Peder82 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Jeg har fulgt guiden til en Dahle som har skrevet en artikkelserie hos www.hardware.no om installering av local php tjener, den fungerer ypperlig og jeg kan kan lett se sidene jeg har designet via //localhost/filnavn.php Dessverre så får jeg bare meldingen at siden ikke finnes etter at jeg har lastet de opp via ftp til web hosten min, har prøvd to forskjellige og vet at den ene støtter php da det ligger andre php sider der som fungerer. Får bare error 404 Sidene mine har CHMOD 644 som er det samme som de andre sidene. Hva er det man må gjøre for å kunne se sidene via internett? Bare jeg laster ned en php fil fra serveren, bytter navn og laster den opp igjen så nekter den å kjøre, finnes det en form for php management? Endret 14. september 2006 av Peder82 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 404 betyr at filen ikke finnes. Feilen kan være filnavn, eller feil URL. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Men filen ligger der. Test utført av meg, har en annen php side som er oppe (ikke lagd eller publisert av meg) hvor en side heter velkommen.php. Den kan man da se alene ved å gå på www.domenenavn.com/velkommen.php Denne filen lastet jeg så ned til pcen min via ftp, døpte om til velkommen2.php og lastet så opp igjen. Den ligger i samme folder som velkommen.php fortsatt ligger da jeg bare tok en kopi, men hvis jeg prøver www.domenenavn.com/velkommen2.php får jeg at siden ikke finnes/404 feil. Edit: Er det noe som helst som det må tas hensyn til når man laster opp sidene på nettet? Noen ting man må gjøre med htaccess? Argh, så irriterende det her. Edit2: ikke en gang hello! kan jeg laste opp som en side, får bare 404.... Edit3: Virker ikke som sidene blir skadet ved opplastning heller siden jeg kan laste de ned igjan og kjøre de på min datamaskin. Edit4: har nå prøvd en nettleser basert ftp klient og det fungerer heller ikke, filen blir dog lastet opp og meldingen jeg får er: Checking files: File hello.php is OK Transferring files to the FTP server: File hello.php has been transferred to the FTP server using FTP mode FTP_ASCII Den kan åpnes og redigeres, men ikke nås når jeg skriver en web adresse.... Endret 14. september 2006 av Peder82 Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hvis jeg renamer fra php til htm så når jeg sidene og informasjonen vises. Hva er det jeg gjør feil med php? Edit: Siden jeg egentlig tester ligger på www.stendebakken.net, siden jeg ikke er 100% sikker på at de støtter php forsøker jeg også på en annen url. Nå er index.php lagret som index.htm og da dukker det opp noe i hvert fall. Da har jeg falt meg til ro på at www.stendebakken.net med active24 som web host ikke støtter php, skal snakke med de i morgen. Det andre stedet fungerer nå. Endret 14. september 2006 av Peder82 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Bare å lese på siden det. Står at de har støtte for PHP. Og om det ikke er det, skal koden din komme opp i klartekst. Ser på kildekoden til siden din nå. Ikke bruk shorttag. Bytt <? med <?php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå