Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden):

Samtidig så syns jeg at du er flinkest i tråden med å komme med beskyldninger om fordommer som du mener andre har. Kanskje roe ned dette en smule, så kanskje du slipper å få "boomerangen" tilbake.

Fordi innleggene er fulle av fordommer.

Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke bare slutte å være så opphengt i hvilke fordommer andre måtte ha? Som Martele sier så er det noe alle mennesker har.

Fordi jeg bryr meg om folk og jeg har selv sett hvor mye rasisme og diskriminering dem opplever. Jeg tolererer ikke slik oppførsel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Duriello skrev (4 minutter siden):

Poenget er at noen av de som "hyler" om fordommer, i bunn å grunn er ganske fordommsfulle selv.

Det er et veldig godt poeng. Ganske patetisk egentlig.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Så har du og andre her i tråden noe å jobbe med når det gjelder fordommer mot feminister, så her kommer den såkalte dobbeltmoralen inn.

Så ikke bekreft fordommene da. 💀

Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Mye av det du sier er fordommer er faktisk ikke fordommer heller. Det er menn der ute som ikke har "rent mel i posen" når det gjelder oppførsel og tankegang mot kvinner. Det er ikke en fordom å påpeke at noen er slik når faktisk noen er slik...

Som skjer noen ganger og derfor skal du derfor anta at dette gjelder for alle? Innleggene deres er jo basert på at dette skjer med de fleste av damene fra Thailand osv. Gir ihvertfall inntrykk for det.

Her er noe som passer for flere av dine innlegg.

Sitat

Hun mener at også de som rakker ned på menn som har thaikoner heller ikke gjør det noe lettere.

– De omtales i kommentarfeltene som tapere. At de ikke har sjans på norske kvinner, og derfor skaffer seg thaikoner. Det i seg selv er veldig rasistisk. Som om thailandske kvinner er dårligere eller mindre verdt enn norske hvite kvinner.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (45 minutter siden):

Fordi innleggene er fulle av fordommer.

Er de? Eller setter de innleggene søkelys på et systematisk problem om noens oppførsel? 

Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Så ikke bekreft fordommene da. 💀

Så nå innrømmer du altså at du har fordommer? Om noen her skulle ha fordommer mot norske menn som henter seg koner fra utlandet, så blir også de ganske godt bekreftet av flere bidragsytere i tråden.

Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Som skjer noen ganger og derfor skal du derfor anta at dette gjelder for alle? Innleggene deres er jo basert på at dette skjer med de fleste av damene fra Thailand osv. Gir ihvertfall inntrykk for det.

At du har dine egne fantasifulle  fortolkninger om hva som faktisk står er ikke mitt problem. Jeg har aldri vært i nærheten av å si at dette gjelder for alle. Jeg har faktisk poengtert flere ganger at det gjelder et mindretall. Jeg har snakket endel om at det er en systematikk her som ikke er heldig, pga den økonomiske uavhengigheten. 

Jeg har heller aldri vært i nærheten av en tankegang om at thailandske kvinner er dårligere enn norske kvinner.  Tankegangen min handler om at noen menn har en dårligere oppførsel enn andre menn. Menn som kvinner bør skånes for. Slike menn som dette :

Kvinnene som har giftet seg med en norsk mann opplever at de blir trakassert og behandlet som om de er mindre verdt. De sliter også mer med den psykiske volden enn fysisk vold.

Flykter fra sine norske menn

Dine innlegg (spesielt de som går på å nedsnakke feminisme og feminister) er med på å bidra til at slike dårlige menn får gehør for sin dårlige oppførsel mot kvinner. At de får et inntrykk av at det er helt greit at kvinner og menn ikke skal være likestilte og likeverdige.

Jeg snakker om økonomisk utnyttelse her.  Ikke landbakgrunn. Så rasismekortet kan du putte et annet sted.  For meg er det revnende likegyldig i hvilket land denne økonomiske utnyttelsen skjer.   "Fordi jeg bryr meg om folk". 

Igjen, stråmenn og beskyldninger gidder jeg ikke bruke mer tid på. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden):

Er de? Eller setter de innleggene søkelys på et systematisk problem om noens oppførsel? 

At du ikke ser det er utrolig merkelig.

Jeg kan garantere at flere reagerer på innleggene dine og det tyder på at du enten informerer dårlig eller faktisk har slike ekle fordommer.

Slutt å stakkarsliggjøre kvinner som klarer seg fint selv og er smarte! De trenger ikke at du spre usannheter om dem eller deres partnere.

At det finnes dårlige parforhold, vet vi, men dere snakker som om det gjelder for de fleste.

Gjest 219e3...fe5 skrev (19 minutter siden):

At de får et inntrykk av at det er helt greit at kvinner og menn ikke skal være likestilte og likeverdige.

Skjerpings

Jeg har sagt mange ganger at jeg er for likestilling.

Gjest 219e3...fe5 skrev (23 minutter siden):

Jeg snakker om økonomisk utnyttelse her.  Ikke landbakgrunn.

Dette er kun skrevet fordi damene kommer fra Thailand. Hvis ikke så burde du ha laget en annen tråd om kvinner generelt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (29 minutter siden):

Så nå innrømmer du altså at du har fordommer? Om noen her skulle ha fordommer mot norske menn som henter seg koner fra utlandet, så blir også de ganske godt bekreftet av flere bidragsytere i tråden.

At du har dine egne fantasifulle  fortolkninger om hva som faktisk står er ikke mitt problem. Jeg har aldri vært i nærheten av å si at dette gjelder for alle. Jeg har faktisk poengtert flere ganger at det gjelder et mindretall. Jeg har snakket endel om at det er en systematikk her som ikke er heldig, pga den økonomiske uavhengigheten. 

Jeg har heller aldri vært i nærheten av en tankegang om at thailandske kvinner er dårligere enn norske kvinner.  Tankegangen min handler om at noen menn har en dårligere oppførsel enn andre menn. Menn som kvinner bør skånes for. Slike menn som dette :

Kvinnene som har giftet seg med en norsk mann opplever at de blir trakassert og behandlet som om de er mindre verdt. De sliter også mer med den psykiske volden enn fysisk vold.

Flykter fra sine norske menn

Dine innlegg (spesielt de som går på å nedsnakke feminisme og feminister) er med på å bidra til at slike dårlige menn får gehør for sin dårlige oppførsel mot kvinner. At de får et inntrykk av at det er helt greit at kvinner og menn ikke skal være likestilte og likeverdige.

Jeg snakker om økonomisk utnyttelse her.  Ikke landbakgrunn. Så rasismekortet kan du putte et annet sted.  For meg er det revnende likegyldig i hvilket land denne økonomiske utnyttelsen skjer.   "Fordi jeg bryr meg om folk". 

Igjen, stråmenn og beskyldninger gidder jeg ikke bruke mer tid på. 

Du kan ikke si at det ikke kommer fram mye negativt som dette hver gang man vil snakke om disse forholdene selv om det er veldig få tilfeller av det du snakker om. 

blir litt som om i en samtale om forhold mellom  norske menn og damer at folk tar opp temaer om damer som manipulerer og utnytter de. Selv om dette er en veldig veldig liten del av totalen som gjør det. Det at det er nesten det eneste som blir tatt opp gang på gang.

om du ikke forstår at dette er fordommer og nedsettende for andre som lever i forhold med en annen partner som du snakker sånn om. Så må du virkelig skjerpe deg.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (Akkurat nå):

Forresten @Kassettspiller så fikk jeg vite denne uken at vi har fått godkjent oppholdstillatelse for kone og stedatter. Så blir endel forberedelser nå . Så må jeg ta en tur ned og ta turen tilbake med de når stedatteren min er blitt ferdig med skoleåret. 😊

Ååå gratulerer! 🥳❣️For en ubeskrivelig følelse det må ha vært av å få det svaret. 🥰

Spennende tider i vente!🌸 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Kassettspiller said:

Selvfølgelig har jeg fordommer mot feminister. Det stemmer 90 % av gangene. :p

Etter å ha lest denne tråden får jeg bare mer avsmak av dem.

Ditto. Jeg så jo selv over det meste av denne tråden for en stund tilbake siden.

Var jo plenty av mennesker som reagerte på leticia sine innlegg. Noen følte det ble litt KG-tilstander. KG, et sted hvor det er langt flere feminister. Uff, grøss. Er vel mange som har sett hvordan det stedet ser ut. 💀

Her er f.eks en av mange ting leticia skrev tidligere i denne tråden som sier litt om hva som foregår i hennes hode og hva hun bruker tiden sin på å spre. ⬇️

Hvis jeg hadde vært norsk mann så ville jeg nok alltid lurt på om det var meg eller pengene mine hun var ute etter. (Kanskje man finner det ut etterhvert, når hun har bodd her lenge nok til å få opphold selv om hun skiller seg) 😘

Kanskje ikke det beste eksempelet, men ikke særlig pent. Feminister har bare seg selv å takke for sitt dårlige rykte. Og så lenge plenty av mennesker i den gruppen fortsetter å oppføre seg dårlig og andre feminister ikke tør å si fra. Så blir ikke ting bedre. Heller tvert imot.

2 hours ago, Shaolyzm said:

Så må jeg ta en tur ned og ta turen tilbake med de når stedatteren min er blitt ferdig med skoleåret. 😊

Krysser fingrene for at du ikke møter noen feminister på veien. 💀

Sorry, jeg måtte bare. 😇😊

I grunn er jeg ikke anti feminister. Jeg er bare anti mennesker som sprer visse bedritne holdninger. At disse støtt og stadig viser seg å være feminister, det kan ikke jeg for. Den dagen feminister begynner å oppføre seg pent og jobbe for ekte likestilling, da kommer jeg til å like feminister. 🥰

Apropos bedritne feminister. Hvordan har opplevelsen din vært på KG sånn med tanke på trådens tema? Får du lyst til å definere deg som feminist? 💀

Endret av P7SA
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (1 time siden):

Du kan ikke si at det ikke kommer fram mye negativt som dette hver gang man vil snakke om disse forholdene selv om det er veldig få tilfeller av det du snakker om. 

blir litt som om i en samtale om forhold mellom  norske menn og damer at folk tar opp temaer om damer som manipulerer og utnytter de. Selv om dette er en veldig veldig liten del av totalen som gjør det. Det at det er nesten det eneste som blir tatt opp gang på gang.

om du ikke forstår at dette er fordommer og nedsettende for andre som lever i forhold med en annen partner som du snakker sånn om. Så må du virkelig skjerpe deg.

En påminnelse om grunnlaget for tråden er kanskje på sin plass?

Hvorfor er thai - kvinner så populære?

Hvor trådstarters hovedinnlegg høres slik ut:

"Nå vet jeg ikke hvordan det er i resten av landet, men her hvor jeg bor og i nord gennerelt så virker det som at flere og flere drar til til Thailand og drar med seg et kvinnfolk hjem igjen, mange av disser er jo knapt fyllt 18år! og aldersforskjellen er som oftest "astronomisk" i forhold til det som blir oppfattet som normalt. Er virkelig troen på norske jenter blitt så lav? Hva er deres synspunkter og tanker om dette fenomenet? "

Syns du man da skal la være å svare på hva trådstarter spør om?

Jeg syns du retter skytsen din mot feil sted. Ta tak i de menn som oppfører seg dårlig mot norske og utenlandske kvinner. Uten de så hadde det ikke vært noen kjipe historier å fortelle eller avisartikler å dele om kvinner som har blitt utnyttet og brukt.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5

Aah glemte dette:

Denne tråden er altså ment å diskutere fenomenet menn som drar til thailand og drar med seg en kvinne hjem hvor aldersforskjellen er astronomisk.

Det er ikke verken en kosetråd for "oss som har funnet oss dame fra Thailand". Ei heller er det en "vi som hater norske feminister" tråd.

Ønskes slike tråder så kan det være greit å starte en ny tråd selv 😘

Lenke til kommentar
P7SA skrev (34 minutter siden):

Ditto. Jeg så jo selv over det meste av denne tråden for en stund tilbake siden.

Var jo plenty av mennesker som reagerte på leticia sine innlegg. Noen følte det ble litt KG-tilstander. KG, et sted hvor det er langt flere feminister. Uff, grøss. Er vel mange som har sett hvordan det stedet ser ut. 💀

Her er f.eks en av mange ting leticia skrev tidligere i denne tråden som sier litt om hva som foregår i hennes hode og hva hun bruker tiden sin på å spre. ⬇️

Jeg skjønner ikke gleden av dette. Asiatiske damer opplever masse fordommer, så hvorfor ikke heller bekjempe fordommene?

Gjest 219e3...fe5 skrev (27 minutter siden):

Denne tråden er altså ment å diskutere fenomenet menn som drar til thailand og drar med seg en kvinne hjem hvor aldersforskjellen er astronomisk.

TS krever ikke at vi skal kun snakke om store alderforskjeller, men heller at TS oppfatter som at dette skjer ofte og lurer blant annet på hvorfor det. 

Gjest 219e3...fe5 skrev (30 minutter siden):

Ønskes slike tråder så kan det være greit å starte en ny tråd selv 😘

Jeg kommer til å tråkke ned diskriminering uansett. At dette innlegget viser at du koser deg med dette sier ganske mye om at du ikke forstår problematikken med flere av dine innlegg. 

Dere har fått mange grunner til å ikke komme med fordommer i tråden og nå holder det.

Gå tilbake noen sider, les og sett dere inn i hvordan det er å leve som ei asiatisk dame som opplever dritt kun fordi hun følger kjærligheten. 

Du trenger ikke å tro på det, men slutt å spy ut sånne innlegg som ødelegger for mange andre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hadde dere sett resten og mengden motbydelige kommentarer familien på TikTok fikk (mann som fant kjærligheten i Asia), så hadde dere faktisk sett problemet. 

Kunne gjerne ha delt det siden dem prøver å legge ut som influencere (offentlige personer), men tør ikke da jeg frykter noen her ville ha kommet med mer ubehag for dem. 

Folk med fulle navn, anonyme brukere, barn, unge, voksne kommer med motbydelige kommentarer - KUN fordi hun er asiatisk! De verste kommentarene er nok slettet eller filtrert bort av TikTok. 

Ja, det er alderforkjell, men den har en fin familie og du kan se kjærligheten mellom dem. Det er to voksne folk som har valgt å dele livet sitt med hverandre - det er så vakkert! 💖

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig har jeg fordommer mot feminister. Det stemmer 90 % av gangene:p

Etter å ha lest denne tråden får jeg bare mer avsmak av dem.

Okei, så du skal gråte salte tredjepartstårer over påståtte fordommer mot thai-damer, mens du innrømmer for åpen mikrofon at du har fordommer mot feminister?

Milde måne... Du burde virkelig gå i deg selv før du leter etter feil hos andre.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Okei, så du skal gråte salte tredjepartstårer over påståtte fordommer mot thai-damer, mens du innrømmer for åpen mikrofon at du har fordommer mot feminister?

Milde måne... Du burde virkelig gå i deg selv før du leter etter feil hos andre.

Dobbeltmoralisme er jo ganske vanlig i religiøse miljøer da...

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (19 minutter siden):

Jeg bare refererer til hva som blir sagt i et TV-program. Det har ingenting med meg å gjøre utover det.

Merkelig å skrive et slikt innlegg om man ikke støtter det aktivt da. 

Så hva er din egt. din mening angående dette?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...