zacka Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 I arbeidsøyemed lurer jeg på om følgende er mulig/vanskelig og hvordan man kan gjøre det? Etter ghosting av Windows XP på en haug klienter via nettverk skulle jeg gjerne ha startet en fil (.bat?) som automatisk endrer endel innstillinger i Windows XP. F.eks startside på internett, bakgrunnsbilde, OEM-branding, endring av innstillingene på skrivebord osv. Jeg vet at nLite kan modifisere XP-installasjon, men saken er at jeg ønsker at dette skal kjøres som en separat prossess _etter_ installasjon av XP. Skulle gjerne ha laget en lignende prossess for Win2000 også. Merk: jeg kan ikke programmere, så hvis det finnes eksisterende verktøy "der ute" hadde det kanskje vært det beste. Jeg har Googlet rundt, men jeg vet ikke hva jeg skal søke etter. Merk2: hvis jeg har postet i feil kategori beklager jeg. Tenkte dette var det beste stedet... På forhånd takk! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Slike ting burde du vel ha fikset før ghostingen? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 oh... noe for meg å dette du må/kan vel lage en .bat fil som kjøres under oppstart, eller første oppstart elns. Men jeg kan ikke lage slikt, og lurer på det samme... Men du kan også legge til en fil i nlite, og inn på cd-en og si at når det er ferdig installert så kan du kjøre den fila. hvis jeg ikke husker feil da. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Slike ting burde du vel ha fikset før ghostingen? 6860876[/snapback] Vel, hadde alle maskinene vært av samme type, men jeg kjører flere GhostCast sessions på en gang, én session per image. Av og til bruker jeg RIS for å bygge opp nye image og da hadde det vært fint om en prossess kunne startes i etterkant for å få innstillingene jeg vil ha automatisk Edit: jeg kan jo starte en nLite tilpasning for å se om jeg kan generere fila jeg trenger for deretter å "trekke den ut" fra nLite-mappa. *Teste* Endret 14. september 2006 av zacka Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvis du har så mange maskiner å sette opp kjører du vel AD. Alt kan du fikse der. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Jo, kan jeg sikkert (selv om jeg ikke kan altfor mye om dette), men for de klientene som jeg også softer med CD skulle jeg hatt en fil tilgjengelig som jeg kan starte fra klienten som gjør alle innstillingene. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Tror nok det hadde vært best å fått flyttet posten til programmer, med mindre du skal lage/få laget et program som gjør jobben. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Okay. Kanskje ikke så dumt å flytte den til "Programvare". Kan en moderator gjøre det, mon tro? NB: funka dårlig å prøve og få det til via nLite forresten... Endret 15. september 2006 av zacka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå