eternal Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har kjøpt en brukt 120seng til hybelen. Fikk den billig og den har stått på et gjesterom et par år hos gamlinger, så den er lite brukt (forhåpentligvis har ingen pult i den), men jeg merket for sent at den avgir en ekkel røyklukt. Hvordan bli kvitt dette? Skal visst ikke være bra med luktfjernerspray, fordi man bare tilfører mer kjemikalier, og det er visst nasty så det holder mht. allergi osv. Så er det noen som har peiling på det? Skal prøve å få fikseet en dampvask, det hjelper vel godt - men det er ikke alle steder man kommer til. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Med mindre den er helt "inngrodd" i røyklukt, så vil litt lufting hjelpe bra på. Sett den ute en dag det er fint vær. Jeg hadde samme problem med noen gardiner jeg fikk. Én dags lufting fjernet lukten greit. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Sett den inn på et lukket rom med noen skåler med eddik. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Noen må jo ha pult i den iløpet av livet dens Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Den er sikkert full av runk, det er det som lukter Har du prøvdmed exit eller hva det nå en heter? vet ikke om det hjelper jeg. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Spørsmålet er jo hvorfor i helvete du kjøpte en BRUKT seng. Endret 14. september 2006 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Sitron på skål eller i vann fjerner lukt Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Spørsmålet er jo hvorfor i helvete du kjøpte en BRUKT seng. 6865140[/snapback] Spørsmålet er vel hvorfor i helvete du spør hvorfor i helvete. Den har stått på et gjesterom i 2 år og kostet 5,5k ny. Fikk den kjørt hjem til 1k. Er vel rimelig logisk hvorfor man kjøper ting brukt. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Sitron på skål eller i vann fjerner lukt 6865153[/snapback] hmmm.. fjerner vel ikke lukten fra selve tekstilene? Da må jo de vaskes med sitronsaft, og uten at jeg vet, så høres det ut som en mindre god ide. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Regner med at det er selve rammen det lukter av? Hvis det er tilfelle vask den godt med grønnsåpe. Det burde fjerne det meste av lukt. Edit: Så nå at det var tekstilene det luktet av. Sett den ute i en garasje/under tak i en ukes tid så vil vel mye gå bort. Endret 15. september 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Sett den inn på et lukket rom med noen skåler med eddik. 6864051[/snapback] Funker sikkert mot malingslukt, men trekker det lukt ut fra tekstilene i rommet? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sett den inn på et lukket rom med noen skåler med eddik. 6864051[/snapback] Funker sikkert mot malingslukt, men trekker det lukt ut fra tekstilene i rommet? 6868165[/snapback] Ja. Vi bruker det etter at besteforeldrene mine har vært på besøk. Da lukter det røyk av alt vi eier og har. Lenke til kommentar
slempike Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) En ny madrass koster vel ikke mye penger? Er det kontinentalseng kan du kjøpe slik pad/overmadrass Endret 15. september 2006 av slempike Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 lever til rens og vask rammen. evt kjøp spes.rens. grantre greiner kan avgi en duft som setter seg, som kan det gjør det verre/bedre friskere. skogere. http://radio.sancity.ru/files/lalala_radio.sancity.ru.swf du kan også høre på den sangen som jeg stjal fra en annen tråd, så kansje du glemmer hele lukten og historien som har lagt seg i sengen. evt brenn 1 kilo salvie under den så presser du inn ny røyk som setter seg med litt mer behagelig lukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå