Moskus Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei! Her i heimen trenger vi en 20" flatskjerm-TV til å ha på kjøkkenet, og jeg ser muligheten for å kvitte meg med den gamle 19" CRT-skjermen som er stor som et monster. På Siba har de nå en Philips til 3995,- som har DVI-I inngang. 1) Kan jeg bruke den som skjerm til en laptop som bare har en VGA-utgang? 2) Vet du om en billig 20" TV med PC-inngang? 3) 20" TVer har typisk en oppløsning på 640x480. Vil dette si at PCen ikke kan vise høyere oppløsning på en LCD-TV? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg kjenner ikke til den aktuelle modellen, men husk å sjekke at skjermen kan brukes som vanlig PC-skjerm uten noe om og men. Dvs at den skal støtte native oppløsning uten overscan eller noe sånt. Spør gjerne der du kjøper den, selv om det ikke er sikkert betjeningen kan svare 100% sikkert. Skjermen kan ikke vise høyere oppløsning enn dens native oppløsning, så hvis oppløsningen er 640*480 kan den ikke vise mer enn det. 640*480 er for øvrig alt for lite til PC-bruk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Ettersom TV'en har DVI-I-inngang skulle vel det bety at den kan motta både analoge og digitale signaler inn. (DVI-A er rent analog og DVI-D er rent digital). Dermed skulle du vel kunne bruke noen av de overgangene eller kablene du kan finne her hos Komplett, for eksempel. Selv om TV-bildet ikke er i særlig høy oppløsning - det sendes jo i et analog-format med 625 linjer (PAL) -, så kan det godt hende at LCD-skjermen har en oppløsning på 1024x768 eller noe sånt. Men dette bør det gå an å finne ut hvis du får tak i modellnummeret på TV'en. edit: Jeg ser at det er en Philips 20PF4121 du tenker på. Den har bare 640x480, ja. Tryll fram 1000,- kr. til og kjøp en Philips 20PF5320. Den har 1366x768 - dvs. 16:9-format. Og DVI-I. Og radio. Endret 14. september 2006 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Takk for god hjelp! Modellen er 20PF4121. Og det er en vakker verden vi lever i: - LCD VGA-skjerm med forbedret definisjon, 640 x 480p.- Crystal Clear forbedrer bildedybden. - Virtual Dolby Surround for en kinolignende lydopplevelse. - Slank, stilig design som passer til innredningen. - Med PC-inngangen kan du også bruke TVen som PC-skjerm. - Smart Picture og Smart Sound for å gjøre visningen personlig. - DVI-I gir det beste bildet og fleksible tilkoblingsmuligheter. Crystal Clear for bedre bildedybde og Virtual Dolby Surround for en "kinolignende lydopplevelse"... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det blir for lite med den oppløsningen.. tror jeg ville sett på samsung sine LCD-TV/PC-monitor komboer.. 17" vanlig 4:3-format http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315384 19" wide http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315390&view=detailed Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Den Samsung 19-tommeren så jo veldig lovende ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå