Gå til innhold

to skjermer til pcen

geyser

Anbefalte innlegg

hei!

først av alt; jepp, jeg har lest stickien om dual/trippel oppsett med skjermer, så jeg beklager at jeg alikevel spør, men jeg er fortsatt litt lost...

altså, jeg skal skaffe meg to LCD skjermer, men lurer litt på hvordan det fungerer... er det mulig å spille et spill i fullskjerm på den ene skjermen, og samtidig kunne være i windows i den andre? (og være i stand til å bruke windows også, da...) jeg har SLI, hvis det er noe hjelp i det :p

thanks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan spille spill som er i "windows format" på den ene skjermen og ha et annet program på den andre.. Eller du kan ha IE på en og Mediaplayer på den andre.. osv..

Starter du andre typer spill kommer den andre skjermen til å bli svart..

Jeg har brukt 2 skjermer i ca et år nå..

Veldig greit å kunne holde på med flere ting samtidig, uten å måtte lukke ned programmene hele tiden...

:cool:

Lenke til kommentar

Tror nesten denne setningen burde bli en sticky i seg selv:

WINDOWS HAR KUN EN MUSEPIL

:)

Jeg forsøkte faktisk en multimusedriver (føler meg som Mythbuster her), og denne gjorde jobben. Men den gjorde det altså ved å skifte posisjon mellom flere USB muser, slik at hvis man gjorde en markering ved å holde inne venstre museknapp og lage en firkant (markering) kunne den andre musen komme inn og fortsette fra SIN egen posisjon. Man hadde dessuten alltid kun en musepil, det kom "ikke flere musepiler på skjermen samtidig". Fryktelig galt, og potensielt livsfarlig på et skrivebord :) Interessant program, men ikke en løsningn dessverre.

SLI vil heller ikke hjelpe deg, hvis du kjører SLI bør du være oppmerksom på følgende (rett meg kraftig hvis dette har endret seg):

SLI = SINGLEHEAD, NONSLI = DUALHEAD

..som betyr at hvis du kjører SLI, vil kun en utgang være aktiv. Denne er litt skummel....... hvis jeg tar feil her, skal jeg heller redigere denne posten.

Lenke til kommentar

Da får han et problem. Men det trenger ikke å bli det, det han kan gjøre er rett og slett å kjøpe et billig passivt kjølt skjermkort med DVI/VGA utganger til en 3-400kr og bruke dette på skjerm #2. Da får han SLI ut til en LCD skjerm som han kan gjøre hva han vil med inkludert spilling, og skjermkort #2 vil kjøre skjerm #2 helt uavhengig.

Lenke til kommentar

beklager for treigt svar, men jeg trodde tråden var død...

når det kommer til to musepekere, så tenkte jeg å trøkke på esc hver gang jeg skulle over i den andre skjermen... (i menyer er det jo altid en musepeker :yes: )

ok, så med SLI er bare en utgang aktiv... hva hvis jeg har to utganger per kort? vil fortsatt bare en utgang være aktiv?

ermm.. men da vil vel ikke skjermene være uavhengige mer, da.... :hmm:

vil jo gjerne ha SLI aktivert da, er jo ikke noe poeng i å ha to GPU'er hvor bare en jobber :nei:

æsj, jo mer jeg tenker på det, jo mer vipper jeg over til å kjøpe ett stk Dell UltraSharp 2007WFP :roll:

Lenke til kommentar

OK, problemet med SLI er at kortene samarbeider ja, men at all grafikkdata kommer ut av kun 1 utgang.

Skrur du av SLI (gjøres i drivere), har du egentlig to skjermkort som jobber uavhengig av hverandre. Du får da 4 utganger, og kan egentlig koble til 4 skjermer hvis du vil. Men slik jeg har forstått det, kan du ikke kjøre et spill på en skjerm og forvente SLI-hastighet ettersom kun det ene kortet aksellererer spillet. Jeg -tror- du da kan kjøre spill i openGL dualhead og få begge kortene til å jobbe 100% (de aksellererer hver sin skjerm), men her er jeg veldig usikker. SPAN over to kort går ikke.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

interessant info boye, takker og bukker! :thumbup:

foreløpig, har jeg funnet ut av at hvis det skal være noe vits (med de spillene jeg spiller) med to skjermer, så må det være litt futt i de.. og da protesterer lommeboken sterkt... så jeg går nok for dell's 2007wfp foreløpig, så får jeg heller kjøpe en til når lommeboken har fått samlet krefter igjen...

takker igjen, så har jeg lært noe denne uken også! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...