Saftis Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 En venn av meg som har levd i USA ca. de 10 siste årene, flytter nå hjem til Norge, og spurte meg i den forbindelse dette: Du som er teknisk kyndig. Hva er en bra kombi mobil, Internett og telefon,å kjøpe hjemme? Her i USA har jeg en BlackBerry som er en kombitelefon og har Internett-tilgang. Det bra med den mobilen er at den henter ned mailen min hvert minuttt, jeg slipper å logge meg på nettet etc. Liker den veldig godt. Finnes det noe liknende i Norge, vet du, eller har du tips om en mobil som er bra? Er ikke helt sikker på om jeg egentlig skjønner hva som er spesielt med blackberry, men det virker som om det er Symbian-telefoner som kan hente ned e-post via POP3/IMAP, men hvor BlackBerry kjører en tjeneste hvor de tar kontakt med telefonen hver gang det er kommet en ny mail (PUSH-tjeneste), i stedet for at telefonen selv må ringe og sjekke hele tiden. I tillegg virker det som om de har bra programvare for syncing etc, bruker handango som programvaredistributør tror jeg. http://www.discoverblackberry.com/ Aner ikke om vi har noe likt i Norge, en slags integrert kommunikasjonsløsning? Av telefoner, tenkte jeg kanskje at N73 og k800i er de nærmeste? Av det jeg hører, er N73 litt stor, klumpete og med en billig innpakning, mens k800i mangler EDGE, og personlig hater jeg å skrive meldinger på sony ericcsson. Pris antar jeg er rundt 2000-3000, til nøds litt mer. Ser ikke noe poeng i å fylle ut standardskjemaet, da jeg ikke vet noe mer enn det jeg har skrevet. Hva vil være den beste dealen her? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vil nok tro E61 er nærmere blackberry enn N73 og K800i er. Den har jo qwerty tastatur. Angående mail, så kan ProfiMail (symbianprogram) gjøre akkurat det han spør etter her. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Vil nok tro E61 er nærmere blackberry enn N73 og K800i er. Den har jo qwerty tastatur. Angående mail, så kan ProfiMail (symbianprogram) gjøre akkurat det han spør etter her. 6863309[/snapback] Heisann Tror nok du misforstod litt Hovedpoenget her er at telefonen/tjenesteleverandøren skal støtte PUSH-email, dvs. at tjenesteleverandøren tar kontakt med telefonen når ny mail har kommet, og ikke omvendt. Tastatur osv. er urelevant. Programmet du linker til er vel bare en standard POP3/IMAP klient så vidt jeg kan se, noe de fleste Symbian-telefoner allerede leveres med. Jeg fant en artikkel om PUSH-tjenester i Norge på amobil, men den var veldig ufullstendig og litt forvirrende. Jeg forstår ikke helt hvorfor man må installere klientsoftware på sin egen pc. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ut frå kva eg har lest på nettet, støttar Nokia E60, E61 og E70 Push-mail. Kjelde. Like the other two Eseries devices, the E60 supports various push based systems, including: BlackBerry Connect, GoodLink, Nokia Business Center, Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail, and Visto Mobile. E60 er ein fin telefon. Brukar den ikkje til mail, så veit ikkje korleis Push-mail fungerar. Endret 16. september 2006 av enixitan Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Vi har rett og slett ikke blackberry i Norge. Slik jeg har skjønt det er blackberry en kombinasjon av SMS og epost. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er ikke Push-Email noe som må støttes av tele-operatørene da? Trodde ikke dette var støttet av Telenor/NetCom..(?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå