Nessi Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei! har dell hovedkort men får ikke boota, får bare denne feil meldinga "No Boot Device available" har prøvd ut 2 forskjellige dvdrom, og hard disker. og har satt ene hd på master å dvd rom på master. veldig rar bios dette her. Intel Celeron 2,8mhz socket 478 512mb ram Dell hovekort (MSI tror jeg står ikke NOE info på den) 2 stk hd (80gb å 30gb) 1 stk dvdrom 1 stk diskett stasjon Ati Radeon 9600xt 128mb ram grafikk kort. Trenger fort hjelp. mvh even Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Ligger OS allerede på HDn eller skal du legge inn? Om du skal legge inn OS. Kan det være lurt å fjerne alle fysiske enheter bortsett fra HDn som OS skal på og CD-rom. Uten at jeg kjenner biosen din så ville jeg forsøkt å funne boot priority og fjernet alle andre enheter en CD-rom. Edit: sett cd-rom som first boot device, fjern alle andre enheter som kommer opp Endret 14. september 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 på biosen har jeg cd-rom som first priority og hd som andre. ligger vel en windows vista på 80gb og en win 98 på 30, jeg skal formatere begge å installe winxp på 80 giggen. men får ikke til å boote. er ikke så god på denne biosen for mye ukjent ettersom Dell bios er en Dell Dimension 4600 dette. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Fjern Hd fra listen (second boot...), om du har 2 HDs fjern fysisk den du ikke skal legge OS på. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 har gjort det, men ikke noe nytt enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå