Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (15 minutter siden):

Det må også nevnes at diskusjonen rundt femininitet startet med hans påstand om at thailandske kvinner er mindre feminine(!).

Du tror ikke at det kan ha noen sammenheng med at han bare ønsker å provosere disse som har et antifeministisk kvinnesyn? 

Kassettspiller skrev (18 minutter siden):

Samtidig er det mange med diagnosen som lever helt normale liv og mange er faktisk begavet.

Det er sant at mange med diagnosen er begavet. Samtidig så er det mange som ender opp som unge uføre fordi samfunnet ikke er bra nok tilrettelagt for dem. 

Kassettspiller skrev (20 minutter siden):

Det komiske er at feminister og samfunnet i dag ofte legger mer til rette for at man får barn i høyere alder. Ironisk nok ser det ut til at risikoen for autisme øker tidligere hos mammaen.

Det må isåfall være samfunnet som legger opp til dette, og ikke feminister. Jeg fikk alle mine barn og høyere utdannelse i veldig god tid før jeg fylte 30. Det er fullt mulig å kombinere. Men det kommer veldig an på hvordan mann man finner seg da. Om han ser på dine behov og din karriere som like mye verdt som sin egen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Du tror ikke at det kan ha noen sammenheng med at han bare ønsker å provosere disse som har et antifeministisk kvinnesyn? 

Er det noen her som har et antifeministisk kvinnesyn? (Med antifeministisk menes nok de som er imot like rettigheter for kvinner.)

Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Det er sant at mange med diagnosen er begavet. Samtidig så er det mange som ender opp som unge uføre fordi samfunnet ikke er bra nok tilrettelagt for dem. 

Ja, og derfor bør man satse på bedre tilrettelegging. Det å ha autisme betyr ikke automatisk at det er ille. Forresten, det er mange begavede autister som ender opp på uføretrygd. Det sier en del om samfunnet vårt.

Gjest 219e3...fe5 skrev (8 minutter siden):

Det må isåfall være samfunnet som legger opp til dette, og ikke feminister. Jeg fikk alle mine barn og høyere utdannelse i veldig god tid før jeg fylte 30. Det er fullt mulig å kombinere. Men det kommer veldig an på hvordan mann man finner seg da. Om han ser på dine behov og din karriere som like mye verdt som sin egen.

Er ikke samfunnet feminisktisk da?

Men det vi vet, er at gjennomsnittsalderen på kvinner som får barn øker og det kommer nok til å fortsette å øke i fremtiden.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (10 minutter siden):

Kanskje det er derfor noen er imot at menn velger thailandske damer – det kan jo handle om sjalusi eller konkurranseinstinkt.

Da lurer jeg på, hva er det man skal være sjalu på? Hele "plottet" er jo at menn ikke får seg norsk dame fordi norske kvinner er så kravstore ( mindre føyelige), og at menn er i stort overtall på apper som  Tinder? Så hvem er det egentlig som er sjalu her?

For på meg så høres det ut som det er disse som klager på at kvinner er kravstore som er de som er sjalu. De er sjalu på de mennene som faktisk har hell på sjekkeapper. 

For min del så må norske menn veldig gjerne finne seg kvinner fra hvor som helst i verden. Men hvis jakten på dame består i å lete etter en dame man kan ha (økonomisk) makt over, så nei, det syns jeg ingenting om. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (23 minutter siden):

Da lurer jeg på, hva er det man skal være sjalu på? Hele "plottet" er jo at menn ikke får seg norsk dame fordi norske kvinner er så kravstore ( mindre føyelige), og at menn er i stort overtall på apper som  Tinder? Så hvem er det egentlig som er sjalu her?

For på meg så høres det ut som det er disse som klager på at kvinner er kravstore som er de som er sjalu. De er sjalu på de mennene som faktisk har hell på sjekkeapper. 

For min del så må norske menn veldig gjerne finne seg kvinner fra hvor som helst i verden. Men hvis jakten på dame består i å lete etter en dame man kan ha (økonomisk) makt over, så nei, det syns jeg ingenting om. 

Jeg regner med at menn ser etter det de ønsker og velger ei dame som passer.

Så er det ikke alle som bruker Tinder (det er rundt 500 000 brukere der i Norge). Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du drar inn dette nå.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (19 minutter siden):

Er det noen her som har et antifeministisk kvinnesyn? (Med antifeministisk menes nok de som er imot like rettigheter for kvinner.)

Med antifeminisme så menes at man er imot at likestilling skal være et styrende prinsipp for samfunnet. Jeg syns det er rart at i en så lang tråd (du har sikkert ikke fått lest hele da) at du ikke har fått med deg til nå hvordan folk har skrevet om feminister, feminisme og likestilling, og sammenhengen med hvorfor de heller velger å dra til et sted hvor likestillingen ikke har kommet så langt. 

Kassettspiller skrev (21 minutter siden):

Forresten, det er mange begavede autister som ender opp på uføretrygd. Det sier en del om samfunnet vårt.

Ja, jeg vet. Og ja, enig. 

Kassettspiller skrev (22 minutter siden):

Er ikke samfunnet feminisktisk da?

Men det vi vet, er at gjennomsnittsalderen på kvinner som får barn øker og det kommer nok til å fortsette å øke i fremtiden.

Jeg vil ikke si at vi har et feministisk / likestilt samfunn. Vi er mer feministisk og  likestilt enn mange andre ja, men vi har enda endel igjen før vi når full likestilling. Likestillingspolitisk redegjørelse 2024 - regjeringen.no  

Kjente kvinner: Derfor er det fortsatt ikke full likestilling i Norge – Dagsavisen

Gjennomsnittsalderen på kvinner som får barn økte ikke fra 2022 til 2023. Man kommer til et punkt hvor den ikke lenger vil øke. Og hvem vet, kanskje den t.o.m. vil gå nedover igjen. 

For første gang på lenge øker ikke alderen for førstegangsfødende - FHI

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (28 minutter siden):

Isåfall så har en del damer veldig trang til å kommentere veldig upassende kommentarer og med hat. Det er en veldig stor dobbeltmoral . 

Endret av Shaolyzm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Med antifeminisme så menes at man er imot at likestilling skal være et styrende prinsipp for samfunnet. Jeg syns det er rart at i en så lang tråd (du har sikkert ikke fått lest hele da) at du ikke har fått med deg til nå hvordan folk har skrevet om feminister, feminisme og likestilling, og sammenhengen med hvorfor de heller velger å dra til et sted hvor likestillingen ikke har kommet så langt. 

De aller fleste er for likestilling, det er bare at ordet "feminisme" har blitt ødelagt i mange sammenhenger.

Dette er en lang tråd som startet i 2009 og den har mange flere brukere som ikke er aktive i dag. Derfor tar jeg utgangspunkt i at det ikke vil være noe poeng å provosere antifeminister, spesielt når man ikke har sett innlegg om det på lenge. Jeg kan ikke huske å ha lest noe om det selv.

Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Jeg vil ikke si at vi har et feministisk / likestilt samfunn. Vi er mer feministisk og  likestilt enn mange andre ja, men vi har enda endel igjen før vi når full likestilling. Likestillingspolitisk redegjørelse 2024 - regjeringen.no  

Kjente kvinner: Derfor er det fortsatt ikke full likestilling i Norge – Dagsavisen

Gjennomsnittsalderen på kvinner som får barn økte ikke fra 2022 til 2023. Man kommer til et punkt hvor den ikke lenger vil øke. Og hvem vet, kanskje den t.o.m. vil gå nedover igjen. 

For første gang på lenge øker ikke alderen for førstegangsfødende - FHI

For førstegangsfødene var det likt, men...

Sitat

Den samlede gjennomsnittsalderen for alle kvinner som føder barn fortsetter likevel å øke, og i 2023 lå den på 31,8 år. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 5.12.2024 at 10:29 PM, Guest 219e3...fe5 said:

Joda, det er flere problemstillinger man møter på når man er sammen med noen som er såpass mye eldre eller yngre enn deg selv.

Finnes problemstillinger i de fleste forhold. Har man gjort grunnarbeidet godt nok, så har man større sannsynlighet for å få et godt velfungerende forhold bygget på gjensidig respekt. Men det er jo komisk at man skal kritisere aldersforskjell blant voksne individer som et argument imot forhold, all den tid her på berget skiller individer seg i hytt og pine... kanskje man snart burde se litt på de problemstillingene heller.

Jeg er ikke enig i dette. Men så er jeg ikke enig i måten du beskriver dating som en "makt" heller. Det holder å møte 1 person som også er interessert i en selv.

Det er nok vanskelig for deg å sette deg inn i, all den tid du har vært ute av dating-markedet. Du har ikke erfaringen som et ungt individ i nyere tid til å forstå helheten. Du tror at de som blir valgt bort gjør det fordi de har forferdelige verdier, mens statistikken taler sitt tydelige språk angående nåtidens brutte forhold og skilsmisser, og hvem som blir valgt.

Hehe, hvis du tenker på meg så er jeg slett ikke alene. Men hvis valget hadde stått mellom forskjellige konservative fyrer, så ja, da hadde det å være singel vært å foretrekke.

Nei, jeg tenkte ikke på deg. Jeg tenker på de enorme mengdene individene som sitter å bærer seg på KG, over alle problemstillingene de møter på. Jeg anbefaler deg sterkt til å lese mer inne der, slik at du kanskje klarer å forstå mer hva den nyere feminismen har ført til. Det oser ikke akkurat lykkelighet ut av mange der inne...

Jeg hadde heller aldri ville vært assosiert med noen som støtter mye av det venstresosialistiske-individer nå til dags støtter, så da er vi to som legger livssyn til grunn i valg av partner. Men det hadde dermed ikke sagt at jeg hadde blitt lykkelig alene, jeg hadde fortsatt å søkt etter partner.

15 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Finnes ikke noe naturlig i å finne seg partner på alder med eller yngre enn egne barn.

Mange som er eldre finner seg gjerne voksne individer som er yngre enn dem selv, nettopp fordi de ikke har egen familie... Så jeg ser ikke relevansen i det at andre har egen familie, og at man derfor ikke kan møte voksne individer som er yngre enn seg selv. Det er absolutt naturlig at man ønsker å føre genene sine videre til neste generasjon.

5 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Man kan rette kritikk mot begge parter her. Det er ikke svart hvitt. De som gang på gang velger utifra fasadiske momenter, og de som med fasadiske momenter på sin side, rullerer. Men de som har den største makten, er jo de som aktivt velger de som rullerer... for hadde de valgt annerledes, så måtte de som hadde rullert, vært nødt til å endre adferd også.

5 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Man leter der man har størst mulighet. Ikke noe problem, problemet er om man oppfører seg som en idiot som rullerer og ikke respekterer det motsatte kjønn.

Endret av Colin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (3 timer siden):

Men det hadde dermed ikke sagt at jeg hadde blitt lykkelig alene, jeg hadde fortsatt å søkt etter partner.

Ok. Men her kan folk være forskjellige. Hvis jeg hadde blitt alene så hadde ikke jeg giddet å lete etter ny partner.

problemet er om man oppfører seg som en idiot (som rullerer) og ikke respekterer det motsatte kjønn.

Hvis du tar bort det i parentes så er vi enige, og kommer til kjernen av hvordan man skal oppføre seg. Men vi er ikke enig i hva det vil si å respektere det motsatte kjønn.

Mange som er eldre finner seg gjerne voksne individer som er yngre enn dem selv, nettopp fordi de ikke har egen familie... Så jeg ser ikke relevansen i det at andre har egen familie, og at man derfor ikke kan møte voksne individer som er yngre enn seg selv. Det er absolutt naturlig at man ønsker å føre genene sine videre til neste generasjon.

Jeg skjønner det ønsket om egen familie. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor noen som er så unge har lyst å bli sammen med noen som er så mye (20 - 30 år) eldre enn dem selv.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner det ønsket om egen familie. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor noen som er så unge har lyst å bli sammen med noen som er så mye (20 - 30 år) eldre enn dem selv.

Det trenger du heller ikke å skjønne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Jeg har sett alle episodene. Er jeg den eneste som syns at dialogene mellom ektefellene er intetsigende? At det føles som småprat mellom folk som ikke kjenner hverandre, eller kan relatere til hverandre?

(hvilket selvsagt kan være klippet slik, det er ikke alt som kommer med - åpenbart)

Det blir nok vanskelig å få til en mer spennende dialog hvis man ikke behersker språket.

Reagerte på mannen som måtte hjem til Danmark i 3 måneder. Han sitter på den ene siden av badebassenget og kvinnen på den andre. Tenkte etterpå at det var fordi han ville sole seg mens hun sitter i skyggen for å beholde den lyse huden. Det er jo litt trist, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (9 minutter siden):

Det blir nok vanskelig å få til en mer spennende dialog hvis man ikke behersker språket.

Reagerte på mannen som måtte hjem til Danmark i 3 måneder. Han sitter på den ene siden av badebassenget og kvinnen på den andre. Tenkte etterpå at det var fordi han ville sole seg mens hun sitter i skyggen for å beholde den lyse huden. Det er jo litt trist, da.

Det er skjønnhetsidealet i Asia å være hvit. Samme som vi vil bli brune. Ser ikke hva som er trist med det. Kona mi vil heller ikke sole seg. Hun vil beskytte seg fra sola om det blir lang tid ute. Jeg er for så vidt ikke så opptatt av å sole meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (7 minutter siden):

Det er skjønnhetsidealet i Asia å være hvit. Samme som vi vil bli brune. Ser ikke hva som er trist med det. Kona mi vil heller ikke sole seg. Hun vil beskytte seg fra sola om det blir lang tid ute. Jeg er for så vidt ikke så opptatt av å sole meg. 

Virket som dansken var veldig glad i sola, da, og kunne ikke dele det med kjæresten.

Men de kan jo ha det fint sammen for det. Jeg kjenner dem ikke personlig, bare synser foran TV-skjermen i fra eget ståsted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (11 minutter siden):

Virket som dansken var veldig glad i sola, da, og kunne ikke dele det med kjæresten.

Men de kan jo ha det fint sammen for det. Jeg kjenner dem ikke personlig, bare synser foran TV-skjermen i fra eget ståsted.

Kanskje jeg burde se den selv også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Subara said:

Ja, det er dessverre slik. Hvit hud er et ettertraktet statussymbol.

En venn av meg fikk øra full av kona etter at han hadde kjørt motorsykkel i t-skjorte. Han hadde jo blitt brun på underarmene!

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (17 timer siden):

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du drar inn dette nå.

Men det trenger du heller ikke å skjønne...

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (På 6.12.2024 den 10:54 PM):

Strengt tatt sier du at "femininitet" ikke er et ord verdt å bruke, siden alt kan være feminint.

Etter min tolkning handler femininitet om å være kvinne innen samfunnets normer og dette kan variere avhengig av samfunn og kultur.

For eksempel vil mange mene at langt hår er feminint her, siden de fleste kvinner har det. Kort hår er ikke nødvendigvis feminint, da det er mer uvanlig blant kvinner, men det finnes korte frisyrer som er mer feminine enn andre. Vi kan fortsette diskusjonen i det uendelige.

Det meste kan være feminint, ja. Det gir ingen mening å ekskludere adferd e.l. fra å kunne være feminint (eller maskulint, om så er).

Jeg har blitt kritisert for å trekke frem feminine trekk andre mener er kjønnsnøytrale. Og, det er kanskje det som er saken - at alle disse "å, norske kvinner er så lite feminine"-påstandene er bare tøv fordi de trekkene noen ser på som lite feminine er kjønnsnøytrale, akkurat som at typisk maskuline trekk som regel er det samme? Hvis noe skal være utelukkende feminint eller maskulint, må det være objektivt riktig at det er en god egenskap hos det ene kjønnet og en dårlig egenskap hos det andre. For eksempel. Hvis ikke, blir det hele bare snodig - hvorfor skulle man liksom "kjønne" egenskaper man anser som positive, slik at det ene kjønnet trekkes bort fra dette? Det er vi, som samfunn, åpenbart ikke tjent med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 76a80...dcf skrev (På 6.12.2024 den 11:38 PM):

For å holde meg til tema: forklaringen kan være så enkel at thaidamer er ikke redde for å være sexy. Horete vil norske medsøstre kalle det. Menn liker det. Det er å kommunisere direkte med menn, uten å kreve en lang liste med personlighetstester og samtykke.

Anonymous poster hash: 76a80...dcf

Herrefred. Det er da søren meg nok av norske kvinner som kler seg "utfordrende", også. Og nok av Thai-er som kler seg konservativt. Du har det sistnevnte svart på hvitt i den serien som er delt her.

Du ser forøvrig også hva du ender opp med når "kommunisere direkte med menn" betyr å snakke til menn som ikke har tenkt et sekund over hva slags hverdag de vil ha med en potensiell kjæreste. Den ene i serien ser jo på det som et problem at han ikke får ta sin del av husarbeidet. Det er det du får når kravene i utgangspunktet bare er "snill å pen å se på". Det ER flere krav der, man er bare ikke klar over det ennå.

Det er derfor jeg messer om personlighet og alle de tingene menn oppdager når de setter seg ned og reflekterer over dette (gjerne ut fra egne livserfaringer). Joda, kravlisten ekskluderer en del folk som sikkert er bra mennesker - men målet er jo ikke å havne i et forhold som ikke har livets rett fordi man har for ulike preferanser. Første steg er å bli klar over disse, og aktivt lete etter dem som i størst mulig grad oppfyller dem.

(hva dette med samtykke handler om, vet jeg ikke - men man ber selvsagt om samtykke hvis man ligger sammen. Duh)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...