Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Feminismen frigjorde kjønnsrollene. I navnet er den pro-women only, men realiteten er at den har åpnet mange dører for menn som har vært stengt før. Det er langt enklere å være mann nå enn tidligere, fordi du kan velge (nesten) fritt hva slags mann du kan være, og stå der med hevet hode. Fremfor at du før i tiden i mye større grad måtte inn i et fastlagt spor.

At det finnes menn som ikke syns de har tjent noe på slik valgfrihet er en annen sak, men deres standpunkt trekker ikke bort fra totalen at feminismen har vært et pluss for menn. Hvertfall for de menn som har skjønt at de må spille kortene sine etter dagens verden og ikke gårsdagen.

Det er et undervurdert poeng. Mannsrollen i etterkrigstiden var jo rimelig stereotyp. For det første måtte man vel ha familie og forsørge denne familien, gjerne alene. Men så var det vel samtidig regnet som lite manndig å bry seg for mye om ungene og lage mat. Veldig rendyrkete kjønnsroller og kanskje litt tabu å ha venner av motsatt kjønn. En del menn ønsker seg utrolig nok tilbake til en slik konformisme og mannsrolle. Kanskje de ikke greier å takle den moderne mannsrollen, som du må finne mer ut av selv uten å bli lært opp i den. Eller de vet ikke hva den var og bare synes den ser kul ut på film.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Det er et undervurdert poeng. Mannsrollen i etterkrigstiden var jo rimelig stereotyp. For det første måtte man vel ha familie og forsørge denne familien, gjerne alene. Men så var det vel samtidig regnet som lite manndig å bry seg for mye om ungene og lage mat. Veldig rendyrkete kjønnsroller. En del menn ønsker seg utrolig nok tilbake til en slik konformisme og mannsrolle. Kanskje de ikke greier å takle den moderne mannsrollen, som du må finne mer ut av selv uten å bli lært opp i den.

Isolert sett syns jeg ikke det er noe feil med at de vil ha den mannsrollen, det er når man ut fra den lager snevre rammer for kvinnenes roller at kritikken kommer. Og, især når man oppdager at det er langt flere menn enn kvinner som ønsker tradisjonelle roller her i landet, og plutselig skal ha det til at det er kvinnene det er noe feil med fordi de velger bort mennene som av egen vilje tar disse preferansene som gjør dem lette å velge bort.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det gitt, ONSer.

Kutt ut da...  - Å ha tilfeldig sex med noen av fri vilje, hvor begge har lyst på sex er ikke utnyttelse på noe plan. 

 Å lete etter en 20 år yngre, fattig kvinne, for å passe inn i et "verdisyn"  hvor kvinner er mindre verdt enn menn, og hvor kvinnen kan kontrolleres økonomisk, det er utnyttelse. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest 219e3...fe5 said:

Kutt ut da...  - Å ha tilfeldig sex med noen av fri vilje, hvor begge har lyst på sex er ikke utnyttelse på noe plan. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg har en annen mening, og det må du bare finne deg i. Vanskelig for dere akseptere andres meninger eller? Dere liker å svartmale andre og deres motiver, men hvis dere får noe i retur, så er det kutt ut?

3 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Å lete etter en 20 år yngre, fattig kvinne, for å passe inn i et "verdisyn"  hvor kvinner er mindre verdt enn menn, og hvor kvinnen kan kontrolleres økonomisk, det er utnyttelse. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du er den eneste som snakker om at noen er mindre verdt enn andre. Kanskje du burde gå litt i deg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (5 minutter siden):

Du er den eneste som snakker om at noen er mindre verdt enn andre. Kanskje du burde gå litt i deg selv?

Du har tydeliggjort at du  følger en religion / livssyn (kristendom) hvor kvinner er mindre verdt enn / underordnet menn, så det er nok du som bør ta en realitycheck her... Ganske beleilig det der at man fikk skrevet en historie om at syndefallet var kvinnens feil... 

 

Colin. skrev (11 minutter siden):

Jeg har en annen mening, og det må du bare finne deg i. Vanskelig for dere akseptere andres meninger eller? Dere liker å svartmale andre og deres motiver, men hvis dere får noe i retur, så er det kutt ut?

Ja, jeg har vanskelig for å akseptere utnytting av kvinner. Rettelse: Jeg aksepterer ikke utnytting av kvinner. Det hadde dessuten vært greit om du kunne forholde deg til hver enkelt som svarer, i stedet for å snakke om "dere". Mine sitater er mine alene, så du trenger ikke dra inn flere personer her. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Du har tydeliggjort at du  følger en religion / livssyn (kristendom) hvor kvinner er mindre verdt enn / underordnet menn, så det er nok du som bør ta en realitycheck her... Ganske beleilig det der at man fikk skrevet en historie om at syndefallet var kvinnens feil... 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg følger Gud, og setter min lit til Gud alene. Igjen, du er den eneste som snakker om mindre verdt. Du kunne kanskje forholdt deg til det som skrives også?

23 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja, jeg har vanskelig for å akseptere utnytting av kvinner. Rettelse: Jeg aksepterer ikke utnytting av kvinner.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jepp, enig. Derfor jeg er imot ONSing. 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...