Tandberg Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hei. Jeg har et lite problem når jeg skal installere Kubuntu. Når jeg setter i cd plata.. kommer jeg inn til menyen, og trykker "Start or install Kubuntu". Så "pakker"'s det ut noen filer, og når den er ferdig med det.. Blir det bare blackscreen. Altså LCD'en får ikke signal, sier den. Hva kan jeg gjøre med dette? Eventuelt, er det noen som har hatt samme problemet? Endret 14. september 2006 av Tandberg Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 ingen som har hatt samme problemet? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Når du står ved skjermen for "Start or install Kubuntu", så trykk F4 og prøv forskjellige oppløsninger. Hvis ikke det hjelper kan du prøve "Start Kubuntu in safe graphics mode". Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 har prøvd begge deler.. ingen ting funker kan ikke helt skjønne hvorfor det er slik Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det var rart Eneste forslaget jeg har da er å prøve å aktivere og deaktivere alt annet tenkelig på den startskjermen der. Lenke til kommentar
pej Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Har du prøvd å kjøre installasjonsprogrammet med en annen skjerm? Det kan virke som om installasjonsprogrammet prøver å sette en oppløsning/oppdateringsfrekvens/etc som er utenfor rekkevidde for skjermen du bruker. Alternativt kan du prøve en annen installasjons-CD, sånn for å utelukke defekter på den du bruker nå. Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Har du prøvd å kjøre installasjonsprogrammet med en annen skjerm? Det kan virke som om installasjonsprogrammet prøver å sette en oppløsning/oppdateringsfrekvens/etc som er utenfor rekkevidde for skjermen du bruker. Alternativt kan du prøve en annen installasjons-CD, sånn for å utelukke defekter på den du bruker nå. 6884266[/snapback] Hmm.. jeg har prøvd både med en LCD og en CRT skjerm. Skjedde det samme med begge. Jeg har også prøvd 2 cd'er. En med Kubuntu og den andre med Ubuntu. Samme feilen på begge. Men så prøvde jeg å kjøre iso-filen igjennom VMware, da funka det. Men klarte ikke helt å installere det riktig da. Så hadde vært greit om jeg kunne få det til med boot cd. Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 så. det er ingen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du kan jo prøve med alternate cd'en. Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Du kan jo prøve med alternate cd'en. 6942428[/snapback] Hva gjør den da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Sjekk om checksummen av CD'n matcher de oppgitte verdiene, om du har muligheten. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du kan jo prøve med alternate cd'en. 6942428[/snapback] Hva gjør den da? 6945883[/snapback] Fungerer. Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Sjekk om checksummen av CD'n matcher de oppgitte verdiene, om du har muligheten. 6946108[/snapback] Hva vil det si? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Sjekk om checksummen av CD'n matcher de oppgitte verdiene, om du har muligheten. 6946108[/snapback] Hva vil det si? 6946819[/snapback] Man får et lite program til å ta MD5-hashen (i de fleste tilfeller) av alle filene, og se om den stemmer med de verdiene som er oppgitt på nettsidene (bør de hvertfall være, eller kanskje de ligger på cd'en). Det er et tegn på at cd'en er frisk og rask, uten korrupte filer. Noen andre kan sikkert komme med mer detaljer, for nå må jeg spise mer og sove Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 hehe. fikk det faktisk til nå.. brukte alternative Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Faktisk ikke.. kom samme feilen.. igjen, etter installasjonen Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Får du installert? Hvor langt kommer du før det svartner? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har hatt lignenes problemer med ubuntu-installasjon. Se her. Problemet mitt var for det meste CD-en. Prøv å brenn CD-en på laveste hastighet, og med disc-at-once opsjonen. Ellers kan du lese litt under mitt topic for å se om det er noe du kjenner igjen og som kan hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vedder en pose venteboller på at det ikke er cd-en. Lenke til kommentar
Tandberg Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 tviler også på at det er cd'en, pga jeg har prøvd å brenne 3 cder nå men uansett. jeg får installert. skrevet inn hva jeg skal ha som navn på pcen, brukernavn, passord osv. men etter det.. skal pcen boote. og da svartner det. Da skal den gjøre ett eller anna, det står iaf Kubuntu logoen øverst også skjer det masse greier nedafor, som det kommer OK etter, når den er ferdig med det: Blacksrc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå