Erren Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei sann! Driver med et teknologiprosjekt på skolen, der vi lager fjernstyrte biler. De andre gruppene pusler med lego og programmerer den, men jeg og de to andre på min gruppe, vil gjerne gjøre noe mer avansert! Vi skulle gjerne hatt en dings som kan bevege seg og sende strøm på kommando, og helst også skifte strømretning. Den kan gjerne inneholde eget batteri, men å koble på eksternt er null problem. Hovedpoenget er at vi skal få noe til å bevege seg på trådløs kommando, helst en metallstang som går fram og tilbake, eller lignende. Hjul som går rundt går også bra, men hjulet/stanga må kunne bytte vei etter ønske. Noen som har tips? Vet ikke om pris er noen hindring, men vil ikke robbe skolen min heller.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 kjøp sender, mottaker og servo til radiostyrt bil, så får du nom beveger seg... servoen går ca 90grader rundt, og kan evt styre en annen motor... evt så får du strøm fra mottakeren til servo, som du kan bruke til andre ting. se litt her: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...ubgid=11&gid=10 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 For en radio, server og mottaker vil vel prisen ligge på 1500 kr. Du kunne også finne en gammel radiostyrt bil og bruke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå