Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober knopflerbruce skrev (28 minutter siden): Og, selvsagt er ekteskapsstatistikk forskning. Forskning ER jo nettopp det å måle slike ting og skrive rapporter rundt det. Hva annet skal det liksom være? Det henger ikke på greip å prøve å fake en distinksjon som ikke er hverken relevant eller tilstede. Altså var nok ment at forskningen ikke underbygger påstanden din. Ikke at ekteskapsstatistikk ikke er forskning P7SA skrev (2 timer siden): Ekteskapsstatistikk er selvsagt ikke forskning som underbygger påstanden din ovenfor. Så har du den forskningen, eller var påstanden i sitatet ovenfor bare løgn? 3 1 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Gjest d23dc...2b2 skrev (10 minutter siden): Faktum er at thaidamer og nordmenn velger hverandre på tross av holdningene som finnes her i landet. Det er mye rasisme ute å går uten at jeg nødvendigvis anklager noen i tråden her. Det finnes noen få prosent nordmenn som ikke er snill med thaidamene sine, akkurat som det finnes noen få prosent av afrikanere som utøver kriminalitet, eller noen få prosent av norske kvinner som driver med samværssabotasje. Man trenger ikke være en trangsynt og hatefull mot en hel gruppe menn som finner seg thaidame bare fordi det finnes noen råtne egg. Men det er så jævlig lett å dømme andre. Og å sette seg selv i en forhøyet moralsk posisjon og se ned på andre. Her burde flere ta seg en titt i speilet. Vi trenger en thaiparade mer enn vi trenger en prideparade utfra holdningene jeg ser her inne. Hyll kjærligheten og mangfoldet. Peace out❣️ Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Jeg er helt enig med deg ❤️ Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Gjest a838c...333 skrev (13 minutter siden): Så du er opptatt av å overdramatisere ? . Det finnes folk som stjeler i butikken også, vil du da skrive som at alle tror de fleste er kriminelle? Jeg synes begrunnelsen for at Lo og arbeiderpartiet stengte muligheten for au pair var helt bak mål. Så fordi noen ble utnyttet så skal ingen få lov? istedenfor å fikse systemet til å fange opp dette. Nå er jeg ikke interessert i å ha au pair men jeg kjenner en som giftet seg med en filippinsk au pair. Blir som å si at ingen skal få kjøre bil om noen kjører for fort for å bryte loven. Anonymous poster hash: a838c...333 Det er ingen overdramatisering her. Det er et reelt problem om det omhandler en minoritet. Det er ikke sånn at drap først blir et problem når halvparten av befolkningen har blitt drept. Alt dette er problemer som blir et problem lenge før det er relevant for en majoritet. Forøvrig har jeg aldri snakket om å "ikke få lov til" noe. Men, de det gjelder graver jo tilbudet godt ned i jorda om de gjør det på den måten og går rett inn i argumentasjonen til dem som VIL ha et forbud. Det er vel ingen grunn til at en au pair skal innta en hushjelprolle. 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Kassettspiller skrev (15 minutter siden): Altså var nok ment at forskningen ikke underbygger påstanden din. Ikke at ekteskapsstatistikk ikke er forskning Statistikken sier jo at norske kvinner er mest populære for norske menn. Så får man gjerne mene at det "ikke er forskning", men det er en tåpelig påstand. Statistikk er statistikk, og nettopp det forskere henter sine konklusjoner fra. 2 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Det er ingen overdramatisering her. Det er et reelt problem om det omhandler en minoritet. Det er ikke sånn at drap først blir et problem når halvparten av befolkningen har blitt drept. Alt dette er problemer som blir et problem lenge før det er relevant for en majoritet. Forøvrig har jeg aldri snakket om å "ikke få lov til" noe. Men, de det gjelder graver jo tilbudet godt ned i jorda om de gjør det på den måten og går rett inn i argumentasjonen til dem som VIL ha et forbud. Det er vel ingen grunn til at en au pair skal innta en hushjelprolle. Det vil jeg ikke si at jeg la fram som en løsning. Viser bare til de idiotiske løsningene noen har på problemer. Ja det kan være et problem for noen, men du virker helt oppslukt av å vise alle som disse du snakker om. Uansett er dette snakk om et veldig liten prosentandel sånn som du også kan si for andre her i samfunnet. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) knopflerbruce skrev (22 minutter siden): Statistikken sier jo at norske kvinner er mest populære for norske menn. Så får man gjerne mene at det "ikke er forskning", men det er en tåpelig påstand. Statistikk er statistikk, og nettopp det forskere henter sine konklusjoner fra. Ble vel spurt om noe helt annet: Og som sagt ble det ikke skrevet at statistikk ikke er forskning, men at det ikke underbygger påstanden din. P7SA skrev (På 22.10.2024 den 3:46 AM): knopflerbruce skrev (På 22.10.2024 den 3:01 AM): Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der, ikke menn som enkelt kommer inn i varmen her hjemme Link til denne forskningen takk. P7SA skrev (3 timer siden): Jeg venter fortsatt på å se forskningen som viser at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand. Når du kommer med et slikt generaliserende utsagn, så må det jo nesten være noe god data som tilsier at minst 50% av menn som gifter seg med ei fra Thailand er bortvalgte. Endret 23. oktober av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober 50 minutes ago, knopflerbruce said: Ekteskapsstatistikk er mer enn godt nok her. Statistikk som simpelt viser at nordmenn flest gifter seg med norske kvinner er selvsagt ikke vitenskaplig bevis som støtter opp denne påstanden: "Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der" Det er helt fjernt å dra slike konklusjoner. Mener du dette seriøst? 46 minutes ago, knopflerbruce said: Poenget er at om 10-20% av "importbruder" havner i kjipe forhold de ikke slipper ut av, er det alt for mye. Heldigvis har vi ingen data som tilsier det. Eksempelvis har jeg tatt et lite oppgjør med noen av påstandene i dette innlegget. fe5 har vært stille angående den saken siden. Men rent hypotetisk. La oss si at 10% av "importbruder" som du kaller det havner i en form for kjipt forhold. Ikke nødvendigvis en type forhold man er låst i. Hvor mange nordmenn er i kjipe forhold til sammenligning? 6%? 14%? Hvor er konkrete og direkte sammenlignbare tall vi kan bruke for å faktisk trekke noen gode konklusjoner? Hvilken nytteverdi har det å spre hat og jobbe for å opprettholde stigma rundt dette? Hvor stor er nytteverdien kontra skaden man påfører uskyldige og flotte mennesker? Skulle gjerne fått noen faktabaserte analyser som faktisk demonstrerer hvordan noen kan rettferdiggjøre holdningene sine og hvordan de negative holdningene skal gjøre mer godt enn ondt. Å drive stygge spekulasjoner på dårlig og spekulativt grunnlag, som rammer mennesker negativt, det er er bare drittsekkoppførsel. 5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) knopflerbruce skrev (51 minutter siden): Statistikken sier jo at norske kvinner er mest populære for norske menn. Og det er flest kinesere som kjører bil i Kina? Endret 23. oktober av DukeNukem3d 3 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Kassettspiller skrev (41 minutter siden): Ble vel spurt om noe helt annet: Og som sagt ble det ikke skrevet at statistikk ikke er forskning, men at det ikke underbygger påstanden din. Når det er klar overvekt av giftemål (ikke at man må være gift for å være et permanent par, men det er jo en god indikator) mellom to nordmenn blant nordmenn, er det et tydelig tegn på at nordmenn foretrekker andre nordmenn når de leter etter en partner. Om Ola Dunk faktisk ville ha en Thai-kvinne som hovedregel, er verden vidåpen for den muligheten, men den forkastes til fordel for noen fra samme kultur, språk og bakgrunn og som har den feminine auraen man er ute etter (hvis vi snakker menn som ser etter kvinnelige partnere). Hvordan det IKKE underbygger påstanden min, må du nesten forklare. Som sagt: det er ikke noe poeng å bare se på utelandske forhold, da alle står fritt til å finne seg kjæreste i utlandet (noe trådens deltakere titt og ofte er innom). De som vil ha en norsk kjæreste, velger det faktisk aktivt. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober P7SA skrev (34 minutter siden): Statistikk som simpelt viser at nordmenn flest gifter seg med norske kvinner er selvsagt ikke vitenskaplig bevis som støtter opp denne påstanden: "Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der" Det er helt fjernt å dra slike konklusjoner. Mener du dette seriøst? Heldigvis har vi ingen data som tilsier det. Eksempelvis har jeg tatt et lite oppgjør med noen av påstandene i dette innlegget. fe5 har vært stille angående den saken siden. Men rent hypotetisk. La oss si at 10% av "importbruder" som du kaller det havner i en form for kjipt forhold. Ikke nødvendigvis en type forhold man er låst i. Hvor mange nordmenn er i kjipe forhold til sammenligning? 6%? 14%? Hvor er konkrete og direkte sammenlignbare tall vi kan bruke for å faktisk trekke noen gode konklusjoner? Hvilken nytteverdi har det å spre hat og jobbe for å opprettholde stigma rundt dette? Hvor stor er nytteverdien kontra skaden man påfører uskyldige og flotte mennesker? Skulle gjerne fått noen faktabaserte analyser som faktisk demonstrerer hvordan noen kan rettferdiggjøre holdningene sine og hvordan de negative holdningene skal gjøre mer godt enn ondt. Å drive stygge spekulasjoner på dårlig og spekulativt grunnlag, som rammer mennesker negativt, det er er bare drittsekkoppførsel. Kjipe forhold er en ting, men det er en spesiell type kjiphet vi ser på her, og det er denne økonomiske avhengigheten mange opplever. Hvis du mener det ikke er et problem trass i at det er veldokumentert at dette ER et fenomen som er av ikke-trivielt omfang, får stå for din regning. Hadde det ikke vært bedre å sørge for at dette ikke skjer fremfor å gå rett i skyttergraven? Det er ingen som sprer hat og stigma her, om du da ikke driver med en form for selvrefleksjon. Skjønt, når du skriver "drittsekkoppførsel" kan en jo gjøre seg noen tanker om hvem du faktisk snakker om. Det er neppe de som ønsker at fattige ikke utnyttes av desperate nordmenn på jakt etter kone. 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Når det er klar overvekt av giftemål (ikke at man må være gift for å være et permanent par, men det er jo en god indikator) mellom to nordmenn blant nordmenn, er det et tydelig tegn på at nordmenn foretrekker andre nordmenn når de leter etter en partner. Om Ola Dunk faktisk ville ha en Thai-kvinne som hovedregel, er verden vidåpen for den muligheten, men den forkastes til fordel for noen fra samme kultur, språk og bakgrunn og som har den feminine auraen man er ute etter (hvis vi snakker menn som ser etter kvinnelige partnere). Kan det ha noe med avstander, språk osv å gjøre? Det koster gjerne noen tusenlapper bare å ta en tur til Thailand. Dame kan man i teorien finne bare man går ut døra i Norge. Bare en teori.. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Kan det ha noe med avstander, språk osv å gjøre? Det koster gjerne noen tusenlapper bare å ta en tur til Thailand. Dame kan man i teorien finne bare man går ut døra i Norge. Bare en teori.. Og de fleste har råd til å ta en ferietur. Du har uføre i tråden her som har råd til sånt, for å si det slik. 2 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober knopflerbruce skrev (Akkurat nå): Og de fleste har råd til å ta en ferietur. Du har uføre i tråden her som har råd til sånt, for å si det slik. Tror ikke du forsto poenget. Det koster deg både mer i penger, av deg selv som person og er vanskeligere å få seg en dame fra den andre siden av verden. Det skal gjøres mye papirarbeid, må lære den andres kultur, klare avstandsforhold med å se den andre bare et par ganger iløpet av året for gjerne et par år. Det er generelt enklere å finne noen i samme byen. Derfor så har ikke de tallene dine om at flest her er gift med norske så stor betydning som du påstår. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Når det er klar overvekt av giftemål (ikke at man må være gift for å være et permanent par, men det er jo en god indikator) mellom to nordmenn blant nordmenn, er det et tydelig tegn på at nordmenn foretrekker andre nordmenn når de leter etter en partner. Om Ola Dunk faktisk ville ha en Thai-kvinne som hovedregel, er verden vidåpen for den muligheten, men den forkastes til fordel for noen fra samme kultur, språk og bakgrunn og som har den feminine auraen man er ute etter (hvis vi snakker menn som ser etter kvinnelige partnere). Javel, og hva så? Kvinner fra Thailand kan fortsatt være populære. Kassettspiller skrev (På 22.10.2024 den 7:01 PM): Med tanke på trådens innhold er dette hovedsakelig en diskusjon om eksogami, altså menn som har en kone med en annen bakgrunn enn sin egen. Tråden handler om kvinner fra Thailand, som faktisk er populære i denne sammenhengen. Ikke hele Asia. Sitat Thailandske, filippinske og russiske kvinner valgte i like stor (og større) grad som kvinner med bakgrunn fra vestlige land, en ektefelle uten innvandrerbakgrunn. Sitat Imidlertid er det her viktig å minne om at vi i tabell 1 kun ser på innvandrergrupper som var registrert bosatt i Norge ved ekteskapsinngåelsen. Thailandske kvinner har i de senere årene utgjort den største gruppen av kvinner som inngikk såkalte transnasjonale ekteskap med menn uten innvandrerbakgrunn. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvem-gifter-innvandrere-i-norge-seg-med knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Hvordan det IKKE underbygger påstanden min, må du nesten forklare. Som sagt: det er ikke noe poeng å bare se på utelandske forhold, da alle står fritt til å finne seg kjæreste i utlandet (noe trådens deltakere titt og ofte er innom). De som vil ha en norsk kjæreste, velger det faktisk aktivt. @P7SA spurte om noe helt annet og jeg tror du misforstår. Brukeren spurte etter forskningen som viser at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand, noe jeg forklarte. Hvordan poengterer statistikken at de som får seg en kone fra Thailand er de bortvalgte? Kan du finne frem til det? Følger man ikke som alle andre så er det fordi man er bortvalgt?? Det er fullt mulig å ha andre preferanser enn normen uten å ha blitt bortvalgt. Endret 23. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Gjest a838c...333 skrev (1 time siden): Tror ikke du forsto poenget. Det koster deg både mer i penger, av deg selv som person og er vanskeligere å få seg en dame fra den andre siden av verden. Det skal gjøres mye papirarbeid, må lære den andres kultur, klare avstandsforhold med å se den andre bare et par ganger iløpet av året for gjerne et par år. Det er generelt enklere å finne noen i samme byen. Derfor så har ikke de tallene dine om at flest her er gift med norske så stor betydning som du påstår. Anonymous poster hash: a838c...333 Likefullt, velger man jo ikke lokale damer bare av slike praktiske grunner, men fordi man faktisk liker dem best. Det er jo ingen som aktivt tenker "skulle ønske jeg hadde Thai-kone, men det koster så mye å dra dit, så da tar jeg heller Bodil i B-oppgangen". 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) knopflerbruce skrev (1 time siden): Det er ingen som sprer hat og stigma her, Har du egentlig lest tråden? Flere kommer med hat og fordommer. Du blant annet, snakker nedlatende om andre og deretter gidder du ikke å diskutere det videre. Nå spør jeg også hva du mener med at statistikken viser at de som får seg en kone fra Thailand er de bortvalgte. Endret 23. oktober av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Kassettspiller skrev (1 time siden): Javel, og hva så? Kvinner fra Thailand kan fortsatt være populære. @P7SA spurte om noe helt annet og jeg tror du misforstår. Brukeren spurte etter forskningen som viser at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand, noe jeg forklarte. Hvordan poengterer statistikken at de som får seg en kone fra Thailand er de bortvalgte? Kan du finne frem til det? Følger man ikke som alle andre så er det fordi man er bortvalgt?? Det er fullt mulig å ha andre preferanser enn normen uten å ha blitt bortvalgt. Vi kan godt bare lage lapskaus og slå fast at kvinner fra ALLE land er populære, da. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober (endret) knopflerbruce skrev (25 minutter siden): Vi kan godt bare lage lapskaus og slå fast at kvinner fra ALLE land er populære, da. Les dette her så skjønner du at dette ikke stemmer: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvem-gifter-innvandrere-i-norge-seg-med Dessuten så handler det om hvorfor kvinner fra Thailand er populære, noe som jeg har forklart her: Kassettspiller skrev (På 22.10.2024 den 7:01 PM): Med tanke på trådens innhold er dette hovedsakelig en diskusjon om eksogami, altså menn som har en kone med en annen bakgrunn enn sin egen. Tråden handler om kvinner fra Thailand, som faktisk er populære i denne sammenhengen. Ikke hele Asia. Sitat Thailandske, filippinske og russiske kvinner valgte i like stor (og større) grad som kvinner med bakgrunn fra vestlige land, en ektefelle uten innvandrerbakgrunn. Sitat Imidlertid er det her viktig å minne om at vi i tabell 1 kun ser på innvandrergrupper som var registrert bosatt i Norge ved ekteskapsinngåelsen. Thailandske kvinner har i de senere årene utgjort den største gruppen av kvinner som inngikk såkalte transnasjonale ekteskap med menn uten innvandrerbakgrunn. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvem-gifter-innvandrere-i-norge-seg-med Og hvorfor forklarer ikke du det jeg, @P7SA og sikkert flere lurer på og spør etter? Nemlig hvordan poengterer statistikken at de som får seg en kone fra Thailand er de bortvalgte? Endret 23. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Nå var vel ikke intensjonen med denne tråden å finne ut fra hvilket land de mest populære kvinnene er fra? Men hvorfor Thai - kvinner har det popularitetsnivået som de har blant norske menn. Og hvis man skal finne ut hvem de mest populære kvinnene er fra, så kanskje man rett og slett skal kikke på missekåringer? https://no.wikipedia.org/wiki/Miss_World https://no.wikipedia.org/wiki/Miss_Universe M.a.o, masse forskjellige land som har vunnet disse konkurransene. Ser ikke at Thailand eller Asia utpreger seg som en kjempestor favoritt. Heller ikke Norge. Så kanskje det rett og slett er andre årsaker enn skjønnhet til at norske menn reiser til Thailand? Jeg tror det kommer ned til at menn trenger følelsen av at noen trenger dem, kanskje i større grad enn det kvinner gjør. Mens kvinner i mye større grad føler at de fint kan greie seg uten en mann. Tilfører han ikke noe positivt til livet hennes, så vil hun heller være alene. Likestilte, økonomisk uavhengige kvinner trenger altså ikke en forsørger. Den omstillingen der er det tydeligvis ikke alle menn som har klart. Dette behovet om å føle seg nyttig vil han lettere få tilfredsstilt hos en kvinne som er økonomisk avhengig av ham, og som er lært opp til å "forgude" mannen. Vi vet også til en viss grad hvem de "bortvalgte mennene" er. Det er ofte menn med lav utdanning og lav inntekt. Kvinner vil helst ha en på samme nivå som utdanningsnivå / økonomiske nivå som henne selv, eller høyere. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden): Nå var vel ikke intensjonen med denne tråden å finne ut fra hvilket land de mest populære kvinnene er fra? Men hvorfor Thai - kvinner har det popularitetsnivået som de har blant norske menn. Og hvis man skal finne ut hvem de mest populære kvinnene er fra, så kanskje man rett og slett skal kikke på missekåringer? https://no.wikipedia.org/wiki/Miss_World https://no.wikipedia.org/wiki/Miss_Universe M.a.o, masse forskjellige land som har vunnet disse konkurransene. Ser ikke at Thailand eller Asia utpreger seg som en kjempestor favoritt. Heller ikke Norge. Så kanskje det rett og slett er andre årsaker enn skjønnhet til at norske menn reiser til Thailand? I alle dager.. Miss Universe-representanter representerer landet sitt, men det er ikke alltid at de gjenspeiler mangfoldet av mennesker som bor der. Konkurransen handler ikke bare om skjønnhet; dommerne ser etter en kombinasjon av kvaliteter, inkludert personlighet, intelligens og karisma. Det er et bredt spekter av individuelle forskjeller mellom deltakerne og til slutt er det dommerpanelet som bestemmer hvem som vinner. Du vet forresten at Filippinene (siden du mener at Asia ikke utpreger seg) har vunnet fire titler? Ganske bra det, altså; de er på fjerdeplass over hvem som har vunnet mest. Thailand har vunnet to, noe som er ganske bra i Miss Universe. Filippinene er faktisk en favoritt i Miss Universe, så innlegget ditt preger av lite kunnskap om dette. Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden): Jeg tror det kommer ned til at menn trenger følelsen av at noen trenger dem, kanskje i større grad enn det kvinner gjør. Mens kvinner i mye større grad føler at de fint kan greie seg uten en mann. Hvor har du det fra? Endret 24. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå