Gå til innhold

Komplett .no erfaring - hva har skjedd med de?


Anbefalte innlegg

Generelt så er Komplett høyt oppe på topp 10 av de beste( reprasjon/garanti) men alle kan ha en dårlig dag!

De fleste nettbutikker sliter når det kommer til å ordne opp i saker som krever litt ekstra insatts som f.eks Porto Jeg bestiller vare, får en nydeffekt vare/ eller demovare med feil ol. og hva da ? jo man må ganske enkelt legge ved kvitering på retur porto for refundering av penger som butikkene låner av deg( kjipt med en 42" plasma ol. ), har flere ganger forsøkt å få tilsendt ferdig frankert retur porto men som kunder blir offte da nedprioritert, ingen tar takk i saken!

 

Trøsst ! Det pleier å ordne seg til slutt!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, innleggene mine er litt latterlige. Det er jeg den første til å være enig i. Men jeg forklarer igjen. På meg så virker hele tråden som en hevn mot Komplett fordi du FOR FØRSTE GANG PÅ 5 ÅR(!) opplever noe tull fra dem. Hvor kravstor er du egenltlig? Klarer du å akseptere at andre gjør en feil?

 

Også legger jeg merke til at du i innlegget (nr.1) skriver: "...sende ut feil varer (dårligere enn bestilt)."

Det jeg forstår med det der er at dersom komplett hadde gjort feilen annerledes og sendt deg noe som var bedre så hadde alt vært i orden. Altså greit at det gjøres feil dersom du tjener på det, men helt uakseptabelt når den samme feilen blir begått og du får litt ekstra arbeid etterpå. Ser du ikke dine egne motsigende utalelser der?

 

Tilslutt vil jeg si hva jeg syns er latterlig. Det er hele idéen med å legge ut ett slikt klagebrev på nett istedenfor å ta det opp med forretningen. På meg virker det som en svertekampanje og en advarsel til oss andre mot firmaet.

6866932[/snapback]

 

Jeg bare konstaterer det jeg selv fant ut for ca 3 år siden da jeg kjøpte en "Ferdig pc med På stedet garanti" fra Komplett. Det gikk ca 5-6 mnd før pc'en fungerte tilfredstillende, og da hadde det vært servicemann hjemme hos meg og sett på den, hovedkort og ram var sendt inn for å testes. Men ingen feil ble funnet. Til slutt fant JEG SELV ut at ram'en de hadde satt inn ikke var kompatibel med hovedkortet.

Jeg kunne sikkert skrevet 5-10 A4 sider om mine erfaringer fra den handelen,

men kan heller skrive at jeg ikke har ikke handla med Komplett siden da.

 

 

Er det for mye forlangt å få akkurat DEN varen man bestiller når f.eks den står som 100+ på lager ?

 

Til slutt vil JEG si det er positivt at trådstarter tar opp dette. Det kan til tider virke som om kundeservice er et ukjent fenomen når man handler over nettet, og at Komplett har mye å gå på der. Det burde kansje endres noe på rutinene.

 

Når dette er sagt sitter jeg igjen med en følese av at det er flere nettbutikker som skriver positive erfaringer om seg selv her på forumet.

Men jeg er kanje bare paranoid ;)

Lenke til kommentar

Har handlet på Komplett i vel 5-6 år nå, og kun én gang har jeg hatt feil med en ordre - da jeg bestilte en pakke med 200 cover til CD fikk jeg kun en pakke med 10. Sendte mail og fikk tilsendt 200 cover med en gang + at jeg fikk beholde de 10 jeg hadde fått fra før.

 

Det skal nevnes at dersom jeg MÅ ha noe raskt, så bestiller jeg enten fra PS Data eller Netshop. Netshop pakker og får sendt samme dagen som jeg bestiller, mens PS Data gjerne bruker 1 dag på dette - men samtidig postlegger de fra Arendal (jeg bor i Kristiansand), så jeg sparer oftest en dag eller to i postgangen.

Lenke til kommentar

Har hatt en ordre liggende åpen siden tirsdag hos komplett. Uvanlig lenge etter tidligere erfaringer med dem.

 

En rask telefon til en hyggelig kar på salgsavdelingen, som etter å ha sett på ordren min, uoppfordet kommenterte at denne hadde ligget lenge!. En rask henvendelse til lageret og pakken er nå registrert sendt. Det tok omtrent en time fra jeg ringte.

 

Det synes jeg var grei service.

 

vebthing

 

PS. Han sa de slet på lageret om dagen.

Lenke til kommentar
Er det en feil å gjentatte ganger bruke mange dager på å sende varer som er på lager, eller er det en rutine?

6867125[/snapback]

 

 

Rutinefeil =)

6867305[/snapback]

 

Da har vi en konklusjon :)

 

At man leverer feile varer skjer alle, men at man som sagt er så j**lig treige med å sende ting kommer av en eneste ting: for lite folk på jobb.

 

PS Data for alltid (om ikke de også går på samme smellen som Komplett har gjort)

Lenke til kommentar

Komplett har aldri sendt meg feil vare. Syns de er kjappe nok med å få sendt ut ting, 2-3 dager er fornuftig nok, i tilfelle "kø".

 

Det som derimot uroer meg litt er at de bruker en del dager på å teste ting. Selv om jeg sender inn noe så enkelt som et skjermkort uten vifte som går rundt (bare å stappe inn i en pci-ex-port og skru på for å se det. Tar under 5 minutter...), så tar det fort 4-5 dager å få beskjed om at erstatning er på vei. Syns det er litt dårlig (ikke veldig, men litt) at de ikke prioriterer kunder som har mottatt defekte varer høyere.

 

Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg gitt de en sjanse til, og brukt telefonsupporten hvis ting tar tid. Lett å komme gjennom tidlig på dagen er det også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå fått mail tilbake fra de og pakken er endelig sendt! Joho! Synes jeg har ventet lenge nok nå, og tydeligvis flere som mener det samme. Ikke alle kan være eninge, og godt er det. Hva skulle vi ellers brukt forumet til? ;)

 

Btw, er det uvanlig å sende kolli \ konfirmasjon når de sender tilbake returvare? Har fått det av andre bedrifter på returer men...

 

Som nevnt før får man bra support på tlf. og de ordner opp med sendinger osv. Men skal det være nødvendig å ringe for å purre på en ordre når du allerede har bestilt for å få den sendt i brukbar tid?

 

Jeg har forresten fått en dvd-rom DOA fra komplett som jeg aldri gadd å sende tilbake, tar meg lenger tid (meg*tid=penger) å sende en retur enn det tar å tjene 300kr uansett. I alle fall når det er snakk om daglig sjekking av mail, sende eposter, sjekke returstatus osv for å få returen i rimelig tid.

 

Okay, shoot me ppl! ;)

Lenke til kommentar
Siste gangen jeg bestilte varer hos dem, sendte jeg bestillingen fredag kveld. Den ble plukket søndag formiddag, og sendt mandag. Stort raskere kan det vel ikke gå :)

6863797[/snapback]

Eh jo - plukke og sende lørdag, slik de andre litt "mindre" firmaene mest sannsynlig ville gjort?

 

Hvis jeg forstår trådstarter rett, har han hatt mange gode erfaringer med Komplett, og en dårlig. Fra den erfaringen trekker han at "nå har Komplett blitt ubrukelige".

6867025[/snapback]

Problemet er bare at han har rett.

 

Ikke fortell meg at det er helt tilfeldig at ca 18 av 20 bestillingenr jeg har hatt hos komplett før 2005 (omtrent), ble sendt innen 24 timer, mens 5 av 5 bestillinger det siste året eller to har tatt mellom 2-4 dager fra bestilling til den ble sendt (selv om alle varer er på lager).

 

Komplett har overhode ikke lenger samme tempo som de hadde for noen år siden.

Dersom du skal ha en vare kjapt bruker du ikke komplett.

 

Når det er sagt: Feilplukking skjer sikkert alle.

 

BTW: Dersom Komplett leser dette kan dere svare på dette:

- Har valg av sendingsmåte noen som helst påvirkning på hvordan dere behandler ordren? Dvs, velger jeg express over natt, vil dere behandle den ordren annerledes enn om jeg hadde valgt servicepakke? (dvs plukket den fortere f.eks.). Leste noen påstander her på forumet om at expresspakker ble prioritert av dere også (ikke bare posten).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Komplett har vokst seg grådig store i løpet av noen år, og har avdelinger i ganske mange land etterhvert, inkludert Sverige, Danmark og England ihvertfall. Når man blir så store, så får man flere av både misfornøyde og fornøyde kunder. Det som blir litt feil, er at det stort sett kun er de misfornøyde kundene som lar høre av seg på slike forum og andre steder i samfunnet, og derfor er det fullt legitimt at de som har bra erfaringer med firmaet også lar høre fra seg. Derfor synes jeg det er latterlig å hakke på de som har gode erfaringer med firmaet, like latterlig som det er å hevde at en som kommer med kritikk mot firmaet, beskyldes for å jobbe for en konkurrent.

 

Komplett har i denne saken vært alt for trege, synes jeg. Nå for tiden som konkurransen er såpass stor, bør Komplett fremheve seg selv med rask leveringstid, men jo større man er, jo større er også sjansen for kø. Å ansette flere er ikke alltid like lurt, da de i rolige perioder (utenfor sesongen) kan bli sittende å stirre i veggen. Resultatet? Større utgifter for bedriften, og høyere priser for oss kunder.

 

Personlig har jeg kun gode erfaringer med Komplett. De siste gangene har jeg bestilt på søndag kveld (bruker helgen til å finne ut hva jeg skal kjøpe), og innen jeg står opp mandag morgen klokken åtte, så har jeg fått leveringsbekreftelse (og blir da også sendt i løpet av mandagen). En gang var leveringsbekreftelsen sendt meg ca. klokken 06:00. Jeg er ingen storkunde slik at jeg får spesialservice, ikke bestiller jeg express over natten heller.

 

Kun en gang har det tatt lenger tid enn vanlig, og det var like etter jul en gang (ganske sikker på at det var i fjor (2005). Da opplyste de om lenger leveringstid enn vanlig pga. mange ordrer. Da fikk jeg leveringsbekreftelse først halvannet døgn etter jeg la inn ordren... synes ikke det er ille heller jeg, selv om de hadde hatt lite å gjøre.

 

Vel, jeg har blitt beskyldt for å jobbe for Komplett før, men han viste seg å være psykopat og Komplett måtte ringe til han for å fortelle at det ikke jobbet noen med mitt navn der. Deretter ringte han til meg for å fortelle at jeg var skyld i at han hadde dummet seg ut... håper bare jeg slipper det nå, for nå jobber jeg faktisk for en konkurrent (på et felt ihvertfall) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...