Kassettspiller Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar Sitat Hun mener at også de som rakker ned på menn som har thaikoner heller ikke gjør det noe lettere. – De omtales i kommentarfeltene som tapere. At de ikke har sjans på norske kvinner, og derfor skaffer seg thaikoner. Det i seg selv er veldig rasistisk. Som om thailandske kvinner er dårligere eller mindre verdt enn norske hvite kvinner. https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Virker relevant for flere av innleggene her. 💔 3 2 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Kassettspiller skrev (På 11.1.2025 den 2.08): https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Virker relevant for flere av innleggene her. 💔 Helt klart, mange klarer ikke å forstå ting fordi de er korttenkte og tror bare at ting skjer av en enkelt grunn. Mens verden er mer komplisert enn så. folk har også problemer med å forstå andre kulturer om de ikke har reist, jobbet med folk fra andre kontinenter osv. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xCi4gw Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar On 1/11/2025 at 2:08 AM, Kassettspiller said: https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Virker relevant for flere av innleggene her. 💔 Ikke bare thai kvinner. Butter har far fra Norge og mor fra Singapore. Han har selv opplevd sin del av rasisme og trakassering fordi moren hans er asiat og han ser asiatisk ut. Har selv merket tegn på «annerledeshet» blant folk når de ser Butter sammen med meg. Folk er kvikke til å dømme. Det er som jeg ikke er like mye verdt fordi jeg ikke er sammen med en «etnisk norsk nordmann» 😞 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Slettet-xCi4gw skrev (11 minutter siden): Ikke bare thai kvinner. Butter har far fra Norge og mor fra Singapore. Han har selv opplevd sin del av rasisme og trakassering fordi moren hans er asiat og han ser asiatisk ut. Har selv merket tegn på «annerledeshet» blant folk når de ser Butter sammen med meg. Folk er kvikke til å dømme. Det er som jeg ikke er like mye verdt fordi jeg ikke er sammen med en «etnisk norsk nordmann» 😞 Ja er endel folk som ikke tenker i samfunnet. Vi får tenke over at de fleste er gode. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar (endret) Slettet-xCi4gw skrev (6 timer siden): Ikke bare thai kvinner. Butter har far fra Norge og mor fra Singapore. Han har selv opplevd sin del av rasisme og trakassering fordi moren hans er asiat og han ser asiatisk ut. Har selv merket tegn på «annerledeshet» blant folk når de ser Butter sammen med meg. Folk er kvikke til å dømme. Det er som jeg ikke er like mye verdt fordi jeg ikke er sammen med en «etnisk norsk nordmann» 😞 Ingen har rett til å dømme deg, han eller forholdet deres. Rasisme og diskriminering er fullstendig uakseptabelt. Det viser bare deres sneversyn, ikke noe om dere som mennesker. Kjærlighet handler jo om hvem vi er for hverandre og det er det viktigste. Du og Butter fortjener å bli møtt med respekt, akkurat som alle andre. Dessverre ser jeg en del fordommer her også i denne tråden. Trist. Endret 12. januar av Kassettspiller 4 1 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar Har kommet hjem fra turen til kona, hatt en veldig fin tid med henne. Har blitt veldig lykkelig etter at jeg ble sammen med henne. Anbefaler å se filippinene. 2 4 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar (endret) 7 hours ago, Shaolyzm said: Har kommet hjem fra turen til kona, hatt en veldig fin tid med henne. Har blitt veldig lykkelig etter at jeg ble sammen med henne. Var litt nysgjerrig på en oppdatering. Takk. Det var veldig hyggelig å lese.💑 Ønsker deg og din kone/familie det beste for fremtiden. ♥️ Endret 18. januar av P7SA 3 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar Shaolyzm skrev (14 timer siden): Har kommet hjem fra turen til kona, hatt en veldig fin tid med henne. Har blitt veldig lykkelig etter at jeg ble sammen med henne. Anbefaler å se filippinene. Som jeg bruker å si: Filippinene er betatestere for stormer og tyfoner 😆 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar P7SA skrev (7 timer siden): Var litt nysgjerrig på en oppdatering. Takk. Det var veldig hyggelig å lese.💑 Ønsker deg og din kone/familie det beste for fremtiden. ♥️ Takk for det, nå blir det å jobbe mye, stå på og spare opp endel penger i ventetiden til vi får svar fra UDI på familiegjenforeningen. Så får jeg med meg kone og stedatter hjem når den tid kommer. Kjøpte inn endel klær, gensere osv i filippinene og tok det med tilbake hit for dem. 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kassettspiller Skrevet mandag kl 17:09 Populært innlegg Del Skrevet mandag kl 17:09 (endret) Jeg var på TikTok her om dagen og kom over noen videoer av en glad familie som delte små glimt fra hverdagen sin. Det var så koselig å se. Helt til jeg sjekket kommentarfeltet.... "Visa visa love" "Happy ending" "Kun for pengene" "🤮" osv. Antallet negative kommentarer var helt ekstremt og alt dette bare fordi han er gift og har barn med ei kvinne fra Asia. Dere som skriver så ekstreme, fordomsfulle innlegg (sikter til flere innlegg i denne tråden) - dere burde virkelig skamme dere! Dere bidrar aktivt til å skape og opprettholde de fordommene som allerede finnes hos mange. Det er rett og slett kvalmende! 😞 Endret mandag kl 18:35 av Kassettspiller 7 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 18:47 Del Skrevet mandag kl 18:47 Nå er det jo ganske vanlig at de som gifter seg på denne måten selv sier at det neppe hadde blitt noe ekteskap uten deres økonomiske bidrag til kona og familien. Det sies rett ut i denne NRK-serien, for eksempel. Så kan en sikkert si at det er ulike måter å formulere poenget på - noen mindre humoristiske enn andre - men essensen i bunn er jo den samme, uansett om en sier det på en fin eller stygg måte. Du kan ikke be folk om å ikke opprettholde fordommer som den samme gruppen omfavner og bygger opp under selv... Og, da er det jo forsåvidt ingen fordom, heller. 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet mandag kl 18:58 Del Skrevet mandag kl 18:58 Kassettspiller skrev (På 11.1.2025 den 2.08): https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Virker relevant for flere av innleggene her. 💔 Og det mest skremmede er at dette er vanlig tale for de voksne, inkludert en god del i tråden her 3 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet mandag kl 19:00 Del Skrevet mandag kl 19:00 (endret) knopflerbruce skrev (37 minutter siden): Nå er det jo ganske vanlig at de som gifter seg på denne måten selv sier at det neppe hadde blitt noe ekteskap uten deres økonomiske bidrag til kona og familien. Det sies rett ut i denne NRK-serien, for eksempel. Vanlig? Fordommer her igjen... knopflerbruce skrev (37 minutter siden): Så kan en sikkert si at det er ulike måter å formulere poenget på - noen mindre humoristiske enn andre - men essensen i bunn er jo den samme, uansett om en sier det på en fin eller stygg måte. Du kan ikke be folk om å ikke opprettholde fordommer som den samme gruppen omfavner og bygger opp under selv... Og, da er det jo forsåvidt ingen fordom, heller. Seriøst? Det som opprettholder og skaper fordommene er innlegg som dette her! Med tanke på at du tidligere har delt en annen TV-serie som kilde (Et lite stykke Thailand) , så ønsker jeg å vise til dette: Sitat Da TV-serien «Et lite stykke Thailand» begynte å gå i 2008, fryktet søstrene at norsk-thailandske par, som minnet om deres egne foreldre, skulle bli pute-TV for hele nasjonen. Moren fikk også selv et brev i posten der hun ble invitert til å delta på et realityprogram om menn med thaikoner rundt samme tid. Hun ble så fornærmet at hun rev brevet i stykker. – Mamma er ikke dum. Hun vet hva folk tenker om kvinner med hennes bakgrunn, sier Monica. Sitat – Det var først og fremst underholdning. Selv om den bidro til å alminneliggjøre thai-norske forhold, bidro den også til stigmatisering. https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Endret mandag kl 19:24 av Kassettspiller 8 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet mandag kl 19:12 Del Skrevet mandag kl 19:12 DukeNukem3d skrev (10 minutter siden): Og det mest skremmede er at dette er vanlig tale for de voksne, inkludert en god del i tråden her Jeg har venninner og andre bekjente som har opplevd rasisme og diskriminering. Noen ganger har det kommet fra politikere... 4 3 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet mandag kl 22:56 Del Skrevet mandag kl 22:56 knopflerbruce skrev (4 timer siden): Nå er det jo ganske vanlig at de som gifter seg på denne måten selv sier at det neppe hadde blitt noe ekteskap uten deres økonomiske bidrag til kona og familien. Det sies rett ut i denne NRK-serien, for eksempel. Så kan en sikkert si at det er ulike måter å formulere poenget på - noen mindre humoristiske enn andre - men essensen i bunn er jo den samme, uansett om en sier det på en fin eller stygg måte. Du kan ikke be folk om å ikke opprettholde fordommer som den samme gruppen omfavner og bygger opp under selv... Og, da er det jo forsåvidt ingen fordom, heller. Dette er jo bare tull, høres ut som det er skrevet av huleboere. De aller fleste folk gifter seg ikke av bare en grunn, ville du giftet deg av bare en grunn?. Nå er det sånn at verden ikke er så enkel og djevelen er i detaljene. De aller fleste som ikke er i forhold med veldig stor aldersforskjell er ikke med de for penger. Det at man senere i livet må støtte foreldrene hennes er jo naturlig når det ikke finnes pensjonsystem og det gjør også thai menn og damer til sine foreldre. Dette er rett og slett uvitenhet som jeg ser du er bitt av i stor grad. 5 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet i går, 00:55 Del Skrevet i går, 00:55 7 hours ago, Kassettspiller said: Jeg var på TikTok her om dagen og kom over noen videoer av en glad familie som delte små glimt fra hverdagen sin. Det var så koselig å se. Helt til jeg sjekket kommentarfeltet.... "Visa visa love" "Happy ending" "Kun for pengene" "🤮" osv. Antallet negative kommentarer var helt ekstremt og alt dette bare fordi han er gift og har barn med ei kvinne fra Asia. Dere som skriver så ekstreme, fordomsfulle innlegg (sikter til flere innlegg i denne tråden) - dere burde virkelig skamme dere! Dere bidrar aktivt til å skape og opprettholde de fordommene som allerede finnes hos mange. Det er rett og slett kvalmende! 😞 Mange av disse er nok type sløste bort sin viktige tid på ONSere osv. Så å se andre som de i sitt hode "setter seg over", er lykkelige, må være hardt for dem. Er nok litt bittert når mange av de som de kunne tenke seg å slå seg til ro med som en siste utvei, velger å heller søke til smilets land når tiden kommer og leve livet med vidunderlige søte individer istedenfor å ta til takke med dem som har vært med flere enn de kan huske og er sure som få. 🫣 1 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet i går, 01:17 Del Skrevet i går, 01:17 Kassettspiller skrev (8 timer siden): Jeg var på TikTok her om dagen og kom over noen videoer av en glad familie som delte små glimt fra hverdagen sin. Det var så koselig å se. Helt til jeg sjekket kommentarfeltet.... "Visa visa love" "Happy ending" "Kun for pengene" "🤮" osv. Antallet negative kommentarer var helt ekstremt og alt dette bare fordi han er gift og har barn med ei kvinne fra Asia. Dere som skriver så ekstreme, fordomsfulle innlegg (sikter til flere innlegg i denne tråden) - dere burde virkelig skamme dere! Dere bidrar aktivt til å skape og opprettholde de fordommene som allerede finnes hos mange. Det er rett og slett kvalmende! 😞 Om man er på utkikk etter penger så vel neppe norge førstevalget lengre for å si det mildt. 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet i går, 01:25 Del Skrevet i går, 01:25 freedomseeker skrev (8 minutter siden): Om man er på utkikk etter penger så vel neppe norge førstevalget lengre for å si det mildt. 😆 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden On 1/11/2025 at 2:08 AM, Kassettspiller said: https://www.vg.no/nyheter/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Virker relevant for flere av innleggene her. 💔 15 hours ago, DukeNukem3d said: Og det mest skremmede er at dette er vanlig tale for de voksne, inkludert en god del i tråden her Litt observasjoner. Disse som kommer med en større rekke innlegg fylt av fordommer, negativitet og stigma i tråden her. Lagt merke til at flere av disse er feminister? Siste måneder har det vel primært/ kun vært feminister?? Sikter mot de to "vanlige". Tror denne tråden hadde utviklet seg til å være ganske fin, rolig og fordomsfri hadde det ikke vært for disse. 😊 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Morsomt når de som lager fordommer anklager andre for å opprettholde dem. De det gjelder burde feie for egen dør. 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå