Gå til innhold

Vil du benytte deg av strømtiltaksstøtten?

iChristian

Anbefalte innlegg

I dag ble tilskuddsordningen for strømsparingstiltak klar.

På pressekonferanse i Bodø fortalte olje- og energiminister Odd Roger Enoksen at du får 4.000 kroner i støtte ved kjøp av pelletskamin, 10.000 kroner i støtte ved kjøp av varmepumpe tilknyttet vannbårne systemer og 4.000 kroner i støtte til kjøp av styringssystemer for strømsparing.

Kilde: VG.no

Vil dette være noe du vil benytte deg av eller har du funnet andre måter for å minke strømforbruke?/mine strømregningen på andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leiligheten min er heldigvis så godt isolert at jeg ikke bruker mye strøm. Merker såklart likevel at prisene går opp, men med et forbruk på ca 7-8000 kwh pr år vil det ikke svi alt for mye. Å bruke 10' av egne penger, samt 4' i støtte for å kjøpe pelletskamin eller varmepumpe er uaktuelt for meg. Har pipeløp, men ser ikke at investeringen vil lønne seg. Vil kun bo i leiligheten min i ett par år til før jeg enten selger eller leier den ut.

Forslaget er ment godt fra regjeringen, men problemet er at man må ut med en ganske stor egenkapital for å få pellets/varmepumpe. Dette gjør at de som har trangest økonomi ikke har råd til å kjøpe, og at de får desto høyere strømregning. Jeg har mer tro på ett helt annet prissystem. Hvis prisen på forbruk feks blir todelt, kan man si at de første 8000 kvh har en viss pris, mens det øvrige forbruket koster mer. Dette vil være en større hjelp enn støtte til pellets. Problemene med å gjennomføre dette i praksis er selvfølgelig store, da det er private aktører som selger strømmen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...