Gå til innhold

TEST: LG T1 Express Dual


Anbefalte innlegg

De har den på SIBA Liertoppen, men en ting skal dere være obs på!

Det er IKKE samme maskin!

 

Jeg kjøpte nemlig denne på lørdag, men når jeg kom hjem fant jeg ut at prosessoren var 1,5GHz, i stedet for 1,83 som er omtalt overalt på nettet, og   i hw-testen.

 

Så, i hele en time var jeg den heldige eier av denne nydelige maskinen, før jeg benyttet meg av returretten.

6934191[/snapback]

 

Siba utgaven har en lavstrømsutgave av Core Duo-prosessoren med et maks strømforbruk på 15 Watt mot standard 31 Watt. Med andre ord ville du fått bedre batterilevetid, mindre støy og lavere varmeutvikling enn den vi testet. Men i tillegg noe lavere ytelse.

 

Dell Inspiron 640M veier forøvrig 2,5 kg, hele 600 gram mer enn LG T1-maskinen, det er en ganske så betydelig forskjell.

6934388[/snapback]

 

Siba-utgaven har også Windows XP Home Edition...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer sterkt denne maskinen, men eneste som holder meg litt tilbake er harddisken. Den virker meget treg... Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den til photoshop/illustrator/dw etc

 

Jeg kan ikke si å ha lagt merke til noe, men så har jeg vel ikke brukt den til noen (så) tunge arbeidsoppgaver (enda).

Jeg bruker den til "vanlig bruk", programmering, og musikkproduksjon. Funker strålende til dette.

 

 

Dere som har allerde kjøpt T1 har dere den piano lakk saken ?

 

Yepp. :love:

 

 

Tror folk at det vil ta lang tid før det kommer noen raskere 1.8 disker ?

 

Tror ikke det vil komme noen med det første nei... :no:

 

Det er derfor vi har DELL.

Her kan du få samme maskin til samme pris, men med en mye bedre harddisk!

Har selv Dell Inspiron 6400, og har skreddersydd den til mitt behov. Har bestilt en Pc som er nesten lik i spesifikasjoner til min kjæreste, en Dell 640M, men med 120 gb harddisk 5400 rpm, men til samme pris.

 

Man kan jo ikke sammenlikne disse laptop'ene. Dell har jo de styggeste og tyngste laptop'ene man kan få tak i.

 

Pen med power = LG

Stygg med mer power = DELL

 

:thumbup:

 

Siba-utgaven har også Windows XP Home Edition...

 

De kommer alle med Home Edition (Ifølge sidene til LG).

Lenke til kommentar

Slik, da har jeg nettopp mottatt dette vidunderet av en laptop!

 

Førsteinntrykket er absolutt godkjent, for et ubeskrivelig design!

Har absolutt ikke "kjørt" den enda, så skal ikke påstå at jeg ikke kommer til å merke at harddisken er treg osv, men foreløpig er jeg svært godt fornøyd!

 

Vet ikke hvor mye det er å si... Dersom noen lurer på noe er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg ikke brukt pc'en til noe annet enn vanlige kontorapplikasjoner, internett, musikk- og filmavspilling, så har ikke presset den så veldig akkurat.

 

I disse situasjonene har jeg ikke merket noe i det hele tatt. Nå har jeg aldri hatt laptop før, så kan ikke påstå hvordan denne er i forhold til andre. Maskinen er ekstremt stille, ting skjer raskt. Eneste som irriterer meg er lyden fra harddisken som jevnlig kommer med 10-15 sekunders mellomrom når den arbeider. Ganske plagsomt, men merker det egentlig ikke hvis ikke man sitter i et helt stille rom...

 

Skal komme tilbake med mer når jeg får "kjørt" den litt mer. Noen ønsker på hva jeg skal teste den på? For å se om harddisken blir godkjent...

Lenke til kommentar

Du må gjerne finne ut hva slags merke harddisken er..

Om det er Toshiba eller Hitachi.

 

Er det lett å bytte harddisk?

 

Hvordan er det med drivere hvis man vil ha en helt ny installasjon av Windows, følger Windows med på CD, eller følger det med en backup CD? Følger det med en driver-CD, eller må man laste ned fra Internett?

 

Fortell gjerne, hvis du legger merke til det, når harddisken er flaskehalsen.. Siden du har brukt stasjonærPC en tid, hvilke oppgaver er LG T1 raskere på, hva går raskere på en stasjonær?

 

Går det feks raskere å pakke ut filer med winrar på en ekstern harddisk, eller på en intern 3,5" disk kontra 1,8" i LG-maskina?

Lenke til kommentar

Hvis du har installert en del programmer kunne det være interessant å se hvor lang tid den den bruker på en komplett restart.

Eller hvordan er det å browse masse bilder i en mappe ? Tar det lang tid før bildene dukker opp ?

 

 

Beachdumb..Det er Hitachi disk som sitter i T1, men jeg har hørt at Toshiba disken ikke skal lage disse lydene. Er visst flere som irriterer seg over disse lydene. Blir dumt med en så teit bakside av et beist, når det lett kunne vært unngått. jaja

 

Jeg er 5 tastetrykk unna fra å bestille denne..........hmmmmmm

Lenke til kommentar

Blir vel Amentio, 12236,-

Jeg dro på Siba på liertoppen i forrige uke, de har den utstilt der..

Ble helt sjokkert over hvor tynn og lett den er.. blir nesten redd av tanken for å miste den hvis jeg kjøper den.

Den er sinnsykt lett, 2 kg høres tungt ut i forhold til hvor lett den føltes.

 

Jeg har lett etter laptop lenge, men har ikke funnet noe passende før jeg så T1. Savner et webcam, men men..

Da enten Vaio, men det blir vanskeligere å få tak i.

 

Tror jeg bestiller i kveld.. må bare titte rundt en siste gang etter alternativer :)

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Et alternativ til LG T1 hvis du ønsker 14" med 1440x900 oppløsning er Asus A8J

 

Den har alt LG T1 har, men fordeler som A8J har er; Core 2 Duo, Nvidia Go7700, raskere og større harddisk (fysisk og i antall bytes), 5 USB porter og Webcam.. For bare 0,4 kilo mer :) ..men det går rykter om at prisen blir omtrent den samme :D

Det negative med denne i forhold til LG T1 vil være batteritiden. Regner med at grafikkortet spiser watt som bare det! :p

 

Sjekk diskusjon.no-tråden for A8Js

 

Problemet med denne er at den ikke er ute ennå. Så hvis du ikke bryr deg om grafikkort, webcam og må ha det nyeste av det nye (les: Core 2 Duo) og er glad i masse batteritid og ønsker en så liten 14" som mulig så gå for LG T1.

 

Hvis du ikke har noe i mot 400 gram ekstra å bære på og kan vente i noen uker, samt ønsker bedre grafikkort og webcam + DVI(!) så vent på A8Js fra Asus..

Lenke til kommentar

Hva skjedde med at skjønnhet kommer innenfra?

 

Go get a Mac, you sissy!

Eller en ROSA SONY FFS

 

Neida, jeg er veldig enig i at størrelse, vekt og design er god nok grunn til å velge LG T1 fremfor noen andre..

 

Jeg har personlig en gylden regel: Hvis det nyeste koster like mye, og er bedre enn det gamle på det viktigste, så vil jeg heller vente noen få uker for å få mer valuta for pengene..

 

ARGH.. Hvorfor finnes ikke den perfekte bærbare PC?!

 

Med vennlig hilsen,

Den evige venter..

Lenke til kommentar

Et par gode poenger her ja... Det er nok ene og alene harddisken som har ført til at jeg av og til har stusset over at pc'en er litt treg. Det tar litt tid med oppstart, starting av programmer og sånn, så harddisken ødelegger nok litt for den kraftige prosessoren som ikke helt får vist sin "rette side".

 

Jeg kjøpte selv pc'en fra Amentio, og det er nok flere alternativer i denne prisklassen, men jeg synes valget var enkelt. Jeg er mer enn middels opptatt av design, ville ha en veldig liten og lett pc, så synes egentlig 14" var for stort.

 

Denne kostet jo 15-16 tusen når den kom, og det går rykter om at en ny versjon er på vei til cirka samme pris. Jeg tviler på at harddisken er noe særlig bedre i den nye, så ville ikke tvilt på å kjøpe denne. Tviler på at folk har bruk for noe særlig kraftigere prosessor, og som sagt, harddisken er nok litt flaskehals ja. Det kommer helt an på hvilke oppgaver man bruker den til...

 

OBS: Jeg er ikke selv skuffet eller misfornøyd med pc'en på grunn av harddisken. At det tar bittelitt lenger tid for enkelte oppgaver kan jeg leve med. Jeg ville ha en liten pc, og det eneste jeg gjør som kan karakteriseres som krevende er litt photoshopping...

Lenke til kommentar
Maskinen har bare en pekeflate som mus, på en maskin som denne hadde vi ønsket en pekepinne i tillegg, men man kan ikke få alt.

6861946[/snapback]

 

Rätta mig om jag har fel men pekepinne är det väl bara IBM/Lenovo som har?

 

//LD

6866471[/snapback]

Faktisk så har LG lagd mange av modellene til IBM.

Lenke til kommentar
Denne kostet jo 15-16 tusen når den kom, og det går rykter om at en ny versjon er på vei til cirka samme pris.

6975431[/snapback]

Hvor kommer de ryktene fra? Hvilke endringer er det snakk om?

6976035[/snapback]

 

Jeg husker faktisk ikke hvor jeg hørte det, men er sikkert på et eller annet forum. Sendte mail til en nettbutikk før jeg handlet hvor jeg blant annet spurte om dette, og han bekreftet ikke noe ny modell, men avkreftet det heller ikke. Sa bare at prisen sannsynligvis ville bli ganske lik...

Lenke til kommentar

Prisdroppet kan bekreftes her i prisguide.no

 

Det kommer nok garantert en ny modell av denne ja, men forskjellen blir kanskje bare Core 2 Duo CPU pluss noen tweaks her og der. Tipper utseende kommer til å være ganske så likt. Dette tror jeg fordi så godt som alle andre Core Duo notebooks fra LG har gått gjennom samme oppdatering.

 

Et eksempel på dette er S1 - Oppskriften er: Sleng inn en Core 2 Duo CPU og kall den for PRO!

 

T1 har ennå ikke fått noe Core 2 Duo CPU, det kanskje tyder på at de jobber noe mer med den, enten bios, software, hardware eller design.. Hva de gjør er vanskelig å si.. Uansett, denne informasjonen er noe jeg har kommet frem til selv og har derfor ingen kilder bortsett fra urls :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...