Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 time siden):

Det er interessant å lese et et slikt svar fra en som kun forkynner rent hat-prat i tråden. I tillegg til hat-prat så tar dere den klassiske vendingen å påstå at andre utfører det dere selv holder på med. I tillegg til en fantastisk dose stråmann strategi. Det er ikke bare latterlig men også trist at dere tror dette har noe som helt for seg. Lykke til med eder og galle mentaliteten. Fortsett med det og se hvor det bringer dere i livet :) Vi andre vet allerede svaret "Det andre kjønnet har skylda, ikke min egen mentalitet!".

Du er kongen av hatprat her, ferdig med det.

Det komiske er jo at det ikke er NOE STED noen faktisk skriver om disse feberfantasiene dine. At det finnes mange eksempler på menn om tafser, vet vi jo - ref metoo. Men, det er ingen - deg selv inkludert(?) - som har gått ut i mediene og faktisk tatt opp dette påståtte "problemet" ditt om tafsing av kvinner på menn. Forskjellen her er at det ene er veldokumentert, og det andre bare er en random påstand fra en eller annen sær kar på et diskusjonsforum.

Hvis du genuint mener at kvinner som tafser i jobbsammenheng er et problem, må du gjerne gå ut i mediene med dette og lage en sak av det. Det koster ikke deg noe mer å gjøre det enn det koster kvinner å gjøre det samme. Men, jeg ser ikke for meg at du gjør dette, siden det bare er oppspinn fra din side, og hvis du går ut i mediene med en sak basert på løgn er du raskt arbeidsløs.

Når var det jeg skyldte på et helt kjønn for et problem, egentlig? Det hele denne tåpelige thai-debatten tar utgangspunkt i er jo at bortvalgte menn sutrer over "kravstore kvinner" eller "norske kvinner som ikke vil stelle for meg i bytte mot å bli forsørget". Og, sånn går det videre, hvor man jamrer i vei på inn- og utpust om "enkelte kvinner ditt og datt" for å bygge opp under sitt narrativ om at det er mennene som rammes av kvinner, og ikke mennene som rett og slett bør skjerpe seg for å få innpass i datingmarkedet hvis de sliter med å komme inn der. Når diskusjonen omhandler en gruppe menn som skal skylde på kvinner for ting, er det heller ikke plass til å "skylde på menn" for noe annet enn hvert individs manglende evner til å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Men, dette er ikke en flokkanklage - som du åpenbart ikke skjønner.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Jeg mener det er langt mer patetisk og plassere absolutt alle kvinner på en pidestall, jeg stilte ikke noe spørsmål. 

Siter meg på at jeg har plasser absolutt alle (aka INGEN unntak, siden du presiserer dette så tydelig) på en pidestall. Du lager bare stråmenn her.

Og either way, om det finnes fem kvinner i landet som gjør "noe feil" her, endrer ikke det det faktum at kvinner som har mange beilere gjør noe riktig som menn som har få/ingen kvinner etter seg gjør feil. Det har aldri vært en debatt om kvinner på tinder som får få likes, alt gnålet handler om menn som "kaster bort tiden sin" om de prøver å få seg dates der. Ref en annen lang tråd her inne. Fordi kvinner drukner i uinteressante menn som tilsynelatende har en eller annen form for interesse, der noen menn feirer med en pils hver gang de får en match.

Det er vel klink åpenbart at kvinner er bedre til å tiltrekke seg menn enn motsatt (in b4 "du opphøyer alle på en pidestall" selv om det ikke er det jeg gjorde der). Den konstruktive innfallsvinkelen, vil jo da være å finne ut av hvorfor gjennomsnittskvinnen er så populær som hun er blant menn, og kanskje få gjennomsnittsmannen til å lære litt av det han finner hvis han ser godt etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Haha, ja, du får virkelig sagt det :rofl:- det er ikke akkurat "de beste bitene i godteskåla" holdningsmessig vi snakker om her. Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Projisering er interessant. Du har nok rett i det i selvrefleksjonens navn? ;)
Som man vet så er det jo gjerne de som sliter med å se seg selv i speilet som snakker slik om andre mennesker. Men jeg ønsker deg god bedring der.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Når var det jeg skyldte på et helt kjønn for et problem, egentlig? Det hele denne tåpelige thai-debatten tar utgangspunkt i er jo at bortvalgte menn sutrer over "kravstore kvinner" eller "norske kvinner som ikke vil stelle for meg i bytte mot å bli forsørget". Og, sånn går det videre, hvor man jamrer i vei på inn- og utpust om "enkelte kvinner ditt og datt" for å bygge opp under sitt narrativ om at det er mennene som rammes av kvinner, og ikke mennene som rett og slett bør skjerpe seg for å få innpass i datingmarkedet hvis de sliter med å komme inn der. Når diskusjonen omhandler en gruppe menn som skal skylde på kvinner for ting, er det heller ikke plass til å "skylde på menn" for noe annet enn hvert individs manglende evner til å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Men, dette er ikke en flokkanklage - som du åpenbart ikke skjønner.

Her treffer du virkelig blink. Det som blir så komisk er at samtidig med sutringen så later noen som om det er de som har valgt bort disse" kravstore", norske damene :lol: Det har jo aldri vært snakk om menn som i et helt kjønn. Kun de som ikke kan oppføre seg mot og respektere kvinner som likeverdige / likestilte. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (11 minutter siden):

Her treffer du virkelig blink. Det som blir så komisk er at samtidig med sutringen så later noen som om det er de som har valgt bort disse" kravstore", norske damene :lol: Det har jo aldri vært snakk om menn som i et helt kjønn. Kun de som ikke kan oppføre seg mot og respektere kvinner som likeverdige / likestilte. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Her skal jeg faktisk være delvis enig med deg. Men det er også verdt å huske at det de snakker om er at de etter utallige mislykkede forsøk sier at de gir opp. Altså at de velger bort hele det markedet. De har vel ikke sagt at det er uten at de har blitt bortvalgt en hel haug først, så vidt jeg vet. Snarere tvert imot har vel det vært på det rene hele tiden, og ingen nekter på det.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Theo343 skrev (50 minutter siden):

Projisering er interessant. Du har nok rett i det i selvrefleksjonens navn? ;)
Som man vet så er det jo gjerne de som sliter med å se seg selv i speilet som snakker slik om andre mennesker. Men jeg ønsker deg god bedring der.

Ja, projisering, speiling o.l er litt interessant, ganske komisk kan det til tider være sånn egentlig.

Skjønte du ikke at jeg skreiv om holdninger, ikke om mennesker? (Greit nok det er mennesker som har disse holdningene, men et menneske er mye mer enn holdningene sine). 

Ellers så kan jeg opplyse deg om (siden du er mer interessert i å snakke om min person enn om saken som debatteres) at jeg storkoser meg foran speilet, fra alle vinkler, både fysisk og hvordan jeg fremtrer som person. Sterk, smart, selvstendig kvinne. På det fysiske planen så er jeg spesielt fornøyd med min deilige rumpe, så den speiles litt ekstra... 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Her skal jeg faktisk være delvis enig med deg. Men det er også verdt å huske at det de snakker om er at de etter utallige mislykkede forsøk sier at de gir opp. Altså at de velger bort hele det markedet. De har vel ikke sagt at det er uten at de har blitt bortvalgt en hel haug først, så vidt jeg vet. Snarere tvert imot har vel det vært på det rene hele tiden, og ingen nekter på det.

Ja, men er dette fordi de kun har lett etter damer på nettet f.eks? Da har de ikke utforsket markedet godt nok. Logg av, komme seg ut og møte mennesker. Man finner ofte kjærligheten når man minst venter det. 

Og det har faktisk vært innlegg her i tråden om folk som sier de ikke vil ha kravstore damer, og derfor leter de utenfor Norge, fordi de vil ha en som kan stelle hjemme og som de kan kontrollere økonomisk. Jeg tror ikke den / de som skreiv det er så veldig representativ altså. Men det finnes dessverre noen slike også. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden):

Ja, men er dette fordi de kun har lett etter damer på nettet f.eks? Da har de ikke utforsket markedet godt nok. Logg av, komme seg ut og møte mennesker. Man finner ofte kjærligheten når man minst venter det.

Selv ser jeg på det problemet som det diametralt motsatte av situasjonen mange kvinner ender opp i, som da er at de tror alle menn er drittsekker. Da ofte fordi de ikke har samme syn på hva de tiltrekkes av, og feiler i å se av menn kan harve over nesten hva som helst, og med det tror de kvinnene som får seg en tilsynelatende flott mann for noen netter at dette er hva de skal sikte på.
De ender da opp med skyhøye krav til menn som ikke er realistisk, som altså ikke betyr at disse mennene ikke finnes, men heller at "den klassen" menn ikke egentlig vil ha akkurat dem som partner selv om de kan fungere som hygge en kort stund.

De mindre populære menn kan slite med tilsvarende problemer hvor de har forsøplet sine forventninger ved å gå gjennom kanaler som ikke er laget for dem. Slik som sjekkeapper, og kun dét.
Mange av de mennene vil kunne tjene stort på å skjerpe seg i klesstil, personlige interesser, hygiene, osv som igjen vil åpne mer muligheter utenfor appene. Men da må man komme seg ut blant folk, selvfølgelig.

Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden):

Og det har faktisk vært innlegg her i tråden om folk som sier de ikke vil ha kravstore damer, og derfor leter de utenfor Norge, fordi de vil ha en som kan stelle hjemme og som de kan kontrollere økonomisk. Jeg tror ikke den / de som skreiv det er så veldig representativ altså. Men det finnes dessverre noen slike også. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Mulig vi har sett forskjellig på disse, men slik jeg har oppfattet de som sier de ikke vil ha kravstore damer så går det på disse evinnelige kravene om minimum høyde langt over gjennomsnittet, inntekt laaaaangt over normalen, pluss en hel haug andre ting som betyr absolutt ingenting sett i forhold til hva som skaper en god partner.

En fyr jeg kjenner endte opp med å finne seg kone i Thailand. Han så helt normal ut, mer trent enn normalen, hadde en vanlig jobb, men det store (pun intended) minuset hans er at han er veldig kort. Det var, så vidt jeg vet, det eneste som skilte han ut fra å være en normal fyr med normale sjanser.
Om det er alt som skal til for å ha nær på null sjans, da må det vel være lov å si at damene har blitt for kravstore.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Ellers så kan jeg opplyse deg om (siden du er mer interessert i å snakke om min person enn om saken som debatteres) at jeg storkoser meg foran speilet, fra alle vinkler, både fysisk og hvordan jeg fremtrer som person. Sterk, smart, selvstendig kvinne. På det fysiske planen så er jeg spesielt fornøyd med min deilige rumpe, så den speiles litt ekstra... 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

...og dette ser du i speilet?

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2
Martelè skrev (1 time siden):

Hol' up! Denne tråden har vært aktiv siden 2006?

I anledning 100 sider med innlegg så lurte jeg bare på.. er vi kommet til noen konklusjon her? Det er ingen som diskuterer thaidamer lengre uansett.

 

Bare sure feminister som snakker om meg meg meg mitt og mine som noen narsissister. Samme gamle maset om hvor fæle menn er og hvor stort offer de er.

Kan vi ikke heller snakke om hvor deilige thaidamer er? 🥵

Enda en ting jeg elsker med thaidamer er hvor lite de syter og klager. De tar fatt for å forbedre livet sitt uten å skylde på menn.

Dèt er forfriskende det.

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
3 minutes ago, Guest d23dc...2b2 said:

I anledning 100 sider med innlegg så lurte jeg bare på.. er vi kommet til noen konklusjon her? Det er ingen som diskuterer thaidamer lengre uansett.

 

Bare sure feminister som snakker om meg meg meg mitt og mine som noen narsissister. Samme gamle maset om hvor fæle menn er og hvor stort offer de er.

Kan vi ikke heller snakke om hvor deilige thaidamer er? 🥵

Enda en ting jeg elsker med thaidamer er hvor lite de syter og klager. De tar fatt for å forbedre livet sitt uten å skylde på menn.

Dèt er forfriskende det.

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

👍👍👍

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 skrev (15 minutter siden):

I anledning 100 sider med innlegg så lurte jeg bare på.. er vi kommet til noen konklusjon her? Det er ingen som diskuterer thaidamer lengre uansett.

 

Bare sure feminister som snakker om meg meg meg mitt og mine som noen narsissister. Samme gamle maset om hvor fæle menn er og hvor stort offer de er.

Kan vi ikke heller snakke om hvor deilige thaidamer er? 🥵

Enda en ting jeg elsker med thaidamer er hvor lite de syter og klager. De tar fatt for å forbedre livet sitt uten å skylde på menn.

Dèt er forfriskende det.

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

...i motsetning til halve tråden her, som består av menn som skylder på kvinner og samfunnet fremfor å forbedre livet sitt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (24 minutter siden):

De mindre populære menn kan slite med tilsvarende problemer hvor de har forsøplet sine forventninger ved å gå gjennom kanaler som ikke er laget for dem. Slik som sjekkeapper, og kun dét.
Mange av de mennene vil kunne tjene stort på å skjerpe seg i klesstil, personlige interesser, hygiene, osv som igjen vil åpne mer muligheter utenfor appene. Men da må man komme seg ut blant folk, selvfølgelig.

Her er vi enige.

 

fokkeslasken skrev (24 minutter siden):

Mulig vi har sett forskjellig på disse, men slik jeg har oppfattet de som sier de ikke vil ha kravstore damer så går det på disse evinnelige kravene om minimum høyde langt over gjennomsnittet, inntekt laaaaangt over normalen, pluss en hel haug andre ting som betyr absolutt ingenting sett i forhold til hva som skaper en god partner.

Jeg tar det som det står, altså bokstavelig. Spesielt et par stykker som vil holde seg unna norske kvinner fordi de vil komme seg bort fra likestilling. 

Gjennomsnittshøyden på norske menn er på 1,81, så at endel kvinner sier de ønsker en mann over 1,80 er vel ikke akkurat langt over gjennomsnittet, er det vel? Jeg har aldri hørt noen som sier at de ønsker en partner med inntekt langt over normalen, men klart det finnes sikkert også slike kvinner. Det er dog ikke så veldig vanskelig å finne seg en kvinne som ikke har dette som et ønske. Legg merke til ordet ønske, altså ikke et krav. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest d23dc...2b2 said:

Kan vi ikke heller snakke om hvor deilige thaidamer er? 🥵

Enda en ting jeg elsker med thaidamer er hvor lite de syter og klager. De tar fatt for å forbedre livet sitt uten å skylde på menn.

Dèt er forfriskende det.

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Det fineste etter min erfaring er hvor varm personlighet de har, smilende og positive som ser medmennesket foran dem. Ydmyke på en ekte feminin måte, og også sterke personligheter og ofte konservative verdier. Ønsker for fremtiden kan ofte være å være en god tilstedeværende mor som ønsker å tilbringe så mye tid de kan med sin egen familie, er noe som står høyt for meg. Jo større familie, jo større velsignelse. Ingen slike tanker som meg og mitt, deg og ditt. Øyeblikk deles, inget ønske om å ta fri fra partner ved å reise på ferie alene. Forhold bygget på gjensidig respekt. Hvem vil vel ikke ha det slik, at man føler respekten ifra sin partner, da yter man nok sitt ytterste helt naturlig, ingen påminnelser om oppgaver i heimen er nødvendig for man gjør det gjerne automatisk for å gjøre sin partner glad. 😍

Ååå, bare å tenke på mine opplevelser i lag med dem, bringer gode minner om fine stunder med latter og smil. Gleder meg til neste gang jeg tar en tur til Thailand. 🥰 Koselig at mange ifra vesten får sitt ønske om et familieliv oppfylt uten å måtte late til å være noen de ikke er. 💖

Endret av Colin.
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 54bc1...2b5
Colin. skrev (25 minutter siden):

Det fineste etter min erfaring er hvor varm personlighet de har, smilende og positive som ser medmennesket foran dem. Ydmyke på en ekte feminin måte, og også sterke personligheter og ofte konservative verdier. Ønsker for fremtiden kan ofte være å være en god tilstedeværende mor som ønsker å tilbringe så mye tid de kan med sin egen familie, er noe som står høyt for meg. Jo større familie, jo større velsignelse. Ingen slike tanker som meg og mitt, deg og ditt. Øyeblikk deles, inget ønske om å ta fri fra partner ved å reise på ferie alene. Forhold bygget på gjensidig respekt. Hvem vil vel ikke ha det slik, at man føler respekten ifra sin partner, da yter man nok sitt ytterste helt naturlig, ingen påminnelser om oppgaver i heimen er nødvendig for man gjør det gjerne automatisk for å gjøre sin partner glad. 😍

Ååå, bare å tenke på mine opplevelser i lag med dem, bringer gode minner om fine stunder med latter og smil. Gleder meg til neste gang jeg tar en tur til Thailand. 🥰 Koselig at mange ifra vesten får sitt ønske om et familieliv oppfylt uten å måtte late til å være noen de ikke er. 💖

Må spøke litt, men hvordan har du tenkt dette skal foregå i praksis, når det kommer til tvangskonvertering? Thaidamer er som regel buddhister.

Anonymous poster hash: 54bc1...2b5

Lenke til kommentar
Colin. skrev (54 minutter siden):

Det fineste etter min erfaring er hvor varm personlighet de har, smilende og positive som ser medmennesket foran dem. Ydmyke på en ekte feminin måte, og også sterke personligheter og ofte konservative verdier.

Det er klart dette kunne fint beskrevet enhver person i serviceindustrien, jeg tror man skal være forsiktig med å tro at dette er den hele og fulle sannheten så man ikke ender opp som et trofe på veggen til en profesjonell "skaffedyr" jeger fra Thailand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...