Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (8 minutter siden):

Ja, så du synes det er langt fra virkeligheten at folk ikke får gjort alt de ønsker seg?

Da er det absolutt ikke nødvendig å bruke feminine og maskuline begreper ifølge dere. Jeg skal huske på det neste gang jeg sier at jeg ønsker meg feminine klær til jul.

Istedenfor ei fenminin topp skal jeg si: Jeg ønsker meg en kort, lett bluse laget av et strukturert stoff som ser både komfortabelt og luftig ut. Den skal ha korte puffermer som er festet med snøring på hver side, slik at de kan justeres for en tettere eller mer løs passform. Toppen skal ha en lav, v-formet hals med et justerbart snøre i midten, som kan bindes for å skape et strammere uttrykk eller stå åpent. Rundt midjen skal det være en elastisk strikk som gir en fleksibel, men tettsittende passform, og nederst på toppen ønsker jeg en liten volangdetalj som gir et mykt, feminint preg.

Min definisjon på femininitet: At det faller innenfor normen deres.

At noen har et problem med å være utenfor normene, høres merkelig ut.

Jeg er helt enig med deg. feminin betyr å være det som er normalt/ gjennomsnittlig for jenter/damer. Synes det er rart man er uenig i det 😛 

For dere som er uenig, hva betyr feminin da ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Ja, så du synes det er langt fra virkeligheten at folk ikke får gjort alt de ønsker seg?

Nei. Jeg syns at kommentaren din rundt dette ikke hadde sammenheng med det som jeg skreiv.

Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Da er det absolutt ikke nødvendig å bruke feminine og maskuline begreper ifølge dere. Jeg skal huske på det neste gang jeg sier at jeg ønsker meg feminine klær til jul.

Sånn seriøst: bruker du virkelig ordene "jeg ønsker meg feminine klær til jul".

Istedenfor ei fenminin topp skal jeg si: Jeg ønsker meg en kort, lett bluse laget av et strukturert stoff som ser både komfortabelt og luftig ut. Den skal ha korte puffermer som er festet med snøring på hver side, slik at de kan justeres for en tettere eller mer løs passform. Toppen skal ha en lav, v-formet hals med et justerbart snøre i midten, som kan bindes for å skape et strammere uttrykk eller stå åpent. Rundt midjen skal det være en elastisk strikk som gir en fleksibel, men tettsittende passform, og nederst på toppen ønsker jeg en liten volangdetalj som gir et mykt, feminint preg.

Du som har så detaljert beskrivelse hva du egentlig vil ha, hvorfor ikke bare sende et bilde av den toppen du ønsker deg til den du ønsker deg den fra? Enkelt for deg, og for den som skal kjøpe...

Kassettspiller skrev (10 minutter siden):

At noen har et problem med å være utenfor normene, høres merkelig ut.

Ikke merkelig. De fleste har et ønske om å passe inn og føle tilhørighet uten å bli sett rart på av andre. Det er noen unntak, som ikke bryr seg om hva andre synes.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg syns at kommentaren din rundt dette ikke hadde sammenheng med det som jeg skreiv.

Jo, det var tilleggsinformasjon om at det finnes folk som ikke får en lik fordeling av arbeid, selv om de ønsker det.

Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Sånn seriøst: bruker du virkelig ordene "jeg ønsker meg feminine klær til jul".

Ja, det er absolutt viktig å skille mellom blant annet passform, skulderlinjer, detaljer, størrelser og snitt, samt farger og mønstre.

Gjest 219e3...fe5 skrev (11 minutter siden):

Du som har så detaljert beskrivelse hva du egentlig vil ha, hvorfor ikke bare sende et bilde av den toppen du ønsker deg til den du ønsker deg den fra? Enkelt for deg, og for den som skal kjøpe...

Så dem helst ender opp med å kjøpe det på bildet eller helt likt? Kjedelig.

Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Ikke merkelig. De fleste har et ønske om å passe inn og føle tilhørighet uten å bli sett rart på av andre. Det er noen unntak, som ikke bryr seg om hva andre synes.

Da får de velge selv hva de ønsker å følge.

Ønsker du å fjerne begrepene fordi de skaper press? Er det ikke bedre å lære å elske seg selv fremfor å ta bort begrepene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (12 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. feminin betyr å være det som er normalt/ gjennomsnittlig for jenter/damer. Synes det er rart man er uenig i det 😛 

For dere som er uenig, hva betyr feminin da ?

Helt ærlig så er ikke jeg noe særlig opptatt av begrepene feminitet / maskulintet, og det er forskjellige definisjoner og tanker om hva det er. Hva som er normalt varierer med tid og i forskjellige kulturer.

Jeg er mer opptatt av at vi er forskjellige, at vi skal være trygge nok til å ta selvstendige valg, og som du sikkert har skjønt så er økonomisk likestilling et viktig tema for meg.

Jeg misliker sterkt at man skal havne under en definisjon på hva andre folk tenker om disse ordene og faller man utenfor så er man ikke kvinne nok, eller mann nok.

For å ta klær - diskusjonen til kassettspiller et ekstra hakk. Jeg syns det er viktigere å finne klær jeg trives i, enn at de skal ha et preg som fremstiller mine kvinnelige former (de kan selvsagt gjøre begge deler, men trivselen er viktigst). Så derfor ønsker ikke jeg meg klær til jul, jeg kjøper klærne mine selv, slik at jeg vet hva jeg får (er skikkelig kresen i klærveien).

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (11 minutter siden):

Så dem helst ender opp med å kjøpe det på bildet eller helt likt? Kjedelig.

Ja det er det som er poenget når man ønsker seg noe,  at man skal få akkurat det man vil ha...

Kassettspiller skrev (12 minutter siden):

Ønsker du å fjerne begrepene fordi de skaper press? Er det ikke bedre å lære å elske seg selv fremfor å ta bort begrepene?

Jeg har ikke noe problem med at begrepene eksisterer. Ei heller har jeg noen lyst til å ta dem bort. Det jeg har et problem med er at noen andre skal putte folk innenfor eller utenfor rammene på de ordene, når definisjonen er såpass vid som den er.

Denne her, "norske kvinner er ikke feminine", eller motsatt, "kvinner fra Thailand er ikke feminine". Ingen av påstandene blir riktige. Å være feminin er å være kvinnelig. Kvinner fra begge land er feminine. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

For å ta klær - diskusjonen til kassettspiller et ekstra hakk. Jeg syns det er viktigere å finne klær jeg trives i, enn at de skal ha et preg som fremstiller mine kvinnelige former (de kan selvsagt gjøre begge deler, men trivselen er viktigst). Så derfor ønsker ikke jeg meg klær til jul, jeg kjøper klærne mine selv, slik at jeg vet hva jeg får (er skikkelig kresen i klærveien).

Trivsel for mange kommer av å være i pene klær, og hva som anses som pent, er individuelt. Det finnes også mange dameklær med maskuline preg, som for eksempel cargobukser.

Gjest 219e3...fe5 skrev (24 minutter siden):

Ja det er det som er poenget når man ønsker seg noe,  at man skal få akkurat det man vil ha...

I mitt tilfelle handler det mest om å ta en utfordring. Jeg elsker å kunne kombinere klær og bli overrasket over resultatet.

Når det gjelder om norske kvinner er feminine, kan vi blant annet se på stilen deres. Mange kvinner i min alder bruker Stockholmstilen, som definitivt har et feminint preg når det kommer til dameklær.

Samtidig er det heller ikke noe hemmelighet at en del foretrekker en casual og komfortabel stil, som i seg selv ikke nødvendigvis er spesielt feminin.

Jeg er usikker på hva som er mest populært av klesstiler i Thailand.

Men så er det nok ikke bare klærne som er i fokus for dem som sier at norske kvinner ikke er feminine nok. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (24 minutter siden):

Men så er det nok ikke bare klærne som er i fokus for dem som sier at norske kvinner ikke er feminine nok

Klærne har nok en veldig liten betydning, og det er ikke sikkert at ikke feminine nok egentlig er riktig ord å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

kke merkelig. De fleste har et ønske om å passe inn og føle tilhørighet uten å bli sett rart på av andre. Det er noen unntak, som ikke bryr seg om hva andre synes.

Noen av oss er sterkere enn andre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5

Siden vi sannsynligvis aldri vil bli enige om feminitet, kan vi kanskje si det slik:

Norske kvinner er ikke feminine nok for noen.

Problem solved :p

Eller slik:

Norske kvinner er ikke underdanige nok for noen...

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Eller slik:

Norske kvinner er ikke underdanige nok for noen...

De fleste av oss behøver ikke at dere skal være "underdanige".
Det skal dog sies, at når nevrotisismen deres slår inn,
så ligger dere tynt ann om mannen ikke stepper inn. Og det er helt greit. Denne forskjellen gjør at vi kan tjene hverandre på ulike måter. Om vi ikke gjør det, så kan forholdet bli icky 

Endret av Martelè
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Å være feminin er ikke det samme som å være underdanig da.

Ja, det var konklusjonen jeg ville frem til. At det ikke er det samme, men at noen blander, eller sidestiller dem.

Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (9 timer siden):

Tja du kan si det men det er sånn skjønnhetsstandardene er her og der. Dette handler ikke bare om penger men hva som er attraktivt skjønnhetsmessig. Jeg så mange som kjøpte whitening cream og til og med underarm whitening på apoteket. De har til og med hvit ing av underlivet om du skjønner det bedre da.

ja du har her solariumsfolket, de som driver med spray tann, de som legger seg å legger seg ut for å sole seg mange dager da uv strålingen var høyest med bruningsolje.

det er veldig mange som har lyst på å få hvite babyer der også. 

dette er bare sånn det er om man liker det eller ikke. Føler det er mye av det samme om du vil flashe sunnhet eller at du har en god jobb.

begge deler gjør en attraktiv.

Det er også sånn at hvis du "faker" det, så slår det dobbelt negativt ut. Å være "solariumsbrun" er ikke et kvalitetstegn for noen, og gjør at man havner i samme gate som de som fyller tull i leppene o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Martelè skrev (57 minutter siden):

De fleste av oss behøver ikke at dere skal være "underdanige".

Det har jeg forstått, ettersom de fleste av norske menn  ikke har noe problem med å innlede et forhold til likestilte kvinner.

Martelè skrev (59 minutter siden):

Det skal dog sies, at når nevrotisismen deres slår inn,
så ligger dere tynt ann om mannen ikke stepper inn. Og det er helt greit. Denne forskjellen gjør at vi kan tjene hverandre på ulike måter. Om vi ikke gjør det, så kan forholdet bli icky 

Nevrotisme? Steppe inn? Ligge tynt an? Dette ble gresk for meg. Kan du utdype hva du mener? Da med tanke på hva menn må steppe inn med, og hvordan kvinner ligger tynt an hvis menn ikke stepper inn?

Jeg har ikke erfaring med sånt som du beskriver,  og har vært med en mann i 20+ år, men du har kanskje egen erfaring slik at du kan opplyse om hva du sikter til.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (2 timer siden):

Det har jeg forstått, ettersom de fleste av norske menn  ikke har noe problem med å innlede et forhold til likestilte kvinner.

Nevrotisme? Steppe inn? Ligge tynt an? Dette ble gresk for meg. Kan du utdype hva du mener? Da med tanke på hva menn må steppe inn med, og hvordan kvinner ligger tynt an hvis menn ikke stepper inn?

Jeg har ikke erfaring med sånt som du beskriver,  og har vært med en mann i 20+ år, men du har kanskje egen erfaring slik at du kan opplyse om hva du sikter til.

Noen har vært litt hard på proseccoen, tror jeg :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Oj ja, haha. I retrospekt hørtes den artikulasjonen veldig kryptisk ut ja. Jeg mente selvsagt at siden kvinner opplever nevrotisisme oftere enn menn, så er det beleilig (og best) at mannen ikke er slik også.
Et forhold der begge er shaky kan neppe være pent. Vi hjelper hverandre på ulike måter.

Endret av Martelè
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Martelè skrev (9 timer siden):

Oj ja, haha. I retrospekt hørtes den artikulasjonen veldig kryptisk ut ja. Jeg mente selvsagt at siden kvinner opplever nevrotisisme oftere enn menn, så er det beleilig (og best) at mannen ikke er slik også.
Et forhold der begge er shaky kan neppe være pent. Vi hjelper hverandre på ulike måter.

Tja? Er kvinner egentlig mer nevrotiske enn menn? Vi vet jo at menn ikke oppsøker helsehjelp i samme grad som kvinner, og dermed heller ikke vil havne i en statistikk på hvor mange som sliter.

Menn reagerer på andre måter enn kvinner når de er nevrotiske. De reagerer i større grad med aggresjon, vold og rusmidler. De tar også oftere selvmord enn kvinner. 3 av 4. Kanskje menn trenger å lære seg andre verktøy for å håndtere sin nevrotiske atferd?

At man hjelper hverandre i et forhold burde være en selvfølge. Men det betyr ikke at oppgavene i forholdet skal være fordelt etter kjønnet man har. Det bør fordeles etter interesser. De ting som ikke noen av dem har lyst til å gjøre må deles rettferdig. Og viktigst av alt er god kommunikasjon.

Så ja, jeg er enig med deg i at vi hjelper hverandre på forskjellige måter, men ikke ut fra en forhåndsbestemt forestilling om" jeg mann, du kvinne" (huleboermannen).

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 timer siden):

Tja? Er kvinner egentlig mer nevrotiske enn menn? Vi vet jo at menn ikke oppsøker helsehjelp i samme grad som kvinner, og dermed heller ikke vil havne i en statistikk på hvor mange som sliter.

Menn reagerer på andre måter enn kvinner når de er nevrotiske. De reagerer i større grad med aggresjon, vold og rusmidler. De tar også oftere selvmord enn kvinner. 3 av 4. Kanskje menn trenger å lære seg andre verktøy for å håndtere sin nevrotiske atferd?

At man hjelper hverandre i et forhold burde være en selvfølge. Men det betyr ikke at oppgavene i forholdet skal være fordelt etter kjønnet man har. Det bør fordeles etter interesser. De ting som ikke noen av dem har lyst til å gjøre må deles rettferdig. Og viktigst av alt er god kommunikasjon.

Så ja, jeg er enig med deg i at vi hjelper hverandre på forskjellige måter, men ikke ut fra en forhåndsbestemt forestilling om" jeg mann, du kvinne" (huleboermannen).

Det er mye myter rundt det der, hvor man tillegger kvinner den typen egenskaper man finner i Bonanza. Du vet, kvinner som "dåner" når det blir spennende, og staute karer som rydder opp med revolverne sine og setter seg i livsfare (og ynker seg når noen renser sårene deres, hei hå - stereotyper er gøy)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...