Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 timer siden):

Ja, jeg mener at ethvert voksent menneske bør tjene nok til å forsørge seg selv. At man lever i et forhold endrer ikke på dette. Jeg beskriver ikke 2 single som bor sammen, jeg beskriver normale voksne mennesker som tar ansvar for eget liv. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Joda, det har jeg skjønt at du mener. Selv mener jeg heller at i et partnerskap tar man ansvar for hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 10c8a...043 skrev (6 minutter siden):

Yikes!!! Kondolerer

Anonymous poster hash: 10c8a...043

Hehe. Nei, det gikk bra. Hun var ikke ille. Det var verre med enkelte av vennene hennes. En av de var sågar en profilert journalist for ei feministblekke. Hadde mange artige diskusjoner med henne.

De eneste uenighetene jeg og min partner hadde var om menn noen gang skulle kunne slå kvinner, og dette evinnelige om lønn. Hun var spesialist i helsevesenet og mente at dersom man hadde samme lengde utdannelse, uansett hva slags utdanning man hadde, da skulle man ha samme lønn. Vi var ikke helt enige der. Og hun sa menn aldri skal slå kvinner, hvorpå jeg sa at det er bare å ikke slå meg så slår ikke jeg deg. Det ble vi heller aldri enige om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Joda, det har jeg skjønt at du mener. Selv mener jeg heller at i et partnerskap tar man ansvar for hverandre.

Å ta ansvar for eget liv og å ta ansvar for hverandre er ikke motsetninger hvis du trodde det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2
DukeNukem3d skrev (15 timer siden):

Jeg er ikke Alfahann, så "derfor liker jeg thaidamer"... (egentlig liker jeg philippinske damer mest da de snakker engelsk. Men dog)

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/alle-kjemper-for-sex-og-forhold-vanlige-menn-taper/o/5-95-2016522

🙂

Samme her.

Jeg ser på noen av kompisene mine at de er tøfler for sin norske dame. Men jeg spør ikke hvor høyt når en dame prøver å få meg til å hoppe.

Derfor passer jeg bedre med en asiater. Jeg tror vi hadde fått mange flere lykkelige forhold og høyere fødselsrater hvis flere norske menn hentet seg hjem en thai/PH dame.

Alle i Norge burde være glad for at vi henter hjem disse damene. De er sårt tiltrengt i helsesektoren. Hvem skal tørke stumpen til de eldre? En Filippinsk helsefagarbeider eller Ali fra Irak på lønnstilskudd fra NAV?

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d23dc...2b2 skrev (5 minutter siden):

Hvem skal tørke stumpen til de eldre? En Filippinsk helsefagarbeider eller Ali fra Irak på lønnstilskudd fra NAV?

Mange norske menn i denne tråden som hadde passet fint til den jobben. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (15 minutter siden):

Å ta ansvar for eget liv og å ta ansvar for hverandre er ikke motsetninger hvis du trodde det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jo, selvfølgelig. Spørsmålet er jo hvor langt man skal dra det før man egentlig bare er to personer som bor sammen uten å egentlig ha noen "nytte" av hverandre. For eksempel fant jeg selv ut i forhold til min ekskone at selv om det bare var meg til å rydde og vaske som singel, så var det mindre å vaske og rydde som singel. I tillegg fant jeg også ut at økonomien var ryddigere som singel. Færre ting å holde styr på, og mer oversikt. Jeg fikk også mer kontroll på barna som igjen ledet til et betraktelig roligere hjem for både meg og barna.
Dette i sin tur ga mer overskudd som jeg senere har benyttet til å fokusere mer på barneoppdragelse og fremgang i jobbsammenheng, samt at jeg fikk tid til å begynne og trene.

Det blir jo veldig anekdotisk, men jeg har hørt flere lignende historier hvor mange finner ut at de får sjansen til å strukturere sine liv bedre om de er single. Det er noe jeg helt seriøst tror kommer fra at de ikke klarer finne en partner som kan utfylle i stedet for å kopiere.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 minutt siden):

Mange norske menn i denne tråden som hadde passet fint til den jobben. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

På tide å forholde deg til virkeligheten

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Skurupu skrev (3 timer siden):

Nå har jeg fulgt med på tråden en ukes tid, og jeg blir flau. Håper ingen som ser min asiatiske kone og meg på gata tenker jeg er som visse folk i denne tråden.

Trur jeg slutter å følge denne en stund.

Det håper ikke jeg heller. Og du høres (ut fra det lille du har skrevet i tråden) slett ikke ut som visse andre i tråden. Men jo flere som sier fra at slike tanker om damer ikke er greit, jo bedre :) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 22.9.2024 den 12:37 AM):

Du vet, hvis disse thaidamene hadde endt opp som hardtarbeidende sykepleiere, lærere og what not tror jeg kritikken mot hele opplegget hadde stilnet ganske kraftig, fordi slike personer ville vært i en posisjon hvor de var økonomisk uavhengig sin mann. Men, så viser det seg jo at en del av disse hentes hit for å gjøre alt annet enn å stå i en vanlig norsk jobb med medianlønn. For, i følge enkelte har man jo ikke familieverdier eller er feminin om man er kvinne og jobber fulltid.

Philippinere er mer sysselsatte enn nordmenn. Så philippinske damer som kommer hit jobber nå ihvertfall.

Vet ikke statistikken for folk fra Thailand, men der er det en større språkbarriere. De fleste philippinere prater engelsk.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 19.9.2024 den 10:09 AM):

overvektige damer

Beklager at jeg siterer et stykke tilbake i tid

Smaken min har forandret seg over tid tror jeg, en av de fineste damene jeg leverer varer til (min jobb) er ei polsk dame som er god og tjukk. Veldig søt, stort fint smil og veldig søt stemme. Jeg synes hun er så sinnsykt deilig.

Da jeg var 18 så skulle damene helst være slanke husker jeg. Nå teller en søt stemme mer. 🤭De som er tjukke er ofte veldig snille og gode.. 🥲

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Beklager at jeg siterer et stykke tilbake i tid

Smaken min har forandret seg over tid tror jeg, en av de fineste damene jeg leverer varer til (min jobb) er ei polsk dame som er god og tjukk. Veldig søt, stort fint smil og veldig søt stemme. Jeg synes hun er så sinnsykt deilig.

Da jeg var 18 så skulle damene helst være slanke husker jeg. Nå teller en søt stemme mer. 🤭

Det er jo en ærlig sak det. For meg dreier det seg mer om at jeg trener mye, da opp til 6 dager i uken med kanskje 4 dager i uker hvor jeg vil slappe mer av. I tillegg har jeg slanket meg 30 kilo, og med det følger at man ikke kan spise hva som helst i alle slags mengder. Med en overvektig partner er sjansen stor for at vi kommer til å slite med strukturering av dagene, da vårt syn på disse tingene nok ikke vil være i nærheten av å ligne på hverandre engang.

Så for meg går det mer på det bakenforliggende verdisynet, akkurat som grunnen til at jeg ikke vil ha en dame med lange negler og masse sminke. Jeg kan bare se for meg hva slags kontinuerlig bekreftelse denne damen vil behøve, og sjansen er stor for at det aldri blir nok, og da blir det bare nok en grunn til å krangle. Det trenger jeg ikke i livet mitt.

Endret av fokkeslasken
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d76f5...0da
20 hours ago, fokkeslasken said:

Gitt dagens singelantall så ser det ikke ut som det er bare et meg-problem. Og jeg peker på at, som jeg nevnte, partnere blir for like istedet for utfyllende.

I det så kan jeg klage på at kvinner blir mer maskuline, og man kan sikkert klage på at menn blir mer feminine også om du vil. Men det var vel ikke det vi snakket om.

Et 'jeg/deg' problem, som í at det å utfylle en annen er veldig individuelt, og at det er rar å skulle bruke termen maskulin/feminin til å beskrive noe slikt, da det aldri vil være det samme for et par til et annet.

Klagen din skal altså forstås som at kvinner -når de blir mer maskuline, blir mindre tilpassningsdyktige til sin partner, og tilsvarende for menn -når de blir mer feminine, betyr at de er i mindre stand til å imøtekomme sin partner.
Jeg er helt åpen for at jeg tar feil om hva du mener her, for du ser vel også hvor rar bruk av ord dette blir?

Quote

Så du kjenner igjen maskulin/feminin dersom kvinnen forventes å undergrave sine egne behov?

'k.

Jeg kjenner det igjen som en mer klassisk bruk av ordet der 'feminin' betyr å være 'underdanig'.
Jeg sier ikke det er min favoritt måte å bruke ordet på, men jeg gjenkjenner bruken.

Jeg tipper du også ville forstått at det var hva jeg mente, hvis du undergraver ditt behov for det jeg antar du synes er 'quippy retorts'.

Anonymous poster hash: d76f5...0da

Lenke til kommentar
Gjest d76f5...0da skrev (15 minutter siden):

Et 'jeg/deg' problem, som í at det å utfylle en annen er veldig individuelt, og at det er rar å skulle bruke termen maskulin/feminin til å beskrive noe slikt, da det aldri vil være det samme for et par til et annet.

Nettopp. Som da gjør det vanskelig å liste kriterier som låser feminin i én liste og maskulin i en annen.

Gjest d76f5...0da skrev (15 minutter siden):

Klagen din skal altså forstås som at kvinner -når de blir mer maskuline, blir mindre tilpassningsdyktige til sin partner, og tilsvarende for menn -når de blir mer feminine, betyr at de er i mindre stand til å imøtekomme sin partner.
Jeg er helt åpen for at jeg tar feil om hva du mener her, for du ser vel også hvor rar bruk av ord dette blir?

Hvis kvinner blir mer maskuline blir de mer lik sin partner. Noen syntes sikkert det er bra, men atter andre syntes det ikke er så bra. Selv tror jeg det er ett av problemene i dag som gjør folk mindre kompatible, og kan være mye av grunnen til at vi har rekordtall for single og skilsmisser.

Dersom man ser slik på det vil det også da kunne bli naturlig at menn "klager" på at kvinner har blitt for maskuline da det er slik det ser ut fra deres ståsted.

Gjest d76f5...0da skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner det igjen som en mer klassisk bruk av ordet der 'feminin' betyr å være 'underdanig'.
Jeg sier ikke det er min favoritt måte å bruke ordet på, men jeg gjenkjenner bruken.

Jeg tipper du også ville forstått at det var hva jeg mente, hvis du undergraver ditt behov for det jeg antar du synes er 'quippy retorts'.

Anonymous poster hash: d76f5...0da

Det var ikke snakk om quippy retort, men snarere er jeg ikke med på at feminin er å være underdandig. Folk som trenger det får skaffe seg en hund. Om det ikke er hva du syntes, så kom det ikke klart frem. Samtaler om at feminin er underdandig får du stå for selv. Det trenger ikke jeg være med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Hvis kvinner blir mer maskuline blir de mer lik sin partner.

På ingen måte. 

 

fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Selv tror jeg det er ett av problemene i dag som gjør folk mindre kompatible, og kan være mye av grunnen til at vi har rekordtall for single og skilsmisser.

Årsaken til at vi har flere single og skilsmisser er at man i dagens Norge slipper å være økonomisk avhengig av noen og finne seg i vold og dårlig oppførsel fra mannfolk. Så ja, man kan gjerne skylde på kvinnefrigjøring / feminisme hvis man ikke ser sin egen rolle i dette, altså at man bare kan oppføre seg bra mot dama si og la være å utøve psykisk og fysisk og økonomisk vold mot henne. (joda, jeg vet at også kvinner kan utøve vold, men da er det kanskje mannen som bryter opp forholdet i stedet for kvinnen). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (18 minutter siden):

Årsaken til at vi har flere single og skilsmisser er at man i dagens Norge slipper å være økonomisk avhengig av noen og finne seg i vold og dårlig oppførsel fra mannfolk.

Du liker å gjenta at du ikke snakker om alle menn, men kun den lille delen som bedriver slikt. Skal du peke på dagens singelstatistikk og skilsmissestatistikk begrunnet i at kvinner slipper å være hos voldelige og slemme menn, da snakker vi ikke om en liten del lenger. Tror du at de tallene vi ser i dag er på grunn av voldelige og slemme menn burde du kanskje revidere ditt utsagn om hvor vanlig du mener dette er, for det er vanskelig å lese dette på noen annen måte enn at du mener hovedbolken av menn er dårlige menn på en eller annen måte.
Skilsmisser er vel i 50% området og i 2022 var det vel 1,4 millioner single i Norge, så det blir mange dårlige menn da.

Ellr kan det ha andre mer vanlige grunner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...