tom watt Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Fra Odin: Norske borgere må alltid å ta med gyldig pass også ved reiser innenfor Schengen-området, fordi passet er det eneste internasjonalt godkjente identitetsbevis for nordmenn. Mellom de nordiske land er det i prinsippet passfrihet, men grensekontroll kan som nevnt bli gjenopprettet, og norske borgere må være forberedt på å legitimere seg og bevise sitt statsborgerskap. Så lenge Norge ikke har innført nasjonale ID-kort er passet et nødvendig dokument på reise. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Blablabla Jada, vi er helt enige om at alle nordmenn burde gå med passet i lomma til enhver tid. Jeg påpekte bare at jeg har reist til og fra en rekke land uten pass, og uten problemer. Det faktum at du er flink til å google endrer ikke på det. Nå gidder jeg ikke å svare i denne tråden lenger. Endret 17. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_AgreementEngland er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise. 6876452[/snapback] Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas (iallfall fra Norge) 6876457[/snapback] Både feil og riktig. Du kan reise uten pass innenfor Schengen. Dette med hensyn til å passere grenser. Men for å leie hotellrom, leie bil og andre tilfelle hvor du må legitimere din identitet har det bare et internasjonalt gyldig legitimasjonsdokument som gjelder. For Norge vil det si pass. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_AgreementEngland er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise. 6876452[/snapback] Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas (iallfall fra Norge) 6876457[/snapback] Både feil og riktig. Du kan reise uten pass innenfor Schengen. Dette med hensyn til å passere grenser. Men for å leie hotellrom, leie bil og andre tilfelle hvor du må legitimere din identitet har det bare et internasjonalt gyldig legitimasjonsdokument som gjelder. For Norge vil det si pass. 6882427[/snapback] Førerkort og bankkort har alltid fungert utmerket når jeg har hatt behov for å legitimere meg i utlandet. Og jeg kan ikke helt se hvorfor disse ikke skulle være gyldige internasjonalt? Endret 17. september 2006 av millencolin Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Kjære dere, diskuterer dere enda dette her? Det er mandag, og jeg dro ikke til London. End of Story. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå