Gå til innhold

Geforce 7600 GS med påsatt passiv kjøler?

2die4

Anbefalte innlegg

Som kanskje noen vet kommer 7600 GS AGP snart med passiv kjøling (allerede tilgjengelig i utlandet).

Men siden jeg skal kjøpe meg nytt grafikkortet nå, og 7600 GS AGP ikke har kommet hit til landet med passiv kjøleløsning enda, hadde det vært mulig å kjøpt det samme kortet med vifte, for så å byttet ut medfølgende vifte med frk en "Thermaltake Schooner" passiv kjøler?

Jeg er bare opptatt av at kortet ikke blir så varmt at det blir ødelagt, eller yter dårligere.

Hvis det ikke er mulig med den passive Thermaltake kjøleren, kunne jeg da kjøpt en "Zalman VF900-Cu" skjermkortkjøler, og kjørt den på 5V ved hjelp av Zalman viftestyringen min? For da hadde vel viften gått så sakte at det hadde vært umulig å høre den, mens kortet selvfølgelig hadde holdt seg kald nok til å overleve?

Club3D Geforce 7600 GS 256MB AGP

https://prisguiden.no/product.php?productId=48447

Thermaltake Schooner - Passiv kjøler

https://prisguiden.no/product.php?product_id=27150

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i en Vf900-CU foelger det med en viftestyrer, men tror ikke den passer paa kortet (ikke ifoelge manualen, kjoepte vf900cu tidl. i dag ;) )

Hadde en zalman blaa oversized passiv kjoeler paa mitt gamle 9500, det er ikke noe for utolmodige aa sette sammen!

tror kanskje arctic cooling har en fin loesning (som oxo blaaser lufta ut bak kabinettet) hvis ikke saa *kan* det vaere du maa ha en vifte som blaaser paa schooneren (f.eks. sidedoer) uansett tror jeg det vil hjelpe aa faa litt sirkulasjon ;)

Lenke til kommentar

Går for et Club3D Radeon X800RX 256MB AGP

Regner med at passiv kjøling blir litt "tynt" på dette kortet? NOEN MENINGER OM DETTE? Jeg har kabinettvifter.

Hvis jeg hadde kjøpt 900-Cu, så kunne jeg brukt min egen viftestyring istedenfor den medfølgende styringen? Eventuelt koble 900-Cu til kanalen på viftestyringa hvor det er mulighet for å velge 5V. Da hadde den gått veldig stillegående?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

en rask google senere:

"A minimum 300W system power supply is needed; For two GeForce 7600 GS-based graphics cards running in NVIDIA SLI configurations, a minimum 350W system power supply is required.

boer funke det, men du kan risikere at systemet blir ustabilt (ikke undervurder kraften av en god PSU ;) )

Endret av Changis
Lenke til kommentar

Nå kom det noen poster imellom her så jeg tror jeg må gjenta spørsmålet.

Blir passiv kjøling litt "tynt" på et Club3D Radeon X800RX 256MB AGP kort? Jeg har kabinettvifter. Jeg skal ikke overklokke og er ikke avhengig av at kortet må være iskaldt. Bare slik at det ikke blir ødelagt av varme så er det greit.

Hvis passiv kjøling hadde vært utelukket og jeg hadde kjøpt en 900-Cu, så kunne jeg brukt min egen viftestyring istedenfor den medfølgende styringen? Eventuelt koble 900-Cu til kanalen på viftestyringa hvor det er mulighet for å velge 5V. Da hadde den gått veldig stillegående? (men fremdeles vært godt nok til å holde kortet kaldt nok).

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Anbefaler helst det første forslaget ditt. 7600GS er jo den samme brikken både på AGP og PCI-E, bare det att PCI-E versjonen har passiv kjøling som standard. Schooner kjøleren er MYE større, og antagelig MYE mer effektiv, så det er nok ingen fare der.

X800RX kortet er det ikke godt å si hvordan det yter, aner ikke hvor mange pipelines som er lukket osv. Men jeg er ganske så sikker på at det lager en god del mere varme, og ytelsen er ikke så innmari mye bedre enn 7600GS.

Ellers er ett annet alternativ å kjøpe nytt hovedkort til PCI-E, og 7600GS passivt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I og med at 7600 GS opprinnelig er for PCIexpress vil jeg tro 7600 GS akkurat slik som 7800 GS vil ha en HSI bridge for å oversette AGP <-> PCIexpress.

Ifølge Thermaltake står det følgende om CL-G0009 Schooner: (NOTICE: CL-G0009 does not support VGA card with HSI bridge chip)

Schooner burde gå helt fint med X800RX dersom RX ikke har HSI bro.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...