Bearar Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei Funka fint før jeg formaterte, men nå finner jeg ikke lenger min ganske nye WDC 320GB. Har en harddisk kontroller, som jeg nettopp har installert. Men finner ingen harddisk likevel. Verken i "Manage" eller PartitionMagic. Man trenger vel ikke bruke disse "bumperene" på SATA disker? Takk for svar Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Partition magic? Kjører du PM fra windows eller dos? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Kjører det i Windows. Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Lagt inn Servicepack 1 eller 2 etter formatering? ( regner med du kjører XP ) Original XP takler ikke disker over 136GB sånn uten videre. A. Endret 14. september 2006 av Arnulf Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Har nok SP2, ja. Men det skal ikke være nødvendig å flytte på jumpere på harddisken? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har du lagt inn hovedkortsdrivere? Har du lagt inn evt. drivere for kontrollerkortet? Har du sett etter disken i "Disk Management"? Jumpere på enkelte nyere SATA-harddisker er for å sette maks overføringshastighet slik at harddisken blir stabil/virker mot kontollerkort/hovedkort som bare har støtte for SATA med 150 hastighet. Lenke til kommentar
Spiftire Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det kan være du må fortelle biosen at det finnes en disk der. Vanligvis kommer det opp et skjermbide som spør om du vi konfiguere disker eller noe sånt under oppstart av maskinen. Du skal altså ikke inn i selve biosen, men det er før du kommer inn i Windows. Det er nemlig ikke alle hovedkort som skjønner at det sata disker der sånn uten videre. Men siden du hadde disken i masiknen fra før virker dette rart. Du kan jo teste disken i en annen maskin og se om du får kontakt med den da. Bare for å ha sagt det.. Du har vel satt i alle kablene? Strøm og kontakt med hovedkortet!? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Nå har jeg prøvd meg litt fram, og funnet ut at alle harddisker fungerer. Men det er når jeg kobler dem til kontroll-kortet at pc`en ikke finner den. Verken i manage, eller bios. Men ser jo ut som kontrolleren fungerer, så er rart ikke den finner harddisken. Jeg har også prøvd å sette S-ATA ledningen i forskjellige spor i kortet. Steffenho: Jeg fikk opp en slik melding rett etter formatering rett før windows loadet. Jeg gikk inn på den, men var ikke så mye interessant der. Jeg begynte å ta ut og inn hd`en, og nå får jeg ikke opp den meldingen lenger. Jeg er MEGET takknemlig for alle svar dere kommer med. Hadde vært fint om noen hadde funnet evt. drivere til hovedkortet, som er et MSI 865PE Neo2-V - jeg har nemlig ikke klart dette selv. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har just funnet problemet. Problemet var at 2 av harddiskene hadde samme stasjonsbokstav (D). Derfor fikk harddisken som var plugget direkte i SATA tilkoblingen i hoveddkortet førsteprioritet. Men takk for alle svar uansett! Lenke til kommentar
murra Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kan jeg spørre hvordan du fikk opp den harddisken? Har det samme problem, men ikke helt sikker på hvordan jeg kan få formatert den da jeg ikke helt finner den i XP... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå