Bytex Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Bare lurer...tenkte å rase nedover i helga siden en kompis er på konferanse via jobb. Men jeg har ikke pass. Endret 14. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Tror fort det blir verre, med tanke på sikkerhetsnivået som er nå for tiden. Og siden pass er det eneste gyldige internasjonale ID'en så blir det for værre. Kanskje førerkortet fungerer, men jeg ville ringt div. selskap, som ditt nærmeste toll™ kontor og spurt. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du er nødt til å ha pass for å reise. I ditt tilfelle kan nødpass være en mulighet, det er dog nokså dyrt. NødpassDersom du trenger nytt pass meget raskt, f.eks dersom du har forlagt/glemt passet og derfor ikke kan benytte dette på en nært forestående reise, kan nødpass utstedes. Nødpass er kun gyldige for den enkelte reise, og har samme gebyr som ordinært pass. Nødpasset skal innleveres politiet etter reisens slutt. http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=57 Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du er nødt (jeg anbefaler deg det på det Sterkeste) å ha med pass viss du skal noen plass nå Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Dersom du skal fly, må du ha pass. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Tror vi dropper den turen, da. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 ...og selv om du tidligere (vet ikke hvordan det er nå) kunne fly til mange land uten pass er ikke England ett av dem. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Agreement England er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_AgreementEngland er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise. 6876452[/snapback] Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas (iallfall fra Norge) Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Innenfor Schengen-landene kan man reise uten pass http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_AgreementEngland er imidlertid, som du kan se ikke med i denne avtalen, og det er derfor krav om at du viser pass ved innreise. 6876452[/snapback] Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas (iallfall fra Norge) 6876457[/snapback] Men hva skal du med passet ditt når det ikke er noen som krever at du viser det fram? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Etter mitt hodet, så må man ha gyldig ID for å reise innen schengen land, og det er kun pass som godtas (iallfall fra Norge) 6876457[/snapback] Jeg har reist til bl.a. Nederland, Danmark, Spania og Italia uten pass - og uten problemer. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ikke noe problem å reise uten pass. Du kan bare gå rett gjennom kontrollen også. Du sier bare "Norsk" og smiler litt Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har reist til bl.a. Nederland, Danmark, Spania og Italia uten pass - og uten problemer. 6876507[/snapback] Jeg har også reist til Nederland uten pass, men det var med buss. Flyr du må du ha pass. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har reist til bl.a. Nederland, Danmark, Spania og Italia uten pass - og uten problemer. 6876507[/snapback] Jeg har også reist til Nederland uten pass, men det var med buss. Flyr du må du ha pass. 6878036[/snapback] Tull Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har også reist til Nederland uten pass, men det var med buss. Flyr du må du ha pass. 6878036[/snapback] Jeg fløy Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Reiser til Schengen-land utenfor Norden – ha alltid passet med Myndighetene i Schengen-land forlanger at enhver skal kunne fremvise offisiell legitimasjon med angivelse av statsborgerskap. Til tross for passfrihet i Schengen-avtalen må derfor norske statsborgere ha med pass på reise innen Schengen-området (unntatt i Norden). På flyplasser og ved grensekontroll i Schengen-land kan norske borgere uten pass nektes adgang til fly og andre transportmidler. Man bør derfor alltid ha med gyldig pass på reiser i Schengen-landene. Jeg kan være med på at loven åpner for at det er mulig å reise uten pass, men i praksis så er man lite lur om man velger å fly uten å medbringe pass. I trådstarters tilfelle, er det umulig å fly uten pass. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Jeg kan være med på at loven åpner for at det er mulig å reise uten pass, men i praksis så er man lite lur om man velger å fly uten å medbringe pass. I trådstarters tilfelle, er det umulig å fly uten pass. 6880862[/snapback] Du påsto at man måtte ha pass for å fly - jeg sa jeg hadde flydd uten pass. Om det var smart eller ikke kan man si hva man vil om - det bød ikke på noen problemer for meg. Og for å være litt on-topic: Ja, man må ha pass for å fly til London. Endret 17. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Så du sier at du ikke viste frem pass (eller oppga passnummer) hverken da du kjøpte billetter, forlot oslo eller ankom Nederland? Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 ...og selv om du tidligere (vet ikke hvordan det er nå) kunne fly til mange land uten pass er ikke England ett av dem. 6874758[/snapback] What he said. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Så du sier at du ikke viste frem pass (eller oppga passnummer) hverken da du kjøpte billetter, forlot oslo eller ankom Nederland? 6881504[/snapback] Korrekt. Heller ikke da jeg forlot Nederland eller ankom Oslo. Men nok om det, tråden her handler om hvorvidt man trenger pass for å reise til London, og det har vi vel etablert for lenge siden. Endret 17. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå