CreativeNX Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 hei. jeg har en SCSI disk som lager rare lyder og er redd for at den ryker hvert øyeblikk. denne er en Maxtor 72GB disk jeg har kjøpt inn en MAXTOR ATLAS 10K V 147GB U320 80-PIN 10KRPM 8MB ROHS NS jeg vil derfor prøve å clone min gamle disk over på denne nye disken. forslag til hvordan å gjøre dette? forslag til bruk av program som klarer dette? blir glad for alle saklige forslag Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du nevner ikke hvilket os du kjører, men trenger du å clone den da? Kan du ikke bare partisjonere den opp likt og kopiere filene på den "enkle måten"? ctrl+c og ctrl+v Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Du nevner ikke hvilket os du kjører, men trenger du å clone den da?Kan du ikke bare partisjonere den opp likt og kopiere filene på den "enkle måten"? ctrl+c og ctrl+v 6860576[/snapback] hmm joa kunne nok det hehe det er Windows XP Pro btw. det som er saken er at dette er til en pc som en teknisk tegner bruker her hvor jeg jobber og hvis han skulle bli uten pc i utrolig mange timer hvis jeg skal benytte copy-paste måten så er det jeg som får kjeften. og btw MANGE sære programmer der som vi ikke har install filene til. må hentes fra ett eget firma = flere dagers venting. så tror nok cloning er det beste valget. er du ikke enig? flere forslag? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 du har programmer som norton ghost, Partition magic, www.google.com som kan utføre slike oprasjoner... musa Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 du har programmer som norton ghost, Partition magic, www.google.com som kan utføre slike oprasjoner... musa 6860789[/snapback] tror ikke det blir kjøpt inn noen av de programmene bare for å klone 1 disk. trenger nok heller tips om gratsvare her. hvis det finnes da seff =/ Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 har du sett på produsenten sin hjemmeside? vet at seagate i allefall har program for å klone diskene sine. er sikkert flere produsenter også som har dette også, men maxtor er jeg ikke veldig kjent med. kanskje seagate programmet fungerer der også, nå som de er slått sammen? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Sjekk Ghost på Ravenholm. Det er fort billigere å kjøpe en 10-bruker lisens (om det er det minste) enn å miste noen timers, kanskje en dags, produksjon + at du må jobbe lenger med saken. I tillegg har du da programvaren til senere bruk... Endret 14. september 2006 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Dersom du har raid på scsi kontrolleren etter du de bare opp til å speile hverandre, setter i den nye, speiler den og tar uta den gamle. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg TROR det er en slik funksjon på Ultimate boot disk(www.google.com)... Musa Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Hadde vært fint om du kunne gi oss litt mer info... f.eks. om disken som holder på å ryke er OS-disk (hvis ikke kan du enkelt og greit bruke ROBOCOPY), står disken i et RAID, osv? Endret 20. september 2006 av JKJK Lenke til kommentar
CreativeNX Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Hadde vært fint om du kunne gi oss litt mer info... f.eks. om disken som holder på å ryke er OS-disk (hvis ikke kan du enkelt og greit bruke ROBOCOPY), står disken i et RAID, osv? 6898863[/snapback] ja OS disk. nei ikke i RAID. den står alene i en HP Workstation xw8200 Lenke til kommentar
chia3 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Fant noen gratisprogrammer til slik bruk her: http://labnol.blogspot.com/2006/08/clone-h...-free-disk.html Skal forresten utføre lignende stunt selv snart, og jeg vet hvor lite moro det er å fomle/tabbe seg ut når man jobber på en PC som nær sagt er levebrødet til han andre som henger over skulderen mens du jobber... Best å jobbe raskt, presist og feilfritt! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå