The Ghost Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Trenger forslag til en billig nettbutikk som er medlem i EU og som er på et språk man forstår så sagt er det lite vits å anbefale eks. en Italiensk butikk men er den ekstremt billig så kom med den så skal jeg nok få ordnet det Takker Endret 14. september 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Datautstyr? Hehe.. Pga. garanti og service anbefaler jeg at du blåser i de innsparelsene og kjøper her i Norge Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Jepp datautstyr ... Blåser i garanti når jeg får det billigere og 1,5 månde før enn her i norge ! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) elektronikk er ikke nødvendigvis så veldig mye billigere i utlandet(EDIT: Europa). Husk at du også må betale porto, frakt, og moms i tillegg Endret 14. september 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 og er ikke så veldig mye billigere hvis du drar til landet heller. Siden du selv må dra og produktene er ikke så veldig billigere.. Taiwan, japan og kina er stedene Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Det er derfor det må være et EU land ! Jeg slepper moms og toll da jeg har familie som bor i sverige så henter jeg det bare der Men kan dere bare svare på spørsmålet mitt ?? Endret 14. september 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
qwert Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er derfor det må være et EU land ! Jeg slepper moms og toll da jeg har familie som bor i sverige så henter jeg det bare der Du slipper ikke moms ved å bestille fra et EU-land til Sverige. Om butikken har et vist leveringsvolum i mottagerlandet (over ca. €100K i vareverdi) betaler du MVA i mottagerlandet (som i Sverige er 25% akkurat som her). Om butikken har liten handel til Sverige betaler du avsenderlandets MVA. For å slippe moms må du finne en butikk som er villig til å fylle ut eksportpapirer (noe langt fra alle gidder da det er ekstraarbeid for dem). Disse registrerer man ved utførsel fra EU (i.e. på svenskegrensa) for så å returnere dem til utsalgsstedet. Først da kan man få momsen tilbake. Videre er verdigrensen for momsfrihet på varer man innfører ved å personlig frakte dem over grensen til Norge, med mindre man smugler, NOK 6000,-. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er derfor det må være et EU land ! Jeg slepper moms og toll da jeg har familie som bor i sverige så henter jeg det bare der 6863690[/snapback] Uansett betaler du ikke toll på datautstyr (elektronikk) levert til Norge. Du vil evt. betale moms (vareverdi over NOK 200) men avsenderlandets moms vil normalt være trukket fra. Ved forsendelse til Sverige vil avsenderlandets (EU) moms ikke bli trukket fra og vil inngå i det du må betale for varen. Frakt og tyngre reklamasjonshåndteringer kan være drepen. Jeg har dessverre inegn nettbutikker for datautstyr å anbefale deg. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ok nå ble jeg litt lei meg her ... Lenke til kommentar
aleh Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Det er ikke noe å være lei for, du får varene ofte billigere og raskere i Norge. Dette er før vi begynner å snakke om garanti og retur muligheter. Det at varene kommer før i andre (europeiske) land enn Norge er heller ikke sant. Noen her som gidder å bestille et hovedkort fra Kina? De jeg kjenner som bestiller fra Kina o.l. handler ofte produkter som ikke finnes i Norge/EU. EDIT: Fjernet et ord, og skrev litt edit informasjon. Endret 15. september 2006 av aleh Lenke til kommentar
qwert Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det kan forsåvidt nevnes at det er andre varegrupper enn hardware hvor det kan være mere å hente på å handle via Sverige. På mye Hi-Fi-utstyr, for eksempel, kan man spare over 40% så lenge hver enkelt del koster under 6 tusen + MVA. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Vel kan noen anbefale en butikk i sverige da ? Eller en søke side for sverige noe alla prisguide.no ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå