Gå til innhold

1280 MB mine.. !!

DukerX

Anbefalte innlegg

Gikk bananas her om dagen og kjøpte meg 2x 512MB TwinMOS brikker :grin:, og trykka dette i maskina sammen med en på 256 som jeg hadde fra før. Fint og flott. Minnet funker som bare det, men det virker som om PC-en min ble treigere :sad:

Lagger når jeg skal spille av DivX, og det har den aldri gjort før! Hva kan være galt? er det rett og slett FOR mye minne :???:

Har WIN200PRO på maskina:

[Abit KT7-R, T-Bird 950, 2x TwinMOS 512MB + 1x TwinMOS 256MB, Asus GF4-4600]

Ja.. Jeg veit at det er "feil" å kjøpe PC133 ram i disse DDR-dager, men nå fikk jeg da et gavekort på Komplett, og jeg hadde ikke bruk for noe annet i den prisklassen som gavekortet var på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt noe om at det kan gå treigere med for my minne, men er _veldig_ usikker på det. Kanskje fikk du defekt ram? prøv med bare de 512x2, hakker det da? prøv med en og en brikke, hakker det da? prøv med en 512 og en 256, hakker det da? prøv alt mulig :smile:

Lenke til kommentar

noen RAM-brikker tåler ikke å bli satt sammen med RAM-brikker av annen hastighet.

Trodde alle visste dette jeg????

Uansett om det går (uten at du merker forskjell i form av tregere maskin / dårligere ytelser) så er det uansett ikke å anbefale...

Kansje litt kjipt, jo mer RAM jo finere høres det ut, men sånn er det.

Lenke til kommentar

...men størrelsen på rammen har vel ikke noe med hastighet å gjøre, vel?

han sier jo at alle har fsb på 133 MHz, altså PC133-brikker. Mener dere at ulike størrelser (antall MB-minne) har noe å si?

I så fall forklar, dette er no' helt nytt for mitt vedkommede...

EDIT:

pluss, han sier jo at ytelsen ble dårligere enn med bare 256MB-ram. Det begynte å lagge etter at han hadde lagt inn mere ram. Da tror ikke jeg at det er 256-ram-brikken. Den kan jo ikke bli dårligere. Tipper det er noe små-galt med de nye ram-brikkene. Men, men, rett på meg hvis jeg tar grundig feil her. jeg er en ydmyk person:) Syntes det bare hørte litt ulogisk ut...

[ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-10-29 22:10 ]

Lenke til kommentar

Han sa jo at det var samme type RAM(PC133) dvs samme hastighet. Tipper heller det er en konflikt med hovedkortet eller noe slikt, prøv BIOS oppdatering og les i manualen til HKet hvor(hvilke slots) evnt de største brikkene bør stå. Tipper det er en helt banal feil egentlig.

Dersom du bruker winME eller noe sånt kan du kanskje oppleve rare ting som at mer RAM=mindre ytelse, men normalt sett med f.eks XP(NT OS) bør ikke det være tilfelle.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-29 22:08 ]

Lenke til kommentar

Litt av et luksusproblem du har fått deg der... :smile: Som tidligere nevnt bør du benchmarke litt med forskjellige kombinasjoner av ram. Bare pass på å ikke ødelegge noen av brikkene. Det har jeg gjort, og det var jævelig (dyrt). RAM er UTROLIG følsom for statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Prøv uansett å fjerne den 256MB brikken. Kan være at tre brikker blir for mye for hovedkortet. Hadde lignende problemer med et ASUS A7M266 kort. Viste seg at det var problemer med det ene minnesporet.

Du kan jo prøve å flytte litt rundt på brikkene også.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...