andreasandreasen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Har en Crysler Voyager 97 mod.2.5 Turbo Disel. Den har begynt å dra så dårlig feks i motbakker ve turtall over 2200 omdr.Eller feks. om jeg gir gass å kommer opp i ca 2300-2500 omdr i 4 gir. så mister jeg motorkraft å må gire om til 5 gir. Hva kan dette være.??lekasje på turboslange eller Klem Aina Andreasen Endret 14. september 2006 av andreasandreasen Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Begynn med det enkleste og billigste. Lenge siden du har bytta luftfilter? (velkommen til forumet btw ) Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Har en Crysler Voyager 97 mod.2.5 Turbo Disel. Den har begynt å dra så dårlig feks i motbakker ve turtall over 2200 omdr.Eller feks. om jeg gir gass å kommer opp i ca 2300-2500 omdr i 4 gir. så mister jeg motorkraft å må gire om til 5 gir.Hva kan dette være.??lekasje på turboslange eller Klem Aina Andreasen 6860878[/snapback] Ja, det kan klart være løs turboslange. Eller for den delen et tett luftfilter. Start med det enkle først: Lufttilførsel. Dieseltilførsel. Er dette i orden gjetter jeg på luftmasse-føleren. Det er en føler som gir et lavt signal ved tomgang f.eks 1,1volt og fullgass 4,2volt. Kan altså måles med et vanlig voltmeter. De eksakte måleverdiene finnes på bilen, men jeg har de ikke for handen i skrivende stund. Dette er altså mulighet å sjekke for en som har litt greie på motorstyring. obs! Svakt signal ved delgass vil ikke løse ut noen feilkoder i første omgang. Endret 16. september 2006 av Mekotekniker'n Lenke til kommentar
andreasandreasen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hehe.Takk for god hjelp.Var så enkelt som luftfilter.ikke bare var det tett,Hadde blitt så tett at det var på vei å bli dratt videre inn i slangen, Takk Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Fint at du fant ut av dette. Men om det skulle skje igjen en annen gang, så kan du sjekke luftmengdemåleren. Den kan føre til en "Peise tuillat turbo". Søstra mi sin var ødelagt en gang og bilen hennes gikk som ei bøtta ræv, den gjør 230 på strekka til vanlig ^^ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Spørsmål til trådstarter: første gang det er blitt skiftet luftfilter ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå