Überadri Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Fungerer ikke opacity i IE i det hele tatt? Jeg bruker en kode som denne: #thumb img{ padding: 2px; margin: 4px; border-width: 2px; border-style: solid; border-color: black; opacity: .62; } #thumb img:hover{ padding: 2px; border-width: 2px; border-style: dashed; border-color: rgb(153, 153, 153); opacity: .99; } Den funker smooth i Firefox, men i IE får ikke bildene ramme en gang! Gjennomsiktigheten funker heller ikke i Opera. Er det en annen "property" enn "opacity" jeg kan bruke, som IE og/eller Opera takler? Eller noe annet smart jeg kan gjøre? Jeg vil ikke ha to bilder (ett med gjennomsiktighet og ett uten), for det laster kjempetreigt og er litt jobb. PS: Hvorfor får siden min helt andre farger i IE? Reduserer den til færre farger? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Prøv å skru av popup blocker i IE, det kan faktisk fungere. Vet ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Det fungerte heller dårlig. Lastet ned IE7 beta, men den taklet det ikke den heller. W3c godkjente ikke opacity-propertien når jeg validerte css-filen, så jeg tenkte det kanskje var en annen property man kunne bruke. Noen som vet? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kanksje denne vil hjelpe deg: Opacity Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 css3 støtter opacity så og si fullt ut, men css3 er ikke ferdig sammensatt enda.. og litt dumt når iexplore ikke takler css1 fullt ut enda heller :S (min mening, kan underbygges av fakta, men har ikke tid til å finne kilder) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Linken til funkwebs hjalp meg en del! I Firefox må du bruke: opacity: .62; I Internet Explorer må du bruke: filter: alpha(opacity=62); Opera støtter ikke opacity i det hele tatt. Fant også denne koden: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen"> <![endif]--> Den gjør at jeg kan bruke en annen css-fil til IE! Endret 17. september 2006 av Überadri Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Opera støtter ikke opacity i det hele tatt. 6881084[/snapback] Hæ? Ta en titt på den siden i opera, og du vil se at all opacity stemmer perfekt. Så opera støtter nok opacity ja. Men man må sikkert bruke riktig css-kodeOpacity works in Mozilla and IE. It also works in current versions of Opera. The w3.org CSS3 specification for opacity opacity:.50; is included in the style we created along with filter: alpha(opacity=50); for IE and -moz-opacity: 0.5; for Mozilla. Note that -moz-opacity: 0.5; isn't needed in current versions of Mozilla Firefox. CSS-kode som virker skal visstnok være filter:alpha(opacity=40); opacity:.40; Bytt ut 40 med ønsket verdi, først er det prosentverdien (mellom 0 og 100), sist desimaltall (mellom 0 og 1). Tror det er en idé at tallene stemmer overens. (jeg har ikke testet det selv) Endret 17. september 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
fmortens Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Linken til funkwebs hjalp meg en del! I Firefox må du bruke: opacity: .62; I Internet Explorer må du bruke: filter: alpha(opacity=62); Opera støtter ikke opacity i det hele tatt. Fant også denne koden: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" href="styleie.css" type="text/css" media="screen"> <![endif]--> Den gjør at jeg kan bruke en annen css-fil til IE! 6881084[/snapback] Like greit å bruke en css-fil til alle nettlesere. Frem til IE takler css-2 og 3, legger man IE-alternativer under de korrekte parameterne for alle andre nettlesere, men legger på et utropstegn, slik at de andre nettleserene ignorerer linja. CSS blir ikke lenger korrekt, men det er prisen for at IE blir brukt. EKS: height: 300px; !height: 250px; Da vil høyden være 250 kun i IE. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Eventuelt kan du legge til en !important etter de verdiene du vil at IE skal ignorere, for IE ignorerer faktisk important (les: viktige) verdier. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nei, IE bruker den siste verdien, mens en ordentlig nettleser bruker den som er merket !important uavhenig av hvor den står. Eks: p { margin: 10px !important; /* Firefox & Opera bruker denne */ margin: 12px; /* IE bruker denne */ } p { margin: 10px; margin: 12px !important; /* IE, Firefox & Opera bruker denne */ } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå