Gå til innhold

Kubuntu installasjon (første steg)

Tandberg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem når jeg skal installere Kubuntu.

Når jeg setter i cd plata.. kommer jeg inn til menyen, og trykker "Start or install Kubuntu".

Så "pakker"'s det ut noen filer, og når den er ferdig med det.. Blir det bare blackscreen.

Altså LCD'en får ikke signal, sier den.

Hva kan jeg gjøre med dette? :hmm:

Eventuelt, er det noen som har hatt samme problemet?

Endret av Tandberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kjøre installasjonsprogrammet med en annen skjerm? Det kan virke som om installasjonsprogrammet prøver å sette en oppløsning/oppdateringsfrekvens/etc som er utenfor rekkevidde for skjermen du bruker.

Alternativt kan du prøve en annen installasjons-CD, sånn for å utelukke defekter på den du bruker nå.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å kjøre installasjonsprogrammet med en annen skjerm? Det kan virke som om installasjonsprogrammet prøver å sette en oppløsning/oppdateringsfrekvens/etc som er utenfor rekkevidde for skjermen du bruker.

Alternativt kan du prøve en annen installasjons-CD, sånn for å utelukke defekter på den du bruker nå.

6884266[/snapback]

Hmm.. jeg har prøvd både med en LCD og en CRT skjerm. Skjedde det samme med begge. Jeg har også prøvd 2 cd'er. En med Kubuntu og den andre med Ubuntu. Samme feilen på begge.

Men så prøvde jeg å kjøre iso-filen igjennom VMware, da funka det. Men klarte ikke helt å installere det riktig da. Så hadde vært greit om jeg kunne få det til med boot cd.

Lenke til kommentar
Sjekk om checksummen av CD'n matcher de oppgitte verdiene, om du har muligheten.

6946108[/snapback]

Hva vil det si?

6946819[/snapback]

Man får et lite program til å ta MD5-hashen (i de fleste tilfeller) av alle filene, og se om den stemmer med de verdiene som er oppgitt på nettsidene (bør de hvertfall være, eller kanskje de ligger på cd'en). Det er et tegn på at cd'en er frisk og rask, uten korrupte filer.

Noen andre kan sikkert komme med mer detaljer, for nå må jeg spise mer og sove :wee:

Lenke til kommentar

tviler også på at det er cd'en, pga jeg har prøvd å brenne 3 cder nå :p

men uansett. jeg får installert. skrevet inn hva jeg skal ha som navn på pcen, brukernavn, passord osv. men etter det.. skal pcen boote. og da svartner det.

Da skal den gjøre ett eller anna, det står iaf Kubuntu logoen øverst også skjer det masse greier nedafor, som det kommer OK etter, når den er ferdig med det: Blacksrc. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...