Gå til innhold

Må man ha pass for å reise til London?

Bytex

Anbefalte innlegg

Fra Odin:

Norske borgere må alltid å ta med gyldig pass også ved reiser innenfor Schengen-området, fordi passet er det eneste internasjonalt godkjente identitetsbevis for nordmenn.

Mellom de nordiske land er det i prinsippet passfrihet, men grensekontroll kan som nevnt bli gjenopprettet, og norske borgere må være forberedt på å legitimere seg og bevise sitt statsborgerskap.

Så lenge Norge ikke har innført nasjonale ID-kort er passet et nødvendig dokument på reise.

Videoannonse
Annonse
Blablabla

Jada, vi er helt enige om at alle nordmenn burde gå med passet i lomma til enhver tid. Jeg påpekte bare at jeg har reist til og fra en rekke land uten pass, og uten problemer. Det faktum at du er flink til å google endrer ikke på det.

Nå gidder jeg ikke å svare i denne tråden lenger.

Endret av spitz
Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Agreement

England er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise.

6876452[/snapback]

Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas :p (iallfall fra Norge)

6876457[/snapback]

Både feil og riktig. Du kan reise uten pass innenfor Schengen. Dette med hensyn til å passere grenser. Men for å leie hotellrom, leie bil og andre tilfelle hvor du må legitimere din identitet har det bare et internasjonalt gyldig legitimasjonsdokument som gjelder. For Norge vil det si pass.

Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Agreement

England er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise.

6876452[/snapback]

Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas :p (iallfall fra Norge)

6876457[/snapback]

Både feil og riktig. Du kan reise uten pass innenfor Schengen. Dette med hensyn til å passere grenser. Men for å leie hotellrom, leie bil og andre tilfelle hvor du må legitimere din identitet har det bare et internasjonalt gyldig legitimasjonsdokument som gjelder. For Norge vil det si pass.

6882427[/snapback]

Førerkort og bankkort har alltid fungert utmerket når jeg har hatt behov for å legitimere meg i utlandet. Og jeg kan ikke helt se hvorfor disse ikke skulle være gyldige internasjonalt?

Endret av millencolin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...