Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Ofte er de dyktigere, ofte ikke. It is what it is. Du leter etter ekstreme eksempler, og finner det. De nordmenn som har litt økonomisk sans står ikke tilbake for noen i Asia når det gjelder slike ting.

Men hva er egentlig relevansen til tråden? Det er jo ikke slik at folk her hjemme tenker "hmm, jeg sliter litt med økkonomin, jeg - kanskje jeg skulle fått meg en filipino til å ordne opp?"

Nei, det er ikke ekstreme enkelt-tilfeller. Vi er verdensmestere i kreditt-kort gjeld i Norge, da er det en trend i samfunnet vårt. 

Relevansen er at man ofte får høre at det "bare er pga økonomien" at thaidamer er interessert. Men det er i høyeste grad en faktor i Norge også, vi har ofte ikke kontroll på økonomien her heller. Har du et mannfolk med kontroll på økonomien og hundretusenvis i aksjefond så vil nok det være attraktivt for en god del norske damer også.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke ekstreme enkelt-tilfeller. Vi er verdensmestere i kreditt-kort gjeld i Norge, da er det en trend i samfunnet vårt. 

Relevansen er at man ofte får høre at det "bare er pga økonomien" at thaidamer er interessert. Men det er i høyeste grad en faktor i Norge også, vi har ofte ikke kontroll på økonomien her heller. Har du et mannfolk med kontroll på økonomien og hundretusenvis i aksjefond så vil nok det være attraktivt for en god del norske damer også.

Så du prøver å sidestille det ekstreme mindretallet som har store utfordringer med kredittkortgjeld (de aller, aller fleste har ikke problemer med kredittkortbruk, husk det) med situasjonen en fattig person fra et asiatisk land sitter i?

Det er himmelvid forskjell mellom å vurdere mangel på kontroll med penger versus fattigdom man kan relativt lite for selv. Det du sammenlikner er i praksis "økonomi er viktig fordi familien min trenger penger" og "økonomi er viktig fordi jeg har økonomisk sans selv og ønsker noen som har felles syn på pengebruk". Ikke helt det samme, for å si det forsiktig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (25 minutter siden):

Så du prøver å sidestille det ekstreme mindretallet som har store utfordringer med kredittkortgjeld (de aller, aller fleste har ikke problemer med kredittkortbruk, husk det) med situasjonen en fattig person fra et asiatisk land sitter i?

Det er himmelvid forskjell mellom å vurdere mangel på kontroll med penger versus fattigdom man kan relativt lite for selv. Det du sammenlikner er i praksis "økonomi er viktig fordi familien min trenger penger" og "økonomi er viktig fordi jeg har økonomisk sans selv og ønsker noen som har felles syn på pengebruk". Ikke helt det samme, for å si det forsiktig.

Nei, generaliseringene og mistenkeliggjøringene mot de som finner seg kjæreste i Asia er det du som står for. Sidestiller ingenting, bare sier at økonomisk trygghet ikke bare er viktig for damer i asiatiske land. Der er mange nok som sliter økonomisk her også og det å være 2 har mange fordeler. F.eks å få lån til egen leilighet. Mange nordmenn kan være langt mer overfladiske enn folk fra asia når det kommer til "goder" som følger med en eventuell partner. 

Derfor liker jeg ikke disse generaliseringene og mistenkeliggjøringen pga et lite mindretall av menn på f.eks 60 år som finner seg 20 år gammel jente i et fattig land i kjøpeekteskap.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Nei, generaliseringene og mistenkeliggjøringene mot de som finner seg kjæreste i Asia er det du som står for. Sidestiller ingenting, bare sier at økonomisk trygghet ikke bare er viktig for damer i asiatiske land. Der er mange nok som sliter økonomisk her også og det å være 2 har mange fordeler. F.eks å få lån til egen leilighet

Ja. Jeg har en venn som sliter for tiden. Hele økonomien hans er fra NAV. Dagpenger tror jeg. Så det er sant at folk kan slite her til lands også

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (29 minutter siden):

Ja. Jeg har en venn som sliter for tiden. Hele økonomien hans er fra NAV. Dagpenger tror jeg. Så det er sant at folk kan slite her til lands også

Og hvis han blir sammen med ei dame, så synes jeg det er stygt å mistenkeliggjøre å si "eneste grunnen til at hun fikk han er fordi han sliter økonomisk" slik vi sier om folk som finner seg kjæreste i et fattig land..

Jeg kjenner også flere som sliter! Jeg slet selv før jeg i 2020 begynte med det jeg har beskrevet såvidt i tråden om finansiell uavhengighet. Jeg skyldte faktisk 25.000 kr på mastercard den gangen. 

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Martelè skrev (6 timer siden):

Min teori er at Millennials og Gen Z har null idè om hva som er feminint og maskulint.
Våre foreldre derimot, og de som kom før dem, har dette klinkende klart.

Si hva du vil om det. Jeg personlig, synes det er herlig

Ikke alltid lett å holde oversikten nei..

Jeg hadde en gang en kvinnelig kollega. Fremstod naturlig og svært kvinnelig. "Men tankene deres får vi aldri vite.."

I dag er dette en mann med helskjegg, proppfull av testosteron og muskler og et bøttelass med tatoveringer. Kronen på verket ble en operasjon i utlandet.(full understellsbehandling, baller og det som hører til.)

Lurer på hva bestemor og bestefar ville ha sagt... 😉

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (9 minutter siden):

Ikke alltid lett å holde oversikten nei..

Jeg hadde en gang en kvinnelig kollega. Fremstod naturlig og svært kvinnelig. "Men tankene deres får vi aldri vite.."

I dag er dette en mann med helskjegg, proppfull av testosteron og muskler og et bøttelass med tatoveringer. Kronen på verket ble en operasjon i utlandet.(full understellsbehandling, baller og det som hører til.)

Lurer på hva bestemor og bestefar ville ha sagt... 😉

 

 

Folk får gjøre som de vil, men jeg synes ikke noe om det. Jeg husker jeg hadde en crush på Ellen Page før hun ble Elliot. Ellen var en vakker kvinne som ødela kroppen sin.

Min mening er min alene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (15 minutter siden):

Folk får gjøre som de vil, men jeg synes ikke noe om det. Jeg husker jeg hadde en crush på Ellen Page før hun ble Elliot. Ellen var en vakker kvinne som ødela kroppen sin.

Min mening er min alene

Hva? Ellen Page er blitt Elliot? Visste jeg virkelig ikke, får vel tro deg da. Sånn går nå dagan..

Kanskje Jonas blir Jorunn en dag? (Støhre.) Og kanskje bli inkluderingsminister istedenfor..

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Martelè said:

Folk får gjøre som de vil, men jeg synes ikke noe om det. Jeg husker jeg hadde en crush på Ellen Page før hun ble Elliot. Ellen var en vakker kvinne som ødela kroppen sin.

Min mening er min alene

Deler din mening på alle punkter.

Når det er sagt. Skummelt med noen av disse thailandske ladyboysa altså. Visuelt mer feminine enn de fleste i mitt nabolag.

Damene i mitt nærområde ser mer slik ut 🐳 enn slik .

 

Lenke til kommentar
P7SA skrev (5 minutter siden):

Deler din mening på alle punkter.

Når det er sagt. Skummelt med noen av disse thailandske ladyboysa altså. Visuelt mer feminine enn de fleste i mitt nabolag.

Damene i mitt nærområde ser mer slik ut 🐳 enn slik .

 

En tomboy er tusen ganger mer feminin enn visse Vestlige damer anno 2024

Endret av Martelè
Merkelig typo. Min feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (6 minutter siden):

Deler din mening på alle punkter.

Når det er sagt. Skummelt med noen av disse thailandske ladyboysa altså. Visuelt mer feminine enn de fleste i mitt nabolag.

Damene i mitt nærområde ser mer slik ut 🐳 enn slik .

 

Det var vel en slik smell visesangeren Cornelius Vreeswijk gikk på en gang. Tok med en dame på rommet og hadde brått hendene fulle av baller..😂

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...