knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober P7SA skrev (7 timer siden): Link til denne forskningen takk. Kanskje du bør ta deg tid til å lese det jeg skriver før du anklager meg for svada. Jeg gav nettopp en oppsummering. "-Menn foretrekker slanke kvinner. Kvinner i Thailand er i snitt slankere enn i Norge. ❤️" Og i tilfelle det er vanskelig å forstå. Dette er altså bare ett, blant mange argumenter, som gjør at thai-kvinner er populære. Det er langt fra noen full forklaring. Men jeg har altså redegjort for det ene argumentet ved bruk av vitenskap og statistikk. 🤷♂️ Hva har dette med trådens tema å gjøre? Hva definerer egentlig "populære kvinner"? Norske kvinner er LANGT mer populære enn asiatiske, blant norske menn. Det ser du på alle statistikker, siden alle disse som i dag gifter seg med norske kvinner faktisk kunne hentet seg en asiatisk kvinne om de ønsket det. Så, hele trådens premiss er bare oppspinn. Jeg kan også lage en tråd med tittelen "hvorfor er smalahove så populært?" og ønske en prat om det, men det blir bare merkelig når hele premisset ikke stemmer. Asiatiske kvinner er ikke noe mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter "langt vekk", og heller mindre populære enn vestlige ikke-norske. Just saying. 1 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (28 minutter siden): Hva definerer egentlig "populære kvinner"? Norske kvinner er LANGT mer populære enn asiatiske, blant norske menn. Det ser du på alle statistikker, siden alle disse som i dag gifter seg med norske kvinner faktisk kunne hentet seg en asiatisk kvinne om de ønsket det. Så, hele trådens premiss er bare oppspinn. Jeg kan også lage en tråd med tittelen "hvorfor er smalahove så populært?" og ønske en prat om det, men det blir bare merkelig når hele premisset ikke stemmer. Asiatiske kvinner er ikke noe mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter "langt vekk", og heller mindre populære enn vestlige ikke-norske. Just saying. Du kan ha rett i at det ikke er like mange som vil ha avstandsforhold en stund eller klarer å gjennomføre det. Men så bra at vi har forskjellige preferanser om hva vi liker. Så kan alle velge partner som de vil selv. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (8 timer siden): Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der, ikke menn som enkelt kommer inn i varmen her hjemme - da hadde de valgt det i stedet. De fleste norske kvinner er forøvrig normalvektige, så hele denne teorien din om at menn ser andre steder fordi norske kvinner er overvektige, er bare svada. Da er det fordi man har blitt valgt bort, for eksempel fordi man er blant andelen overvektige menn. Altså, selv om bare 20% av kvinner skulle vært normalvektige, så skulle det jo være plenty å velge blant for en mann som selv er attraktiv nok. Jeg lurer litt på hva disse "kvalitetene" du refererer til er. Flink til å mekke takrenner? Forøvrig er det en viss forskjell mellom å "se etter egenskaper" og å kritisere norske kvinner for å være tykke når man ikke er villig til å gjøre noe med overvekten i eget kjønn. Hvis alle så etter en partner som var slankere enn seg selv, ville få personer funnet sammen - forøvrig. Hvis man derimot godtok dem som er som seg selv, derimot... https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/vi-er-kanskje-ikke-sa-overvektige-likevel Tror du bommer litt på dette. Det er mange som er i situasjonen som meg selv. Som ikke er spessielt mye ute og treffer folk. Som er introverte, har god utdannelse, høye lønninger, ser gjennomsnittlig bra, har ikke noe overvekt, god høyde, ung alder. Vi er ikke uattraktive men har vanskelig for å treffe noen. Vi drar også for å finne oss partnere i utlandet. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (8 minutter siden): Tror du bommer litt på dette. Det er mange som er i situasjonen som meg selv. Som ikke er spessielt mye ute og treffer folk. Som er introverte, har god utdannelse, høye lønninger, ser gjennomsnittlig bra, har ikke noe overvekt, god høyde, ung alder. Vi er ikke uattraktive men har vanskelig for å treffe noen. Vi drar også for å finne oss partnere i utlandet. Anonymous poster hash: a838c...333 Støttes. Akkurat som ikke alle har evner til å jobbe med reklame, så er det få som er gode på å "selge" seg selv. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (36 minutter siden): Tror du bommer litt på dette. Det er mange som er i situasjonen som meg selv. Som ikke er spessielt mye ute og treffer folk. Som er introverte, har god utdannelse, høye lønninger, ser gjennomsnittlig bra, har ikke noe overvekt, god høyde, ung alder. Vi er ikke uattraktive men har vanskelig for å treffe noen. Vi drar også for å finne oss partnere i utlandet. Anonymous poster hash: a838c...333 Men de samme introvert-problemene vil du jo oppleve andre steder. Forskjellen mellom å tørre å sjekke opp noen i Thailand eller på hjemplassen er vel først og fremst at i det ene tilfellet må du reise mye lenger enn i det andre. Hvorfor skulle det være enklere å finne noen i Thailand om en ikke er spesielt mye ute og treffer folk enn tilfellet er her hjemme? 3 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Men de samme introvert-problemene vil du jo oppleve andre steder. Forskjellen mellom å tørre å sjekke opp noen i Thailand eller på hjemplassen er vel først og fremst at i det ene tilfellet må du reise mye lenger enn i det andre. Hvorfor skulle det være enklere å finne noen i Thailand om en ikke er spesielt mye ute og treffer folk enn tilfellet er her hjemme? Det er mange grunner, for det første så er kjønnsbalansen på dating apper i norge helt ødelagt med 75% menn . Mens den i Asiatiske land har flere kvinnelige brukere. Dette har veldig mye å si, det forstår du om du setter deg inn i tilbud og etterspørsel .For det andre så er det veldig mange alenemødre som ikke er akseptert av menn og deres familier som har mye å si der. Det er veldig skambelagt også. For meg så vil jeg har familie og synes en stedatter er hyggelig. Det er også sånn at hvit hudfarge, blå øyne og våre skarpe neser er skjønnhetsidealet i hele Asia. Dette handler om å lære seg om hva det finnes der ute i verden. Det er annerledes og spennende, ikke bare i Norge bobla. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober (endret) knopflerbruce skrev (5 timer siden): Altså ingen? Jeg avslutter den diskusjonen DER. Jeg skrev dette... knopflerbruce skrev (21 timer siden): Men å omtale noen for en potetsekk ser jeg ikke poenget i. Slike nedlatende kommentarer om andres kropp er både unødvendige og sårende ..fordi du skrev dette: knopflerbruce skrev (På 21.10.2024 den 3:23 PM): Jeg bare tar notis av at det er så hinsides mange kvinner i Oslo som ikke er overvektige og er opptatte av å holde seg i form. (noe jeg ellers ikke har inntrykk av at disse thai-damene driver med i samme grad. Men folk tenker kanskje at BMI på 20 og fysikk som en sekk poteter og BMI på 22 og i stand til å løpe to mil tilsier at totalen er i favør førstnevnte? Du svarte at du refererte til fysisk form, ikke utseende på kroppen. Jeg svarte med dette: Kassettspiller skrev (20 timer siden): Den fysiske formen henger tett sammen med kroppens utseende, så jo, når du omtaler noen som en potetsekk, kommenterer du faktisk kroppen deres. Kassettspiller skrev (17 timer siden): Problemet mitt er nedlatende ord mot andre. Du svarer med dette: knopflerbruce skrev (16 timer siden): Kan du navngi noen jeg har kalt en potetsekk? At du kaller dette nedlatende er en smule spesielt, især når jeg ikke har beskrevet noe individ eller noe gruppe med det begrepet. knopflerbruce skrev (13 timer siden): Og hvilken gruppe har jeg brukt et nedlatende navn på? Jeg siterte på dine tildligere innlegg. Kassettspiller skrev (16 timer siden): Aner ikke om det er noe statistikk på dette, men for å si det sånn - det er ikke akkurat maratonløpere og styrkeløftere (tilsynelatende) som er førsteinntrykket hos dem som er med her: Viser en video og Men folk tenker kanskje at BMI på 20 og fysikk som en sekk poteter og menn kan godt ha det å ha en SUNN KROPP som et kriterium, men ikke glem denne trådens bakgrunn som er at når kvinner ber om det samme, så stikker de overvektige og utrente mennene til Thailand fordi de blir valgt bort her hjemme og gneldrer over "kravstorhet" og den uoppnåelige "tiprosenten". Du refererer til kroppslig form i innlegget ditt, og bruker uttrykket 'sekk med poteter'. Det er tydelig hvem dette retter seg mot og basert på tidligere innlegg så er det ikke vanskelig å forstå hvilke grupper du sikter til, nemlig 'overvektige mennene som drar til Thailand' og/eller folk som ikke er opptatte av å holde seg i form. knopflerbruce skrev (På 21.10.2024 den 3:23 PM): Jeg bare tar notis av at det er så hinsides mange kvinner i Oslo som ikke er overvektige og er opptatte av å holde seg i form. (noe jeg ellers ikke har inntrykk av at disse thai-damene driver med i samme grad. Men folk tenker kanskje at BMI på 20 og fysikk som en sekk poteter og BMI på 22 og i stand til å løpe to mil tilsier at totalen er i favør førstnevnte? Think again.) Det er lett å tolke dette som at du sikter til noen av kvinnene, basert på ditt inntrykk. Det fremstår faktisk som en sammenligning mellom de nevnte gruppene. knopflerbruce skrev (13 timer siden): Jeg ser ingen navn. Kan du utheve NAVN med fete typer? Jeg sammenliknet to generelle tilfeller av BMI og fysisk form med hverandre, uten å koble den til noen spesifikk person Har heller aldri sagt at du bruker selve ordet potetsekk mot en spesefikk person, så rart at du er ute etter det. Endret 22. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (4 timer siden): Tror du bommer litt på dette. Det er mange som er i situasjonen som meg selv. Som ikke er spessielt mye ute og treffer folk. Som er introverte, har god utdannelse, høye lønninger, ser gjennomsnittlig bra, har ikke noe overvekt, god høyde, ung alder. Vi er ikke uattraktive men har vanskelig for å treffe noen. Vi drar også for å finne oss partnere i utlandet. At det er mange som er i situasjonen som deg selv kan godt hende. Altså (høyt?) utdannede menn som finner seg en jevnaldrende kone i Asia. Hoveddelen er nok uansett menn 50 + som finner seg mye yngre koner. (husk også at det er bare rundt 30 % norske menn som har høy utdanning). I denne artikkelen så får vi møte noen menn som sannsynligvis gir et riktigere bilde på hvem disse menn er og hva de ønsker i en dame. 1. Frank (55) falt for 29 år gamle Kanyarat. 2.Det gikk ikke lang tid før han fant 17 år yngre Papicha, 3.Tom Eitran (68) har bosatt seg i Thailand hvor han er gift med Ornwalan (56). Man ser altså her en ganske stor aldersforskjell, 26 år, 17 år og 12 år. I tillegg så sier FAFO - forsker Guri Tyldum dette, som jeg har påpekt mange ganger i tråden. Denne økonomiske avhengigheten som gjør at kvinnene det gjelder ikke har reelt frie valg til å forlate mannen hvis han ikke behandler henne bra. SKJEVT FORHOLD: Den økonomiske avhengigheten av mennene gjør at mange thaikvinner yter ekstra mye for å være sikker på at de kan holde på partneren, sier FAFO forsker Guri Tyldum. https://www.nettavisen.no/dating/thailand/menn/mennene-som-valgte-bort-norske-kvinner-jeg-fant-lykken-i-thailand/f/5-95-1706849 I tillegg så kan denne uttalelsen gi en pekepinn hvilke menn som oftere søker ut av Norge for å finne partner: Ut fra denne uttalelsen, så kan vi tenke oss til at for å gjøre seg mer attraktiv på det norske markedet (hvis man ønsker en norsk dame da), er å ta mer utdanning. Det vi ser er at menn med lav forsørgerevne blir valgt bort som fedre. Den aller viktigste indikatoren vi ser er lav inntekt, sier Astrid Grasdal, forsker og førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen https://www.nettavisen.no/dating/singel/ensom/mennene-de-ikke-vil-ha/f/5-95-1627116 Jeg har tidligere pekt på at uføre og alderspensjonister oftere enn andre drar til fjernere strøk for å finne dame. Når det gjelder de uføre så er nok dette fordi de blir valgt bort av norske kvinner pga både uførheten og den lave inntekten, mens for alderspensjonister så tenker jeg mekanismene er litt annerledes. (men også her vil inntekten være lav, men de har kanskje litt mer oppsparte midler). At de ønsker ikke å leve et liv i ensomhet (eller bo på pleiehjem) på sine eldre dager, noe som er helt forståelig, og som også mann nr. 3, bekrefter i artikkelen om menn som har funnet lykken i Thailand. Ellers så kan jeg legge til min anekdotiske opplevelse selv av dette: Jeg vet om 1 mann som er som deg, hvor han er jevnaldrende med sin utvalgte kvinne fra Asia (legger til at jeg ikke vet om han har truffet henne i Norge eller i Asia). Alle de andre, som har funnet kvinner fra Østeuropa, Asia og Afrika, har til felles at de ikke har utseende med seg, (subjektiv mening) med enten overvekt, eller at de er endel lavere enn gjennomsnittsmannen. Litt under halvparten har antifeministisk kvinnesyn, mens de resterende har så vidt jeg vet gode holdninger til kvinner. Ja, så hva ville jeg egentlig med denne kommentaren, jo, du har sikkert rett i at det finnes endel menn slik som deg, men @knopflerbruce bommer nok ikke så mye likevel i sin kommentar at det i hovedsak er de bortvalgte mennene som reiser til Asia for å søke lykken. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (23 minutter siden): At det er mange som er i situasjonen som deg selv kan godt hende. Altså (høyt?) utdannede menn som finner seg en jevnaldrende kone i Asia. Hoveddelen er nok uansett menn 50 + som finner seg mye yngre koner. (husk også at det er bare rundt 30 % norske menn som har høy utdanning). I denne artikkelen så får vi møte noen menn som sannsynligvis gir et riktigere bilde på hvem disse menn er og hva de ønsker i en dame. 1. Frank (55) falt for 29 år gamle Kanyarat. 2.Det gikk ikke lang tid før han fant 17 år yngre Papicha, 3.Tom Eitran (68) har bosatt seg i Thailand hvor han er gift med Ornwalan (56). Man ser altså her en ganske stor aldersforskjell, 26 år, 17 år og 12 år. I tillegg så sier FAFO - forsker Guri Tyldum dette, som jeg har påpekt mange ganger i tråden. Denne økonomiske avhengigheten som gjør at kvinnene det gjelder ikke har reelt frie valg til å forlate mannen hvis han ikke behandler henne bra. SKJEVT FORHOLD: Den økonomiske avhengigheten av mennene gjør at mange thaikvinner yter ekstra mye for å være sikker på at de kan holde på partneren, sier FAFO forsker Guri Tyldum. https://www.nettavisen.no/dating/thailand/menn/mennene-som-valgte-bort-norske-kvinner-jeg-fant-lykken-i-thailand/f/5-95-1706849 I tillegg så kan denne uttalelsen gi en pekepinn hvilke menn som oftere søker ut av Norge for å finne partner: Ut fra denne uttalelsen, så kan vi tenke oss til at for å gjøre seg mer attraktiv på det norske markedet (hvis man ønsker en norsk dame da), er å ta mer utdanning. Det vi ser er at menn med lav forsørgerevne blir valgt bort som fedre. Den aller viktigste indikatoren vi ser er lav inntekt, sier Astrid Grasdal, forsker og førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen https://www.nettavisen.no/dating/singel/ensom/mennene-de-ikke-vil-ha/f/5-95-1627116 Jeg har tidligere pekt på at uføre og alderspensjonister oftere enn andre drar til fjernere strøk for å finne dame. Når det gjelder de uføre så er nok dette fordi de blir valgt bort av norske kvinner pga både uførheten og den lave inntekten, mens for alderspensjonister så tenker jeg mekanismene er litt annerledes. (men også her vil inntekten være lav, men de har kanskje litt mer oppsparte midler). At de ønsker ikke å leve et liv i ensomhet (eller bo på pleiehjem) på sine eldre dager, noe som er helt forståelig, og som også mann nr. 3, bekrefter i artikkelen om menn som har funnet lykken i Thailand. Ellers så kan jeg legge til min anekdotiske opplevelse selv av dette: Jeg vet om 1 mann som er som deg, hvor han er jevnaldrende med sin utvalgte kvinne fra Asia (legger til at jeg ikke vet om han har truffet henne i Norge eller i Asia). Alle de andre, som har funnet kvinner fra Østeuropa, Asia og Afrika, har til felles at de ikke har utseende med seg, (subjektiv mening) med enten overvekt, eller at de er endel lavere enn gjennomsnittsmannen. Litt under halvparten har antifeministisk kvinnesyn, mens de resterende har så vidt jeg vet gode holdninger til kvinner. Ja, så hva ville jeg egentlig med denne kommentaren, jo, du har sikkert rett i at det finnes endel menn slik som deg, men @knopflerbruce bommer nok ikke så mye likevel i sin kommentar at det i hovedsak er de bortvalgte mennene som reiser til Asia for å søke lykken. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Det er nok en blanding, men det er helt forstålig for meg at de i disse andre situasjonene du beskriver vil finne seg noen for livet. Høyde er jo for eksempel ikke noe de som er lave kan gjøre noe med. De som har lavere/ingen utdanning og blir avvist kunne nok gjøre en god innsats og fikset dette. Samme med overvekt kan man fikse over tid. Men jeg mener alle har rett til å finne kjærligheten uten å bli sett ned på. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (7 timer siden): Asiatiske kvinner er ikke noe mer populære enn kvinner fra andre nasjonaliteter "langt vekk", og heller mindre populære enn vestlige ikke-norske. Med tanke på trådens innhold er dette hovedsakelig en diskusjon om eksogami, altså menn som har en kone med en annen bakgrunn enn sin egen. Tråden handler om kvinner fra Thailand, som faktisk er populære i denne sammenhengen. Ikke hele Asia. Sitat Thailandske, filippinske og russiske kvinner valgte i like stor (og større) grad som kvinner med bakgrunn fra vestlige land, en ektefelle uten innvandrerbakgrunn. Sitat Imidlertid er det her viktig å minne om at vi i tabell 1 kun ser på innvandrergrupper som var registrert bosatt i Norge ved ekteskapsinngåelsen. Thailandske kvinner har i de senere årene utgjort den største gruppen av kvinner som inngikk såkalte transnasjonale ekteskap med menn uten innvandrerbakgrunn. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvem-gifter-innvandrere-i-norge-seg-med 2 1 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Kassettspiller skrev (1 time siden): Med tanke på trådens innhold er dette hovedsakelig en diskusjon om eksogami, altså menn som har en kone med en annen bakgrunn enn sin egen. Tråden handler om kvinner fra Thailand, som faktisk er populære i denne sammenhengen. Ikke hele Asia. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hvem-gifter-innvandrere-i-norge-seg-med Interessant. Skal bare nevne at det gjør livet mer spennende av å ha en partner fra en annen kultur og verdensdel. Lærer mye om en helt annen kultur, landet og forskjellene her i verden. Samtidig så må man gjøre noen kompromiss, partneren har endel andre verdier enn det som er vanlig her. Det går fint og man lærer seg å kjenne hverandre. En stor forskjell er at familiestrukturen der er mye nærmere knyttet og kollektivisme. Det er sagt at du ikke bare gifter deg med kona men også familien. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (8 timer siden): Det er mange grunner, for det første så er kjønnsbalansen på dating apper i norge helt ødelagt med 75% menn . Mens den i Asiatiske land har flere kvinnelige brukere. Dette har veldig mye å si, det forstår du om du setter deg inn i tilbud og etterspørsel .For det andre så er det veldig mange alenemødre som ikke er akseptert av menn og deres familier som har mye å si der. Det er veldig skambelagt også. For meg så vil jeg har familie og synes en stedatter er hyggelig. Det er også sånn at hvit hudfarge, blå øyne og våre skarpe neser er skjønnhetsidealet i hele Asia. Dette handler om å lære seg om hva det finnes der ute i verden. Det er annerledes og spennende, ikke bare i Norge bobla. Anonymous poster hash: a838c...333 Nå tenkte jeg mer ute på byen eller andre steder med fysisk oppmøte, jeg trodde egentlig ikke at folk som finner kone i Asia satt på Tinder der borte. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (17 timer siden): ikke menn som enkelt kommer inn i varmen her hjemme - da hadde de valgt det i stedet. Jeg har en tidligere kollega som er unntak til den regelen der. Høy, slank, i en interessatn jobb, gift med thailandsk kone. Kunne lett fått seg kjæreste i Norge han hvis han ville. Så du bør ikke uttale deg for bombastisk. 2 Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Jeg har en tidligere kollega som er unntak til den regelen der. Høy, slank, i en interessatn jobb, gift med thailandsk kone. Kunne lett fått seg kjæreste i Norge han hvis han ville. Så du bør ikke uttale deg for bombastisk. #Metoo Feministenes store løgn er at det bare deploreables (for å sitere Hillary) som velger thaidame. Det er nok en mer behagelig tanke for dem. Mer behagelig enn at norske menn velger dem vekk. Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (3 timer siden): Det er nok en blanding, men det er helt forstålig for meg at de i disse andre situasjonene du beskriver vil finne seg noen for livet. Høyde er jo for eksempel ikke noe de som er lave kan gjøre noe med. De som har lavere/ingen utdanning og blir avvist kunne nok gjøre en god innsats og fikset dette. Samme med overvekt kan man fikse over tid. Men jeg mener alle har rett til å finne kjærligheten uten å bli sett ned på. Anonymous poster hash: a838c...333 Ja, enig. Det er helt forståelig at de i disse situasjonene ønsker å finne seg en partner for livet. Men vi ser nok litt forskjellig på dette med kjærlighet da. Du sier at alle har rett til å finne kjærligheten. Jeg mener at kjærlighet er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man har rett på. Og ihvertfall ikke er noe man skal kunne kjøpe seg til, jfr mekanismene man har når det blir så skjeve økonomiske maktforhold. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden): At det er mange som er i situasjonen som deg selv kan godt hende. Altså (høyt?) utdannede menn som finner seg en jevnaldrende kone i Asia. Hoveddelen er nok uansett menn 50 + som finner seg mye yngre koner. (husk også at det er bare rundt 30 % norske menn som har høy utdanning). I denne artikkelen så får vi møte noen menn som sannsynligvis gir et riktigere bilde på hvem disse menn er og hva de ønsker i en dame. 1. Frank (55) falt for 29 år gamle Kanyarat. 2.Det gikk ikke lang tid før han fant 17 år yngre Papicha, 3.Tom Eitran (68) har bosatt seg i Thailand hvor han er gift med Ornwalan (56). Man ser altså her en ganske stor aldersforskjell, 26 år, 17 år og 12 år. I tillegg så sier FAFO - forsker Guri Tyldum dette, som jeg har påpekt mange ganger i tråden. Denne økonomiske avhengigheten som gjør at kvinnene det gjelder ikke har reelt frie valg til å forlate mannen hvis han ikke behandler henne bra. SKJEVT FORHOLD: Den økonomiske avhengigheten av mennene gjør at mange thaikvinner yter ekstra mye for å være sikker på at de kan holde på partneren, sier FAFO forsker Guri Tyldum. https://www.nettavisen.no/dating/thailand/menn/mennene-som-valgte-bort-norske-kvinner-jeg-fant-lykken-i-thailand/f/5-95-1706849 I tillegg så kan denne uttalelsen gi en pekepinn hvilke menn som oftere søker ut av Norge for å finne partner: Ut fra denne uttalelsen, så kan vi tenke oss til at for å gjøre seg mer attraktiv på det norske markedet (hvis man ønsker en norsk dame da), er å ta mer utdanning. Det vi ser er at menn med lav forsørgerevne blir valgt bort som fedre. Den aller viktigste indikatoren vi ser er lav inntekt, sier Astrid Grasdal, forsker og førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen https://www.nettavisen.no/dating/singel/ensom/mennene-de-ikke-vil-ha/f/5-95-1627116 Jeg har tidligere pekt på at uføre og alderspensjonister oftere enn andre drar til fjernere strøk for å finne dame. Når det gjelder de uføre så er nok dette fordi de blir valgt bort av norske kvinner pga både uførheten og den lave inntekten, mens for alderspensjonister så tenker jeg mekanismene er litt annerledes. (men også her vil inntekten være lav, men de har kanskje litt mer oppsparte midler). At de ønsker ikke å leve et liv i ensomhet (eller bo på pleiehjem) på sine eldre dager, noe som er helt forståelig, og som også mann nr. 3, bekrefter i artikkelen om menn som har funnet lykken i Thailand. Ellers så kan jeg legge til min anekdotiske opplevelse selv av dette: Jeg vet om 1 mann som er som deg, hvor han er jevnaldrende med sin utvalgte kvinne fra Asia (legger til at jeg ikke vet om han har truffet henne i Norge eller i Asia). Alle de andre, som har funnet kvinner fra Østeuropa, Asia og Afrika, har til felles at de ikke har utseende med seg, (subjektiv mening) med enten overvekt, eller at de er endel lavere enn gjennomsnittsmannen. Litt under halvparten har antifeministisk kvinnesyn, mens de resterende har så vidt jeg vet gode holdninger til kvinner. Ja, så hva ville jeg egentlig med denne kommentaren, jo, du har sikkert rett i at det finnes endel menn slik som deg, men @knopflerbruce bommer nok ikke så mye likevel i sin kommentar at det i hovedsak er de bortvalgte mennene som reiser til Asia for å søke lykken. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Isolert sett syns jeg ikke det er noe feil å spre søket, men det blir bare tullete når det virker som det er et (implisitt eller eksplisitt) kriterium at kona må være lutfattig by our standards og man tilsynelatende går rett i skyttergraven når poenget med økonomisk avhengighet blir påpekt, fremfor å fortelle hvordan man aktivt prøver å unngå den type feller og har tatt aktive tiltak for å forhindre det. Hvis noen av disse som reiser til Thailand for eksempel kontraktsfester at man deler husholdningens inntekt i to inntil kona er i en posisjon hvor hun er en likeverdig part på arbeidsmarkedet (les: har nok utdanning, snakker flytende norsk o.l.), skal jeg da gladelig gi tommel opp for det. Men, i løpet av alle disse sidene kan jeg ikke huske noe av dette - bare bortforklaringer og sidespor. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest d23dc...2b2 skrev (27 minutter siden): #Metoo Feministenes store løgn er at det bare deploreables (for å sitere Hillary) som velger thaidame. Det er nok en mer behagelig tanke for dem. Mer behagelig enn at norske menn velger dem vekk. Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Du får scrolle litt opp, så ser du hva folk har skrevet om temaet (deplorables får stå for din regning, det er ikke mitt ord). 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Gjest a838c...333 skrev (53 minutter siden): Interessant. Skal bare nevne at det gjør livet mer spennende av å ha en partner fra en annen kultur og verdensdel. Lærer mye om en helt annen kultur, landet og forskjellene her i verden. Samtidig så må man gjøre noen kompromiss, partneren har endel andre verdier enn det som er vanlig her. Det går fint og man lærer seg å kjenne hverandre. En stor forskjell er at familiestrukturen der er mye nærmere knyttet og kollektivisme. Det er sagt at du ikke bare gifter deg med kona men også familien. Høres ut som du har funnet den rette. Det høres spennende og lærerikt ut, spesielt med tanke på forskjellene i verdier og familiestrukturer. 1 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Isolert sett syns jeg ikke det er noe feil å spre søket, men det blir bare tullete når det virker som det er et (implisitt eller eksplisitt) kriterium at kona må være lutfattig by our standards og man tilsynelatende går rett i skyttergraven når poenget med økonomisk avhengighet blir påpekt, fremfor å fortelle hvordan man aktivt prøver å unngå den type feller og har tatt aktive tiltak for å forhindre det. Hvis noen av disse som reiser til Thailand for eksempel kontraktsfester at man deler husholdningens inntekt i to inntil kona er i en posisjon hvor hun er en likeverdig part på arbeidsmarkedet (les: har nok utdanning, snakker flytende norsk o.l.), skal jeg da gladelig gi tommel opp for det. Men, i løpet av alle disse sidene kan jeg ikke huske noe av dette - bare bortforklaringer og sidespor. Det er mange måter man kan ordne det økonomiske på. Gode økonomiske kontrakter. Vi ser også at endel norske kvinner mangler slike økonomiske avtaler når de tar seg av barn og husholdningen. Men jeg føler at norske kvinner blir mer og mer bevisst på dette. .Det finnes også økonomiske grupper på nett hvor det er både kunnskapsrike kvinner og menn som hjelper hverandre til å finne gode økonomiske løsninger når partneren prøver seg på å lure dem, eller rett og slett ikke er informert om lovverket. Man må skille på de som ønsker å integrere dama i det norske samfunnet, hjelpe henne slik at hun kommer seg ut på arbeidsmarkedet, hurra for dem og de som bare ønsker å ha en hushjelp, en som kan føde ungene hans, og som står på bar bakke hvis hun ønsker å forlate ham. Det er ved sistnevnte det økonomisk skjeve maktforholdet kommer så tydelig frem. I sistnevnte forhold høres det heller ikke ut som at mye kjærlighet er involvert. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober (endret) Gjest d23dc...2b2 skrev (1 time siden): #Metoo Feministenes store løgn er at det bare deploreables (for å sitere Hillary) som velger thaidame. Det er nok en mer behagelig tanke for dem. Mer behagelig enn at norske menn velger dem vekk. Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Sannheten er nok den at det er noen norske damer som passer meg bra også er det noen thailandske som passer meg bra. Det er ikke slik, som "knoeplerbruce" innbiller seg at ALLE norske damer er bedre enn alle thailandske damer. Det er noen man passer bra med og noen ikke alle steder tror jeg. Jeg synes dog, slik noen eldre menn holder på er idiotisk. Er man 60 år så passer man ikke sammen med ei på 19 år. Endret 22. oktober av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå