Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (10 timer siden):

Det handler nok mer om at det er du som har valgt henne og ikke at hun er fra Kosovo, om jeg skal være ærlig.

Det spørs om det ikke er mer objektivt riktig å si at hun valgte meg. Fordi hun var den som var frempå og tok initiativ, ikke passive meg. Men jeg møtte hun ikke i Kosovo da. Jeg møtte hun i Norge. Vi er ca likeverdige i yrke og lønn. Og vi prater på norsk. Håper du liker det ihvertfall da. 🤭

Endret av DukeNukem3d
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

På samme måte som at det skulle være spesielt maskulint å gjøre det er bare tull. Det er nok uansett veldig mange som lar bilverkstedet ta seg av denne oppgaven. Forrige gang så gjorde jeg og sønnen min  dette sammen på min bil, mens mannen lot bilverkstedet ta seg av jobben på hans bil. 

Jeg tenker som så at har man egen bil som kvinne (eller mann) så får man også stå for det tekniske vedlikeholdet. Om dette er å gjøre oppgaven selv eller å betale noen andre for å gjøre det får så være. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Mitt inlägg var en respons på att det skulle vara feminint att byte grafik kort i sonens dator. Noe jag tycker er helt absurt på flera måter.

Jag tycker självklart ikke heller att det är maskulint att skifte däck eller byta ting i sonen dator. 

Det var ett eksempel på en aktivitet som jag tror är väldigt langt fra jämställd men som en person argumenterar borde det ända kunna vara et tegn på femininitet.  

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hver gang nye brukere som ikke har deltatt i tråden kommer og sier sin mening angående trådens emne og hvorfor de liker dem og f.eks sier de synes de er mer feminine, så kommer knooters&co å skal påpeke hvor feil det er, jammen her på berget er man minst like feminine om ikke mer!!..

Det er som om det man ikke kan akseptere at andre har andre meninger over hva som er feminint eller ei...

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Det spørs om det ikke er mer objektivt riktig å si at hun valgte meg. Fordi hun var den som var frempå og tok initiativ, ikke passive meg. Men jeg møtte hun ikke i Kosovo da. Jeg møtte hun i Norge. Vi er ca likeverdige i yrke og lønn. Og vi prater på norsk. Håper du liker det ihvertfall da. 🤭

Jeg bare slår fast at jeg ser etter feminine trekk du ikke vil ha, og at om du finner dame i Thailand, Kosovo eller innerst i Sognefjorden, så ville det neppe vært noen jeg ville sett på og tenkt "oi, for en feminin dame".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Hver gang nye brukere som ikke har deltatt i tråden kommer og sier sin mening angående trådens emne og hvorfor de liker dem og f.eks sier de synes de er mer feminine, så kommer knooters&co å skal påpeke hvor feil det er, jammen her på berget er man minst like feminine om ikke mer!!..

Det er som om det man ikke kan akseptere at andre har andre meninger over hva som er feminint eller ei...

Din definisjon av å "akseptere noens mening" er å unnlate å kommentere andres innlegg i tråden? Jeg kan da fint "akseptere" en mening og samtidig være uenig i den.

• Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 timer siden):

Mitt inlägg var en respons på att det skulle vara feminint att byte grafik kort i sonens dator. Noe jag tycker er helt absurt på flera måter.

Jag tycker självklart ikke heller att det är maskulint att skifte däck eller byta ting i sonen dator. 

Det var ett eksempel på en aktivitet som jag tror är väldigt langt fra jämställd men som en person argumenterar borde det ända kunna vara et tegn på femininitet.  

Jojo, men andre her syns jo det er absurd at noen ser på det som feminint å skulle ta oppvasken eller være eneansvarlig for matlaging. It is what it is. Folk trenger ikke være enige, men å skulle late som at kvinner som ikke gidder være mannens hushjelp er lite kvinnelige (les: påstå at de er lite feminine) kan en holde seg for god til, mener jeg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (37 minutter siden):

Jeg bare slår fast at jeg ser etter feminine trekk du ikke vil ha, og at om du finner dame i Thailand, Kosovo eller innerst i Sognefjorden, så ville det neppe vært noen jeg ville sett på og tenkt "oi, for en feminin dame".

Du vil ha en mannedame, jeg har funnet meg ei flott dame som er veldig feminin.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fredrik2 skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at arbeidsoppgaver sier svært lite om noens feminitet eller maskulinitet. (Som dethøres utsom du er enig i). 

Jeg anser feminimitet og maskulintet å ha mer med utseende å gjøre. Hva man anser som feminint og maskulint i samfunnet kan også endres over tid.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Haha. Du kan jo tro det. Det er nok heller din dame som er en mannedame. Du blir sikkert jagd ut av kjøkkenet med en kjevle :p

Heller at du har en unik mening om hva femininitet er.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Det er jo problemet, det er så inviduelt hva en person mener når hen sier feminin.
Hva mener du når du sier feminin @DukeNukem3d?

Absolutt.

Femininitet refererer til de egenskapene, rollene eller uttrykkene som tradisjonelt har blitt knyttet til kvinner i et gitt samfunn, som gjør at dette kan variere.

Litt som hva som skiller normen for kvinner fra normen for menn?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 timer siden):

Heller at du har en unik mening om hva femininitet er.

Jeg tenker det er din som er unik...? (vi har vel alle hver vår)

Hvis vi ikke kan bli enige om disse begrepenes innhold er det kanskje et tegn på at det er lurt å bare blåse i dem.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det er din som er unik...? (vi har vel alle hver vår)

Hvis vi ikke kan bli enige om disse begrepenes innhold er det kanskje et tegn på at det er lurt å bare blåse i dem.

"Det «typisk feminine» kan defineres som følsomhet og evne til omsorg. Andre har definert femininitet som estetisk interesse og opptatthet av eget utseende. Imidlertid kan menn ha disse interessene uten derved å virke feminine.

Oppfatningen av hva som er feminint vil til enhver tid være uløselig knyttet til hva som samtidig regnes som maskulint. En person som er like mye preget av det som regnes som feminine som av maskuline egenskaper og grunnholdninger, kalles androgyn."

https://snl.no/femininitet#:~:text=Det «typisk feminine» kan defineres,uten derved å virke feminine.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så mye verdsetting av femininitet som får opp de røde flaggene i denne tråden. Det er mer det å forvente en underdanighet fra kvinner, der de skal være ydmyke, kjærlige og lydige. Det vil jeg ikke kalle femininitet.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (21 minutter siden):

Det er ikke så mye verdsetting av femininitet som får opp de røde flaggene i denne tråden. Det er mer det å forvente en underdanighet fra kvinner, der de skal være ydmyke, kjærlige og lydige. Det vil jeg ikke kalle femininitet.

Ydmykhet og kjærlighet er negative egenskaper anno 2024. Got it

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Men det er nok akkurat dette som er tiltalende for mange, denne forsiktige holdningen. Det høres undertrykkende ut, og mer som en norsk hund, ikke en kvinnelig partner i et moderne norsk samfunn. Men hvis denne holdningen er naturlig for henne, og mannen verdsetter henne for nettopp denne behagelige væremåten, og ikke utnytter den, da kan det være attraktivt for begge.

Asiater har ofte denne litt underdanige sosiale tilnærmingen, men det betyr ikke at de finner seg i alt. Det er kanskje en gammeldags feminisme, en gammeldags kjønnsrolle. En kjønnsrolle som har fungert i tusenvis av år, i de fleste kulturer. Fungert bra etter fortidens standard, ikke dagens altså. Dagens frigjorte framoverlente feminisme er et moderne eksperiment sammenlignet med denne godt utprøvde typen feminisme, hvor kvinnen fremhever å være behagelig og til behag for mannen.

At kvinner finner det attraktivt å føye sin mann, er noe også moderne kvinner har massevis av i seg, spesielt seksuelt, faktisk. For mange kvinner ligger det stor nytelse i å se med hvilken kraft deres seksualitet påvirker mannen. Menn er mest opptatt av egen fysisk nytelse, kvinner nyter i større grad en mannen å påføre partner nytelse. Slik er det også i moderne kvinners natur. Merk at jeg skriver menn er MEST OPPTATT AV EGEN NYTELSE. Ikke at alle menn bare tenker på seg selv, eller at ingen kvinner er spesielt opptatt av egen tilfredsstillelse. Det er mengden av det ene og det andre som er ulikt fordelt mellom kjønnene, etter min mening, fra naturens side.

Sett på denne måten, så vil ydmykhet, kjærlighet og lydighet, være typisk feminine trekk. Graden av disse trekkene kan selvsagt variere, og nytteverdien i ulike forhold, kan diskuteres i det uendelige. Men for meg kan disse trekkene ofte være typisk feminine. Og ofte knyttet opp mot det mer vulgære, som fanger størst oppmerksomhet, og kanskje er relatert til fordommer og vrangforestillinger, det at thaidamer har rykte på seg for å være mer tilgjengelige seksuelt enn sine norske medsøstre. Det er ofte konsekvensen, og den setter de fleste menn stor pris på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Martelè skrev (15 minutter siden):

Ydmykhet og kjærlighet er negative egenskaper anno 2024. Got it

Det er ikke det @Gavekort sier i det hele tatt.

De røde flaggene kommer opp når man forventer en underdanighet fra kvinner, hvor kvinnen skal være ydmyk, kjærlig og lydig,  og at dette kobles til å være feminin.

Ydmykhet og kjærlighet skal være gjensidig,  og ingen skal være underdanig og lydig overfor sin partner, verken kvinnen eller mannen. Man skal være likeverdige mot hverandre,  ikke ha et sjef, sekretær - forhold...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...