dvd-jan Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ser meg om etter en ny isp, har lenge hatt catch/ventelo bluecom, men synes responstid varierer mye og ping`en gir ofte "spikes". Er det noe særlig kvalitetsforskjeller på dette for tiden? Noen gode erfaringer å komme med? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Synes Telenor har bra ping jeg. Samme har DirectConnect. Synes Telenor har litt mindre latency enn BlueCom til utlandet. Styr unna NextGenTel om ping er viktig for deg. De plusser på pingen med minst 5 ms Endret 14. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) gir ofte "spikes". 6861496[/snapback] Har du trådløst nettverk ? Ellers så er routingen til Direct Connect god Endret 14. september 2006 av Uderzo Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 gir ofte "spikes". 6861496[/snapback] Har du trådløst nettverk ? Ellers så er routingen til Direct Connect god 6861607[/snapback] Ja, har trådløst, da blir forbindelsen ekstra ustabil. Men får spikes med kabel også, dette kan jo også ha noe å gjøre med routingen til servere i Europa. Har sjekket tilgang til DC, de leverer dessverre ikke i mitt område Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Synes Telenor har bra ping jeg. Samme har DirectConnect. Synes Telenor har litt mindre latency enn BlueCom til utlandet. Styr unna NextGenTel om ping er viktig for deg. De plusser på pingen med minst 5 ms 6861578[/snapback] Hehe, ja, NGT og responstid er en dårlig vits Har sett litt på telenor, men de virker ganske dyre og legger på ekstra avgift når man ikke har fasttelefon Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 gir ofte "spikes". 6861496[/snapback] Har du trådløst nettverk ? Ellers så er routingen til Direct Connect god 6861607[/snapback] Ja, har trådløst, da blir forbindelsen ekstra ustabil. Men får spikes med kabel også, dette kan jo også ha noe å gjøre med routingen til servere i Europa. Har sjekket tilgang til DC, de leverer dessverre ikke i mitt område 6861626[/snapback] merkelig, de leier utstyr fra telenor. Så hvis telenor kan levere, så skal de kunne også Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Snakket nettopp med Telenor. Sentralen der jeg bor er visstnok gammel, og de kan heller ikke levere til meg. Dette påvirker jo tilgangen til konkurrerende isp`er, som leier av Telenor. Men det finnes andre aktører med egne sentraler, som sagt har jeg nå ventelo som gir meg 6 mbit inn. Skal sjekke ut om det finnes andre leverandører som har eget utstyr, men dette ser jo mørkt ut. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Snakket nettopp med Telenor. Sentralen der jeg bor er visstnok gammel, og de kan heller ikke levere til meg. Dette påvirker jo tilgangen til konkurrerende isp`er, som leier av Telenor. Men det finnes andre aktører med egne sentraler, som sagt har jeg nå ventelo som gir meg 6 mbit inn.Skal sjekke ut om det finnes andre leverandører som har eget utstyr, men dette ser jo mørkt ut. 6862003[/snapback] Sentralen er gammel? Det synes jeg hørtes merkelig ut. Jeg går utifra de mente eget utstyr. Andre ISPer har ikke andre sentraler, men eget utstyr i sentralen. Sjekket Tele2? De har begynt å sette inn eget utstyr i mange sentraler Vet ikke om Tele2 har bra routing, men jeg går utifra det. Endret 14. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Snakket nettopp med Telenor. Sentralen der jeg bor er visstnok gammel, og de kan heller ikke levere til meg. Dette påvirker jo tilgangen til konkurrerende isp`er, som leier av Telenor. Men det finnes andre aktører med egne sentraler, som sagt har jeg nå ventelo som gir meg 6 mbit inn.Skal sjekke ut om det finnes andre leverandører som har eget utstyr, men dette ser jo mørkt ut. 6862003[/snapback] Sentralen er gammel? Det synes jeg hørtes merkelig ut. Jeg går utifra de mente eget utstyr. Andre ISPer har ikke andre sentraler, men eget utstyr i sentralen. Sjekket Tele2? De har begynt å sette inn eget utstyr i mange sentraler Vet ikke om Tele2 har bra routing, men jeg går utifra det. 6864323[/snapback] Du har nok rett i at det dreier seg om eget utstyr, ikke gammel sentral. Skal sjekke tele2 Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Sjekket nå med Tele2, og de bekrefter at de kan levere. Men de skal ha kr. 459,- pr. måned for 3Mbit. Synes dette var dyrt, da jeg nå har 6Mbit/640kbit for 499 hos ventelo Endret 15. september 2006 av dvd-jan Lenke til kommentar
deleder Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sjekket nå med Tele2, og de bekrefter at de kan levere. Men de skal ha kr. 459,- pr. måned for 3Mbit. Synes dette var dyrt, da jeg nå har 6Mbit/640kbit for 499 hos ventelo 6867609[/snapback] Min erfaring er at BC gir bedre ping enn Tele2, kommer sikkert litt annpå hvor du bor dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå