Gå til innhold

Har prisen på RAM steget kraftig i det siste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Større etterspørsel = vanskeligere å få tak i brikker = høyere pris.

Når prisnivået generellt går opp, er det ikke den enkelte nettbutikk som styrer prisen lengere. Hvis det hadde vært tilfellet, ville det alltid vært noen som fortsatt lå lavt i pris i forhold til andre.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Det irriterer meg litt. Tror nemlig at nettbutikkene bare utnytter det faktum at det er større etterspørsel i markedet for tiden.

-b-

6860729[/snapback]

Skulle da bare mangle at de gjør det da. Skal man ha overskudd er jo regel 1 å ta seg så godt betalt som mulig. Du skal liksom ikke bry deg om "overskuddskundene". Har du x stk av et produkt trenger du bare x kunder, og er de villige til å betale en høy pris så setter man selvsagt en høy pris. Det kalles kapitalisme og danner grunnlag for noe så stygt som profit.

Etter det jeg leste en plass så har det noe med at det at sony kjøper opp sinnsykt mye ram til PS3 som produseres at det blir manko av ram på markedet noe som har ført til høyere priser.

6860921[/snapback]

Det har jeg meget vanskelig for å tro. PS3 bruker da XDR sist jeg sjekka ... Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Husk også at prisen på USD har gått opp i forhold til NOK. Nesten 10% dyrere idag enn den var tidligere.

Tipper det er en stor grunn til prishopp på flere IT-varer.

6867771[/snapback]

Bare vent til Windows Vista kommer på markedet. Da vil RAM-prisene stige kraftig.

Vista liker best 2 GB med RAM (eller mere). tenk på alle de med 512MB- 1024MB som da skal kjøpe RAM for å få best ytelse i Vista. Kommer garantert til å bli mangel på RAM og meget høye priser.

mvh

Nutcase

Endret av nutcase
Lenke til kommentar

Glad jeg fikk med dobbel ram på den bærbare jeg kjøpte for 2 uker siden når jeg ser på minneprisen nå. Han fyren fra dell jeg ringte prøvde å lure seg unna, men jeg fikk det med uansett.

Var jo 1Gb fra før, og da er det en kostnad selv for dell med 1gb til.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...