Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Skrotleif skrev (46 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802

Ting som dette her er blant grunnene til at jeg heller vil ha thai-dame.

Mye av dette håper jeg er tull og useriøst.

Det er rart at noen hadde hele 1521 (!) punkter. Det er greit å ha preferanser, men det var også mye rart som var skrevet der.

"Sauvage parfyme, aldri møtt en lojal mann som bruker den"

Altså😂😭

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Mye av dette håper jeg er tull og useriøst.

Det er rart at noen hadde hele 1521 (!) punkter. Det er greit å ha preferanser, men det var også mye rart som var skrevet der.

"Sauvage parfyme, aldri møtt en lojal mann som bruker den"

Altså😂😭

Jeg har røde flagg selv, og har brukt de.. En dame klaget på høytalerne mine..

Det ble med den kvelden.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Jeg har røde flagg selv, og har brukt de.. En dame klaget på høytalerne mine..

Det ble med den kvelden.

Det høres veldig kravstort ut.

Jeg har selv snakket med venninner som har slike lister og må dessverre si at jeg tror flere av dem har gått glipp av potensielt gode partnere. Jeg håper og tror at dette ikke er representativt ellers.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (15 minutter siden):

Det høres veldig kravstort ut.

Jeg har selv snakket med venninner som har slike lister og må dessverre si at jeg tror flere av dem har gått glipp av potensielt gode partnere. Jeg håper og tror at dette ikke er representativt ellers.

Jeg kan ikke leve uten høytalere eller hodetelefoner.... Er for glad i musikk.

Om du ikke kan overleve, så må man jo få lov til å heise det store røde flagget.

Kona mi tror jeg har noen røde flagg som heter klær og sko. Unner henne det, det kler henne også...

Og hun gav meg Canton Ergo høytalere i tre utførelse....

Amore...

Lister med uviktige røde flagg er derimot tapere.

Å sove med snus i munnen? Jo vist er det nasty? Hva så?

Jeg sov selv med snus i munnen, men sluttet med det etterhvert, og nå har jeg sluttet å snuse også.

Synes Røde flagg kun skal heises når det er nødvendig, og at vi skal tåle mye av hverandre som mennesker...

Tror det er bra underholdning å se hva røde flagg liste kvinnfolk ender opp med. Er redd det blir et stygt syn...

Om ikke folk vet det så er slike flagg-lister utrolig barnslige og oppkonstruert fjas.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Røde flagg er nå en ting hvis det er seriøse saker, som å lukte dritt konstant eller ha dårlige forbilder. Men, en bør jo også huske på at det ikke er fraværet av røde flagg som får folk inn i varmen, det er summen på kassalappen - og da må man faktisk ha en del grønne flagg. Med nok grønne flagg i banken, tåler man et par røde, også :)

Det er lettere å godta en del rusk hos noen som har mange positive oppsider, som du føler du ikke finner hos noen andre mennesker der ute.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke dum nok til å prøve meg på noe annet enn nordmenn, men jo: Svært mange kvinner skulle ha hatt asperger , men gjemmer seg bak en veninne flokk - svært mange av dem er dessverre pen, også. Også er det hendelsen om at Norge fjernet  muligheten til å umyndiggjøre folk på begynnelse av 2010-tallet, pga "en kan jo ikke umyndiggjøre 1/4 av befolkningen" - bare for å få frem hvor dum, svært mange faktisk er 😐 Vet ikke engang om dette hadde vært mulig i et annet land.

Thai-kvinner har mer harsj oppvekst, som i de fleste land bortsett fra Norge (som lever på egen øy i forhold til verden), som gjør dem mer adaptiv og fleksibel. En har også mer sosiale normer, fremfor å leve i såkalt ville-vest samfunn.

Endret av leron
Lenke til kommentar

Problemet med "røde flagg" er at det blir behandlet som dealbreakere, slik som artikkel også poengterer. Damer bør absolutt se etter "røde lys", men alle menn og kvinner vil ha "røde flagg".

Jeg synes det bare er sunt at kvinner prøver å avgrense sine preferanser og finne ut hva de liker og ikke, men man oppdager fort at en person kan være et ganske flott menneske å leve med selv om de tygger med munnen åpen eller har problemer med svette. En del av det å innlede et forhold er også å tilpasse seg hverandre.

 

Men for å komme tilbake til topic: Jeg har vært på Tinder i en stund nå, med grei suksess om man måler det i antallet matcher, men grusom suksess om man måler det i minneverdige dater. En soleklar observasjon jeg har gjort er at utenlandske (veldig grov karakteristikk) kvinner definitivt er mer på tilbydersiden enn norske.

Jeg skal ikke snakke vondt om de norske, men de utenlandske damene tar initiativ, resonnerer med deg og imøtekommer deg med grunnleggende respekt, som er en sjelden opplevelse på Tinder. Vi snakker heller ikke om underprivilegierte kvinner her, dette er gjerne noen som har kommet hit på skilled worker visa med mastergrad og ingeniørjobb.

Bare en (uvitenskaplig) observasjon jeg har gjort, som også har gitt meg et litt mer nyansert blikk på de som "importerer" koner.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (11 timer siden):

Det høres veldig kravstort ut.

Egentlig ikke, man kødder ikke med stereoen, de som kødder med stereoen er nok de som er de kravstore, det er enkelte typer som vil ha et interiør som er hovedsakelig visuelt tilfredsstillende, men jeg vil ha ett interiør som er funksjonelt,  ikke for å generalisere, men jeg får inntrykk av at enkelte kvinner ofte setter det visuelle over det funksjonelle når det kommer til møblene, det er definitivt et rødt flagg. 

Musikk er også både hobby og godt for mental helse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Skrotleif said:

https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802

Ting som dette her er blant grunnene til at jeg heller vil ha thai-dame.

Jeg håper det bare er noen av punktene du synes er overdrevet.

Ikke at det å ha en standard og sette krav du ønsker vekk, at du leter etter mennesker i andre land uten anledning til å ha krav og preferanser..

Lenke til kommentar

Men bare som et apropos: hva slags tøffelholdning er det å oppleve at disse tingene som trekkes frem er "kravstorhet" som man søker å unngå? Jeg er sikker på at 99% av oppegående mennesker der ute bare ved å eksistere som seg selv ikke er en del av minst 95% av den listen.

Jeg ser 25 "røde flagg" i bildet som har nok tekst til at jeg mener jeg skjønner hva hele flagget handler om. Ikke ett av dem har noe med meg å gjøre. Hvor mange rammes dere andre av? Og, jeg er jo bare en random raring på internett - en skulle tro jeg hadde full kvote på sånne flagg.

(hvis #959 omhandler neglebiting er jeg skyldig, men hallo - jeg vet det er en uvane, og for rett person ville jeg lagt ned nødvendig innsats for å kvitte meg med den uvanen)

Lenke til kommentar

For 2-3 uker siden tok jeg et dypdykk i denne tråden. Guest 219e3...fe5 har skrevet mange innlegg med linker til krisesentre, samt brukt en av disse i en nylig tråd. Jeg føler litt for å kommentere. Tenker denne tråden er best egnet, selv om det ikke har vært slike linker på en stund. (Var nok mest i område rundt og ved side 30-60.)

Det virker som fe5 har hatt et ønske om å sortmale norske menn som finner kvinner i Thailand. Eksempelvis ved å vise til artikler som drar frem info om utenlandske kvinner på krisesenter.

I den siste linken hun brukte i en annen tråd kunne man f.eks. lese:

"Krisesentre i Norge har i mange år varslet om at de opplever at samme mann kan komme til dem med stadig nye kvinner."

fe5 har også skrevet:

"Og når det gjelder krisesenter, så fant jeg data fra der i går at de fleste som havner dit kommer fra samme kultur som en selv. Altså at norske kvinner havner dit pga. norske menn, og at utenlandske kvinner havner dit pga. utenlandske menn."

Så for å finne ut litt om hva tendensen til norske menn er. Vel, da siterer jeg nok en gang fe5:

"Krisesentrene får ca. 20.000 henvendelser årlig. Om vi antar alle disse er fra kvinner og at vi er 2.500.000 kvinner i Norge, så får krisesentrene altså henvendelser fra 0,8 % av kvinnene."

La oss oppsummere litt. Basert på krisesenterlinkene og det fe5 skriver om disse, har jeg ikke sett noen konkrete tall om hva norske menn gjør med utenlandske kvinner. Jeg har inntrykk av at fe5 liker å skape et bilde av at 10% av menn som finner damer i utlandet er værstinger. (10% kommer fra antall giftemål mellom norske menn og utenlandske kvinner delt på antall utenlandske kvinner som havner på krisesentre i en av linkene. Deretter runde opp.) Men om vi faktisk skal forholde oss til informasjonen i linkene, så vet vi at det er del verstingmenn som står bak en større rekke av krisesentertilfellene. Vi vet at utenlandske kvinner primært havner der pga. utenlandske menn, ikke norske. Og vi har sett en tendens til at menn fra Norge jevnt over sender en liten andel kvinner på krisesentre. Under 1 % ifølge fe5. Selv om det er et tall jeg skulle ønske var enda lavere, så bør vi også fokusere på at norske menn jevnt over gjør det mye bedre enn utenlandske når det kommer til krisesenter og voldstatistikk om vi ser på data fra utlandet. Antall utenlandske menn som er voldelige mot partnerne sine er i mange tilfeller 50-500 % høyere (litt avhengig av land og data). En norsk mann er dermed ansett som en trygg mann med tanke på ekteskap, og ofte et bedre og tryggere valg enn en fra utlandet eller lokal thailandsk mann. Jeg tenker feminister bør kunne unne kvinner fra hele verden å få seg en norsk mann uten å tilføre noe mer stigma på den fronten. Det fører stort sett til en god oppgradering i livskvalitet for disse kvinnene, og det er vel ønskelig?

Jeg har også fått med meg at det kanskje ligger litt historie bak holdningene til denne brukeren, som muligens er med på å forklare hvorfor vedkommende har vært så "på" med å fremheve blant annet denne problematikken. Eksempelvis:

"Jeg har dårlige erfaringer med han ja. (fe5 snakker om faren) Der var det sånn at kvinner ikke skulle ta utdanning, til nød utdanning innen omsorg, kvinner som var på besøk skulle hjelpe til i huset, menn skulle selvfølgelig ikke. Kvinner kunne jobbe både utendørs og innendørs, menn skulle ikke gjøre huslige oppgaver osv. osv."

" .... jeg har en stemor, østeuropeer, som er 10 år yngre enn meg selv og som ble sammen med min far da hun var tenåring og han var nærmere 50. Heldigvis vokste jeg ikke opp hos min far, for han har et helt bedritent kvinnesyn på lik linje som enkelte menn i tråden her. Nå har jeg fått halvsøsken da, som alle er yngre enn mine egne barn 😵😂"

Jeg tenker det er veldig synd at fe5 har hatt en far med så dårlig kvinnesyn, og at det er med på å forklare hvorfor hun ønsker å sortmale (visse) menn som finner kvinner fra utlandet. Men jeg tenker at hun lett bare gjør livet verre for menn og kvinner ved å sette så ekstremt fokus på å dra frem minoritetstilfeller gang etter gang. For alle menn hun tror har dårlig kvinnesyn, og som finner seg ei fra utlandet, er ikke som hennes far. Langt ifra.

Jeg opplever mange av fe5 sine innlegg i tråden som veldig urettferdige mot menn som ser etter eller vurderer utenlandske kvinner. Som nevnt, norske menn er jevnt over vurdert som veldig gode, snille og lite voldelige. Menn som vurderer utenlandske kvinner inkludert. Thailandske kvinner som blir sammen med disse gjør det normalt av helt fri vilje, og det er noe av det beste som kan skje i livet til den store majoriteten av disse kvinnene. Det tenker jeg er en god ting, som vi alle bør støtte og heie frem.

Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333

Du har helt rett

P7SA skrev (7 minutter siden):

For 2-3 uker siden tok jeg et dypdykk i denne tråden. Guest 219e3...fe5 har skrevet mange innlegg med linker til krisesentre, samt brukt en av disse i en nylig tråd. Jeg føler litt for å kommentere. Tenker denne tråden er best egnet, selv om det ikke har vært slike linker på en stund. (Var nok mest i område rundt og ved side 30-60.)

Det virker som fe5 har hatt et ønske om å sortmale norske menn som finner kvinner i Thailand. Eksempelvis ved å vise til artikler som drar frem info om utenlandske kvinner på krisesenter.

I den siste linken hun brukte i en annen tråd kunne man f.eks. lese:

"Krisesentre i Norge har i mange år varslet om at de opplever at samme mann kan komme til dem med stadig nye kvinner."

fe5 har også skrevet:

"Og når det gjelder krisesenter, så fant jeg data fra der i går at de fleste som havner dit kommer fra samme kultur som en selv. Altså at norske kvinner havner dit pga. norske menn, og at utenlandske kvinner havner dit pga. utenlandske menn."

Så for å finne ut litt om hva tendensen til norske menn er. Vel, da siterer jeg nok en gang fe5:

"Krisesentrene får ca. 20.000 henvendelser årlig. Om vi antar alle disse er fra kvinner og at vi er 2.500.000 kvinner i Norge, så får krisesentrene altså henvendelser fra 0,8 % av kvinnene."

La oss oppsummere litt. Basert på krisesenterlinkene og det fe5 skriver om disse, har jeg ikke sett noen konkrete tall om hva norske menn gjør med utenlandske kvinner. Jeg har inntrykk av at fe5 liker å skape et inntrykk av at 10% av menn som finner damer i utlandet er værstinger. (10% kommer fra antall giftemål mellom norske menn og utenlandske kvinner delt på antall kvinner som havner på krisesentre i en av linkene. Deretter runde opp.) Men om vi faktisk skal forholde oss til informasjonen i linkene, så vet vi at det er del verstingmenn som står for bak en større rekke av krisesentertilfellene. Vi vet at utenlandske kvinner primært havner der pga. utenlandske menn, ikke norske. Og vi har sett en tendens til at menn fra Norge jevnt over sender en liten andel kvinner på krisesentre. Under 1 % ifølge fe5. Selv om det er et tall jeg skulle ønske var enda lavere, så bør vi også fokusere på at norske menn jevnt over gjør det mye bedre enn utenlandske når det kommer til krisesenter og voldstatistikk om vi ser på data fra utlandet. Antall utenlandske menn som er voldelige mot partnerne sine er i mange tilfeller 50-500 % høyere (litt avhengig av land og data). En norsk mann er dermed ansett som en trygg mann med tanke på ekteskap, og ofte et bedre og tryggere valg enn en fra utlandet eller lokal thailandsk mann. Jeg tenker feminister bør kunne unne kvinner fra hele verden å få seg en norsk mann uten å tilføre noe mer stigma på den fronten. Det fører stort sett til en god oppgradering i livskvalitet for disse kvinnene, og det er vel ønskelig?

Jeg har også fått med meg at det kanskje ligger litt historie bak holdningene til denne brukeren, som muligens er med på å forklare hvorfor vedkommende har vært så "på" med å fremheve blant annet denne problematikken. Eksempelvis:

"Jeg har dårlige erfaringer med han ja. (fe5 snakker om faren) Der var det sånn at kvinner ikke skulle ta utdanning, til nød utdanning innen omsorg, kvinner som var på besøk skulle hjelpe til i huset, menn skulle selvfølgelig ikke. Kvinner kunne jobbe både utendørs og innendørs, menn skulle ikke gjøre huslige oppgaver osv. osv."

" .... jeg har en stemor, østeuropeer, som er 10 år yngre enn meg selv og som ble sammen med min far da hun var tenåring og han var nærmere 50. Heldigvis vokste jeg ikke opp hos min far, for han har et helt bedritent kvinnesyn på lik linje som enkelte menn i tråden her. Nå har jeg fått halvsøsken da, som alle er yngre enn mine egne barn 😵😂"

Jeg tenker det er veldig synd at fe5 har hatt en far med så dårlig kvinnesyn, og at det er med på å forklare hvorfor hun ønsker å sortmale (visse) menn som finner kvinner fra utlandet. Men jeg tenker at hun lett bare gjør livet verre for menn og kvinner ved å sette så ekstremt fokus på å dra frem minoritetstilfeller gang etter gang. For alle menn hun tror har dårlig kvinnesyn, og som finner seg med ei fra utlandet, er ikke som hennes far. Langt ifra.

Jeg opplever mange av fe5 sine innlegg i tråden som veldig urettferdige mot menn som ser etter eller vurderer utenlandske kvinner. Som nevnt, norske menn er jevnt over vurdert som veldig gode, snille og lite voldelige. Menn som vurderer utenlandske kvinner inkludert. Thailandske kvinner som blir sammen med disse gjør det normalt av helt fri vilje, og det er noe av det beste som kan skje i livet til den store majoriteten av disse kvinnene. Det tenker jeg er en god ting, som vi alle bør støtte og heie frem.

Vi og de gifter seg av fri vilje. Det er noen fantastiske damer , jeg har giftet med selv med ei og skal ha meg et fantastisk liv med henne. Det er mange her inne som prøver å tegne et veldig negativt bilde om det og overdramatiserer noe enormt. 

Men det er bra at de fleste folk forstår dette og ikke hører på disse trollene.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (42 minutter siden):

Men bare som et apropos: hva slags tøffelholdning er det å oppleve at disse tingene som trekkes frem er "kravstorhet" som man søker å unngå? Jeg er sikker på at 99% av oppegående mennesker der ute bare ved å eksistere som seg selv ikke er en del av minst 95% av den listen.

Jeg ser 25 "røde flagg" i bildet som har nok tekst til at jeg mener jeg skjønner hva hele flagget handler om. Ikke ett av dem har noe med meg å gjøre. Hvor mange rammes dere andre av? Og, jeg er jo bare en random raring på internett - en skulle tro jeg hadde full kvote på sånne flagg.

(hvis #959 omhandler neglebiting er jeg skyldig, men hallo - jeg vet det er en uvane, og for rett person ville jeg lagt ned nødvendig innsats for å kvitte meg med den uvanen)

Regner med du forstår at om du bruker så mye energi og tid på lage disse listene så tyder det på at man er sær, ikke klarer å ta hensyn til en annen person og at det er veldig turn off.

Jeg hadde aldri blitt med en så negativ person om en sitter å lager lister med flere tusen ting de ikke liker.

Tror disse vil slite med å finne noen som helst, blir litt som å eliminere seg selv som et red flag.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 skrev (43 minutter siden):

Regner med du forstår at om du bruker så mye energi og tid på lage disse listene så tyder det på at man er sær, ikke klarer å ta hensyn til en annen person og at det er veldig turn off.

Jeg hadde aldri blitt med en så negativ person om en sitter å lager lister med flere tusen ting de ikke liker.

Tror disse vil slite med å finne noen som helst, blir litt som å eliminere seg selv som et red flag.

Anonymous poster hash: a838c...333

Det kommer også an på hvordan en grupperer flaggene. Du kan jo f.eks. si at et rødt flagg er dårlig klesstil, eller at dårlig språk er et annet, men begge deler kan brytes ned i svært mange snevre og spesifikke delkomponenter - og gjør man det blir jo listen mye lengre enn den kunne vært, med mer generelle punkter.

Til syvende og sist er det summen på kassalappen som teller, og det er rom for noen røde flagg hvis man har nok grønne til å veie opp for de røde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Det kommer også an på hvordan en grupperer flaggene. Du kan jo f.eks. si at et rødt flagg er dårlig klesstil, eller at dårlig språk er et annet, men begge deler kan brytes ned i svært mange snevre og spesifikke delkomponenter - og gjør man det blir jo listen mye lengre enn den kunne vært, med mer generelle punkter.

Til syvende og sist er det summen på kassalappen som teller, og det er rom for noen røde flagg hvis man har nok grønne til å veie opp for de røde.

Ja men du drar ikke rundt med en teit liste.. å bite negler eller å gå i rare klær er overfladiske ting som lett kan endres..

Det får vel være måte på hvor Shallow og overfladiske man kan være?

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Egentlig ikke, man kødder ikke med stereoen, de som kødder med stereoen er nok de som er de kravstore, det er enkelte typer som vil ha et interiør som er hovedsakelig visuelt tilfredsstillende, men jeg vil ha ett interiør som er funksjonelt,  ikke for å generalisere, men jeg får inntrykk av at enkelte kvinner ofte setter det visuelle over det funksjonelle når det kommer til møblene, det er definitivt et rødt flagg. 

Musikk er også både hobby og godt for mental helse.

Slik jeg tolket innlegget hans, var det at hun klagde på høyttalerne og ikke ønsket å fortsette å date på grunn av det. Det mener jeg er ganske kravstort.

Lenke til kommentar
leron skrev (10 timer siden):

Nå er jeg ikke dum nok til å prøve meg på noe annet enn nordmenn, men jo: Svært mange kvinner skulle ha hatt asperger , men gjemmer seg bak en veninne flokk - svært mange av dem er dessverre pen, også.

Og hva har Asperger med dette å gjøre? Og hva mener du med 'svært mange'?

Det er en stor forskjell mellom å ha noen autistiske trekk og faktisk ha en diagnose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...