Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

At det ikke kom noe svar er vel ganske så enkelt at enten så overså jeg innlegget ditt eller så ønsket jeg ikke å svare. 

Les gjerne denne godt skrevne artikkelen https://www.tv2.no/mening_og_analyse/a-pasta-at-kvinnekampen-stjeler-fokuset-fra-menn-er-usmakelig-og-historielost/16493957/

et lite utdrag:

Når Velle og Bjuland på sin side løfter sine «gutte-saker» fremstilles «jente-saker» som noe som står i veien for gutta. Dette er direkte historieløst.

Det er tross alt menn som har skapt kampene kvinner har måttet frigjøre seg fra – frigjøring fra menns vold, kontroll og dominans har vært motivasjonen bak kvinnekampen. Kan man si at kvinners vold, kontroll og dominans har vært motivasjonen bak Mannskampen?

Kvinnekampen har i flere tiår til tross skapt rom for å belyse menns utfordringer, inkludert mannlige overgrepsofre, psykisk helse, press, selvmordsstatistikk og undertrykkelse av normbrytende menn for å nevne noe.

Jeg er sikker på at vi hadde kommet lenger i mannskampen om fokuset til manns-forkjempere i større grad var rettet mot å møte opp på sin egen mannsdag, heller enn å sutre på kvinnedagen.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvis ikke Fokkeslasken har lest noens svar om hvordan kvinnekamp gagner menn, er det enten fordi han har lest det og er senil, eller fordi han ikke gidder i lese innlegg i trådene før han kommenterer. Eventuelt at han HAR lest det, og bare kaster bort tiden din med å late som, bare for å skape en illusjon av at det ikke finnes argumenter.

Jeg har skrevet om det i flere tråder hvor våre veier har krysset, uavhengig av hva han måtte påstå her.

Problemet her er jo at disse som later som at de er "representanter for menn generelt" og inntar den stereotypiske mannerollen ikke vil anerkjenne at de tingene du lister opp, og en rekke andre ting, faktisk er positivt for menn. Kvinnefrigjøringen er også positiv, selv om det også gjør at menn som ikke tilpasser seg den taper. Men det er et valg man tar. Det gagner menn at ikke kvinner er så opptatt av forsørgerrolle o.l. som før, da det gir oss flere strenger å spille på. Det er strenger forsørgergjengen selv kan velge å ta i bruk hvis de vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, knopflerbruce said:

Når argumentasjonen bare er oppspinn, sier jeg fra. En ting er å være uenige, men når man regelrett finner på ting - som disse påståtte negative konsekvensene av one night stands - blir debatten patetisk.

Bare å lese seg opp på det. Det er mye negativt forbundet med ONS. Noe jeg allerede har nevnt, som du med flere ikke ønsker å ta til dere fordi dere vil fortsette med samme adferd hvis eneste mål er å få tilfredsstilt egen kjødelig lyst. Hvis debatten er patetisk, så er det ingen som tvinger deg til å svare. Men du svarer fordi du, med din simp/ateist-mentalitet, ikke tåler at andre har andre perspektiv, erfaringer og livssyn enn det du har.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Mon tro om incel-ideoiogien ordner damer til dem det gjelder. Eller om det bare handler om å svelge en rød eller blå pille, sutre på internettet og drømme om "damene i utlandet".

Bare å lese seg opp. Finnes f.eks flere grupper rundt om på diverse forum o.l der individer som ikke blir valgt, deler erfaringer og oppmuntrer hverandre til å avvise idéen om at man skal nøye seg med å være reserve, mens hunkene bruker andre til å tømme seg. Man trenger nemlig ikke å nøye seg med noen når man åpenbart kan få så mye mer som man fortjener.

Du kaller det hele tiden sutring, men jeg ser deg aldri i trådene der det motsatte kjønn "sutrer". Blitt opprettet to tråder nylig her, som du glatt ignorerer, fordi det er tråder startet av det motsatte kjønn. Da går du ikke inn i de trådene og forteller hvor mye de sutrer osv. Mon tro hvorfor, knooters.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Til info: damer kan få egen familie uten problemer. De har livmor, og kan ta seg en tur til sædbanken om nødvendig. 

Det er ikke de jeg sikter til. Jeg sikter til de som ville ha egen familie, men som heller brukte tiden på tull som ONS i sin viktige tid og dermed sløste bort tiden sin.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Kvinner er også mye mer klar over sin biologiske klokke enn det du er, som attpåtil ikke skjønner at deres klokke betyr at også du har en. Aner ikke hvor gammel du er, men menn som er 45+ og er barnløse får som regel ikke unger, fordi damene som er fruktbare syns de er for gamle. Og da hjelper det ikke å være biologisk i stand til å forplante seg.

Dette viser hvor lite kunnskap du har om dating-markedene rundt om. Du er ikke i posisjon til å fortelle hva en hel gruppe av mennesker synes er for gammelt. Du projiserer dine egne stereotyper på andre. Finnes nok av valg for uvalgte i utlandet som er herfra, om man bare har mot til å gå sine egne veier. Det er dette som bør formidles til alle som sliter.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Hvis du mener at to personer som bare vil ha et ligg av hverandre er i en utnyttelsesposisjon, må du gjerne begrunne det - og ikke minst forklare hvem som utnytter hvem. For, det fremstår som særdeles uklart. De gangene noen blir "brukt", er det fordi den andre parten har løyet om intensjoner, ikke at man har møttes på byen og vært enige om premissene for resten av kvelden.

Jeg har begrunnet det allerede. Man utnytter den andres viktige tid for å utløp for egen kjødelig lyst. Som igjen fører til mental uhelse og tomhet for de som involverer seg i denne praksisen. Ofte de som allerede sliter som blir trukket mot denne praksisen, som en måte å føle på nærhet som de tidligere kanskje ikke hadde. Bare å lese deg opp på emnet, men noe sier meg at du ikke ønsker det.

1 hour ago, knopflerbruce said:

ikke at man har møttes på byen og vært enige om premissene for resten av kvelden.

Men når et eldre voksent individ er sammen med et yngre voksent individ, og premissene er klare for resten av livet, da er det plutselig utnytting fordi den ene part uheldigvis har dårligere økonomi? Du evner ikke å se den logiske bristen i din egen argumentasjon?

52 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Her blander du ganske mye sammen. Det er ikke feminist - ideologien sin "feil" at noen ikke kan få egen familie. Årsaken til at folk ikke får egen familie er at de ikke er fruktbare, har dårlig sædkvalitet, at de ikke ønsker barn og / eller partner, eller dårlige holdninger  slik at ingen ønsker å sette barna deres til verden. Kanskje like greit, ettersom de gjerne fører de dårlige holdningene sine videre til neste generasjon.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Alt henger sammen, slik samfunnet har utviklet seg. ONS er en del av det, som gjør at mange blir sittende alene i alderdommen tenkende, hva om jeg brukte tiden bedre og ikke tullet det til. Å hele tiden nevne dårlig holdning som om det har noe med saken å gjøre, er bare en taktikk for å ikke rette søkelyset der det hører hjemme. Man burde læres opp til å ha selvrespekt og velge partner med omhu, og ikke innbille seg at sine egne valg og adferd ikke vil ha noen betydning. De fleste med respekt for seg selv, vil ikke være nr. 10 i rekken, på slutten når hastverket setter inn. Nei, ellers takk.

1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Som knopflerbruce over meg her sier, kvinner greier å få barn uten å måtte slite med en mann, de trenger kun en sæddonor. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg vet ikke hva dette har med noe jeg har nevnt, da de åpenbart kan få barn. Dere sitter vel å synes det er en positiv utvikling at barn må vokse opp uten to tilstedeværende foreldre. Absurd.

1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man har frivillig sex med en kvinne som også ønsker frivillig sex?

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man som voksent eldre individ har et frivillig forhold med et voksent yngre individ som også ønsker et frivillig forhold? Selvsagt ikke.

1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man "skal kjøpe seg til kjærlighet", nja, man trenger ikke ha det, men sannsynligheten for at man har det er stor. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man "tømmer seg og løper ved ONS", nja, man trenger ikke ha det, men sannsynligheten for at man har det er stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (18 timer siden):

Men så burde det også være åpenbart for den som kjenner ordet "misandri" at den feminismen du ser i Norge i dag ikke har noe med det å gjøre. Hvis du er uenig, må du gjerne vise til eksempler som faktisk dekker definisjonen "...betegner hat, forakt eller fordommer rettet mot menn eller gutter." (siter fra wikipedia).

Det er ikke misandri å drive med kvotering. Det er ikke misandri å kritisere tradisjoenlle kjønnsroller. Det er ikke misandri å ha en skole basert på å sitte stille ved pulten og lese teori (jeg mistenker vi begge hadde valgt dette om vi kunne velge mellom "praktisk" og "teoretisk" rettet undervisning)

Nei, og det har jeg ikke sagt. Men jeg har sagt at verden er større enn Norge.
Og når jeg bruker ordet 'misandri', så mener jeg faktisk misandri. Ikke ren feminisme.

Jeg er en mann av mitt ord

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (50 minutter siden):

Bare å lese seg opp på det.

Colin. skrev (50 minutter siden):

Bare å lese seg opp.

Bevis dine påstander, det du har lest er ikke nødvendigvis fasiten selv om du tror det, du kommer med påstandene nå må du gi dokumentasjon. 

 

Colin. skrev (52 minutter siden):

Det er mye negativt forbundet med ONS.

Selvfølgelig er det det, det er mye negativt forbundet med så og si alt, inkludert monogamt ekteskap, men enkelttilfeller der ONS eller monogamt ekteskap har gått galt er ikke synonymt med at det alltid er negativt. Det er ekstremt mye negativt forbundet med religionen din f.eks, men for mange så er det positivt med religion i livet, tro det eller ei, det som er positivt for deg er noe jeg anser som noe negativt for samfunnet nærmest i sin helhet, men jeg kan ikke ignorere det at det er de som har positive opplevelser med det. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 0afcd...b35
Colin. skrev (1 time siden):

Bare å lese seg opp på det. Det er mye negativt forbundet med ONS. Noe jeg allerede har nevnt, som du med flere ikke ønsker å ta til dere fordi dere vil fortsette med samme adferd hvis eneste mål er å få tilfredsstilt egen kjødelig lyst. Hvis debatten er patetisk, så er det ingen som tvinger deg til å svare. Men du svarer fordi du, med din simp/ateist-mentalitet, ikke tåler at andre har andre perspektiv, erfaringer og livssyn enn det du har.

Bare å lese seg opp. Finnes f.eks flere grupper rundt om på diverse forum o.l der individer som ikke blir valgt, deler erfaringer og oppmuntrer hverandre til å avvise idéen om at man skal nøye seg med å være reserve, mens hunkene bruker andre til å tømme seg. Man trenger nemlig ikke å nøye seg med noen når man åpenbart kan få så mye mer som man fortjener.

Du kaller det hele tiden sutring, men jeg ser deg aldri i trådene der det motsatte kjønn "sutrer". Blitt opprettet to tråder nylig her, som du glatt ignorerer, fordi det er tråder startet av det motsatte kjønn. Da går du ikke inn i de trådene og forteller hvor mye de sutrer osv. Mon tro hvorfor, knooters.

Det er ikke de jeg sikter til. Jeg sikter til de som ville ha egen familie, men som heller brukte tiden på tull som ONS i sin viktige tid og dermed sløste bort tiden sin.

Dette viser hvor lite kunnskap du har om dating-markedene rundt om. Du er ikke i posisjon til å fortelle hva en hel gruppe av mennesker synes er for gammelt. Du projiserer dine egne stereotyper på andre. Finnes nok av valg for uvalgte i utlandet som er herfra, om man bare har mot til å gå sine egne veier. Det er dette som bør formidles til alle som sliter.

Jeg har begrunnet det allerede. Man utnytter den andres viktige tid for å utløp for egen kjødelig lyst. Som igjen fører til mental uhelse og tomhet for de som involverer seg i denne praksisen. Ofte de som allerede sliter som blir trukket mot denne praksisen, som en måte å føle på nærhet som de tidligere kanskje ikke hadde. Bare å lese deg opp på emnet, men noe sier meg at du ikke ønsker det.

Men når et eldre voksent individ er sammen med et yngre voksent individ, og premissene er klare for resten av livet, da er det plutselig utnytting fordi den ene part uheldigvis har dårligere økonomi? Du evner ikke å se den logiske bristen i din egen argumentasjon?

Alt henger sammen, slik samfunnet har utviklet seg. ONS er en del av det, som gjør at mange blir sittende alene i alderdommen tenkende, hva om jeg brukte tiden bedre og ikke tullet det til. Å hele tiden nevne dårlig holdning som om det har noe med saken å gjøre, er bare en taktikk for å ikke rette søkelyset der det hører hjemme. Man burde læres opp til å ha selvrespekt og velge partner med omhu, og ikke innbille seg at sine egne valg og adferd ikke vil ha noen betydning. De fleste med respekt for seg selv, vil ikke være nr. 10 i rekken, på slutten når hastverket setter inn. Nei, ellers takk.

Jeg vet ikke hva dette har med noe jeg har nevnt, da de åpenbart kan få barn. Dere sitter vel å synes det er en positiv utvikling at barn må vokse opp uten to tilstedeværende foreldre. Absurd.

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man som voksent eldre individ har et frivillig forhold med et voksent yngre individ som også ønsker et frivillig forhold? Selvsagt ikke.

Har man et dårlig kvinnesyn fordi man "tømmer seg og løper ved ONS", nja, man trenger ikke ha det, men sannsynligheten for at man har det er stor.

Er dette en parodi på incels eller hva er greia her, for dette er jo nesten komisk

"du er ikke i posisjon til å fortelle hva en hel gruppe av mennesker syns er for gammelt" smeller det fra han som tror han vet nøyaktig hva alle kvinner i hele verden tenker.. Gå i deg selv gutt for dette er bare tragisk å se på 

Anonymous poster hash: 0afcd...b35

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

At det ikke kom noe svar er vel ganske så enkelt at enten så overså jeg innlegget ditt eller så ønsket jeg ikke å svare.

Jeg gjetter du ikke ville svare, og det er jo greit nok og sier jo nok i seg selv. Selv om du nå omtaler menn og deres problemer på den måten kunne det jo være greit å få vite hva du tenker på. At du bare stadfester menns problemer som små og at feminister taler for menns saker også, gjør det jo ikke det til noen sannhet. Snarere vitner det om at du ikke vet noe om sakene.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Les gjerne denne godt skrevne artikkelen

Nei takk. Når du ikke gidder svare trenger vel ikke jeg legge krefter i det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (26 minutter siden):

Jeg gjetter du ikke ville svare, og det er jo greit nok og sier jo nok i seg selv. Selv om du nå omtaler menn og deres problemer på den måten kunne det jo være greit å få vite hva du tenker på. At du bare stadfester menns problemer som små og at feminister taler for menns saker også, gjør det jo ikke det til noen sannhet. Snarere vitner det om at du ikke vet noe om sakene.

Nei takk. Når du ikke gidder svare trenger vel ikke jeg legge krefter i det heller.

Hvis du faktisk hadde fulgt litt med på samtalen så hadde du sett at det ikke var jeg som dro opp "menn og små problemer". 

Dette var årsaken til mitt innlegg som du henger deg opp i. Innlegget er skrevet av Martele. 

Du misforstår litt.
De to er ikke identisk, da den ene er for menneskets beste og den andre er en
eksklusivitet som bare fokuserer på ett kjønn (eller to, innbil deg hva du vil).
Istedet for å snevre seg inn på kjønn, så fokuserer egalitarisme på rettferd og oppløfting av
alle mennesker uansett deres bakgrunn, status, klasse etc.
Det "feministiske" elementet med egalitarisme, er mer et navnløs biprodukt av dets større bilde, for å være litt krass.

Jeg synes det er ålreit å være feminist av sanne sort (ikke misandri),
men jeg må faktisk være ærlig og gjenta at i utviklede Vestlige land,
så er faktisk feminisme (og hvertfall misandri) unødvendig i min mening. Spesielt når egalitarisme er et alternativ.
Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag,
men snodig nokk føler vi ikke behovet for å bli aktivister.
De få av oss som gjør det, blir direkte mobbet og sensurert

Altså linjen: "Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag"

Du tenker da altså at jeg skal referere til alle store problem menn erfarer i dag, når personen jeg svarte snakket om små urettferder. Jeg vet ikke engang hva han la i ordene små urettferder, 

Og jo, feminister jobber faktisk for likestilling for både kvinner og for menn, men naturlig nok så har de et hovedfokus på kvinner ettersom kvinner har blitt undertrykket i hundrevis av år. 

Men jeg begynner faktisk å bli ganske lei av å bli kastet stråmenn på fra din side, så kanskje like greit at dine kommentarer blir oversett fra nå av.  

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Hvis ikke Fokkeslasken har lest noens svar om hvordan kvinnekamp gagner menn, er det enten fordi han har lest det og er senil, eller fordi han ikke gidder i lese innlegg i trådene før han kommenterer. Eventuelt at han HAR lest det, og bare kaster bort tiden din med å late som, bare for å skape en illusjon av at det ikke finnes argumenter.

Noe rart er det iallefall. For når jeg svarte "Ja, menn opplever også små urettferdigheter i dag," på denne setningen av Martele " Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag" så skal jeg visstnok ha bagatellisert menns problemer...:omg:

knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Problemet her er jo at disse som later som at de er "representanter for menn generelt" og inntar den stereotypiske mannerollen ikke vil anerkjenne at de tingene du lister opp, og en rekke andre ting, faktisk er positivt for menn. Kvinnefrigjøringen er også positiv, selv om det også gjør at menn som ikke tilpasser seg den taper. Men det er et valg man tar. Det gagner menn at ikke kvinner er så opptatt av forsørgerrolle o.l. som før, da det gir oss flere strenger å spille på. Det er strenger forsørgergjengen selv kan velge å ta i bruk hvis de vil.

Helt enig med deg i dette avsnittet.  Og som vist lenger opp i tråden så er det en stor andel uføretrygdede og alderspensjonister som føler denne trangen til "utenlandsk kone", så da kan man resonnere seg frem til hvem som egentlig forsørger denne kona ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333

Oi her var det skrevet mye.

Jeg vil bare si at hver enkelt person får finne en partner de liker best, om de er fra Tyrkia, Kenya, Gambia, Usa, Japan, Filippinene, colombia eller Tyskland er opp til dem selv. Bare man er et godt menneske og finner en partner som vil det samme som deg i livet.  De klarer selv å lære kulturen til hverandre, få det til å fungere, ha kompromisser. 

Så lykke til i søken etter en kone og partner. Alle fortjener kjærlighet og lykke.  :)

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Og som vist lenger opp i tråden så er det en stor andel uføretrygdede og alderspensjonister som føler denne trangen til "utenlandsk kone", så da kan man resonnere seg frem til hvem som egentlig forsørger denne kona ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hva får du personlig ut av å rakke ned på uføretrygdede? Det er ingen hemmelighet at norske menn ikke har særlig problemer med kvinner som er uføre. Norske kvinner derimot, vil i langt høyere grad velge bort uføretrygdede menn. Hvorfor skal uheldige menn straffes for at norske kvinner i større og mindre grad er "golddiggere"? Hvorfor unner du ikke disse uheldige mennene å finne ei i utlandet når norske kvinner er blitt så karriere, penge, og status fokuserte?

Og som feminist. Hvorfor støtter du ikke likestilling mellom kjønn? Vi har jo overskudd av menn her, og underskudd av kvinner i Thailand f.eks. Her bør vi, som faktisk er for likestiling, støtte opp for å skape en jevnere balanse. Slik at vi kan få ett bedre og mer likestilt dating marked samt økt livskvalitet for mennesker i begge land. 😊

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Guest a838c...333 said:

Oi her var det skrevet mye.

Jeg vil bare si at hver enkelt person får finne en partner de liker best, om de er fra Tyrkia, Kenya, Gambia, Usa, Japan, Filippinene, colombia eller Tyskland er opp til dem selv. Bare man er et godt menneske og finner en partner som vil det samme som deg i livet.  De klarer selv å lære kulturen til hverandre, få det til å fungere, ha kompromisser. 

Så lykke til i søken etter en kone og partner. Alle fortjener kjærlighet og lykke.  :)

Anonymous poster hash: a838c...333

Enig.

Du høres ut som et godt menneske. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
P7SA skrev (16 minutter siden):

Hva får du personlig ut av å rakke ned på uføretrygdede? Det er ingen hemmelighet at norske menn ikke har særlig problemer med kvinner som er uføre. Norske kvinner derimot, vil i langt høyere grad velge bort uføretrygdede menn. Hvorfor skal uheldige menn straffes for at norske kvinner i større og mindre grad er "golddiggere"? Hvorfor unner du ikke disse uheldige mennene å finne ei i utlandet når norske kvinner er blitt så karriere, penge, og status fokuserte?

Og som feminist. Hvorfor støtter du ikke likestilling mellom kjønn? Vi har jo overskudd av menn her, og underskudd av kvinner i Thailand f.eks. Her bør vi, som faktisk er for likestiling, støtte opp for å skape en jevnere balanse. Slik at vi kan få ett bedre og mer likestilt dating marked samt økt livskvalitet for mennesker i begge land. 😊

Helt enig med deg, det er en stor ubalanse i dating markedet og dette burde bli fokusert på for å få et mer likestilt samfunn og godt for alle. Det er bra med balanse og at alle har gode muligheter. Jeg heier på alle som finner kjærligheten i utlandet, tror det blir sterkere par etter et langdistanse forhold, når de vil lære seg kulturen til den andre og må være mer forståelsesfull og det krever mer innsats. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest a838c...333 said:

Helt enig med deg, det er en stor ubalanse i dating markedet og dette burde bli fokusert på for å få et mer likestilt samfunn og godt for alle. Det er bra med balanse og at alle har gode muligheter. Jeg heier på alle som finner kjærligheten i utlandet, tror det blir sterkere par etter et langdistanse forhold, når de vil lære seg kulturen til den andre og må være mer forståelsesfull og det krever mer innsats. 

Anonymous poster hash: a838c...333

❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
P7SA skrev (9 minutter siden):

❤️

Jeg er 33 år og har giftet meg med ei på 32 år fra Filippinene. Venter på familiegjenforening for henne og dattera. Så gleder meg veldig til å få de over hit. Til tross for stort savn så drar jeg ned i jula og får brukt tid med de ❤️

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Bevis dine påstander, det du har lest er ikke nødvendigvis fasiten selv om du tror det, du kommer med påstandene nå må du gi dokumentasjon. 

 

Selvfølgelig er det det, det er mye negativt forbundet med så og si alt, inkludert monogamt ekteskap, men enkelttilfeller der ONS eller monogamt ekteskap har gått galt er ikke synonymt med at det alltid er negativt. Det er ekstremt mye negativt forbundet med religionen din f.eks, men for mange så er det positivt med religion i livet, tro det eller ei, det som er positivt for deg er noe jeg anser som noe negativt for samfunnet nærmest i sin helhet, men jeg kan ikke ignorere det at det er de som har positive opplevelser med det. 

 

Du får gjøre din egen research som alle andre. Har ikke noe behov for å overbevise deg den ene eller andre veien, slik som du har holdt på.

3 hours ago, Guest 0afcd...b35 said:

Er dette en parodi på incels eller hva er greia her, for dette er jo nesten komisk

"du er ikke i posisjon til å fortelle hva en hel gruppe av mennesker syns er for gammelt" smeller det fra han som tror han vet nøyaktig hva alle kvinner i hele verden tenker.. Gå i deg selv gutt for dette er bare tragisk å se på 

Anonymous poster hash: 0afcd...b35

De uttrykkene affekterer meg ikke, bare så du vet det. Er bare en måte å kontrollere narrativet på. Incels meg her og incels meg der. 

Hvis du finner lesebrillene, så vil du se at jeg skriver om denne kulturen her på berget, og ikke hele verden. Finnes enormt mange flotte individer der ute i den store verden, som jeg har erfart.

1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Og som vist lenger opp i tråden så er det en stor andel uføretrygdede og alderspensjonister som føler denne trangen til "utenlandsk kone", så da kan man resonnere seg frem til hvem som egentlig forsørger denne kona ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Se her ja. Et stikk mot uføretrygdede, som i at de ikke kan være forsørgere antar jeg. Og man lurer på hvorfor normale folk er negativt innstilt til feminister?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
P7SA skrev (40 minutter siden):

Hva får du personlig ut av å rakke ned på uføretrygdede? Det er ingen hemmelighet at norske menn ikke har særlig problemer med kvinner som er uføre. Norske kvinner derimot, vil i langt høyere grad velge bort uføretrygdede menn. Hvorfor skal uheldige menn straffes for at norske kvinner i større og mindre grad er "golddiggere"? Hvorfor unner du ikke disse uheldige mennene å finne ei i utlandet når norske kvinner er blitt så karriere, penge, og status fokuserte?

Og som feminist. Hvorfor støtter du ikke likestilling mellom kjønn? Vi har jo overskudd av menn her, og underskudd av kvinner i Thailand f.eks. Her bør vi, som faktisk er for likestiling, støtte opp for å skape en jevnere balanse. Slik at vi kan få ett bedre og mer likestilt dating marked samt økt livskvalitet for mennesker i begge land. 😊

Hva får du personlig ut av å komme med stråmenn? Det er ingen hemmelighet at uføretrygdede og alderspensjonister (du hang deg visst kun opp i uføretrygdede du) er statistisk overrepresentert av de som leter etter dame i østen. Det er ikke nedrakking, det er slik det er. Så kan du ha et poeng med at årsaken til dette er at norske kvinner velger bort uføretrygdede menn, så absolutt. Men at dette er fordi de er "golddiggere" må du litt lenger ut på landet med altså.

Det er nok ikke den tapte økonomiske inntekten man får som ufør som gjør at norske kvinner ikke ønsker en uføretrygdet mann, men mer funksjonsnivået, fysisk og / eller psykisk. Norske likestilte kvinner tjener tross alt sine egne penger, som i all hovedsak vil ligge høyere enn den utbetalingen en uføretrygdet eller alderspensjonist mottar. 

 

Det er en egen tråd i dette forumet om "kunne du blitt sammen med en uføretrygdet". Det er ifølge svarene i den tråden heller ikke så veldig populært blant menn med en uføretrygdet kvinne altså. (men ja, du har et poeng med at menn lettere godtar en uføretrygdet kvinne enn motsatt. )Kanskje det kan ha sammenheng med at for endel uføretrygdede kvinner så bli det som å leve i et tradwife - forhold, mens damene ikke opplever å komme hjem til et rent hus hvis hun er i et forhold med en uføretrygdet mann) . Dette er selvsagt bare tanker, og ikke noe jeg kan bekrefte på noen måte. Ellers så kommer du med nok en stråmann når du påstår at jeg ikke unner uføretrygdede menn å finne ei i utlandet. Jeg har null problemer med at de finner ei i utlandet. Det jeg har problemer med er hvis man har et nedlatende kvinnesyn, rømmer fra likestilling, skal putte kvinnen i en tradisjonell ramme, og hvis man utnytter, driver med økonomisk, fysisk eller psykisk vold. Faller man ikke inn under denne kategorien, for all del, kjør på! 

P7SA skrev (1 time siden):

Og som feminist. Hvorfor støtter du ikke likestilling mellom kjønn? Vi har jo overskudd av menn her, og underskudd av kvinner i Thailand f.eks. Her bør vi, som faktisk er for likestiling, støtte opp for å skape en jevnere balanse. Slik at vi kan få ett bedre og mer likestilt dating marked samt økt livskvalitet for mennesker i begge land. 😊

Ny stråmann. Som feminist så støtter jeg likestilling mellom kjønn. Det er ikke akkurat et ønske om likestilling som driver disse som reiser fra likestilling for å finne seg en som kommer fra et sted hvor det er mindre likestilling. Men for all del, hvis målet er å hjelpe en lite likestilt kvinne til å bli mer likestilt ved å få henne til Norge, skaffe henne jobb, hjelpe henne til å få et godt sosialt nettverk slik at hun får et bra liv, i stedet for å holde henne innomhus, la henne vaske hus og føde og passe barn og  nekte henne sosialisering, så kjør på! Og så finnes det veldig mange andre land i verden enn Norge og Thailand da, utvalget er stort i andre land også. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (7 minutter siden):

Og man lurer på hvorfor normale folk er negativt innstilt til feminister?

Nei, normale folk er ikke det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Colin. said:

Og man lurer på hvorfor normale folk er negativt innstilt til feminister?

Yupp. Jeg har ikke lest så mye og lenge i denne tråden, men for å si det slik. Jeg får ikke mer lyst til å bli feminist når jeg ser mye av disse negative holdningene. Bare på de senere sidene har det jo vært negativitet mot menn generelt, uføre, pensjonister og religiøse... 

Feminister vet virkelig å selge ideologien sin og fremstå som gode og empatiske mennesker. 🙄

 

 

 

Endret av P7SA
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

å holde henne innomhus, la henne vaske hus og føde og passe barn og  nekte henne sosialisering, 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hva tror du egentlig normalen er? At menn flest bare vil ha ei som husslave og behandler partner/konen for dritt. For det er jo virkelig det du ønsker å selge i innlegg etter innlegg virker det som. Du skjønner at en nyhetsartikkel som omtaler noen fra et krisesenter ikke er representativt for folk flest ikke sant. Når jeg leser om den store økningen av sterke, uavhengige, og feministiske "entreprenører" med OnlyFanskonto som selger kroppen sin for sex. Så går ikke jeg rundt og antar at alle feminist-damer er horer av den grunn. Men om jeg skulle adaptert ditt negative og generaliserende tankesett som er basert på minoritetstilfeller så måtte jeg nok gjort det.

Og du. Hvorfor skriver du ikke bare med nick?

Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (19 timer siden):

ONSing har ingenting med utnyttelse av noen å gjøre. Er begge ærlige om sine intensjoner og har lyst, er det ingenting i veien med det. Om noen velger tro på noe svada som kom fra en brennende busk som sier noe annet, får være deres sak, argumentene dine er bare piss. Ingen går seksuelt overførbare sykdommer av å ha ONS, for eksempel.

Om du har en top 3% mann på Tinder som finner en ny dame å høvle over hver dag og man ikke er åpen om at målet  bare  er flest mulig så begynner det vel nærme seg utnytting på et eller annet nivå. Så kommer damene etterpå og klager til oss vanlige mannfolk at de "bare møter på players" 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...