Gå til innhold

skal ha sterk pc, noen byggere?

Anbefalte innlegg

jeg for min del har min egen mening.

jeg var også totalt AMD for ikke lenge siden. så kom Conroe og alle begynte og si: intel intel intel.

vel jeg sier fortsatt AMD.

for siden jeg også er ATi fan og holder meg til det.

og nå når AMD har kjøpt opp ATi så vil jeg ikke tenke alt for mye på akkurat nå men heller på fremtiden. hva slags løsninger kommer ikke til å komme fra AMD/Ati som bare de kan kjøre!!

nettopp

kjøper jeg en AMD nå så er jeg faktisk garantert å kunne benytte en av disse nye løsningene senere.

og BTW

i forhold mellom CPU og spill

på alle nye spill så er det 2 ting som gjelder.

MYE og sterk RAM og ett kraftig bra skjermkort!!

en CPU gjør nesten INGENING på de fleste spill nå for tiden.

så hvis ikke du skal multitaske eller drive med Catia eller andre hyper tinge 3-d tegningsprogram så trenger du ikke en hyper sterk prosessor.

så her er mitt råd: kjøp det du tror du kommer til å bli mest fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå nok penger til kjøp av pc og prøver å beslutte helt hvilke deler jeg skal kjøpe.

prakkes med det.

i følge hva jeg har hørt om prosessor så står de fleste på Intel core 2 ett eller annet, tenkte jeg skulle kjøpe no quadro firekjerners neste år.

så jeg må ha rett sokkel.

Som sagt så skal den kjøre alle spill og Windows vista helt flytende.

Jeg bruker også å redigere filmer, programmere og lage baner til spill.

vil heldst at dataen skal stå her før 11 oktober da jeg tenkte meg på Lan.

Strever stygt med å fikse et bra og funksjonellt oppsett.

Lenke til kommentar
Men nå som Prisguiden er oppdatert med nye skjermkort, er det noe som moser X1950 XTX ?

EDIT: Dette for eksempel? Point Of View GeForce 7950 GX2

6892051[/snapback]

Jeg tviler sterk på at Point Of View GeForce 7950 GX2 "moser" Radeon X1950XTX, kansje det er littegrann krafitigere, men ikke så mye at det er verd den prisen, hvis du skal bruke mer penger, bruk dem heller på litt ekstra harddisk.

Lenke til kommentar

Du kan kanskje velge et litt råere hovedkort. P5B er bra, for all del, men det har bare 4 SATA-slots. Jeg syns det er greit med 6. Kommer an på hvor mye du har tenkt å legge i hovedkortet, men Asus P5W DH Deluxe er for tiden på tilbud på Netshop til 1795. Det koster vanligvis en hundrings eller to mer. Du kan også legge et par hundringser ekstra på bordet for harddisken og få nesten dobbelt så mye plass. 320GB går for ca 850 for tiden. Seagate og WD er visst best både på ytelse og stillhet for tiden. Har selv bestilt en 320GB Seagate.

Edit: Også en liten advarsel i forhold til PSU. Jeg har det ikke selv, så har ikke førstegangserfaring, men det er mange som klager på høy og irriterende lyd fra Hiper'n. Forrige uke kunne man få MIST 500W til under 800 kr, men nå koster de litt ekstra. Det er mindre power, men noe av det stilleste og beste på markedet.

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar
Men nå som Prisguiden er oppdatert med nye skjermkort, er det noe som moser X1950 XTX ?

EDIT: Dette for eksempel? Point Of View GeForce 7950 GX2

6892051[/snapback]

C2D E6600 og X1950XTX banker dritten ut av det meste på markedet. Sats på den comboen ;) ATi har bedre sans for eyecandy enn nVidia, har jeg erfart, og lest/hørt!

Og som andre har sagt før her, AM2 sokkelen er ikke best, for øyeblikket er Intel's 775 (C2D) best.. Til de grader!

Lenke til kommentar

Som mange andre her henger jeg meg på forslaget til Vinci:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34725

Er et veldig bra oppsett som ikke vil hakke i hvilket som helst spill til dags dato i oppløsningen du tenker å kjøre på.

Angående 7950GX2 mot X1950xtx så er det en test her:

http://www.nordichardware.com/Articles/?skrivelse=488

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
Som mange andre her henger jeg meg på forslaget til Vinci

Man får altså ikke bedre deler en Vinci sitt oppsett da?

til maks 12K ?

kjøper dette opsettet jeg hvis det ikke er noe mere å pusse på.

Står bare om minutter til jeg skal kjøpe.

Men pc'en skal kjøre vista uten å syte.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar

7950GX2 er crap med tanke på at det er få spill som støtter 2x GPU cores i en PCI slot (kan vel kalle det SLI) og når du skal f.eks kjøre HL2 på max grafikk får du færre FPS enn 7900GTX pga HL2 ikke støtter SLI. Dersom et spill støtter SLI så knuser 7950GX2'en, 7900GTX'en. Så jeg hadde gått for 2x 7900GTX'er istendfor! Dette blir også billigere en 2x 7950GX2 kort!

Lenke til kommentar

Oppsettet ser bra ut det, men det er veldig sløsing med penger hvis du "bare" skal kjøre Vista uten problemer, BF2 og CS som er et 5 år gammelt spill. CS hadde nok gått knirkefritt selv på et gammelt 9800-kort. Bare med tanke på at du valgte X1950XTX til 3.500 kr og RAM til nesten 3.000 kr. Men har du tenkt å bruke 11.000 så ser oppsettet bra ut, selv om jeg personlig mener at det er sløsing med penger å gi så mye for et skjermkort nå som DX-10 er rett rundt hjørnet.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Det er jo alltid noe som er rett rund hjørnet. :S

Gjør endringer på opsettet så det ikke er så mye "sløsing" av penger.

Hvem er det som lager DX-10 ?

Edit: såpass krevende spill som Gta, Flightsimulator og source greiene skal også kjøres i tillegg til vista.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar
Det er jo alltid noe som er rett rund hjørnet. :S

Gjør endringer på opsettet så det ikke er så mye "sløsing" av penger.

Hvem er det som lager DX-10 ?

6949809[/snapback]

Det er DirectX 10, det er utvikla av Microsoft.

Alle skjermkort som blir solgt pr. idag har et Direct X 9-grensesnitt, som har vært standarden i 3-4 år nå, men som vil bli erstatta etterhvert. Etter det jeg har hørt og lest kommer DirectX 10 ut sammen med Vista, og fremtidlige spill vil nok være best egna på DX-10 kort, så vil Vista. Og for 3.500kr tror jeg nok man får et nokså bra DX10 kort.

Jeg ville heller da gått for et X1900GT kort imens, som yter mer enn bra nok, hvertfall frem til Vista og DX-10 kort kommer ut, og så oppgradere skjermkortet da. X1900GT kan fås fra 1.500kr. :)

Edit: X1900GT er ekstremt bra til prisen i tillegg. Kan også nevne at jeg drar Flight Sim, San Andreas ++ på fullt selv med mitt gamle X850XT kort, og X1900GT er mye bedre enn mitt. Det burde være en bra invistering til et siste DX-9 kort før 10 kommer ut.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...