Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (10 timer siden):

Ja, Norge har kommet lenger enn bl.a. Thailand. Ja Norge er bedre enn Thailand for kvinner. Jeg er uenig med deg i at man velger vekk barn fordi man skal selvrealisere seg. Jeg mener at det fint går an å gjøre begge deler. Som nevnt har jeg 5 barn selv. Det blir ikke sett ned på å være mor. Det blir sett ned på å være hjemmeværende mor, det er stor forskjell.

Ja det går an. Akkurat som mange kvinner sier at også de kan jobbe på oljeplattform og som elektrikere. Jada, dere kan, men dere gjør ikke. Da hjelper det lite med hva man kan.

Så det går an å gjøre begge deler, men all statistikk viser at det er kun unntaksvis at det faktisk blir gjort.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Så det er feil å respektere partneren..?

Ja, hvis det kun er ensidig fordi man er avhengig av deg økonomisk. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Feminisme er dessuten ikke tull. Det er bare en tanke om at man skal ha like muligheter uavhengig av kjønn.

Det var det da det ble startet men dette har det ikke vært på veldig lang tid. Tenk på det som at religion ble i sin tid brukt til å forklare verden vi lever i. Slik er det ikke lengre, fordi nå vet vi bedre.

Lenke til kommentar
HowardGayle skrev (10 timer siden):

Jeg kjenner ikke noen hvit mann som går rundt og er "shell shocked" av vestlige kvinner. Personlig fatter jeg ikke sjarmen med et forhold hvor den ene parten sitter på "makten", jeg vil nesten si at jeg er litt "shell shocked" over at noen i det hele tatt liker det. Det betyr ikke at jeg dømmer. Jeg tipper thai kvinnene ofte får et bedre liv, men ikke alltid, og jeg tror den vestlige mannen får det han vil ha. Men for meg hadde det vært et digert problem å hele tiden vite at "hun henger med meg fordi hun er takknemlig og trenger meg, hun har ikke alternativ", og ikke "hun henger med meg fordi hun velger det helt fritt selv". Men vi er alle forskjellige.

Selvfølgelig har hun alternativer. De er bare ikke i hjemlandet. Man må jo ikke tro at når man møter opp i Thailand så står det en dame med navnet ditt på en navnelapp. De velger deg selv tross alt, og du "konkurrerer" mot andre akkurat som man gjør hjemme.

Lenke til kommentar

Det er ikke et tvangsekteskap nei. Men likevel så vet man ikke helt om man blir valgt av disse kvinner fordi man er man  eller fordi de ikke har et annet alternativ for å få et bra liv. Norske kvinner er stort sett økonomisk uavhengige. Og de trenger heller ikke en mann for å ha det bra psykologisk, sosialt, emosjonelt etc etc... 

Sånn du beskriver det så er det viktigste at man får en dame som er takknemlig. Det er ikke et sterkt forhold, det er et avhengighetsforhold for henne og et maktforhold for mannen. Altså ikke bra eller positivt på noen måte i det hele tatt. 

Vås. Alle trenger vi noen i livet. Det må jo ikke være en mann, men dette blir solgt av de drøyere feministene som om kvinner klarer seg helt fint alene. Ingen klarer seg alene, og det er gjerne noe man finner ut når man kommer til pensjonsalderen (og ofte helt ned i 40-årene for mange kvinner) og enda ikke har startet familie fordi "jeg trenger ingen mann". Lykke til når den tiden kommer.

Men da er det jo litt sent.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (8 timer siden):

Nei, kvinner over hele verden vil ikke ha en partner som tjener mer har høyere status osv. Mange norske kvinner tjener mer enn sine norske menn. Ut fra hva jeg har fått med meg her i tråden så er det visst også noen thai damer som tjener mer enn sine norske menn. 

Norske kvinner er ikke sur fordi de ikke blir valgt. Norske kvinner har allerede valgt bort de mennene med de kvinnefiendtlige holdningene, derfor må disse menn dra til et sted hvor det eneste de har å tilby er penger. 

Skilsmissestatistikken skyter i været, og det igansettes oftest av kvinnen, og man ser det gjerne med de som tjener mer enn sin mann. Så får du dra hvilke slutninger du vil ut ifra det.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (28 minutter siden):

Ja det går an. Akkurat som mange kvinner sier at også de kan jobbe på oljeplattform og som elektrikere. Jada, dere kan, men dere gjør ikke. Da hjelper det lite med hva man kan.

Så det går an å gjøre begge deler, men all statistikk viser at det er kun unntaksvis at det faktisk blir gjort.

Statistikken viser at de fleste i Norge gjør begge deler. Det er bare å ta en kikk på andelen barn som går i norske barnehager. I fjor var det altså 93,4 % av barna. 

https://www.ssb.no/utdanning/barnehager/statistikk/barnehager

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (17 minutter siden):

Skilsmissestatistikken skyter i været, og det igansettes oftest av kvinnen, og man ser det gjerne med de som tjener mer enn sin mann. Så får du dra hvilke slutninger du vil ut ifra det.

Ja det igangsettes oftest av kvinnen fordi som økonomiske selvstendig så er man ikke nødt til å finne i seg så mye drit som de som er økonomisk avhengig av mannen dessverre må...

Lenke til kommentar
12 minutes ago, kremt said:

Skilsmisse er noe som skjer når kvinnen har brukt opp mannens penger og ønsker å cashe ut huset. Så finner hun seg en ny mann som hun gjør akkurat samme prosedyre på. Rinse and repeat, profit. 

Er noen kvinner som bokstavelig talt utnytter dette borte i Amerika til det ekstreme. Har heldigvis ikke hørt om at dette skjer i Norge.

Endret av Yakamaru
Derp, skriveleif. For ti'li på morran <_>
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (37 minutter siden):

Og i din bok er det respekt?

Det forklarer jo endel av de andre innleggene dine.

Nei, virkelig ikke i min bok...

Lenke til kommentar

Det er, for meg,  noen virkelig merkelige innlegg i denne tråden, enkelte fremstiller kjærlighet som en forretningsmessig byttehandel, andre mener at valgfrihet er å velge hvem som utnytter en, og så kommer det helt atal misogyni hvor kvinner som regel kun gifter seg for å skille seg. Og tjene penger. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i holdningene eller meningene. Disse mennene kjenner jeg ikke, og de er virkelig ikke meg. Så dette har vært en lærerik tråd for meg. Og jeg forstår godt at menn med slike meninger ønsker seg en thaikone. Makt. Trygghet i at de ikke "kan" dra. Takknemlighet som lim. 

Jeg kunne aldri levd sånn, men det er sikkert jeg som er rar.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (42 minutter siden):

Ja det igangsettes oftest av kvinnen fordi som økonomiske selvstendig så er man ikke nødt til å finne i seg så mye drit som de som er økonomisk avhengig av mannen dessverre må...

Det er litt sykt å automatisk gå til den konklusjonen at mannen er full av drit, er det alltid noen andre sin feil ? Kanskje det ikke var noe drit, kanskje de bare vil ha noe annet ?

"kjærlighet" er en kjemisk reaksjon som sørger for at unger får 2 foreldre noen år, for optimale overlevelsesmuligheter. Det var aldri ment å vare resten av livet. 

Lenke til kommentar

Hvorfor thaikvinner er så populære? Jeg ble minnet på et sitat fra filmen The Little Death, hvor en kvinne og en mann krangler:

Maureen : She's not younger than me. She's not skinnier than me. She's not prettier than me. Why couldn't it just be me?

Phil : Because she's softer than you. She's quieter than you. She doesn't yell at me. She doesn't call me an idiot or tell me to shut up all the time. She listens to me. She's nice to me. She doesn't make me feel like the only thing stopping her from being happy... is me.

Av en eller annen grunn finner jeg bare en YouTube Short av denne scenen. 

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
HowardGayle skrev (32 minutter siden):

Det er, for meg,  noen virkelig merkelige innlegg i denne tråden, enkelte fremstiller kjærlighet som en forretningsmessig byttehandel, andre mener at valgfrihet er å velge hvem som utnytter en, og så kommer det helt atal misogyni hvor kvinner som regel kun gifter seg for å skille seg. Og tjene penger. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i holdningene eller meningene. Disse mennene kjenner jeg ikke, og de er virkelig ikke meg. Så dette har vært en lærerik tråd for meg. Og jeg forstår godt at menn med slike meninger ønsker seg en thaikone. Makt. Trygghet i at de ikke "kan" dra. Takknemlighet som lim. 

Definer kjærlighet.

Valgfrihet er å velge hvem som skal utnytte deg? Geez du har et negativt syn på livet. Så når du velger å gå på kiwi så velger du at kiwi skal utnytte deg? Du velger hvilket yrke du skal bli utnyttet i? Hvilken by som skal utnytte deg?

Noen kvinner gifter seg for å tjene på å skille seg. Selvfølgelig. Derfor bør man ikke gifte seg, iallefall ikke uten en prenup. Dette handler om å beskytte seg.

Vet du hva lykkeforskerne sier er hemmeligheten bak lykke? Takknemlighet for alt man har. Du hadde hatt godt av å være litt mer takknemlig.

Jeg søker ikke makt. Avskyr makt. Nettopp derfor vil jeg ikke ha en norsk kvinne med sin Simp hær som venter på å ta imot hun hvis hun blir sur for noe og derfor vil prøve nestemann i køen. Da velger jeg heller en tradisjonell kvinne som tar forholdet seriøst pga whatever, familie, religion, økonomi. I don't care. Er bare ikke tiltrukket av løsslupne norske damer.

Gargantua skrev (3 minutter siden):

Hvorfor thaikvinner er så populære? Jeg ble minnet på et sitat fra filmen The Little Death, hvor en kvinne og en mann krangler:

Maureen : She's not younger than me. She's not skinnier than me. She's not prettier than me. Why couldn't it just be me?

Phil : Because she's softer than you. She's quieter than you. She doesn't yell at me. She doesn't call me an idiot or tell me to shut up all the time. She listens to me. She's nice to me. She doesn't make me feel like the only thing stopping her from being happy... is me.

Av en eller annen grunn finner jeg bare en YouTube Short av denne scenen. 

Helt enig. Vil ha en myk feminin dame. Ikke en sur skrikende feminist. Handler ikke om makt eller utseende. Handler om personlighet og holdninger.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
HowardGayle skrev (57 minutter siden):

Nei, det er virkelig ikke du som er den rare her. Du er nok som de aller fleste andre norske menn.  💕

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a skrev (3 minutter siden):

Definer kjærlighet.

Valgfrihet er å velge hvem som skal utnytte deg? Geez du har et negativt syn på livet. Så når du velger å gå på kiwi så velger du at kiwi skal utnytte deg? Du velger hvilket yrke du skal bli utnyttet i? Hvilken by som skal utnytte deg?

Noen kvinner gifter seg for å tjene på å skille seg. Selvfølgelig. Derfor bør man ikke gifte seg, iallefall ikke uten en prenup. Dette handler om å beskytte seg.

Vet du hva lykkeforskerne sier er hemmeligheten bak lykke? Takknemlighet for alt man har. Du hadde hatt godt av å være litt mer takknemlig.

Jeg søker ikke makt. Avskyr makt. Nettopp derfor vil jeg ikke ha en norsk kvinne med sin Simp hær som venter på å ta imot hun hvis hun blir sur for noe og derfor vil prøve nestemann i køen. Da velger jeg heller en tradisjonell kvinne som tar forholdet seriøst pga whatever, familie, religion, økonomi. I don't care. Er bare ikke tiltrukket av løsslupne norske damer.

Jeg har sannsynligvis det til felles med de fleste thai kvinner at jeg praktiserer buddhisme, og takknemlighet er en stor del av praksisen (Metta), så jeg kan et og annet om takknemlighet. 

Jeg har et negativt syn på livet? Når noen gifter seg med noen som på mange måter er en underlegen, spesielt økonomisk, og man opplever et avhengighetsforhold; vet du, det oppfatter jeg som utnyttelse. Ja kanskje en annen, slemmere mann hadde utnyttet henne isteden. og man kan sikkert fortelle seg selv at "det er jo ikke som det stod en lang rekke kvinner, jeg fant en som virkelig ønsket MEG", så er jo fortsatt dette en sannhet med modifikasjoner; fordi valget i stor grad dreier seg om valg til et bedre økonomisk liv, det blir ikke valgt "deg" men det livet kvinnen oppfatter du representerer. Og funker det for deg, og kvinnen, hvem er jeg til å dømme? I mine øyne er det likevel en måte å leve på jeg ikke kunne gjort, og det må være en av de kraftigste turnoffs jeg noen gang har hørt om. "oh baby, se hvilket flott liv jeg gir deg, vis din takknemlighet". Jeg grøsser.

Og kiwi? Jobb? Seriøst, og jeg mener dette med all mulig respekt, hva i alle dager snakker du om?

Og slutten av innlegget ditt fremstår for meg som frykt for sterke, uavhengige kvinner. "Hjelp, hun KAN faktisk velge en annen!",  eller "hva, har hun hatt flere sexpartnere enn meg" (uff så løssluppen). 50 tallet ringte og vil ha tilbake kvinnesynet sitt. Du avskyr makt, men det er makt som holder slike forhold sammen.

Selv digger jeg sterke, uavhengige kvinner som vet hva de vil. Som setter krav. Som velger meg fordi de vil, ikke må. Som har hatt et liv før meg. Så vi er alle forskjellige.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

For det kan jo ikke være at kvinnen ser seg "plutselig" som bedre enn denne mannen og mener seg rettferdiggjort til å se etter noe bedre.

At kvinnen skiller seg fordi hun har høyere status enn mannen. Det kan være en av flere årsaker. Kanskje de ikke passet godt sammen i utgangspunktet. "Kjærlighet gjør blind."

Arbeidsledighet og sykdom er en vanlig grunn til skilsmisse for begge kjønn, for å ta den enda lenger enn forskjeller i lønn. Jeg mener at kjærligheten ikke var sterk nok hvis den ikke tåler det. Mange velger feil partner. Ulike personligheter tiltrekkes av hverandre.

Endret av Subara
Svarte ikke på innlegget.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...