Gå til innhold

Forslag til billig butikk i Europa ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er derfor det må være et EU land ! Jeg slepper moms og toll da jeg har familie som bor i sverige så henter jeg det bare der ;)
Du slipper ikke moms ved å bestille fra et EU-land til Sverige. Om butikken har et vist leveringsvolum i mottagerlandet (over ca. €100K i vareverdi) betaler du MVA i mottagerlandet (som i Sverige er 25% akkurat som her). Om butikken har liten handel til Sverige betaler du avsenderlandets MVA.

For å slippe moms må du finne en butikk som er villig til å fylle ut eksportpapirer (noe langt fra alle gidder da det er ekstraarbeid for dem). Disse registrerer man ved utførsel fra EU (i.e. på svenskegrensa) for så å returnere dem til utsalgsstedet. Først da kan man få momsen tilbake. Videre er verdigrensen for momsfrihet på varer man innfører ved å personlig frakte dem over grensen til Norge, med mindre man smugler, NOK 6000,-.

Lenke til kommentar
Det er derfor det må være et EU land ! Jeg slepper moms og toll da jeg har familie som bor i sverige så henter jeg det bare der ;)

6863690[/snapback]

Uansett betaler du ikke toll på datautstyr (elektronikk) levert til Norge. Du vil evt. betale moms (vareverdi over NOK 200) men avsenderlandets moms vil normalt være trukket fra. Ved forsendelse til Sverige vil avsenderlandets (EU) moms ikke bli trukket fra og vil inngå i det du må betale for varen. Frakt og tyngre reklamasjonshåndteringer kan være drepen.

Jeg har dessverre inegn nettbutikker for datautstyr å anbefale deg.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å være lei for, du får varene ofte billigere og raskere i Norge. Dette er før vi begynner å snakke om garanti og retur muligheter. Det at varene kommer før i andre (europeiske) land enn Norge er heller ikke sant.

Noen her som gidder å bestille et hovedkort fra Kina? De jeg kjenner som bestiller fra Kina o.l. handler ofte produkter som ikke finnes i Norge/EU.

EDIT: Fjernet et ord, og skrev litt edit informasjon.

Endret av aleh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...