Colin. Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 6 minutes ago, knopflerbruce said: Det du skriver er absurd. Hvis man liker en person er det jo intet mer naturlig enn å like DEN PERSONEN, og leggmuskelen ER jo en del av den personen. Dessuten er det ingen som liker noen over leggmuskler alene. At fysisk fremtoning er en del av en total rundt en PERSON, ja - men alle de tingene som er relevant for kritikken mot denne "hentebrudkulturen" handler jo nettopp om skillet mellom egenskaper ved PERSONEN og eksterne ting som ikke har noe med kjærlighet å gjøre. Å tenne på noens fysiske fremtoning er greit, men ingen tenner på penger fordi man kan sende dem til Bangkok og fø på Bestemor Pang Kang Bam Bang. Det du skriver er absurd, ved å hevde ONS er sunt. Det er en kvalm praksis, og du tar på deg rollen ved å bedømme hva som har med kjærlighet å gjøre? Haha. 8 minutes ago, Guest 54bc1...2b5 said: Ble 2 runder ONS med en dame nå i helga. Det er nesten så jeg pent må si at; Jo, det er sundt. ❤️ Anonymous poster hash: 54bc1...2b5 STDs begs to differ. Når alt kommer til alt, så er det fritt valg. Så disse som sløser bort tiden og senere ikke kan få egen familie, trenger da ikke grine sine tårer når de brukte sine viktigste år på dette. 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) 5 hours ago, knopflerbruce said: Så du legger til grunn at fordi man ikke definerer seg som feminist, så har man antiholdninger til feminister? Det stemmer jo ikke ellers i samfunnet. De færreste driver med fjellklatring, men det betyr ikke at en majoritet ser på det som negativt. De fleste stemmer på andre partier enn AP, uten at det blir negativt om daten deres stemmer AP. Menn generelt har ingen problemer med feminister. Akkurat som at kvinner ikke har noe problem med menn som er feminister. Lytt selv. Aner ikke hvilke miljøer du vanker i. FrP? Det som er uthevet i innlegget ditt og som du nå argumenter for er noe helt annet enn det du opprinnelig sa. Det du opprinnelig sa er dette. "De fleste menn syns det er et pluss om noen er en feminist. " At de fleste menn synes det er et pluss, det er bare tull og oppdiktet svada som ikke har rot i virkeligheten. Mindre enn 1/3 av menn er feminister. Folk flest ønsker en partner som er noenlunde lik seg selv på den type ting. Er man ikke feminist, så er den naturlige antagelsen at det er ett pluss om partneren heller ikke er feminist. Ergo vil det være mer naturlig å si at de fleste menn synes det er et pluss om dama ikke er feminist. Endret 30. september av P7SA La til litt mer tekst/liten endring. 2 Lenke til kommentar
Gjest 54bc1...2b5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Colin. skrev (11 minutter siden): STDs begs to differ. Når alt kommer til alt, så er det fritt valg. Så disse som sløser bort tiden og senere ikke kan få egen familie, trenger da ikke grine sine tårer når de brukte sine viktigste år på dette. Er ikke verre en å få testa seg det. Nå er både jeg og hun av typen som ikke skal ha barn da, så null stress det. Anonymous poster hash: 54bc1...2b5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september knopflerbruce skrev (1 time siden): Menn generelt har ingen problemer med feminister. Akkurat som at kvinner ikke har noe problem med menn som er feminister. Selv om vi bor i et relativt feministisk land så tilbakeviser flertallet, også kvinner, at de er feminister. Det betyr ikke at de ikke ønsker like rettigheter for kvinner, men at de tilbakeviser den bevegelsen feminist-bevegelsen har blitt. 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september knopflerbruce skrev (2 timer siden): De fleste menn syns det er et pluss om noen er en feminist. Det er ihvertfall 100% bullshit. Folk flest, inkludert kvinner, tilbakeviser moderne feminisme. 5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Martelè skrev (2 timer siden): Bevisbyrde Jeg mener at jeg har lest det i en artikkel, og jo, her fant jeg tilbake til artikkelen. Mange av de norske mennene er oljearbeidere eller sjømenn, som reiser til Thailand i friperiodene. De fleste andre er uføretrygdede eller pensjonerte. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/b8GmB/menn-roemmer-fra-norge Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september P7SA skrev (3 timer siden): En desperat gammel mann som er redd for å tilbringe alderdommen alene tar til takke med ei lubben/tjukk feminist dame på 40+. Å velge partner fra en av de laveste hyllene er et tegn på å være desperat. Å ikke aktivt oppsøke noen utenfor eget nærområde/land er latskap. Spesielt om det finnes så mye bedre damer andre steder. Hvor kommer denne vrangforestillingen fra sånn egentlig om "feminist, feit og førti". 😂 Hvis jeg tar meg selv som eksempel her så har jeg vært feminist fra rundt 10 - årsalderen, og er det enda. Jeg er slank også. Alder kan ingen gjøre noe med da, så hvis det er sånn at man kun kan ha kvinner i en viss alder samme hvor gammel man selv er, under f.eks 35 - 40, så betyr det at man må bytte dem ut etterhvert, også de fra Thailand, med ei yngre fra Thailand, hvis det er Thailand som er målepunktet her. Det er jo heller ikke slik at man automatisk blir feminist eller feit fordi man runder 40. Men kanskje vi legger forskjellig i det å være feminist, det kan godt hende. En feminist for meg er en som ønsker like rettigheter og muligheter for begge kjønn, og jeg er også sammen med en mann som tenker det samme som meg om hva en feminist er, og han bruker ordet feminist om seg selv. Hva er en bedre dame? En som er underkuet og gjør som du selv vil, en som setter sitt eget liv til side for ditt, mens du ikke gjør det samme for henne? Etter hva jeg har forstått så har mange av de som bevisst reiser utenlands et ønske om å slippe unna likestilling, de setter altså seg selv over damen. P7SA skrev (3 timer siden): En mann som aktivt oppsøker ei langt mer attraktiv (både fysisk og mentalt) dame i utlandet er alt annet enn desperat. Viser at han ikke går for hvem som helst og har en viss standard. Hva legger du i mentalt attraktiv? En hjemmefrue som ikke får utvikle seg mentalt pga hun har løpesnor mellom kjøkken og soverom? Jeg vil ikke påstå at hvis man går for en dame i utlandet så har man lav standard. Man har heller ikke lav standard hvis man finner seg en norsk kvinne, feminist eller ikke. Men jeg anser at man selv er av lav standard hvis eneste mulighet man har for å få seg en dame er å dra på "handletur" for å få tak i en. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september P7SA skrev (1 time siden): Det som er uthevet i innlegget ditt og som du nå argumenter for er noe helt annet enn det du opprinnelig sa. Det du opprinnelig sa er dette. "De fleste menn syns det er et pluss om noen er en feminist. " At de fleste menn synes det er et pluss, det er bare tull og oppdiktet svada som ikke har rot i virkeligheten. Mindre enn 1/3 av menn er feminister. Folk flest ønsker en partner som er noenlunde lik seg selv på den type ting. Er man ikke feminist, så er den naturlige antagelsen at det er ett pluss om partneren heller ikke er feminist. Ergo vil det være mer naturlig i si at de fleste menn synes det er et pluss om dama ikke er feminist. Igjen, her tror jeg man kanskje legger litt forskjellig ord i hva det vil si å være en feminist. Jeg tviler på at flertallet av kvinner og menn i Norge i dag ikke er for like rettigheter og muligheter for begge kjønn, altså likestilling. Det er et pluss at begge i forholdet bidrar økonomisk til familien ved å være i jobb. Det blir faktisk ikke rettferdig for mannen slik jeg ser det hvis han skal dra det lasset helt alene. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september DukeNukem3d skrev (1 time siden): Selv om vi bor i et relativt feministisk land så tilbakeviser flertallet, også kvinner, at de er feminister. Det betyr ikke at de ikke ønsker like rettigheter for kvinner, men at de tilbakeviser den bevegelsen feminist-bevegelsen har blitt. Men det er nok fordi antifeminister bruker ordet feminist som veldig negativt ladet. Hadde man heller spurt: "ønsker du like rettigheter og muligheter for begge kjønn", så hadde nok prosenttallene vært helt annerledes. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Colin. skrev (2 timer siden): Det du skriver er absurd, ved å hevde ONS er sunt. ONS er nok mer sunt mentalt enn å ikke få seg noe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Gjest 219e3...fe5 skrev (10 minutter siden): Men det er nok fordi antifeminister bruker ordet feminist som veldig negativt ladet. Hadde man heller spurt: "ønsker du like rettigheter og muligheter for begge kjønn", så hadde nok prosenttallene vært helt annerledes. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Helt enig i dette. Det viser jo også at en stor andel ser dagens feminisme som å stå for noe helt annet enn likestilling. Bare skylde på antifeminister og ikke en stor mengde av de som kaller seg feminister er ikke sikkert er helt korrekt. Da tar jeg det også for gitt at ikke alle som sier de ikke er feminister nødvendigvis er antifeminister. 3 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september fokkeslasken skrev (2 minutter siden): Helt enig i dette. Det viser jo også at en stor andel ser dagens feminisme som å stå for noe helt annet enn likestilling. Bare skylde på antifeminister og ikke en stor mengde av de som kaller seg feminister er ikke sikkert er helt korrekt. Da tar jeg det også for gitt at ikke alle som sier de ikke er feminister nødvendigvis er antifeminister. Jeg tror at endel av problemet her er at endel misforstår ordet likestilling. Likestilling betyr ikke at kvinner og menn skal gjøre alt likt hele tiden, altså at det f.eks må være 50 prosent kvinner innen tekniske yrker og 50 % menn innen helserelaterte yrker. Det betyr bare at de skal få muligheten til det uten å bli hindret av uskrevne normer og holdninger om hva som er riktig som kvinne og hva som er riktig som mann å gjøre. Det samme gjelder i hjemmet. Det skal ikke være noen oppgaver som er kvinnens eller mannens bare fordi kjønn. Men det er selvsagt greit at man fordeler oppgaver etter hva den enkelte trives best med og er flinkest på. (Tar gjerne snømåking og gressklipping over husvask anytime jeg). (Jeg er flink på husvask også altså, det er bare dritdøllt kjedelig, og lite mentalt stimulerende, så foretrekker andre oppgaver hvis jeg får mulighet). Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Egalitarisme er mye bedre. Feminisme, spesielt av den misandriske typen, er unødvendig i dagens utviklede vestlige land. Livet er egentlig ganske godt. Det å velge feminisme fremfor egalitarisme, slår meg derved ironisk nokk, som selvisk. Min mening er urokkelig 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden): Hadde man heller spurt: "ønsker du like rettigheter og muligheter for begge kjønn" Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Da hadde jeg også svart ja det ønsker jeg. Problemet er at når folk sier "feminist" så ser jeg for meg en mannehatende radikalisert person langt ute på ytre venstre som blir rasende hvis jeg antar hva slags kjønn personen definerer seg til å ha. Endret 30. september av DukeNukem3d 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Problemet er at når folk sier "feminist" så ser jeg for meg en mannehatende radikalisert person langt ute på ytre venstre som blir rasende hvis jeg antar hva slags kjønn personen definerer seg til å ha. De blir rasende på samfunnstrusler som Bayonetta og Stellar Blades 1 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) 1 hour ago, DukeNukem3d said: Da hadde jeg også svart ja det ønsker jeg. Problemet er at når folk sier "feminist" så ser jeg for meg en mannehatende radikalisert person langt ute på ytre venstre som blir rasende hvis jeg antar hva slags kjønn personen definerer seg til å ha. Da skulle man tro denne studien er interessant: [...]In six studies, we examined the accuracy and underpinnings of the damaging stereotype that feminists harbor negative attitudes toward men. Random-effects meta-analyses of all data showed that feminists’ attitudes toward men were positive in absolute terms and did not differ significantly from nonfeminists'. An important comparative benchmark was established in Study 6, which showed that feminist women's attitudes toward men were no more negative than men's attitudes toward men. We term the focal stereotype the misandry myth in light of the evidence that it is false and widespread. [...]Examination of attitudes toward women showed that while both groups (feminister & ikke-feminister) displayed attitudes toward women that were positive in absolute terms, feminists’ attitudes toward women were more positive than nonfeminists. Importantly, feminists’ positivity toward women and men were positively correlated: the warmer they felt toward women, the warmer they also felt toward men, contradicting any notion that feminists’ ingroup love for women translates to outgroup hate for men [...]Nonetheless, the researchers found that both feminists and non-feminists incorrectly believed that feminists hold negative attitudes toward men. In other words, the stereotype of feminists being anti-men persists even within feminist circles. The researchers hope their findings will help set the record straight. “The present findings disconfirm a trope that deters women from feminism, and which is widely used to delegitimize it,” they write in the study results. Indeed, the notion that feminists hate men is one of the primary reasons women hold back from declaring themselves feminists. Christina Scharff, a lecturer at King’s College, interviewed young German and British women and concluded, “I found associations of the term ‘feminism’ with man-hating, lesbianism or lack of femininity was a key factor in rejections of the label ‘feminist’.” Endret 30. september av Atib Azzad mer relevant utklipp 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) 2 hours ago, Guest 219e3...fe5 said: ONS er nok mer sunt mentalt enn å ikke få seg noe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Åja, så lenge noe annet er mer usunt, så er ONS greit? Herlighet, ironien i at du forsvarer knooters her er helt vill. Endret 30. september av Colin. 3 Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Hvis noen sier at de er feminist så er det et rødt flagg for meg. Spesielt hvis de sier det uoppfordret. For å være ærlig så kunne jeg pult en feminist med kondom, men jeg ville aldri vært i et forhold med en sånn person. Det er single-use only damer. Thaidamer derimot, de er konemateriale. Ikke bar jenter selvfølgelig, men noen gjerne fra bygda som ikke har vært i storbyen. Når jeg ser tøfler som velger å underordne seg en feminist så tenker jeg at dette er en ressurssvak type. Ja det er litt prosjekt å laste ned en internasjonal dating app og å reise til thailand for å treffe en håndfull kandidater, men det er faen meg gøy og! Det er også gøy å kjekle med feminister her inne, men at the end of the day så gir jeg selvfølgelig faen i hva dere måtte mene om norske menn og thaidamer. Min oppfordring til gutta er: kom dere ut i verden og se hvor stor verdien din er på det internasjonale datingmarkedet! Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Lenke til kommentar
Gjest 10c8a...043 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Gjest d23dc...2b2 skrev (8 minutter siden): Hvis noen sier at de er feminist så er det et rødt flagg for meg. Spesielt hvis de sier det uoppfordret. For å være ærlig så kunne jeg pult en feminist med kondom, men jeg ville aldri vært i et forhold med en sånn person. Det er single-use only damer. Thaidamer derimot, de er konemateriale. Ikke bar jenter selvfølgelig, men noen gjerne fra bygda som ikke har vært i storbyen. Når jeg ser tøfler som velger å underordne seg en feminist så tenker jeg at dette er en ressurssvak type. Ja det er litt prosjekt å laste ned en internasjonal dating app og å reise til thailand for å treffe en håndfull kandidater, men det er faen meg gøy og! Det er også gøy å kjekle med feminister her inne, men at the end of the day så gir jeg selvfølgelig faen i hva dere måtte mene om norske menn og thaidamer. Min oppfordring til gutta er: kom dere ut i verden og se hvor stor verdien din er på det internasjonale datingmarkedet! Anonymous poster hash: d23dc...2b2 👏 Anonymous poster hash: 10c8a...043 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Flott, da vet jeg hvem disse brukerne er og. 😁 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå