Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest a838c...333 skrev (2 timer siden):

Oi her var det skrevet mye.

Jeg vil bare si at hver enkelt person får finne en partner de liker best, om de er fra Tyrkia, Kenya, Gambia, Usa, Japan, Filippinene, colombia eller Tyskland er opp til dem selv. Bare man er et godt menneske og finner en partner som vil det samme som deg i livet.  De klarer selv å lære kulturen til hverandre, få det til å fungere, ha kompromisser. 

Så lykke til i søken etter en kone og partner. Alle fortjener kjærlighet og lykke.  :)

Anonymous poster hash: a838c...333

Flott innlegg og helt hjertens enig!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (5 timer siden):

Bare å lese seg opp på det. Det er mye negativt forbundet med ONS. Noe jeg allerede har nevnt, som du med flere ikke ønsker å ta til dere fordi dere vil fortsette med samme adferd hvis eneste mål er å få tilfredsstilt egen kjødelig lyst. Hvis debatten er patetisk, så er det ingen som tvinger deg til å svare. Men du svarer fordi du, med din simp/ateist-mentalitet, ikke tåler at andre har andre perspektiv, erfaringer og livssyn enn det du har.

Bare å lese seg opp. Finnes f.eks flere grupper rundt om på diverse forum o.l der individer som ikke blir valgt, deler erfaringer og oppmuntrer hverandre til å avvise idéen om at man skal nøye seg med å være reserve, mens hunkene bruker andre til å tømme seg. Man trenger nemlig ikke å nøye seg med noen når man åpenbart kan få så mye mer som man fortjener.

Du kaller det hele tiden sutring, men jeg ser deg aldri i trådene der det motsatte kjønn "sutrer". Blitt opprettet to tråder nylig her, som du glatt ignorerer, fordi det er tråder startet av det motsatte kjønn. Da går du ikke inn i de trådene og forteller hvor mye de sutrer osv. Mon tro hvorfor, knooters.

Det er ikke de jeg sikter til. Jeg sikter til de som ville ha egen familie, men som heller brukte tiden på tull som ONS i sin viktige tid og dermed sløste bort tiden sin.

Dette viser hvor lite kunnskap du har om dating-markedene rundt om. Du er ikke i posisjon til å fortelle hva en hel gruppe av mennesker synes er for gammelt. Du projiserer dine egne stereotyper på andre. Finnes nok av valg for uvalgte i utlandet som er herfra, om man bare har mot til å gå sine egne veier. Det er dette som bør formidles til alle som sliter.

Jeg har begrunnet det allerede. Man utnytter den andres viktige tid for å utløp for egen kjødelig lyst. Som igjen fører til mental uhelse og tomhet for de som involverer seg i denne praksisen. Ofte de som allerede sliter som blir trukket mot denne praksisen, som en måte å føle på nærhet som de tidligere kanskje ikke hadde. Bare å lese deg opp på emnet, men noe sier meg at du ikke ønsker det.

Men når et eldre voksent individ er sammen med et yngre voksent individ, og premissene er klare for resten av livet, da er det plutselig utnytting fordi den ene part uheldigvis har dårligere økonomi? Du evner ikke å se den logiske bristen i din egen argumentasjon?

Alt henger sammen, slik samfunnet har utviklet seg. ONS er en del av det, som gjør at mange blir sittende alene i alderdommen tenkende, hva om jeg brukte tiden bedre og ikke tullet det til. Å hele tiden nevne dårlig holdning som om det har noe med saken å gjøre, er bare en taktikk for å ikke rette søkelyset der det hører hjemme. Man burde læres opp til å ha selvrespekt og velge partner med omhu, og ikke innbille seg at sine egne valg og adferd ikke vil ha noen betydning. De fleste med respekt for seg selv, vil ikke være nr. 10 i rekken, på slutten når hastverket setter inn. Nei, ellers takk.

Jeg vet ikke hva dette har med noe jeg har nevnt, da de åpenbart kan få barn. Dere sitter vel å synes det er en positiv utvikling at barn må vokse opp uten to tilstedeværende foreldre. Absurd.

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man som voksent eldre individ har et frivillig forhold med et voksent yngre individ som også ønsker et frivillig forhold? Selvsagt ikke.

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man "tømmer seg og løper ved ONS", nja, man trenger ikke ha det, men sannsynligheten for at man har det er stor.

Fortrinnsvis kommenterer jeg der mine tanker ikke allerede er kommunisert av andre, og er det EN ting konservative menn på internett er flinke til, så er det å "arrestere" kvinner når de klager unødig mye over menn og feilgeneraliserer. Skulle jeg være enig med dem her og der, gir jeg en tommel og lar det bli med det, om jeg ikke er veldig tidlig ute i en tråd. Forøvrig har jeg blandet meg der også, men det er ikke noe poeng hver gang. Det gir mer mening i at jeg opponerer mot deg og et par andre her og viser at det slett ikke er sånn at "menn liker ikke feminister" og liknende tullprat.

De kvinner som vil ha familie, ordner seg det. I alle fall klarer de å skaffe seg avkom. Å skaffe seg drømmepartneren er ikke nødvendigvis like enkelt, men det er vanskelig for alle - menn som kvinner - fordi det vi leter etter er nåla i høystakken. Noen er litt bedre enn andre til å finne den, men sånn er det bare.

Når det gjelder aldersforskjeller, er det statistikker på dette. Det er ikke påstander tatt ut av løse luften.

Du ser allerede her at om formålet er giftemål, er det vanskeligere når aldersdifferansen blir 10 år og oppover:

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_disparity_in_sexual_relationships

Det er vel helst menn som ga opp som angrer seg når de blir gamle og alene, ikke dem som faktisk var aktive i "markedet" og i en posisjon hvor de hele tiden kunne ta aktive valg rundt seg og sin fremtid.

Det er ingen som "utnytter hverandre" når man er helt enige om premissene for en ONS. Hvis to personer "kaster bort hverandres tid" fordi de gjør en aktivitet begge ønsker, under premisser som er avklart, er det ikke noen bortkastet tid her. Det er like bortkastet som å ta en øl med en kamerat, for å si det slik. Og prinsipielt er det ikke noe ulikt, heller. Du ofrer X antall minutter på en handling, og går videre med livet ditt, glad og fornøyd. Det er igrunn alt.

Selvsagt bør man "velge partner med omhu", men det gjør jo folk. Du har ikke noe vitenskapelig grunnlag for å mene at man ikke gjør dette i nevneverdig grad. Hele datingdebatten omhandler jo nettopp at kvinner velger menn med omhu, og dermed skroter de mennene som ikke har det som skal til. Så sitter Mads Larsen og andre der og gnåler om at man må bli flinkere til å date "lavstatusmenn". Men, hvis man gjør det ,har man vel ikke akkurat valgt "med omhu" hvis man selv ikke føler man passer med en slik mann. PS: lavstatus har ingenting med høyde (eller penger) å gjøre.

Poenget mitt med å trekke frem aldersdifferansen er ikke isolert sett å shame noen for det, jeg bare påpeker at det man søker er noe som sjeldent lykkes fordi de fleste kvinner syns menn som er 10+ år eldre enn dem selv er i eldste laget. For å si det sånn: hvis en kvinner er singel og ca 30-35 år gammel, og på jakt etter en kjæreste/potensiell barnefar, hvorfor i huleste skulle hun velge noen som er såpass mye eldre enn seg selv om hun har tilgang til dem fra samme generasjon?

"på slutten når hastverket setter inn" - du mener, som når mennene gir opp hjemme, stresser over barnløshet når de bikker 40, og begynner å tenke "hentebrud er tingen"? Med argumentet ditt, er det ingen damer noe sted som vil være "last resort to become a daddy" for en eller annen fyr midt i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Noe rart er det iallefall. For når jeg svarte "Ja, menn opplever også små urettferdigheter i dag," på denne setningen av Martele " Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag" så skal jeg visstnok ha bagatellisert menns problemer...:omg:

Helt enig med deg i dette avsnittet.  Og som vist lenger opp i tråden så er det en stor andel uføretrygdede og alderspensjonister som føler denne trangen til "utenlandsk kone", så da kan man resonnere seg frem til hvem som egentlig forsørger denne kona ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ironien er forøvrig at når feminister påpeker en god del av disse urettene, så sitter det faktisk menn og sier "nei, nei, dette er ingen urett" bare fordi uretten ikke rammer dem selv direkte. Og deretter ofte følger opp med noe tullprat om "testosteron", "biologi" eller liknende liksom for å vise at deres syn er "sånn alle menn er" - selv når de vet det ikke er slik.

Jeg vet ikke hvem som bruker denne ordningen, men jeg trodde egentlig at det måtte en viss inntekt til (over trygdesatser/minstepensjon) i alle fall.

 

DukeNukem3d skrev (29 minutter siden):

Om du har en top 3% mann på Tinder som finner en ny dame å høvle over hver dag og man ikke er åpen om at målet  bare  er flest mulig så begynner det vel nærme seg utnytting på et eller annet nivå. Så kommer damene etterpå og klager til oss vanlige mannfolk at de "bare møter på players" 😂

...men så har jeg vel presisert dette med at hvis begge parter er åpne om hva de vil. Og, det at menn lyger for å ligge er ikke kvinners skyld. Hvis det er noen som kan gjøre noe med akkurat det, er det oss menn, gjennom å si tydelig fra til de vi måtte ha i våre vennegjenger som holder på sånn. Men, nå er det mest ungkarer hos dem jeg har mest med å gjøre. Enten fordi de har andre gleder i livet og ikke gidder, eller fordi de er så talentløse at alle forhold havererer etter en måned og de selv åpenbart ikke har noe i seg som gjør dem til 3%-menn. Det er bare ikke sånn at "det er din skyld at du ble løyet til". Resultatet er ikke at man blir bedre til å velge menn, men at man ikke gidder delta i datingmarkedet i det hele tatt nettopp fordi man da har et inntrykk av at menn flest bare tenker med kuken og gjør hva som helst for å få ligget med folk. Det tjener neppe disse evig single folkene om deres kamerater er den sorten som lyger for å få pult mange nok. Så, gjør noe med det, hvis du kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem som bruker denne ordningen, men jeg trodde egentlig at det måtte en viss inntekt til (over trygdesatser/minstepensjon) i alle fall.

Inntektskravene er ikke spesielt høye. Det ligger på cirka minstepensjonsnivå. https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#link-9492

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (15 minutter siden):

Ironien er forøvrig at når feminister påpeker en god del av disse urettene, så sitter det faktisk menn og sier "nei, nei, dette er ingen urett" bare fordi uretten ikke rammer dem selv direkte. Og deretter ofte følger opp med noe tullprat om "testosteron", "biologi" eller liknende liksom for å vise at deres syn er "sånn alle menn er" - selv når de vet det ikke er slik.

Ja, det er ganske ironisk, og en lite konstruktiv samtale å ta. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 minutt siden):

Inntektskravene er ikke spesielt høye. Det ligger på cirka minstepensjonsnivå. https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#link-9492

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ja det stemmer, jeg synes det er litt lite for å forsørge noen på den inntekten, men jeg forstår det også. Jeg har en i familien som studerte i Latvia som ble sammen med ei fra Ukraina og har giftet seg. Han og hun jobber nå der og de vil flytte til Norge. Men han sliter med inntektsgrensen, lønningene er litt lavere i Latvia for å si det sånn.  Så er noen situasjoner man må ofre litt. Tror han blir nøtt til å flytte hit alene for å tjene mer over et år for å få fått henne med hit.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (18 minutter siden):

Resultatet er ikke at man blir bedre til å velge menn, men at man ikke gidder delta i datingmarkedet i det hele tatt nettopp fordi man da har et inntrykk av at menn flest bare tenker med kuken og gjør hva som helst for å få ligget med folk. 

Korrekt. Visstnok en økende trend i USA. "Players" har tatt over appene, både menn som ikke når frem og kvinner som er lei av disse mannfolka trekker seg ut.. Tap/tap for alle vil jeg påstå. Dog, jeg har aldri hatt Tinder og jeg deltar ikke her. De herlige norske kvinner jeg har møtt på har jeg stort sett møtt via jobb, ellers trives jeg best i utlandet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Korrekt. Visstnok en økende trend i USA. "Players" har tatt over appene, både menn som ikke når frem og kvinner som er lei av disse mannfolka trekker seg ut.. Tap/tap for alle vil jeg påstå. Dog, jeg har aldri hatt Tinder og jeg deltar ikke her. De herlige norske kvinner jeg har møtt på har jeg stort sett møtt via jobb, ellers trives jeg best i utlandet.

Dette er helt korrekt, det er et tap for alle.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...