Switchblade Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Har: MSI K8N Diamond AMD 4400 X2 Twinmos 2x1gig ram Gainward 7800GT Thermaltake 680w PSU div disker osv. Pcen startet som normalt i dag tidlig. Var på posten og hentet Sunbeam viftestyring, "Theta" fra microplex. skrudde av pcen og monterte denne. MEN da jeg skulle skru på pcen igjen var den mindre villig til å gjøre akkurat dette. Det som skjer er at når jeg kobler til strømmen, så kommer det en svak summelyd fra PSU(lyden som kommer når det er strøm i kretsene) pluss at av en eller annen grunn så blinker POWER led'en på kabinettet. har vært ute for dette en gang for en stund tilbake men da var det bare nok å ta ut strømledningen i 10 sekunder så virker alt som normalt. det virker alså ikke nå. eneste forskjeller er at viss jeg lar strømmen være ute i noen minutter så lyser led'en på kabinettet kontinuerlig i noen sekunder før det begynner å blinke igjen. HAr prøvd det meste nå. fjernet alt untatt GPU, RAM og CPU. fjernet batteriet fra HK. Trykket på reset bios knappen på hovedkortet. Prøvd å hotwire PSU. Den starter som normalt med så langt jeg kan se når jeg gjør dette. begge vitene går og ingen unormale lyder eller noe fra PSU. Har kikket på et utall forumer, men kan ikke finne noen som har hatt akkurat dette problemet. Evig takknemlig viss noen har noen gode ideer om hva som kan være grunnen til dette. Endret 19. september 2006 av Switchblade Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei! Kan du ha kortsluttet noe da du koblet til viftestyringen? Er viftestyringen på noen måte tilkoblet hovedkortet? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Hei sann! er veldig sikker på at ikke jeg klarte å kortslutte noe når jeg koblett den til. Det er en sunbeam Theta. Den sitter riktignok oppi en pci port, men det er kun for plasseringsmessige hensyn tror jeg. Er ingen kontakpungter på kortet. Tilkoblingen til pc skjer via USB. Det som forvirrer meg totalt er at det med det blinkende power lyset har skjedd før og da var det bare å ta ut strømmen og putte den inn igjen...Magefølelsen sier at det er noe feil med PSU selv om den starter fint når man hotwire'er den, men er jo bare et skudd i blinde. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hva har du tilkoblet når du prøver å starte den,hva starter og evnt hvilke lys lyser på HK.Oppstartslyder. Fikk den vifta du installerte strøm fra din PSU.Harr du sjekka at strømkontakten til cpu sitter ordenlig i?Har du noe som kan kortslutte motherbordet,glemt eller mistet oppe i kabinettet? Har du slått av powersuplaybryteren,så dratt ut kontakten,ventet litt,puttet kontakten inn,slått på powersuplayen bak og deretter powerknappen? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) prøvd å fjerne viftestyringa og startet? Endret 15. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 HAr prøvd det meste nå. fjernet alt untatt GPU, RAM og CPU. fjernet batteriet fra HK. Trykket på reset bios knappen på hovedkortet. Prøvd å hotwire PSU. Den starter som normalt med så langt jeg kan se når jeg gjør dette. begge vitene går og ingen unormale lyder eller noe fra PSU. 6863353[/snapback] Ingen ting starter, ingen ting lager lyd med untak av den ........ power LED'en på kabinettet som blinker. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Prøv med en annen psu.Jeg tipper psu.. Lenke til kommentar
dewa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg hadde/har også et MSI K8N Diamond HK. Pc'n min sluttet også å funke her en dag, den eneste responsen jeg fikk var summing i PSU'n akkurat som deg. Etter mange forsøk på å få pc'n til å funke igjen (byttet ut alle delene i pc'n) ringte jeg komplett som ba meg sende inn kortet. To dager etterpå fikk jeg en mail hvor de sa at det var noe galt med kortet mitt og at jeg ville få et nytt ett. De skrev også at det var et problem de hadde opplevd flere ganger med samme hovedkort. Så jeg fikk et nytt et(av samme typen) og nå funker pc'n som den skal. Så jeg vil med andre ord anbefale deg å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 OKI! Skal ta en feilsøking av PSU bare for å sjekke om det er den, men det høres jo ut som om det er snakk om mye den samme feilen ja. Tusen takk for tilbakemeldingen. Har ikke klart å finne noen med samme feil på noen av forumene jeg har sett på så jeg begynte å lure på om jeg var den eneste som har greid dette:) Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Oki da var feilen funnet. Det var PSU'en som var deffekt akkurat som jeg mistenkte. Takk for inspillene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå