kesse Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skal kjøpe meg en bærbar pc hos Dell, men sliter med å finne ut om jeg har behov for forsikring. Tenkte på den som gjelder selvom jeg er uheldig med min pc osv.. Er det noen som har hatt bruke for den tidligere?? Ser for meg at de er svært "kresne" med hvilke pc'er de gir tilbake en ny maskin hvis det faktisk skjer noe?? Noen synspunkter? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du bør vurdere det økonomiske i tilfelle du skulle være uheldig. Har du råd til å kjøpe ny PC hvis den skulle bli skadet eller stjelt? Har du reiseforsikring kan du bruke den, men den tar hensyn til verditap i løpet av levetiden, pluss at man gjerne har et par tusen i egenandel. Jeg vet ikke prisen på Dells forsikring, men du bør vurdere hva som er lønnsomt. Hvis du skal bruke denne kun hjemme er faren for skade mindre enn hvis du skal ta den med til skole hver dag. Lenke til kommentar
Andreas83 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Jeg har akkurrat bestilt ny pc og tok det med..flere som sa til meg at reiseforsikring dekket alt, men etter å ha sjekka litt så virka det litt som de levde litt i lykkeland over hvor gavmilde reiseforsikringene er:hmm: Jeg sjekka også hvor mye IF ville ta for å forsikre pcen, de sa mellom 500 og 600 i året, så prisen til Dell er ikke så ille, med tanke på at den er rimlig dummyforsikring. Men som han over sa, vis pcen er bare hjemme hadde jeg aldri tatt forsikring. Men vis du er student og tasser rundt med pcen så er det greit, så slipper du å være noe bekymra for pcen:P Greit å ha med tanke på at studiestedene har greit med tyverier EDIT: Glemte å svare på hvor kresne de er Slik jeg forsto så fikk du lik pc eller nyere hvis du ødela pcen, og at de reparerte pcen kostnandsfritt. Har tidligere forsikring hos acer på en annen pc, og da jeg knakk de holderne til skjermen så reparerte de det på timen:) Uansett så er dette litt etter hva slags forklaring du kommer med til forsikringsagenten, sier du at du var dritings og mista pcen i bakken, så er sjansen mindre enn vis du sier du kom nær ledningen og mista den i bakken hehe Men de skal jo reparere uansett, i teorien. Flere som har gitt meg eksempelet om de som glemmer pcen på taket på bilen og kjører avgårde og pcen knuses i bakken, men dette er kanskje litt ekstremt eksempel Endret 14. september 2006 av Andreas83 Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg haddde CompleteCare på min X300. Den gikk i asfalten en gang og en stund senere sluttet skjermen å virke. Ringte Dell og neste dag var den fikset den gratis. Litt senere igjen ble festet til skjermen litt ødelagt og jeg fikk i tillegg en strek med pixelfeil og de kom igjen og fikset den neste dag. Ville sikkert kostet 4000 kr hvis jeg ikke hadde hatt forsikring (selv om den siste kanskje ville gått på garantien). Men uansett absolutt verdt de 1300 kr det kostet meg når man tenker på hvor fort og smertefritt de fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå