister. Hvis svaret er "nei", er det neppe noen trend på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Ikke alle spesielt menn som er opptatt av siste mote? Det er heller de på andre laget som gjør det?

Jeg gikk i hip hop klær og hettegenser før, kona mi endret klesstilen min, og jeg er mer  komfortabel nå med penere gensere og piqet på sommeren...

Jeg kjøpte klær før av vane, for jeg viste ikke annet, jeans og joggesko etc.

Lol. Det er da stor forskjell mellom å være opptatt av SISTE MOTE og det å finne klesplagg som passer sammen og har et snev av identitet og kreativitet over seg. Det er hvertfall sånn jeg tenker når jeg handler klær. Aner ikke moten, jeg bare vurderer hvordan to-tre farger ser ut sammen og komponerer etter det.

Hvis vi skal snakke om et samfunnsproblem, er det kanskje at folk innbiller seg at kombinasjonen menn + mote betyr homofil, som igjen påvirker menn til å fremstå som visuelt stygge for å ta avstand fra det å "se ut som en homofil". Det er liksom tryggere å se ut som en lasaron hvis man vil unngå akkurat DEN anklagen. Men, det blir jo ikke noen damer av det, heller... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Lol. Det er da stor forskjell mellom å være opptatt av SISTE MOTE og det å finne klesplagg som passer sammen og har et snev av identitet og kreativitet over seg. Det er hvertfall sånn jeg tenker når jeg handler klær. Aner ikke moten, jeg bare vurderer hvordan to-tre farger ser ut sammen og komponerer etter det.

Hvis vi skal snakke om et samfunnsproblem, er det kanskje at folk innbiller seg at kombinasjonen menn + mote betyr homofil, som igjen påvirker menn til å fremstå som visuelt stygge for å ta avstand fra det å "se ut som en homofil". Det er liksom tryggere å se ut som en lasaron hvis man vil unngå akkurat DEN anklagen. Men, det blir jo ikke noen damer av det, heller... ;)

Det var ikke min hensikt å prøve å oute noen.

Jeg bare antydet at mote ofte ikke er menns sterkeste side. Skal man hate menn fordi de ikke er flinke til å skaffe seg siste mote?

Å kjøpe fine gensere og skjorter var fremmed for meg, jeg kjøpte tskjorter, joggebukse, hettegenser og joggesko fordi jeg alltid hadde gjort det.

Nå lar jeg kona kjøpe dette, hender jeg kjøper sko eller noe selv og jakke.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Det var ikke min hensikt å prøve å oute noen.

Jeg bare antydet at mote ofte ikke er menns sterkeste side. Skal man hate menn fordi de ikke er flinke til å skaffe seg siste mote?

Jeg har aldri hørt at menn er biologisk handicappet rundt det å se om farger passer sammen. Jeg har ikke problemer med det. Har du?

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Det er vel mer at når vi diskuterer slike ting som menn, kommer det alltid noen av den ureflekterte sorten inn og sier "menn er visuelle og vil bare ha noen som er snill og pen å se på". Og liknende tøv, så ender man opp med å diskutere det i stedet for hvilke kriterier de mannlige enkeltindividene der ute faktisk ser etter.

Men hva er det de faktisk ser etter?

knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Men bare for å ta den med vekt: joda, menn kan godt ha det å ha en SUNN KROPP som et kriterium, men ikke glem denne trådens bakgrunn som er at når kvinner ber om det samme, så stikker de overvektige og utrente mennene til Thailand fordi de blir valgt bort her hjemme og gneldrer over "kravstorhet" og den uoppnåelige "tiprosenten". Dette samtidig som enkelte skal prøve å få det til å virke som at det er mer biologisk riktig for en mann å kreve en slank, ung kvinne som kone enn det er for en kvinne å ha tilsvarende strenge utseendemessige og aldersmessige krav til en mann. Forstå det den som kan.

Man bør også jobbe med seg selv hvis man ønsker å opprettholde seg i datingmarkedet; man må ofte gi og ta.

Men jeg er usikker på om flertallet av mennene som reiser til Thailand og får seg en kone, egentlig er feite og utrente?

knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Det har blitt nevnt mange ganger, ikke bare fra meg, at det er helt greit å kunne levere den samme BMIen selv som den man krever fra sin kone. Er du feit selv, er det tåpelig å skulle kritisere norske kvinner for å være overvektige og usexy, for å si det sånn.

Men hvem gjør det?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Det var ikke min hensikt å prøve å oute noen.

Jeg bare antydet at mote ofte ikke er menns sterkeste side.
Skal man hate menn fordi de ikke er flinke til å skaffe seg siste mote?

Det er egentlig ganske enkelt. Svart. Svart svart svart. En tidløs og classy farge :laugh:

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

Det er det ikke. 100% garantert. Hva skal man med den? Og igjen, hvis noen har spurt om en slik liste, har man kanskje laget den for gøy - men uten å faktisk anvende den til noe. Man kjenner jo preferansene sine, uansett.

Noen tuller, men andre har faktisk vært ganske seriøse med listen.

knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

For å si det sånn: hvor mange menn kjenner du som har slike lister? Ingen? Logisk nok er det da neppe vanlig hos kvinner  heller, da begge kjønn nok må sies å ha et likt behov for å skrive sånt ned, sånn i utgangspunktet.

Kjenner flere menn som har det.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri hørt at menn er biologisk handicappet rundt det å se om farger passer sammen. Jeg har ikke problemer med det. Har du?

Jeg tror jeg er bra på velge farger osv, men stil var en vane jeg likte å endre, fra street til streitere mer voksne klær.

Tror ikke jeg hadde gjort det selv, vaner er vanskelig å endre uten hjelp.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Jeg bare antydet at mote ofte ikke er menns sterkeste side. Skal man hate menn fordi de ikke er flinke til å skaffe seg siste mote?

Å kjøpe fine gensere og skjorter var fremmed for meg, jeg kjøpte tskjorter, joggebukse, hettegenser og joggesko fordi jeg alltid hadde gjort det.

Martelè skrev (10 minutter siden):

Det er egentlig ganske enkelt. Svart. Svart svart svart. En tidløs og classy farge :laugh:

Finn din personlige fargeanalyse og skaff deg klær og tilbehør som passer. Invister i gode sko og ha en klassisk stil. Man kommer langt med det.

Det hjelper også å bruke en god parfyme som ikke er altfor tung i lukten. For eksempel CLEAN parfyme får man til å lukte som nyvasket klær eller noe annet friskt og godt. :)

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Finn din personlige fargeanalyse og skaff deg klær og tilbehør som passer. Invister i gode sko og ha en klassisk stil. Man kommer langt med det.

Det hjelper også å bruke en god parfyme som ikke er altfor tung i lukten. For eksempel CLEAN parfyme får man til å lukte som nyvasket klær eller noe annet friskt og godt. :)

Jeg bruker kun polo at RL både jeg og kona mi liker den.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Finn din personlige fargeanalyse og skaff deg klær og tilbehør som passer. Invister i gode sko og ha en klassisk stil. Man kommer langt med det.

Det hjelper også å bruke en god parfyme som ikke er altfor tung i lukten. For eksempel CLEAN parfyme får man til å lukte som nyvasket klær eller noe annet friskt og godt. :)

Hm. Jeg er en økonomisk og upretensiøs fyr, og liker å gli under radaren.
Året rundt går jeg i en formpasset svart treningsskjorte og svarte jeans. Men om sommeren er jeg ganske modig,
og slenger på en blå rutet skjorte utenfor den svarte! Parfyme er det ingen grunn til å ta på utenfor formelle settinger.
Det ser jeg på som sløsing med ressurser

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker kun polo at RL både jeg og kona mi liker den.

Klassisk det.

Martelè skrev (5 minutter siden):

Hm. Jeg er en økonomisk og upretensiøs fyr, og liker å gli under radaren.
Året rundt går jeg i en formpasset svart treningsskjorte og svarte jeans. Men om sommeren er jeg ganske modig,
og slenger på en blå rutet skjorte utenfor den svarte! Parfyme er det ingen grunn til å ta på utenfor formelle settinger.
Det ser jeg på som sløsing med ressurser

Ja, man må selvfølgelig velge hva man ønsker å følge.

Å kjøpe klassiske klær trenger ikke å være dyrt; det handler mer om hvor mange plagg man kjøper og hvor man handler.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (12 minutter siden):

Men hva er det de faktisk ser etter?

Man bør også jobbe med seg selv hvis man ønsker å opprettholde seg i datingmarkedet; man må ofte gi og ta.

Men jeg er usikker på om flertallet av mennene som reiser til Thailand og får seg en kone, egentlig er feite og utrente?

Men hvem gjør det?

Vi vil ha noen som kler vår personlighet, forstår seg på oss, gir oss følelsen av at det er to personer som er som skapt for hverandre.

Til det siste: hvem gjør hva? Du finner eksempler bare i denne tråden på brukere som mener at det er helt greit å være tjukk selv og ønske seg slank kone, "fordi det har de sett eksempler på andre steder".

Aner ikke om det er noe statistikk på dette, men for å si det sånn - det er ikke akkurat maratonløpere og styrkeløftere (tilsynelatende) som er førsteinntrykket hos dem som er med her:

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Vi vil ha noen som kler vår personlighet, forstår seg på oss, gir oss følelsen av at det er to personer som er som skapt for hverandre.

Ja, noen som er attraktive for oss.

knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Til det siste: hvem gjør hva? Du finner eksempler bare i denne tråden på brukere som mener at det er helt greit å være tjukk selv og ønske seg slank kone, "fordi det har de sett eksempler på andre steder".

Da får de finne seg en kone som deler samme oppfatning

knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Aner ikke om det er noe statistikk på dette, men for å si det sånn - det er ikke akkurat maratonløpere og styrkeløftere (tilsynelatende) som er førsteinntrykket hos dem som er med her:

Ja, men jeg mener ikke at TV-serien her nødvendigvis trenger å være representativ.

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (21 minutter siden):

Vi vil ha noen som kler vår personlighet, forstår seg på oss, gir oss følelsen av at det er to personer som er som skapt for hverandre.

Til det siste: hvem gjør hva? Du finner eksempler bare i denne tråden på brukere som mener at det er helt greit å være tjukk selv og ønske seg slank kone, "fordi det har de sett eksempler på andre steder".

Aner ikke om det er noe statistikk på dette, men for å si det sånn - det er ikke akkurat maratonløpere og styrkeløftere (tilsynelatende) som er førsteinntrykket hos dem som er med her:

 

Det blir litt som å si at alle som spiller wow er som de på episoden til south park. Du har et førsteintrykk som kanskje representerer noen fra en anekdote.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...