Pronto Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Ja, du leste riktig, jeg lurer på hva som skjer om en klokker ned en prosessor med hensyn til temperaturen. En moderat nedklokking merkes neppe så mye med dagens raske prosessorer. Sett at man klarer seg med litt mindre hastighet, men ønsker lavere temperatur/viftestøy. Erfaringer mottas med interesse Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Jeg klokket min Amd 1200 til 900 og den sank med 5 grader, litt temp vil man tjene med å senke mhz. Men om det er noe vits er en annen sak :smile: Mera :smile: Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Man kan ikke ha det helt godt når man kjøper en dyr prosessor for så å klokke den ned.. Kjøp heller en billigere og trægere prosessor.. Jaja, det er jo dine penger, ditt liv.. Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Du kan jo bare kjøpe en vifte som ikke lager mye støy :razz: Det gjør jo ingenting om prosen er litt varm. Mera :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Bare det å klokke ned CPUen gjør ikke at den blir så mye kaldere i seg dersom du bare setter ned multiplieren og/eller FSBen. En nedklokking gjør derimot at du også kan sette ned volten på CPUen uten at den blir ustabil og da kan du merke stor forbedring i temperaturen. Har ikke gjort det selv, men det er flere som underklokker for kun å bruke passiv kjøling på CPU. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 jepp det hjelper litt så lenge du også setter ned volten Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 12:59, Hauge skrev:Man kan ikke ha det helt godt når man kjøper en dyr prosessor for så å klokke den ned.. Kjøp heller en billigere og trægere prosessor.. Jaja, det er jo dine penger, ditt liv.. Det er vel ikke det som er poenget, det er vel moro å eksprimentere litt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå