P7SA Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 45 minutes ago, Guest d23dc...2b2 said: Hvis noen sier at de er feminist så er det et rødt flagg for meg. Spesielt hvis de sier det uoppfordret. For å være ærlig så kunne jeg pult en feminist med kondom, men jeg ville aldri vært i et forhold med en sånn person. Det er single-use only damer. Thaidamer derimot, de er konemateriale. Ikke bar jenter selvfølgelig, men noen gjerne fra bygda som ikke har vært i storbyen. Når jeg ser tøfler som velger å underordne seg en feminist så tenker jeg at dette er en ressurssvak type. Ja det er litt prosjekt å laste ned en internasjonal dating app og å reise til thailand for å treffe en håndfull kandidater, men det er faen meg gøy og! Det er også gøy å kjekle med feminister her inne, men at the end of the day så gir jeg selvfølgelig faen i hva dere måtte mene om norske menn og thaidamer. Min oppfordring til gutta er: kom dere ut i verden og se hvor stor verdien din er på det internasjonale datingmarkedet! Anonymous poster hash: d23dc...2b2 👏 2 1 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september P7SA skrev (8 timer siden): Nei. Det avhenger av hva man legger i ordet, men de aller fleste vil ikke ha et problem med normal feminisme, de aller fleste er ikke så glad i ekstremisme, så f.eks feminisme som egentlig bare er misandri, nei menn er ikke så glade i det vil jeg tro, det samme kan en si om kvinner, de er ikke så glade i menn som kun ser ekstremisme i feminisme uansett, da de gjerne har endt opp som ekstremister selv for å engang få det synet, det er ikke noe galt med kvinnekamp, jeg er selv en mannerettsmann, og jeg ser ikke et problem med noe av det så lenge like rettigheter for alle er målet, det er klart det er de som kun ser seg selv og sitt kjønn som et offer, de hadde jeg holdt meg unna, og jeg tipper kvinner tenker det samme. Jeg personlig ville ikke kalt meg selv en feminist, men jeg vil kalle meg selv en humanist og det dekker egentlig feminisme, jeg vil tror det er mange som tenker på det viset. Colin. skrev (6 timer siden): Vil aldri være sunt uansett hvor mye du prøver å overbevise deg selv. Det er nok du som prøver å overbevise deg selv, med bibelen i hånd skal de med et aktivt sexliv fordømmes, det stinker av sjalusi og ellers dårlige holdninger. 3 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Martelè skrev (3 timer siden): Egalitarisme er mye bedre. Feminisme, spesielt av den misandriske typen, er unødvendig i dagens utviklede vestlige land. Livet er egentlig ganske godt. Det å velge feminisme fremfor egalitarisme, slår meg derved ironisk nokk, som selvisk. Min mening er urokkelig Feminisme og egalitarisme ser jeg på som samme sak. Største forskjellen er at feminismen erkjenner historien, at kvinner i alle år har vært undertrykt, og enda er det i store deler av verden, så man trenger altså feminisme for å oppnå egalitarisme. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 46 minutes ago, skaftetryne32 said: Det er nok du som prøver å overbevise deg selv, med bibelen i hånd skal de med et aktivt sexliv fordømmes, det stinker av sjalusi og ellers dårlige holdninger. Ja jøss, lære noen å kjenne, love troskap og så ta del i samleie er skikkelig dårlig holdning assa. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Gjest d23dc...2b2 skrev (2 timer siden): Når jeg ser tøfler som velger å underordne seg en feminist så tenker jeg at dette er en ressurssvak type Det er bedre at det er damene som er tøflete da sikkert, som underordner seg menn? De må være ressurssvake damer de da? Eller gjelder det kun den ene veien? Det er helt idiotisk at noen skal underordne seg noen. Man er personer, ikke objekter. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det avhenger av hva man legger i ordet, men de aller fleste vil ikke ha et problem med normal feminisme, de aller fleste er ikke så glad i ekstremisme, så f.eks feminisme som egentlig bare er misandri, nei menn er ikke så glade i det vil jeg tro, det samme kan en si om kvinner, de er ikke så glade i menn som kun ser ekstremisme i feminisme uansett, da de gjerne har endt opp som ekstremister selv for å engang få det synet, det er ikke noe galt med kvinnekamp, jeg er selv en mannerettsmann, og jeg ser ikke et problem med noe av det så lenge like rettigheter for alle er målet, det er klart det er de som kun ser seg selv og sitt kjønn som et offer, de hadde jeg holdt meg unna, og jeg tipper kvinner tenker det samme. Jeg personlig ville ikke kalt meg selv en feminist, men jeg vil kalle meg selv en humanist og det dekker egentlig feminisme, jeg vil tror det er mange som tenker på det viset. Enig i dette. Ja bortsett fra at jeg selv anser meg for feminist da, men heller vel egentlig mest over mot egalitær. skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det er nok du som prøver å overbevise deg selv, med bibelen i hånd skal de med et aktivt sexliv fordømmes, det stinker av sjalusi og ellers dårlige holdninger. ... - og dette. Religionen er dessuten skyld i mye undertrykkelse opp igjennom, så jeg steiler hvis jeg hører at folk prøver å putte folk inn i en ramme som passer til gammeldagse, tradisjonelle, bibelske holdninger. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september P7SA skrev (1 time siden): 👏 ehm - nesten så jeg lurer på om noen her skriver både som anonym og med brukernavn - dere hørtes veldig like ut Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Colin. skrev (11 minutter siden): Ja jøss, lære noen å kjenne, love troskap og så ta del i samleie er skikkelig dårlig holdning assa. Det var nok ikke det han tenkte på, men hva han tenkte får han svare for selv. Den dårlige holdningen slik jeg ser det er vel mer hva religionen i seg selv fører med seg. Som f.eks kvinnefiendtlige holdninger, og et ønske om å kontrollere kvinner og kvinnekroppen. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (32 minutter siden): Feminisme og egalitarisme ser jeg på som samme sak. Største forskjellen er at feminismen erkjenner historien, at kvinner i alle år har vært undertrykt, og enda er det i store deler av verden, så man trenger altså feminisme for å oppnå egalitarisme. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Du misforstår litt. De to er ikke identisk, da den ene er for menneskets beste og den andre er en eksklusivitet som bare fokuserer på ett kjønn (eller to, innbil deg hva du vil). Istedet for å snevre seg inn på kjønn, så fokuserer egalitarisme på rettferd og oppløfting av alle mennesker uansett deres bakgrunn, status, klasse etc. Det "feministiske" elementet med egalitarisme, er mer et navnløs biprodukt av dets større bilde, for å være litt krass. Jeg synes det er ålreit å være feminist av sanne sort (ikke misandri), men jeg må faktisk være ærlig og gjenta at i utviklede Vestlige land, så er faktisk feminisme (og hvertfall misandri) unødvendig i min mening. Spesielt når egalitarisme er et alternativ. Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag, men snodig nokk føler vi ikke behovet for å bli aktivister. De få av oss som gjør det, blir direkte mobbet og sensurert Endret 30. september av Martelè 4 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Martelè skrev (2 timer siden): Det er mange små urettferder også vi menn erfarer i dag, men snodig nokk føler vi ikke behovet for å bli aktivister. De få av oss som gjør det, blir direkte mobbet og sensurert Javel, hva med https://mannsforum.no/organisasjonen - man har også det regjeringsutnevnte https://mannsutvalget.no/ Ja, menn opplever også små urettferdigheter i dag, og en ordentlig feminist jobber for at disse forskjellene skal bli redusert / fjernet, fordi hun / han ønsker reell likestilling for begge kjønn. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Gjest 219e3...fe5 skrev (31 minutter siden): Javel, hva med https://mannsforum.no/organisasjonen man har også det regjeringsutnevnte https://mannsutvalget.no/ Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Ja, og det benektet jeg ikke. Jeg sa at der var få menn som var aktivister. Og da mener jeg relativt til feminister og andre kvinnelige kjempere. Og så er jo ikke Norge hele verden. Få deg litt søvn du nå, så tar jeg natteskiftet her 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Martelè skrev (4 minutter siden): Ja, og det benektet jeg ikke. Jeg sa at der var få menn som var aktivister. Og da mener jeg relativt til feminister og andre kvinnelige kjempere. Og så er jo ikke Norge hele verden. Få deg litt søvn du nå, så tar jeg natteskiftet her Kanskje fordi de ikke har hatt like mye å kjempe for ettersom verden stort sett har vært lagt opp av og for dem... Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden): Kanskje fordi de ikke har hatt like mye å kjempe for ettersom verden stort sett har vært lagt opp av og for dem... Anonymous poster hash: 219e3...fe5 For no tull. Menn sliter bare på andre vis. Vi har sjeldent terapeutiske samtaler, vi holder problemene for oss selv, vi tar selvmord. Og så har vi faktisk litt av de samme problemene dere har, bare med modifikasjoner. Og som onkel Ben sa: med stor makt kommer stort ansvar. Dette ansvaret kan tære på noen 1 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) P7SA skrev (14 timer siden): En desperat gammel mann som er redd for å tilbringe alderdommen alene tar til takke med ei lubben/tjukk feminist dame på 40+. Å velge partner fra en av de laveste hyllene er et tegn på å være desperat. Å ikke aktivt oppsøke noen utenfor eget nærområde/land er latskap. Spesielt om det finnes så mye bedre damer andre steder. En mann som aktivt oppsøker ei langt mer attraktiv (både fysisk og mentalt) dame i utlandet er alt annet enn desperat. Viser at han ikke går for hvem som helst og har en viss standard. Gjerne uttalt blant de norske gutta (på tur) etter noen øl med noe avec i baren i Pattaya. Endret 30. september av Folkflesk 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Martelè skrev (9 timer siden): For no tull. Menn sliter bare på andre vis. Vi har sjeldent terapeutiske samtaler, vi holder problemene for oss selv, vi tar selvmord. Og så har vi faktisk litt av de samme problemene dere har, bare med modifikasjoner. Og som onkel Ben sa: med stor makt kommer stort ansvar. Dette ansvaret kan tære på noen Anbefaler deg å ta et dypdykk ned i historisk kvinneundertrykkelse som også dessverre hos noen også henger igjen i dagens Norge. Her er en liten hjelp på veien. https://snl.no/kvinnebevegelsens_historie En annen ting er at verden faktisk består av mer enn Norge og kvinner har det mye vanskeligere i andre deler av verden enn hos oss. Så gode kilder for å finne ut mer vil være FN og Amnesty. Som du kan se så har ikke menn hatt like mye å kjempe for som kvinner. Påstanden er urokkelig selv om du syns det er tull. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (20 minutter siden): Anbefaler deg å ta et dypdykk ned i historisk kvinneundertrykkelse som også dessverre hos noen også henger igjen i dagens Norge. Her er en liten hjelp på veien. https://snl.no/kvinnebevegelsens_historie En annen ting er at verden faktisk består av mer enn Norge og kvinner har det mye vanskeligere i andre deler av verden enn hos oss. Så gode kilder for å finne ut mer vil være FN og Amnesty. Som du kan se så har ikke menn hatt like mye å kjempe for som kvinner. Påstanden er urokkelig selv om du syns det er tull. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Dette behøver du egentlig ikke å fortelle meg. Det forandrer ingenting. Og det er like så greit, fordi nå føler jeg magien er vekke og vi kan legge dette fra oss 2 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Det er vel det at kvinner generelt er populære, og om man ikke har suksess eller finner noen man liker her er det like greit å se andre steder. Hadde jeg ikke hatt barn fra før ser jeg ikke bort fra at jeg kunne vurdert å se dit også. Etter avvisning av absolutt alle jeg har vært på date med de siste årene forstår jeg jo at jeg ikke har en sjanse til å bli kjent med noen her. Det er vondt og vanskelig, så jeg skjønner utrolig godt at andre velger å benytte seg av de mulighetene man har så lenge man er et godt menneske i utgangspunktet. Man lever kun én gang, så det er jo meningsløst å ikke gjøre det man kan for å oppnå lykke. 1 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (12 timer siden): Javel, hva med https://mannsforum.no/organisasjonen - man har også det regjeringsutnevnte https://mannsutvalget.no/ Ja, menn opplever også små urettferdigheter i dag, og en ordentlig feminist jobber for at disse forskjellene skal bli redusert / fjernet, fordi hun / han ønsker reell likestilling for begge kjønn. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Jeg har hørt dette før, men aldri hørt hva spesifikt feminister gjør som skal gavne menn. Da ikke utover at dersom kvinner får det bedre får menn det også på en diffus måte bedre. 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober (endret) 6 hours ago, Dellers said: Det er vel det at kvinner generelt er populære, og om man ikke har suksess eller finner noen man liker her er det like greit å se andre steder. Hadde jeg ikke hatt barn fra før ser jeg ikke bort fra at jeg kunne vurdert å se dit også. Etter avvisning av absolutt alle jeg har vært på date med de siste årene forstår jeg jo at jeg ikke har en sjanse til å bli kjent med noen her. Det er vondt og vanskelig, så jeg skjønner utrolig godt at andre velger å benytte seg av de mulighetene man har så lenge man er et godt menneske i utgangspunktet. Man lever kun én gang, så det er jo meningsløst å ikke gjøre det man kan for å oppnå lykke. Yepp. Og for å legge inn litt om kjønnsbalanse i tråden. Om vi tar utgangspunkt i bildet nedenfor, så kan vi se at Norge faktisk er (eller ihvertfall var) helt i den europeiske toppen når det kommer til høyt antall menn vs kvinner. Å ha mannsoverskudd gir en ugunstig balanse. Noe som gjør dating markedet enda vanskeligere for menn. Menn som bor på landet har det ofte enda vanskeligere igjen. (Siden mange kvinner flytter til mer sentrale strøk.) Jeg tenker at menn som finner dame i utlandet gjør alle en tjeneste. Det er noe vi bør heie frem. Disse gjør det lettere for andre menn i landet, ved å jevne ut balansen. De jevner ofte ut en ugunstig kjønnsbalanse i et annet land også. Og de skaper som oftest et bedre liv for både seg selv og partner. Vinn, vinn, vinn, vinn. Som man ser er øst-europa et teroetisk gunstig sted å se etter damer også. Sånn med tanke på kjønnsbalansen. I Thailand er det også overskudd av kvinner. "The gender ratio in Thailand attained a value of 98 males to 100 females in 2021." https://www.globaldata.com/data-insights/macroeconomic/the-gender-ratio-of-thailand-325512/ Med tanke på at Thailand har over 70 millioner mennesker. Så er det over 700.000 kvinner som det teoretisk ikke finnes en mann til. Endret 1. oktober av P7SA 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober 16 hours ago, Guest 219e3...fe5 said: Den dårlige holdningen slik jeg ser det er vel mer hva religionen i seg selv fører med seg. Som f.eks kvinnefiendtlige holdninger, og et ønske om å kontrollere kvinner og kvinnekroppen. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Siden du hele tiden nevner kvinnefiendtlig, å ha seg med andre uten å ha noen omtanke for det andre individets psyke og hvordan denne adferden påvirker individet langtidsmessig, og også hva som er omstendighetene rundt til at individer har så lav selvrespekt at de deltar i denne praksisen, er noe du burde reflektere over og lese deg opp på. Det er ingen ære i å behandle noen som om de ikke er spesielle og unike, og det er nettopp det som skjer ved ONS. En bruk og kast mentalitet i bunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå