Gå til innhold

skal ha sterk pc, noen byggere?

Anbefalte innlegg

Håper at noen kan ta seg tid til å svare på denne tråden, har litt hastverk.

Skal nå kjøpe en ny pc, har derfor fått litt hjelp av en kompis til å sette sammen det beste innen budsjettet.

Oppsettet finnes her: Dator

noen som kan gjøre evt. forandringer eller forbedringer så lenge prisen ligger nær 11 tusenlapper?

Det er bare de delene som trengs, har andre ting som skjerm, mus og tastatur osv...

Takk for hjelpa.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har du vurdert Intel core 2 duo E6600? Den moser alt som er av AMD prosessorer, inkludert deres dyreste FX-52 som koster over 6000,-

Intel Core 2 duo E6600 koster 2643,- ++

Her er en test over prosessorene:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795

Håper den faller i smak :D

6862976[/snapback]

Må pirke litt her :DAmd Fx-62 2.8Ghz er den kraftigste Amd nå, den koster litt over 7.000,-

Anyway Conroe er nok et bedre valg en Amd nå for tiden.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
Da har kameraten din helt feil.

6863561[/snapback]

ekstremt feil faktisk, siden prossesorene ikke har vært på marked så lenge, kan man faktisk ikke vite om de holder lenge, eller ikke lenge for den saks skyld,

Core 2 for tiden er best, til og med den billigste 6300 cpuen (som koster rundt 2000kr) er nesten like bra som AMD 5000+, og den kan klokkes til å kjøre raskere enn AMD FX-62 (som koster over 7000kr.

Core2 + et Asus HK ville jeg annbefalt.

Lenke til kommentar

Bump littegranne.

På fredagen får jeg en god sum med penger som skal gå til pc.

lar derfor folk få hjelpe meg å sette sammen en pc pga at jeg ikke kan det helt selv.

Den trenger bare de delene som er på "Dator" opsettet som er linket til i første post.

som sagt så skal den kjøre Windows vista helt problemfritt og alle spill på full grafikk uten hakking. (noe som de fleste ønsker.)

Budsjettet er fremdeles nå på 12K

håper noen også kan kommentere om opsettene er bra.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar

finner ikke noe bedre skjermkort og hovedkort så prisen når opp til ca 12 k da? :p

btw: er ikke am2 sokkel best?, har fått hørt det men, ikke vet jeg.

spill som Cs 1.6 kjører jeg på 800x600 mens Krevende spill som Flightsim X, Battlefield fra 2 og oppover + source spillene skal kjøres på 1280x1024.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar

Jeg vil si 775 er best. viss du kjøper amd så ville jeg gått for am2. men core 2duo knuser jo amd sine prosessorer. viss jeg var deg så ville jeg uten tvil gått for 775 :D jeg har vært en "amd tilhenger lenge" but now I have changed over to the brightside :p i morgen skal jeg hente min core 2 extreme X6800 gleder meg :D

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...