Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (4 timer siden):

Hva kan de få ut av et slikt forhold? Ingen utroskap, ingen skilsmisse, ingen hunke-oppførsel, finfin gjensidig repsektfull livsgledelig forhold med langsiktig plan om familielivet så lenge som muliig?

Huff å huff. Ofte ser man at det er de religiøse, konservative som er de verste når det gjelder utroskap,  og x antall kvinner. Så respektfulle forhold når man lever slik blir kun en illusjon. Å være tvunget til å bli værende i et ekteskap, greit nok, man får beholde familielivet, men gleden og lykken over selve livet blir ikke så veldig fremtredende akkurat. 

 

Colin. skrev (4 timer siden):

Men men, du og ditt kompani får fortsette med trøstingen og narrativet dere velger, så får vi som har fått øynene opp, søke utover.

Øynene opp? De er vel rulla fullstendig ned slik jeg ser det. Klistret igjen av tårer over hva man ikke får...

 

Colin. skrev (4 timer siden):

Vi vil alle ha kjærlighet, og jeg håper alle blir lykkelige, men utifra statistikken her på berget, så ser jeg at det er mange som ikke er det. Fakta.

Dette er det umulig å være uenig i. Tror du statistikker fra andre deler av verden viser at man er lykkeligere?  Det er vidt forskjellige årsaker til at folk ikke er lykkelige. Å leve i en fantasiverden om at hvis man bare fikk seg en kjæreste så blir alt bra og man blir verdens lykkeligste, blir så feil. Men det finner man kanskje ut av etterhvert hvis noen skulle bite på kroken...

 

Colin. skrev (4 timer siden):

Jeg skal gjøre deg en tjeneste, jeg skal flytte ifra dette landet, slik at min fremtidige kjære får beholde alt det hun hadde. 🥰

Hvor mange ganger må jeg si at jeg er ikke interessert i enkeltsaker. Du trenger ikke gjøre noen tjenester for meg. Men på generelt grunnlag så hadde det vært fint om menn med antifeministiske, konservative holdninger fant seg en øde øy eller noen liknende, slik at de kunne gjort alle kvinner en tjeneste. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Folk som går og "gnager" på ting i dager/uker er typisk folk som har en partner de ikke kan åpne seg for uten at de får en skyllebøtte tilbake, som da betyr at de ikke har et brukbart utløp for problemer hjemme. Da blir ting stengt inne og man "må" gnage på det i evigheter til man får det på lang nok avstand til at man klarer overse det nok til å fungere normalt igjen hjemme. Har man en slik partner er det ofte lurt å ta en kikk i speilet også.

Dette blir en litt for enkel tankegang. Hvis dette var riktig så ville man vel oppleve dette i mange forhold, ikke bare i et enkeltstående et. Kikket du selv i speilet angående de damene du hadde noe å klage på lenger opp i tråden? Legger ved en link om silent treatment. 

https://psykopaten.info/2015/10/22/taushet-som-vapen/

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (39 minutter siden):

Selv har jeg bodd sammen med ei som var begge deler. Det var en opplevelse. Hun rotet mer enn dynamitt, og hun ryddet hele tiden. Artig å ha sett det, men til syvende og sist ble det for mye.

Hørtes veldig spesielt ut 😆

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Dette blir en litt for enkel tankegang. Hvis dette var riktig så ville man vel oppleve dette i mange forhold, ikke bare i et enkeltstående et.

Vel, det er en veldig vanlig klage fra menn. Så vanlig at du skal måtte lete litt for å finne noen som ikke har opplevd det.

Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Kikket du selv i speilet angående de damene du hadde noe å klage på lenger opp i tråden?

Vet ikke hvilke damer du snakker om. Var det denne som rotet og ryddet? Det var ingen klage, i så fall. Bare en "artig" observasjon ved at en person hadde begge disse inkompatblie karakteristikkene.

Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Legger ved en link om silent treatment. 

https://psykopaten.info/2015/10/22/taushet-som-vapen/

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Som sagt, du skal måtte lete litt for å finne en mann som ikke er relativt godt kjent med denne behandlingen. Har du bare opplevd dette én gang klarer jeg rett og slett ikke syntes det er ille i sammenligning.

EDIT: Eller, for menn er det kanskje ikke så mye silent treatment, men heller at partneren ikke kan si hva problemet er. De snakker gjerne så det betyr ikke utfrysning, men å si hva som er saken, nei det er visst vanskelig.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Hørtes veldig spesielt ut 😆

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Forferdelig. Og da mest for henne selv, for hun slet seg jo nesten ut. Sekundært var det jo ille for meg også, da jeg fikk kjeft for at jeg ikke ryddet nok, men etterhvert blir man jo litt lei av å rydde andres rot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
2 hours ago, Dr.Peedee said:

Ja,ja.. dette ble langt og kjedelig. 

Overhodet ikke. Men det leses neppe i sin helhet av "feministene" her som er, som du sier, fulle av fordommer.

Jeg leste alt, og dere to har åpenbart gjort veldig mye riktig, siden dere har holdt sammen i 21 år.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

EDIT: Eller, for menn er det kanskje ikke så mye silent treatment, men heller at partneren ikke kan si hva problemet er. De snakker gjerne så det betyr ikke utfrysning, men å si hva som er saken, nei det er visst vanskelig.

Her syns jeg du treffer bra, selv om man ikke kan overføre det til alle par. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Dr.Peedee skrev (3 timer siden):

SLETTET - langt, kjedelig og intetsigende. :)

Så dumt du sletta det. 

Det var slettes ikke for langt og kjedelig. Heller tvert om, veldig balansert og forklarende. Nå husker ikke jeg svaret ditt helt ordrett, men skal prøve å svare så godt jeg kan.

Ja, det er endel fordommer. Og de handler i hovedsak om "fæle feminister", "kravstore norske kvinner", "norske kvinner som ikke er feminine nok", "norske kvinner som har for høy bodycount", "norske kvinner som forventer at man er likestilte" o.l. Kanskje det ikke handler om fordommer engang, men heller mer mot misogynisme. Som kvinne så ønsker ikke jeg at andre kvinner , samme hvor de kommer fra, skal møte på slike menn. (Som nordmenn så kan vi ikke styre hva folk gjør i andre land, men vi kan legge til rette for at de kvinner som kommer hit blir behandlet bra av mannen og samfunnet). 

Du forteller om et langt forhold du er i, slik sannsynligvis de aller fleste forhold er, både norsk-norske forhold, og norsk-utenlandske forhold. For deg slik jeg har forstått det og husker rett så er det ikke viktig hvor kvinnen er fra, hvilken kultur hun har osv, bare hun er en god match for deg. Og slik vil det sannsynligvis være for de aller fleste.

Jeg har i denne tråden valgt å sette søkelys mot en mindre gruppe menn. Menn som bevisst går etter kvinner fra andre (ofte fattige) deler av verden fordi de ikke ønsker likestilling, de ønsker å være hvordan skal jeg si det "sjefen i hjemmet", og den som drar inn og kontrollerer økonomien og kvinnen. https://www.dagbladet.no/kultur/tvinges-til-a-bli-hos-voldelige-menn/71780008 Og jeg skulle ønske at flere menn med historier som din hadde sagt fra at de fordømmer slik oppførsel som vist i linken. Når det er et såpass stort problem at det blir satt på politisk dagsorden og blir laget avisartikler om det så sier det meg at det ikke er rart hvis folk får litt fordommer mot slike forhold. 

Men i stedet så velges det ofte å heller gå til angrep på norske kvinner og menn som påpeker at disse sterke kulturforskjellene og økonomiske forskjellene kan by på et problem pga faren for utnyttelse er mye sterkere enn i et forhold som er likestilt. Det er den økonomiske friheten som betyr mest i så måte. Har man økonomisk frihet så er det enklere å komme seg bort fra en uholdbar situasjon. 

Det er åpenbart at du ikke faller inn i den kategorien jeg har valgt å kritisere, dama di jobber og kunne bidra til økonomien da du ble yrkesskadet. De jeg kritiserer er de som vil holde dama hjemme og nekte henne å jobbe utenfor hjemmet, nekte henne sosialisering (fordi han er redd for at hun skal forlate ham når hun ser hvordan det norske samfunnet fungerer).  Så vil jeg bare til slutt si at jeg vet at utnyttelsen går begge veier, har sett forhold som har gått i knas med en gang hun hadde bodd her lenge nok til å få oppholdstillatelse, så helt enveis er det altså ikke...

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
2 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg har i denne tråden valgt å sette søkelys mot en mindre gruppe menn.

Ok, så hvis tråden hadde handlet om et bilmerke vs andre bilmerker, så hadde du valgt å sette søkelyset på fyllekjørere.

Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere? Hva bidrar du egentlig med?

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2

Jeg tror noe av grunnen til at det ikke er flere PH/Thai damer her er fordi Norge gjør det vanskelig for dem.

De Norske Damene som styrer det offentlige har bannlyst au pair ordningen fordi de ikke liker at asiatiske damer kommer her og finner seg en norsk mann.

Det er også 4 ganger mer sannsynlig at barnet ditt blir tatt av barnevernet hvis moren er asiat enn etnisk norsk fordi disse norske damene antar at faren er en lat kvinnemishandler og moren er en udugelig mor.

Finner du deg en kjæreste i disse 2 landene må du besøke hun minst 2 ganger for å få hun på besøksvisum og fylle ut masse masse skjema.

Skal hun få bo her må du gifte deg med hun eller kjøre hun på tjukken. Men selv da er det 1 ½ års saksbehandlingstid og bare gebyret for å søke er 11.000 kroner + alle fornyelsene du må gjøre frem til fast oppholdstillatelse.

Men Abdullah fra Afghanistan får alt dekket og gratis fra det offentlige, inkl kost og losji.

Så kan disse kvinnene i det offentlige utnytte dem gratis på statens regning

https://www.nrk.no/nordland/kvinnelig-nav-ansatt-domt-for-misbruk-av-overmakt-_-hadde-sex-med-flyktning-_-ma-i-fengsel-1.15705457

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
12 hours ago, knopflerbruce said:

Så, når man prøver i Norge først er jo dette primærmarkedet

Selvfølgelig er det det, det er jo for det er her man kommer fra og det er mye mer praktisk å date i eget område. Det betyr dermed ikke at de som velger å reise ut til andre steder der datingen kommer en selv mer til gode, at man tar til takke med. Du ser det sikkert slik, fordi da kan du bruke dette argumentet til å drite på dating-taperne. Men jeg ser det sånn at man tar til takke med hvis man ikke har noen som helst slags selvrespekt hva angår forventninger til en eventuell partner som går på livssyn og tidligere adferd.

12 hours ago, knopflerbruce said:

Jeg lurer jo også på hvem du mener er datingtaperne. Er det taperne som er dem som sutrer over "lite feminine norske kvinner"? Hvis ja, hva har så disse tapt? Det er ikke et tap å ikke date noen man ikke egentlig vil ha.

De som aldri blir gitt en sjanse. Du forstår at man som menneske utvikler seg over tid basert på egne erfaringer. De man tidligere ønsket å bli kjent med og lære å kjenne, er kanskje ikke noen man lenger vurderer som noen å satse på. Så da var det er tap i fortid.

8 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Huff å huff. Ofte ser man at det er de religiøse, konservative som er de verste når det gjelder utroskap,  og x antall kvinner. Så respektfulle forhold når man lever slik blir kun en illusjon. Å være tvunget til å bli værende i et ekteskap, greit nok, man får beholde familielivet, men gleden og lykken over selve livet blir ikke så veldig fremtredende akkurat. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Heldigvis er ikke din definisjon av lykke viktig for to individer med konservative livssyn som inngår et ekteskap av fri vilje under Gud.

8 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Øynene opp? De er vel rulla fullstendig ned slik jeg ser det. Klistret igjen av tårer over hva man ikke får...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Er lettere å akseptere at man ikke fikk et forhold her, enn å akseptere at man kanskje aldri vil få egen familie. Så hvem som har de reelle tårene, vet vi nok begge to godt hvem er.

8 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Å leve i en fantasiverden om at hvis man bare fikk seg en kjæreste så blir alt bra og man blir verdens lykkeligste, blir så feil. Men det finner man kanskje ut av etterhvert hvis noen skulle bite på kroken...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvis man møter noen med de riktige verdiene og livssyn, så blir man lykkelig. Da har man et grunnlag verdt å bygge videre på, og man risikerer ikke at den andre stikker så fort det oppstår uenigheter eller at man innbiller seg at gresset er grønnere på andre siden. Et forhold der man verdsetter ekteskapet som det hellige det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
24 minutes ago, Guest d23dc...2b2 said:

Jeg tror noe av grunnen til at det ikke er flere PH/Thai damer her er fordi Norge gjør det vanskelig for dem.

De Norske Damene som styrer det offentlige har bannlyst au pair ordningen fordi de ikke liker at asiatiske damer kommer her og finner seg en norsk mann.

Det er også 4 ganger mer sannsynlig at barnet ditt blir tatt av barnevernet hvis moren er asiat enn etnisk norsk fordi disse norske damene antar at faren er en lat kvinnemishandler og moren er en udugelig mor.

Finner du deg en kjæreste i disse 2 landene må du besøke hun minst 2 ganger for å få hun på besøksvisum og fylle ut masse masse skjema.

Skal hun få bo her må du gifte deg med hun eller kjøre hun på tjukken. Men selv da er det 1 ½ års saksbehandlingstid og bare gebyret for å søke er 11.000 kroner + alle fornyelsene du må gjøre frem til fast oppholdstillatelse.

Men Abdullah fra Afghanistan får alt dekket og gratis fra det offentlige, inkl kost og losji.

Så kan disse kvinnene i det offentlige utnytte dem gratis på statens regning

https://www.nrk.no/nordland/kvinnelig-nav-ansatt-domt-for-misbruk-av-overmakt-_-hadde-sex-med-flyktning-_-ma-i-fengsel-1.15705457

Som jeg tidligere skrev i denne tråden, eller muligens en annen tråd:

Dersom det istedet for menn fra Afrika og midt-østen som kom hit til vesten i store menger, var asiatiske kvinner, hadde vestlige kvinner sørget for å stoppe det for lenge siden.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
17 hours ago, Guest 49f9a...dff said:

Så dette med at 80% av vestlige kvinner vil ha topp 10-15% av mennene, og må dele på disse, eller så velger kvinnene å være single, virker til å stemme godt.

Dette ble kommentert.

17 hours ago, Guest 49f9a...dff said:

Men fyttegrisen som feministene her ser på kvinner fra Asia. De er så forutinntatt at det er helt sykt. Alle er ofre, svake, kan ikke tenke selv, og er sexslaver... Hun som er forelsket i meg, har bachelor-utdanning, og jobber i det lokale barnevernet. Ja, hun har mangler ift det vi lærer på skolen her, men hun er jaggu meg langt fra et offer, svak, eller dum.

Dette ble ikke kommentert.

Tenker noen føler seg truffet, jeg.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 skrev (36 minutter siden):

De Norske Damene som styrer det offentlige har bannlyst au pair ordningen fordi de ikke liker at asiatiske damer kommer her og finner seg en norsk mann.

Nå er nok denne ordningen avskaffet først og fremst pga utnyttelse av arbeidskraft. 🙄

 

Men jeg er kanskje teit som ikke så på det som en mulighet for å skaffe seg asiatisk dame. Hmmmm. 🤔

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
9 minutes ago, Colin. said:

Et forhold der man verdsetter ekteskapet som det hellige det er.

Jeg er helt uenig med @Colin. ift religion. Religion forgifter alt den kommer borti. Dessuten var ekteskap noe kirken overhodet ikke brydde seg om for et par århundrer siden. Det er en ganske ny, "moderne" ting for kirken.

Men Colin leter jo på rett sted, da. I Norge blir det færre og færre religiøse, men på f.eks. Filippinene, så er den katolske kirken fortsatt veldig sterk. Så leter man etter en kristen partner, så kan Asia være helt rett plass.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2
Duriello skrev (8 minutter siden):

Nå er nok denne ordningen avskaffet først og fremst pga utnyttelse av arbeidskraft. 🙄

Utnyttelse av au pair? Du har åpenbart ingen anelse om arbeidsbetingelsene på Filippinene eller hushjelper i midtøsten som er alternativet til au pair.

Og hvorfor i alle dager skal man avskaffe en ordningen som noen utnytter? Da må man tette smutthull og øke kontroll.

Skulle man avskaffet NAV fordi noen utnytter nav ytelser?

Jeg foreslår at vi avskaffer skatt og skatteetaten fordi noen jukser med selvmeldingen 😃

Kvinnelogikk

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest 49f9a...dff skrev (1 time siden):

Dette ble kommentert.

Dette ble ikke kommentert.

Tenker noen føler seg truffet, jeg.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Jepp, noen følte seg truffet over at jeg ikke gadd å hoppe på stråmannen som han slang ut. Jeg gidder faktisk ikke å diskutere ting jeg ikke mener som andre mener at jeg mener, capiche? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (1 time siden):

Hvis man møter noen med de riktige verdiene og livssyn, så blir man lykkelig.

Her mener jeg du tar feil. Tenk deg tilbake 50 - 70 år. (eller enda lengre bak i tid). Hvordan var forholdene for norske kvinner da? Hvorfor kom kvinnefrigjøringen? Fordi at de var lykkelige i sine ekteskap? Ellers så må jeg minne deg på at man fint kan være like lykkelige som samboere som man er som gift, like lykkelige som ateister som man er som kristne. Jeg har allerede vist ved tidligere linker fra statistisk sentralbyrå at likestilte par er mer lykkelige enn ulikestilte par. Så at lykke kun finnes med en kvinne under gud det er ikke riktig. Lykke finnes i mange former og varianter, det handler i hovedsak om å være trygg og tilfreds med seg selv. Uten det så blir det vanskelig å bli lykkelig sammen med noen andre. 

https://agendamagasin.no/artikler/innblikk-skilsmissens-historie/

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...