thimic Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg er ganske grønn på bil og sitter her med noen spørsmål om golfen min. 1. Viftereima, som bele byttet på verksted for en måned eller to siden, skriker ved rask endring av turtall. Lurer på hvordan jeg best skal få fjernet lyden. 2. Det hender at blinkluset på venstre side blinker voldsomt raskt. Går som regel over ved å slå det av og på igjen eller noen ganger å blinke i motsatt retning. Dette har vel forekommet 3 ganger på 2 uker. Av forumet her ser jeg at det kan være pærer, relé eller jording som kan være feil, men så langt jeg har greid å undersøke lyser pærene og jordinga sitter ordentlig. 3. Pæra bak turtallsmåleren er gått. Leser her på forumet at det bare er to skruer og en ledning som må kobles fra for å kunne ta ut instrumentbordet. Problemet mitt er at jeg ikke finner ledningen som skal gå til speedometeret. Instrumentbordet sitter også fortsatt fast ved stereoanlegget og "klimaanlegget" når de to skruene er fjernet. 4. Det ser ut til at det lekker olje ut av sidene på døra til bagasjerommet, og er to striper med tykk olje(?) under døra som har rent ned derfra. Aner ikke hva årsaken til dette kan være. Som det sikkert framgår av spørsmålene mine kan jeg ikke særlig mye om dette. Takker for svar Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Jeg er ganske grønn på bil og sitter her med noen spørsmål om golfen min. 1. Viftereima, som bele byttet på verksted for en måned eller to siden, skriker ved rask endring av turtall. Lurer på hvordan jeg best skal få fjernet lyden. 6862052[/snapback] Reimen må sikkert strammes litt. Sett tommelen din på reimen. Skal kunne dyttes 2-3 cm ned. Edit: Ikke stram for mye, det fører til at lagrene på vannpumpe og dynamo slites unødigt. Endret 14. september 2006 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 2. Det hender at blinkluset på venstre side blinker voldsomt raskt. Går som regel over ved å slå det av og på igjen eller noen ganger å blinke i motsatt retning. Dette har vel forekommet 3 ganger på 2 uker. Av forumet her ser jeg at det kan være pærer, relé eller jording som kan være feil, men så langt jeg har greid å undersøke lyser pærene og jordinga sitter ordentlig. 6862052[/snapback] Blinklys releet er laget sånn at dersom en av pærene er gåen, så skal releet blinke raskere. Får du samme feil når du blinker begge veier? Uansett, så har du dårlig kontakt et sted. Mest sansynslig er det en av pærene som ikke står skikkelig i. Skal du gå hardere til verks her, så trenger du sikkert en haynes bok til bilen din. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 3. Pæra bak turtallsmåleren er gått. Leser her på forumet at det bare er to skruer og en ledning som må kobles fra for å kunne ta ut instrumentbordet. Problemet mitt er at jeg ikke finner ledningen som skal gå til speedometeret. Instrumentbordet sitter også fortsatt fast ved stereoanlegget og "klimaanlegget" når de to skruene er fjernet. 6862052[/snapback] Jeg hadde en Golf 1 som jeg byttet instrument pærene på. Dette var litt av en jobb. Måtte ta av ratt og demontere hele dash bordet. Får håpe at det er enklere å bytte på 2er golfene. Kjøp deg en haynes bok. Vanskelig å instruere hvordan dette gjøres her. Et tips. Ikke kjøp instrument pærene på Biltema. Det gjorde jeg. Og pærene røk 4 uker etter, og jeg måtte gjøre hele jobben en gang til. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 4. Det ser ut til at det lekker olje ut av sidene på døra til bagasjerommet, og er to striper med tykk olje(?) under døra som har rent ned derfra. Aner ikke hva årsaken til dette kan være. 6862052[/snapback] Denne er enkel. Den tykke oljen typer på at du er så heldig at du har en tectylert Golf. Noen (få) bileiere er så smart at de leverer bilen inn til understelsbehandling. Da sprøytes det inn voksaktig olje inn i alle bilens hulrom. Noe renner ut, sånn som du du beskriver. Fjernes med whitesprite eller diesel på en fille. Pass på ta disse hullene ikke tettes. Da får du swimming pool inni, fordi at vannet ikke renner ut. Lenke til kommentar
thimic Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Takker for svar Da er det ut og skru litt til. Lenke til kommentar
thimic Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 2. Det hender at blinkluset på venstre side blinker voldsomt raskt. Går som regel over ved å slå det av og på igjen eller noen ganger å blinke i motsatt retning. Dette har vel forekommet 3 ganger på 2 uker. Av forumet her ser jeg at det kan være pærer, relé eller jording som kan være feil, men så langt jeg har greid å undersøke lyser pærene og jordinga sitter ordentlig. 6862052[/snapback] Blinklys releet er laget sånn at dersom en av pærene er gåen, så skal releet blinke raskere. Får du samme feil når du blinker begge veier? Uansett, så har du dårlig kontakt et sted. Mest sansynslig er det en av pærene som ikke står skikkelig i. Skal du gå hardere til verks her, så trenger du sikkert en haynes bok til bilen din. 6862303[/snapback] Feilen har så langt kun oppstått når jeg blinker til venstre og da bare sporadisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå